Mikkel skrev:
Politiet er ikke vores allesammens fjender i hvert fald ikke min - heller ikke selvom jeg tager stoffer. Jeg ved, at jeg kan få hjælp, hvis jeg kommer i nød.
Den virkelige fjende er hele offentligheden - størstedelen af befolkningen. Det er jo i virkeligheden dem, der dikterer politiets opgaver. Jeg vil ikke påstå, at der ikke findes brodne kar hos politiet, men jeg har kun positive oplevelser at bidrage med.
Ok, så kan vi alle sammen endnu en gang skrige og råbe, om at det var nogle "pansersvin", der lukkedes vores technofest. Jamen, det er da ikke politiet, der bestemmer, hvad de skal lave. Opgaverne bliver udstedt ... af befolkningen.
Og jeg ved godt, du ikke er enig i, at man ikke bærer det store ansvar for handlinger udført, mens man er på arbejde, da man altid har muligheden for at sige fra, dankdawg.
Dog vil jeg give dig helt ret i, at det er totalt forkert at begynde at bruge vold overfor sagesløse. I det tilfælde er det bestemt den enkelte betjents eget ansvar, og personen må derfor også tage sin straf for sine handlinger.
1) opgaverne bliver ikke udstedt af befolkningen. hvad fanden er det for noget bavl at fyre af? Lovgivningen bestemmes af POLITIKERE,ikke af befolkningen. Befolkningen bestemmer kun hvilke politikere der sidder der. Der er er forskel.
2) Politifolk selv er ansvarlige. Uden sammenligning i øvrigt så kan man vel heller ikke sige at nazi bødler i KZ-lejre bare fulgte ordrer, vel? Det er ikke en legitim undskyldning.
3) Politifolk bliver ikke stillet til ansvar for deres vold, eftersom det er dem selv der skal efterforske + deres ord vejer tungere i retten.