Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: zolpidem
Junior medlem

Geografisk sted: djursland
hvad sker der egentlig med min krop når jeg spiser en af disse sjovere? syntes de er meget underholdende men kan ikke rigtig finde nogle dybdegående informationer

mvh jeppe

Titel:
Insane psychedelia user!

Zolpidem er et benzodiazepin ligesom Valium, Stesolid, Rohypnol osv. - dog er det kun handelsnavne. F.eks. er der Diazepam i Valium og Stesolid og Flunitrazepam i Rohypnol. Fælles for dem alle er at det er nervemedicin, dvs. beroligende og kan tages for en muskelafslappende eller angstdæmpende effekt. De kan også bruges som sovemiddel. Men netop fordi det er nervemedicin er de ret afhængighedsskabende, og kan give abstinenssymptomer, hvis man tager dem for ofte over en periode. Zolpidem er et af de lettere, ikke så stærke benzodiazepiner, men man skal generelt være ret påpasselig med at indtage receptpligtig medicin, da det jo som regel udskrives af en læge, der har et formål med at ordinere den medicin til en patient. Det skal måske også lige nævnes at ting som indlæring og hukommelse bliver ret smadret i den tid man tager dem, lidt ligesom når man drikker sig stiv. Det underbygger derfor at benzodiazepinerne virker på samme transmittersystem som alkohol gør og det er derfor en meget dårlig idé at drikke alkohol og æde benzo'er. Mener nok der var en herindefra der havde spist en eller type nervemedicin og derefter drukket en eller to øl. Så vidt jeg husker var han gået totalt i black out og kunne intet huske et pænt stykke tid frem. Så man skal ret forsigtig med at blande med alkohol. Det vil jeg også tro står på pakken med de piller du har.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Zolpidem er da vist ikke et benzodiazepin! :)

Titel:
Insane psychedelia user!

My bad... men forholdsreglerne for indtagelse er dog nogenlunde de samme. Zolpidem er et imidazopyridin, hvor der står skrevet at "Imidazopyridinerne er ikke kemisk beslægtet med benzodiazepiner eller barbiturater. De virker dog delvist på de sammereceptorer som benzodiazepinerne. Stoffet Zolpidem (Sovigen, Stilnoct, Stilnox) har en hypnotisk effekt og anbefales til kortvarig behandling af søvnløshed. Der er mindre muskelafslappende og krampestillende effekt end hos benzodiazepinerne. Imidazopyridinerne og pyrazolopyrimidinerne virker på benzodiazepinreceptorerne, omend de binder sig mere selektivt til en undergruppe af disse (BZ1) end benzodiazepinerne. Imidazopyridinerne og cyclopyrrolonerne ser ud til at have mindre muskelrelakserende og antikonvulsiv virkning. Toksiciteten er lav. Der er dog rapporteret 2 dødsfald efter ukendt overdosis af zopiclon."

Det var vist mig der var lidt hurtig, da jeg lige læste igennem hvad det var for en type - tak for rettelsen Dex ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

LOL!

Er et af handelsnavnene virkeligt SovIgen ??? :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
kan ikke anbefale Zolpidem, De gange jeg har taget det for at komme ned fra en amf tur og lign, har jeg _ALTID_ haft sindsygt ondt i kroppen dagen efter -Ved faktisk ikk hvorfor?

Personligt syntes jeg også at benzodiazepin fammilien er meget mere efektive :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: djursland
tak for hjælpen treasure feat. dex :wink: det var en del mere end jeg kunne finde :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Dextrose>> Lægemidler har da ofte den slags navne. Tænk bare på Letigen

Titel:
Insane psychedelia user!

Eller Perikon, der bliver solgt i gelatinkapsler under navnet ModIgen :D :P

Titel:
Medlem

Jeg har flere gange taget 10mg Zolpidem og derefter drukket én eller to genstande øl forholdsvis langsomt (for at sørge for at jeg ikke blev overrasket over virkningen). Det er en meget effektiv måde at falde i søvn på, behagelig er den ikke, men jeg vil ikke gå så vidt som at kalde den ubehagelig. Man kollapser mere eller mindre. Lad være med at drikke for meget, det kan være dødeligt!

Titel:
Dedikeret medlem

Word!

Benzoer smadrer alt hvad der hedder hukommelse mens man er på dem... Har et par gange gået på et benzo-binge med en tipak eller to, og Torsdag eftermiddag sidder jeg og undrer mig over hvad jeg har lavet hele ugen, og om det i virkeligheden ikke er tirsdag...

En anden klassiker er at sige/fortælle om de samme ting, fordi jeg ikke kan huske at jeg har snakket om det samme igår eller tidligere på dagen ;)

Sjovt er det nu...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Jeg har et par sindsygt dårlige erfaringer med at combo alkohol og benzo*.
Nu er den slags stoffer egentlig slet ikke mit game, men jeg 'arvede' alligevel nogle piller, som jeg eksperimenterede lidt med. Som regel i ren form. Det var Stillnocht-zolpidem 10 mg.

Men to gange miksede jeg med alkohol, og begge gange endte i blackout.

Første gang havde jeg bare taget pillerne alene for at sove (halvanden pille=15mg.), men fik lyst til at skylle efter med en guldøl. Jeg husker ikke mere, før næste morgen, da en person i det bofællesskab jeg boede i dengang vækkede mig, og spurgte om jeg kendte noget til hvad der var sket med blomsterne...
Næh sagde jeg og kiggede på klokken. Den var halv tolv om formiddagen. Hvilket var noget fuck, for jeg skulle have været på arbejde klokken 6 om morgenen (det siger sig selv, at jeg derfor også indledte mit eksperiment tidligt på aftenen).
Da jeg så mig om i værelset opdagede jeg, at mit rygegrej var pakket ud og blevet brugt. Der stod adskillige åbne øl på mit bord, og flere af dem var væltede. Mine sutsko var våde, og jeg ved den dag i dag ikke hvordan det er gået til (bare jeg ikke har vadet rundt på Vesterbro om natten - iført våde sutsko og i den tilstand :D ).
Angående blomsterne, så var alle de nyindkøbte blomster (som en ny pige i bofælleskabet havde købbt - vel for at vise sin gode vilje) blevet plukket til små stykker, og anrettet i et syret mønster på vores mega store spisebord. Mon ikke det også var mig der havde foresaget dette!?
Jeg må sige at det freakede de andre lidt ud - og mig en hel del. :oops:

Hvorfor jeg aligevel flere år senere fandt på at gentage comboen - denne gang bevidst om farerne - ved jeg ikke. Jeg troede vel, at jeg nok kunne styre det. Denne gang er ikke så længe siden, og jeg bor nu på kollegie. Det korte af det lange er, at jeg tilsyneladende sammen med den ven, der var med til det, har gået rundt på gangen (vaklet rundt på gangen) og smadret en masse ting grundet dårlig motorik.
Selvom flere personer forsøgte at dæmpe os, og få os til at gå ind på værelset, var dette tilsyneladende virkningsløst. Jeg husker INTET!

Såøh... pas på med den combo!

Men klart de har været gode til at falde i søvn på, når man tager dem uden alkohol. Der har de da været praktiske for mig nogle gange.
Nu er jeg heldigvis løbet tør for piller, og har ingen planer om at tage flere, andet end af medicinske grunde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]