Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Admin
Brugeravatar

Min kat har nogle kapsler liggende som indeholder 100 mg. tramadol. De virker helt fint oralt, men jeg ville lige høre om der er noget i vejen for at man kan insufflere tramadol? Jeg ville også rigtigt gerne høre om der var nogen herinde med personlige erfaringer mht. at insufflere tramadol?

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel: Formulering?
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det kommer an på hvilke kapsler du har, om indholdet kan insuffleres. Hvis det er en "depot-formulering", hvor stoffet er behandlet så det frigives over længere tid på vej gennem mave-/tarmsystemet (f.eks. Dolol Retard), får du sandsynligvis ikke andet ud af at sniffe det end helvedes ondt i næsen :P !
Med et indhold på 100 mg, synes jeg det lyder mest sandsynligt at det er en depotformulering - hvis det da er et "kommercielt" lægemiddel.
I øvrigt mener jeg ikke det kan anbefales at sniffe Tramadol. Store mængder ildesmagende og sviende pulver der skal op i næsen... Og effekten lader ikke til være så meget bedre at det er ubehaget værd.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Det er 100 mg's kapsler jeg har så de indeholder kun tramadol HCl så de er ikke depot. Grunden til at jeg vil forsøge mig med det, er at jeg gerne vil ha en hurtigere virkning end når man sluger dem. Men svier det meget i næsen?

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Tramadol er dårligt....

Nough said...

Mvh. Astral

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Iodjini> Er du sikker på at det ikke er depotkapsler? Det står ikke altid tydeligt på emballagen. Der er jo ikke andre aktive stoffer end tramadol i, det er kun inerte hjælpestoffer der anvendes til at lave depot-formuleringer, så der vil ikke stå andet end Tramadol i indholdsbeskrivelsen. Men det er selvfølgelig muligt at du har kapsler med ren tramadol*HCl, uden diverse voksstoffer, polymerer og hvad man ellers tilsætter for at få aktivstoffer til at frigives langsommere. :P Du skal bare vide at jeg tror det gør RET ondt at sniffe noget så uopløseligt som depot-granulat.
...Det gør også ret ondt at sniffe som rent stof, men ikke uudholdeligt slemt. Smagen er ganske modbydelig! Du kan prøve med en lille smule for selv at vurdere det...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

100mg´s Tramadol er ikke depot.
Men jeg må indrømme jeg har ingen hands on erfaring med Tramadol overhovedet.
Men hvis du sniffer dem,fortæl gerne hvordan det var.

Titel:
Admin
Brugeravatar

@Prometheus: Jeg er ret overbevist om at det ikke er depot. Der står ingen steder på pakken at de er depot og heller ingen steder på den lille infoseddel der er medlagt i den. Kapslerne er også, som sagt, ret små. Ham jeg købte dem af sagde også at de ikke var depot og han har prøvet både dem og depot-tramadol.

@Gonzo: Jeg vil forsøge mig med en meget lille smule til at starte med. Jeg skal nok lige smide en post om hvordan det var.

Men tak for svarene btw. :wink:

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!

Gonzo> ...Tramadol fås i en del forskellige depotformuleringer i styrken 100 mg, f.eks. Dolol Retard. "Hexal" og "Mandolgin" er så vidt jeg kan se de eneste kapsler i den styrke der fås hvor det ikke er depot.
Iodjini> :) OK, så kan du nok godt gå ud fra at det ikke er depot-kapsler. Meld gerne tilbage hvis du forsøger at insufflere stadset, med hvor kraftig du synes virkningen er i forhold til oral indtagelse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for tippet.Det er utroligt at 100mg Tramadol kan bruges som depot middel.
Det må den onden hyle mig være noen små doser der bliver frigivet hver gang det er "tid". :D

Men jeg indrømmer gerne at Tramadol er et af de (jeg vil ikke engang kalde det et Opioid,selvom det jo nok teknisk MÅ betegnes som et sådant)Opi stoffer jeg har meget lidt erfaring med.

Jeg syntes at når man har prøvet "rigtige" stærke sager,så er Tramadol en mærklig omgang.
Det har også en vis SSIR virkning.En ting der gør at mange virklig frygter abstinenserne.En blanding af Opiat,og Benzo abstier eller noget i den stil.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Jeg syntes at når man har prøvet "rigtige" stærke sager,så er Tramadol en mærklig omgang.

Jeg har også prøvet ketogan og oxycontin som vist AFAIK er ret stærke i forhold til tramadol. Synes heller ikke der er nær så kraftig eufori på tramadol. Nå, men nok om det, jeg skriver lige efter weekenden :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Iodjini skrev:
Citat:

Jeg har også prøvet ketogan og oxycontin som vist AFAIK er ret stærke i forhold til tramadol. Synes heller ikke der er nær så kraftig eufori på tramadol. Nå, men nok om det, jeg skriver lige efter weekenden :)

Mvh.

Yeah... Imo er Tramadol et dårligt b-opiat med nogen nasty bivirkninger....

Ketogan er nice hvis man tar et par stykker ;) Især sammen med E

Mvh. Astral

Insane psychedelia user!

...Jeg reagerer atypisk på en del af de nyere syntetiske opiater. F.eks. har jeg prøvet ketogan en enkelt gang i en dosis der burde være nok når man ikke har resistens (4X25 mg, halvdelen ensuffleret) - og kunne overhovedet ikke registrere nogen form for effekt.
Tramadol giver mig en enormt subtil effekt, også i høje doser (~300 mg pulver), men jeg kan godt mærke visse bivirkningerne som ikke minder om normale opiaters bivirkninger. Bl.a. en vis grad af "tics", og en irriterende restløshed. Jeg tror at det kunne være RIGTIGT ubehageligt at få en overdosis af tramadol. Alt i alt synes jeg der er noget "lumsk" ved stoffet, som gør at jeg ikke er tryg ved det, og ikke rører det længere.
...Men det er nok bare mig der reagerer mærkeligt på lige det stof. Flere af mine venner bliver rigtigt opiat-blæst på doser som jeg knapt nok kan registrere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej det er ikke bare dig.Hvis man tager lidt for høje doser Tramadol ryger man i krampe ligesom med Pethidin.Så vidt jeg ved er Pethidin det eneste rigtige Opioid,der giver denne virkning.
Det er almnindeligt at ryge i krampe ved høje doser med Tramadol og Abalgin(Dextropopoxiphene),som efter min mening er stoffer man rekreativt skal holde sig fra.

Prøv altid at få rene Opiater/Opioider som Opium,Morfin,Metadon Heroin osv.
Tramadol og Abalgin er skide farlige fodi de fleste læger ikke nævner faren for anfald,og ovenikøbet frejdigt erklærer,at (Ihvertfald Tramadol) ikke er vanedannende.De HAR vist lært at Abalgin KAN være det.
Det nyeste indenfor Tramadol er,at det viser sig at når folk først ER blevet hooked på dem,er det sværere end Morfin at komme af.Rigtig ubehageligt. :shock:

Titel:
Admin
Brugeravatar

hmm... Jeg tror først det bliver næste weekend jeg rigtig får testet virkningen som insuffleret. Jeg prøvede at sniffe en meget lille smule i går morges. Det gav en sær "trykken" i næsen som var lidt ubehagelig. Jeg havde ikke rigtigt lyst til at sniffe mere, da jeg havde kørt hele natten til en fest på amf og næsen allerede havde været udsat for nok :P . Så jeg endte bare med at æde resten af indholdet i kapslen.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem

Jeg har været hooked på tramadol, har også skrevet om det herinde men i et "anfald" af noia slettede jeg alt! :?

Tro mig når jeg siger at det giver nogle meget stærke abstinenser!!
Jeg har været hooked på robber og jeg vil mene at tramadol abstinenserne er mindst lige så nasty!

Jeg tog også jævnt høje doser 700-800 mg om dagen (ikke smart men sådan gik det nu engang).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]