Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Jespar: Altså, jeg ved ikke om jeg tager fejl, men kan LSD-mærker overhovedet doseres ved at dele mærket op?

Det er jo en dråbe (eller flere) der smides på mærket, tit på midten. Så det er langt fra hele mærket der indeholder LSD.

At du har delt det op i 3/4 dele kan jo betyde, at du har taget en side med al LSD'en på, mens den sidste 1/4 faktisk overhovedet ikke har nogen effekt. Det er jo uhyr små doser (med kraftig virkning) vi taler om.

Blot en tanke :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Min erfaring viser at dosen, selv hvis man blot deler mærket i halve, vil være ekstremt svær at forudsige. Som ali siger er det ikke i selve mærket kraften ligger, men i det der er puttet på mærket, og det kan lige så vel ligge koncentreret i det ene hjørne som være spredt jævnt udover det hele.

Jeg vil, og dette er en udtalelse baseret på mine egne oplevelser og observationer, fraråde at dele mærker i to eller flere dele.

Der er desuden ingen grund til det, da de færreste mærker er potente nok til at give for intense oplevelser, ved blot et mærkes dosis.

*EDIT* Burde denne tråd ikke ligge i syntetiske?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Normalt bliver ark af mærker dyppet i en flydende væske og derfor fordelt ligeligt over hele arket og mærkerne.

Titel:
Medlem

DR-D skrev:
Normalt bliver ark af mærker dyppet i en flydende væske og derfor fordelt ligeligt over hele arket og mærkerne.

Er du sikker på de bliver dyppet og ikke dryppet?

Hvis de gør det tager ali og jeg selvf. fejl, men det hænger bare ikke sammen med oplevelser jeg har haft hvor to præcis lige store halve af et enkelt mærke har haft vidt forskellig potens.

*EDIT*
@Jensus:
10-4, jeg holder min mund ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ihvertfald alle de mærker der bliver lavet i størrer mængder. Det ville jo også tage en krig at dryppe hvert enkelt mærke!

Titel:
Medlem

Jeg betvivler ikke dit udsagn, kunne bare godt tænke mig at høre om du så har en forklaring på mine oplevelser hvor trippene har været af vidt forskellig styrke?

Er det bare individuel tolerance eller hva?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg kan ikke vide hvad der er sket i din individuelle sag, men blot sige at koncentrationen normalt er ligeligt fordelt.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
DR-D skrev:
Ihvertfald alle de mærker der bliver lavet i størrer mængder. Det ville jo også tage en krig at dryppe hvert enkelt mærke!

Hehe, det er der små dimser og maskiner er dine gode venner :P

En plade på størrelse med et A4-art med dryppe-huller der er fordelt på pladen så de passer til et normalt mærke. Vupti.

Men jeg forstår det ikke helt: Hvordan dyppes mærkerne? Og hvis de gør, så burde man da ikke helt kunne regne styrken på dem? Nogle af mærkerne vil altid optage mere end andre.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@ali:

Du har en pointe i din betragtning, men tilsyneladende har jeg været heldig med fordelingen på de mærker jeg har konsumeret:

* Jeg har prøvet at tage LSD - først med et halvt mærke, og derefter et halvt mere en rum tid efter. Der var tydelig forskel.

* Jeg har prøvet at tage ned til ~ 1/5 af et mærke, for at fornemme om der overhovedet var en effekt ved så lav en dosering. Det var der (dog ikke psykedelisk) - en klarhedsfornemmelse i forhold til lyd, rum og tanker.

EDIT:

Jeg foreslår at vi opretter en seperat tråd i "Syntetiske", med navnet "LSD-blotters og styrkefordeling" - eller lignende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
jespar skrev:
* Jeg har prøvet at tage ned til ~ 1/5 af et mærke, for at fornemme om der overhovedet var en effekt ved så lav en dosering. Det var der (dog ikke psykedelisk) - en klarhedsfornemmelse i forhold til lyd, rum og tanker.

Kunne det ikke lige så godt være placebo??

Kender selv for godt når man sidder og leder efter en effekt i sin krop, så sker der tit et eller andet.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
AoD: Det er lidt off-topic, men du skal få dit svar ;-)

Jo, men det spændende var netop at jeg ikke forventede en effekt. Jeg gik rundt med en kammerat i skoven, for senere at vende tilbage senere på aftenen, hvor vi sad på mit værelse og hørte noget musik. Min opfattelse af musikken var påvirket nævneværdigt, men ikke som på fx. et stærkere trip. Som sagt var rusen heller ikke psykedelisk. Det var småting, men jeg er ikke i tvivl om at der var en svag effekt. :-)

Titel:
Medlem

Jeg vil bare ikke mene at man præcist ville kunne forudsige styrken af et mærke hvis arket bliver dyppet, jeg mener, når du drypper er et dryp et dryp, men hvem ved hvor meget lsd sådan noget frimærkepapir kan suge til sig hvis det får alt det syre det kan suge til rådighed?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
Men jeg forstår det ikke helt: Hvordan dyppes mærkerne? Og hvis de gør, så burde man da ikke helt kunne regne styrken på dem? Nogle af mærkerne vil altid optage mere end andre.

Check tråden "LSD-info fra en insider!" ud, hvis du ikke allerede har gjort det. I et af de links jeg har smidt dér, forklarer chinacat fra shroomery hvordan han gjorde dengang han dealede. Metoden er ret simpel: Opløs krystallerne i en bestemt mængde alkohol, dyp arkene indtil de er gennemvædede, og voila! Hvis man bruger den rette type papir, vil hvert mærke optage stort set lige meget opløsning, i hvert fald vil det være fordelt godt nok til at man sagtens kan regne med at mærkerne er nogenlunde lige stærke. Og styrken på mærkerne bliver så reguleret via styrken på opløsningen, og her har man jo nok eksperimenteret sig frem til det rette forhold.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Min erfaring er nu god når det handler om mindre end et mærke. Det første jeg fik prøvede jeg i doser ned til 1/16 af 1/1. Med effekt som dog slet ikke kan sammenlignes med større doser.
Hvis jeg ikke tager helt fejl kan det også skade syren hvis man fumler rundt med det med sine beskidte fingre, kunne det være en del årsag?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
- Jeg kan slet ikke forstå hvorfor man kunne have lyst til at dele et mærke... Jeg ville da hellere undvære, og så finde et helt til mig selv senere, end at få et tvivlsomt trip...

- Jeg mener nu også at flydende lsd er klart det bedste, der kan man nogenlunde se hvad man får, alt efter farven...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

xun skrev:
- Jeg kan slet ikke forstå hvorfor man kunne have lyst til at dele et mærke... Jeg ville da hellere undvære, og så finde et helt til mig selv senere, end at få et tvivlsomt trip...

- Jeg mener nu også at flydende lsd er klart det bedste, der kan man nogenlunde se hvad man får, alt efter farven...

Efter farven? det er sgu meget godt klaret når LSD ikke er farvet!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dr-D har ret. Ren LSD er farveløst. Hvis det er farvet, kan det skyldes et par forskellige ting:
    -LSD'en kan være sjusket oprenset, og have farvede reaktionsbiprodukter tilbage. I LSD-doseringer vil jeg dog ikke vurdere at urenheder fra reaktionen kan forekomme i direkte sundhedsskadelige doser.
    -Der kan være tilsat en antioxidant til væsken syren er opløst i, for at forbedre dens holdbarhed. Mange antioxidanter er enten farvede i grundtilstanden, eller bliver farvede når de oxideres. Et af de stoffer jeg har hørt ofte anvendes i forbindelse med LSD, er ascorbinsyre. Denne har netop den "brun-gullige" farve, som jeg har set i enkelte portioner LSD-opløsning.

Og ja, alle massefremstillede blotters er fremstillet ved dypning af arkene i en LSD-opløsning af kendt koncentration. Man kan regne sig frem til hvor stærk denne skal være, ved at tage et af de ark man har tænkt sig at bruge, veje den i tør tilstand nøjagtigt, dyppe den i ethanol (eller hvad man nu har tænkt sig at bruge som solvent), veje den igen i våd, afdryppet tilstand - Og hopla, man har et ret præcist mål for hvor meget væske hvert ark opsuger. Herefter er det trivielt at regne sig frem til hvor stærk LSD-opløsningen skal være, for at give blotters med en bestemt styrke. Og hvis man tager sig de rette forholdsregler under imprægneringen, vil LSD'en være fordelt særdeles ligeligt over hele arket.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Dette er et så småt spørgsmål, at jeg ikke ville oprette en ny tråd tildet. Så tillad mig lige at gå hurtigt off-topic, meget simpelt spørgsmål:

Smager LSD af noget? ku jo forestille mig det var utrolig syrligt og næsten en ætsende følelse på tungen???

Titel:
Medlem

m.UNIT skrev:
Dette er et så småt spørgsmål, at jeg ikke ville oprette en ny tråd tildet. Så tillad mig lige at gå hurtigt off-topic, meget simpelt spørgsmål:

Smager LSD af noget? ku jo forestille mig det var utrolig syrligt og næsten en ætsende følelse på tungen???

Jeg har aldrig selv indtaget lsd, men hvis et mærke smager af noget har det ikke noget med selve syren at gøre. Mængde af syre på et mærke er alt for lille til at du vil kunne smage den, og hvis du kan er det i hvert fald ufattelig lidt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
troo_L_S skrev:
Jeg har aldrig selv indtaget lsd, men hvis et mærke smager af noget har det ikke noget med selve syren at gøre. Mængde af syre på et mærke er alt for lille til at du vil kunne smage den, og hvis du kan er det i hvert fald ufattelig lidt!

Har kun indtaget lsd én gang indtil videre, men dette ene mærke smagte af noget, så den med mængden tror jeg ikke holder. Kan desværre ikke huske hvordan smagen var, men andre kan vel forklare nærmere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]