Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Er LSD et "party drug" ?
Afstemning sluttede 18 jan 2005 00:09
Ja 18%  18%  [ 9 ]
Nej 58%  58%  [ 29 ]
Kun hjemme 20%  20%  [ 10 ]
Kun i byen 4%  4%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 50
Forfatter besked
 Titel: LSD !!
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg har et par spørgsmål ang. Brug af LSD.

..: Hvordan kan man teste et "mærke" for renhed og mængde ?
..: Hvordan kan man kende forskel på de flydende former (hvilke kan
dryppes i øjnene og hvilke kan ikke)
..: Hvor mange mics skal der til, før det er dødeligt ?
..: Hvilke langvarige skader kan brug af lsd medføre ?

/*XuN :twisted:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Træls man ikke kan stemme ja og nej, for jeg mener, at syre generelt skal KUN skal spises hjemme ELLER til et offentligt musik-kulturarrangement/technofest... :)

Pas på jer selv derude! ;)

Titel:
Junior medlem

Mener bestemt ikke at den slags stoffer er party drugs.. min forståelse af party drugs er hash, amf, cola og i den duer.. har set en af mine venner få et bad trip, godt nok på syller.. men det er ikke rart at se på for folk som ikke kender en.. men det er noget man kan tage der hjemme eller sammen med andre hvor alle ved det og er klar over hvad konsikvenserne er..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Brabrand
syntes heller ikke at lsd skal tages til en stor fest.
sidst jeg prøvet det. kunne jeg slet ikke høre musikken rigtig fik ikke noget ud den. så det ødlage lidt festen. men det var da meget hygge men trals jeg ikke fik hørt de dj's jeg ville. hmm hørte dem men aligevel ikke hehe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu synes jeg personligt at lsd er et rigtig godt party drug, jeg hører musikken så klart og intenst, men der er vel også forskel på mennesker *g*

Titel:
Junior medlem

ja det er slef rigtig.. har da også haft nogle griner aftner på til en fest på lsd..

men tror bare jeg holde det til hjemme hygge eller mindre privat fester, der har jeg det best med sådan noget. hehe

how fandt lige 8 g hjemme fusket mexi svampe som mig og en kammi skal hygge os med i afetn tror jeg. det skal nok blive hygge.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Nu kommer det jo helt an på hvordan man definerer fester, men jeg foretrækker at gemme psykedelika til stunder hvor man har afslappede forhold, og hvor der ikke er så meget "ræs" på. Helst med maksimalt 1-5 andre personer, som man kender godt.

Når jeg peaker på et trip, er jeg i øvrigt alt andet end selskabelig. ;-)

Titel:
Junior medlem

ja det nu heller ikke fordi at jeg er så selvskablig. syntes altid at jeg ender med at flyve rundt i en masse flotte farver og firkanter. og det kan der godt gå langtid med at kikke på.. hehe

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Tror det er bedst at være erfaren psykonaut indene man giver sig ud i byen på LSD.

Citat:
Hvordan kan man teste et "mærke" for renhed og mængde ?

Det kan du ikke

Citat:

Der er blevet indtaget doser på over 2500ug uden døden er indtræffet.
LD50 for LSD er 65mg per kilo. Indtaget IV vel at mærke!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Som Cobz siger mangler der en "både ja og nej" funktion. Man skal ikke indtage LSD på et mainstream diskotek, eller til en drukfest med en masse fulde mennesker. Derimod synes jeg godt, at man kan indtage lave doser til technoarrangementer. Men det er selvfølgelig individuelt hvilket humør og stemning man kommer i på LSD.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jugg skrev:
Citat:

Der er blevet indtaget doser på over 2500ug uden døden er indtræffet.

Der er blevet taget LANGT større doser uden at døden er indtruffet... Inde på shroomery snakker de om halve og hele gram!

Ikke at jeg vil foreslå den type dosering, men det siger lidt om at det er ret uskadeligt i almindelige høje doser.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har også hørt om høje doser...

Men hvilke bivirkninger har LSD på kroppen og hjernen ?

Titel:
Insane psychedelia user!

Svært at sige hvilke bivirkninger der er. På kort sigt er der tilsyneladende ingen fysiske bivirkninger og umiddelbart heller ingen psykiske, men det kommer jo helt an på trippets forløb, som kan blive bestemt af de omgivelser man befinder sig i under trippet. Hvis der er meget uro, larm og forstyrren kan trippet nemt tage en drejning mod noget ubehageligt, og det kan godt få konsekvenser på kort og længere sigt, men sådan er det jo med de fleste hallucinogener eller andre rusmidler med hallucinogene egenskaber. Der har været masser af historier med folk, der har fået flashbacks o.lign. årtier efter at have taget LSD, men hvor troværdige og videnskabeligt dokumenterede de historier er, er svært at sige. Det er ikke usandsynligt at flashbacks i form af PTSD (Post Traumatic Stress Disorder) efter et bad trip viser sig mange år efter, men hvis der er tale om PTSD skal symptomerne, som regel i form af flashbacks, vise sig inden for de første 6 mdr. Det er dog sådan, som med de fleste hallucinogener, at man ved længere tids brug, dvs. misbrug, godt kan blive psykotisk, altså have svært ved at skelne fantasi fra virkelighed og se, høre og føle ting der ikke er ægte, men så er vi også ude i ekstremerne, hvor der er tale om et overforbrug af LSD eller andre hallucinogener - dog er det ikke uset. Jeg tror sågar der har været et par eksempler herinde med diverse medlemmer, der har taget en smule for meget af lidt af hvert, i en længere periode, end de burde.

Men alt med måde, som man jo siger ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Jugg skrev:

lol, med en kropsvægt på 60 kilo og en gennemsnitsdose på et mærke på 160 µg, er det 24375 frimærker :D

Mere papir end du kan have i maven!

Titel: Re: LSD !!
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
xun skrev:
..: Hvordan kan man kende forskel på de flydende former (hvilke kan
dryppes i øjnene og hvilke kan ikke)

Hold dig til at drikke/sluge dit LSD! Mener ikke, at det på nogen måde er smart at dryppe det på øjenene, også selvom det sikkert er muligt at optage LSD af den vej (der er jo trods alt historier om, at det kan optages gennem huden.)

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis det skal dryppes i øjnene, så sørg for at få LSD af højeste kvalitet - accepter kun helt vandklare dråber.

Du skal også tænke på, at LSD oftes bliver blandet op med 96% finsprit, som nok ikke er så behageligt at få i øjnene... måske ligefrem skadeligt.
Lavere spritkoncentrationer, vodka, og vistnok også destilleret vand, bruges vel også ofte.

Jeg ved ikke så meget om LSD's stabillitet i de forskellige medier.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dex> IMO er finsprit nok et af de bedste medier at opbevare LSD i - med mindre man har krystaller... Holdbarheden er størst i fast form (lav "angrebsflade" for de enkelte LSD-molekyler for f.eks. ilt), men hvis man er så højt på strå at man har det som faststof, kan man nok også finde ud af at opbevare de magiske krystaller optimalt: Vacuumpakket eller i inert atmosfære (nitrogen skulle være fint), ingen kontakt med metaller som f.eks. aluminium, og ved lav temperatur, beskyttet mod sollys. Hvis man opbevarer det nedkølet, skal man dog tage foranstaltninger mod at der dannes kondensvand i beholderen. Og det er vigtigt at stoffet er omdannet til f.eks. tartrat-saltet, da freebasen er meget nemmere nedbrydelig. *G* Jeg sidder bare og drømmer lidt... LSD på krystal-form er det nok de færreste der får en chance for at komme i nærheden af.
...Årsagen til at jeg tror at ethanol er et af de bedste solventer, er på grund af dets særdeles svage syre/base-egenskaber - ~100X mindre aktivt på den front end vand, samt at det effektivt holder alle mikroorganismer væk fra opløsningen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har ladet mig fortælle at LSD Fumaratet er væsentligt mere stabilt end Tartrat-saltet. :?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]