Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 20:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Hey jeg ved ikke om jeg har posted den her rigtig. men det tror jeg da :P

hmm mig og en ven kixed meget en årgang. ca hver weekend fre og lør. og vi snakkede ikke om lidt...
nogle gange var vi oppe på 12+ - kix hver på en dag. (det kan være meget for nogle og lidt for andre "hvid mitzu")

indtil!

min ven. begyndte til sidst at blive helt dyrisk hvis vi ikke havde noget (vi plejede at købe til en månede ad gangen)

han snakkede om det dag ud og dag ind. Og nu er jeg altså blevet urolig for ham. Så sagde til ham at det var tid til en pause så vi ikke kom ud i et misbrug. Hvilket vi gjorde.

Jeg begyndte at hænge ud med ham i hverdagen, for lige at se hvor vildt det stod til. Hmm.. selvom han ikke var påvirket fik han "OEV" han føler sig forfuldt og sårn..

og snakker ikke om andet.. hvergang vi høre techno eller bare musik, snakker han om at det snart er på tide at vi skal gøre det igen. og det føles som flere år siden vi gjorde det sidst ( 14 dage)

som i nok kan høre er jeg lidt bekymret for ham. Jeg har prøvet at snakke med ham om det... han siger der ikke er noget galt overhovedet... hvad siger i ?

nogle ider hvad jeg burde gøre... eller hvad jeg evt kunne sige til ham?

Senest rettet af Shell 17 jan 2005 01:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Giv mig ham noget syre :D [Ingen opfordring]

Men stadigvæk synes jeg dog dette kunne fjerne hans lyst til ecstasy, som jeg personligt synes man bliver ret hurtigt træt af. Især når man ved hvad der findes af alternativer på markedet, både mdma men også andre mere interessante stoffer.

Men jeg ved psy_devil selv var ret glad for kiks, og den lyst blev efter sigende fjernet efter hans LSD-trip.

Hvad har han ellers taget udover ecstasy?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Johndeer skrev:
Giv mig ham noget syre :D [Ingen opfordring]

Men stadigvæk synes jeg dog dette kunne fjerne hans lyst til ecstasy, som jeg personligt synes man bliver ret hurtigt træt af. Især når man ved hvad der findes af alternativer på markedet, både mdma men også andre mere interessante stoffer.

Men jeg ved psy_devil selv var ret glad for kiks, og den lyst blev efter sigende fjernet efter hans LSD-trip.

Johndeer skrev:

han har taget:
ingen af de her ting her han taget samtidig. altså ikke hvad jeg ved af... og jeg er rimlig gode venner med ham.

amf
cola
hash
men primær kix.... os her i i julen hvor der var noget crap i der gjorde vi alle brækkede os...

Ser du. Efter han er blevet som han er efter den tur med kix. Tør han simpelhen ikke prøve noget andet. Jeg har skam prøvet.. han vil kun ha de forbandet kix. Hvilket jeg godt vil holde en pause fra for som du selv siger... De er lidt kedelige i længden.

i dont got a clue of what i should do

Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal tænke.. Jeg er bare så nevøs for ham

Senest rettet af Shell 17 jan 2005 01:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis han får OEV og føler sig forfulgt osv. er det nok en MEGET god idé hvis han lægger alle former for stoffer på hylden i en god periode. Det er ihvertfald et rimelig åbenlyst tegn på at han nok er ved at ryge ud i noget, der ikke er alt for sjovt. Det gælder også at han ikke tager svampe, LSD eller noget andet, da det kun vil forringe hans tilstand.

Prøv at snak forklar ham at han er på vej ud på et alvorligt sidespor og hvis han ikke stopper øjeblikkeligt, kan det få ret uoverskuelige konsekvenser.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Hvis han får OEV og føler sig forfulgt osv. er det nok en MEGET god idé hvis han lægger alle former for stoffer på hylden i en god periode. Det er ihvertfald et rimelig åbenlyst tegn på at han nok er ved at ryge ud i noget, der ikke er alt for sjovt. Det gælder også at han ikke tager svampe, LSD eller noget andet, da det kun vil forringe hans tilstand.

Prøv at snak forklar ham at han er på vej ud på et alvorligt sidespor og hvis han ikke stopper øjeblikkeligt, kan det få ret uoverskuelige konsekvenser.

uden pis jeg har forklaret ham det.. har prøvet mange måder.. En rolig måde over en bajer, en måde hvor vi så blev uvenner... Alle gangene får jeg bare afvide at det skal jeg fanme ikke blande mig i. jeg sys jeg har prøvet alt.. jeg har endag sagt til hans andre venner som han os får lidt af de ikke skal gi ham mere... for det er noget lort det han er ude i.

men skal lige sige at efter jeg er holdt op med at "gi". nu er han nede på et meget mindre forbrug efter som han ikke rigtig får det andre steder. vi snakker om et par gange om måneden. Jeg ved godt det ikke er nok, men aner ikke hvad jeg skal gøre. Han snakker selv om han vil holde en lang pause, men sjovt nok efter så finder man ud af... næste dag var han på vognen igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ghost^^ skrev:
Treasure skrev:

uden pis jeg har forklaret ham det.. har prøvet mange måder.. En rolig måde over en bajer, en måde hvor vi så blev uvenner... Alle gangene får jeg bare afvide at det skal jeg fanme ikke blande mig i. jeg sys jeg har prøvet alt.. jeg har endag sagt til hans andre venner som han os får lidt af de ikke skal gi ham mere... for det er noget lort det han er ude i.

men skal lige sige at efter jeg er holdt op med at "gi". nu er han nede på et meget mindre forbrug efter som han ikke rigtig får det andre steder. vi snakker om et par gange om måneden. Jeg ved godt det ikke er nok, men aner ikke hvad jeg skal gøre. Han snakker selv om han vil holde en lang pause, men sjovt nok efter så finder man ud af... næste dag var han på vognen igen.

Jeg tror det tit kommer som en stor omvæltning for misbrugere at de skal lægge lortet på hylden fra start selvom det tit er det der skal til. Det mest fornuftige ville være hvis han lagde lortet fra sig med det samme men prøv se om ikk du i det mindste kan få ham til at trappe en smule ned som en start..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Prøv at sætte dig ind i hvordan et så stabilt MDMA-misbrug fører til permanente skader, og forklar din så din ven hvordan det er han skader sig selv.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg er enig med Dex. Der er nu ikke noget til at skræmme folk som langtidsbivirkninger, og det er vist velkendt, at MDMA fjerner folks følelser på længere sigt. Jeg har selv mødt nogle stykker, og hørt om endnu flere, der har mistet følelsen for sult/tørst, ikke bliver rigtigt trætte men heller ikke rigtigt vågne og værst af alt (imo) så mister de kærligheden i livet. Selv en åbenlys forelskelse bider ikke på dem og så syns jeg sgu den er ved at være gal. Og det er effekter, der bliver hængende flere år efter stofbruget er ophørt!

Hvis du kender hans leverandører, så tag eventuelt en snak med dem og bed dem om ikke at sælge til ham. Jeg ved det er et snoldet forsøg da det jo som bekendt er de færreste pushere, der bekymrer sig synderligt om brugerens helbred, men det er et forsøg værd. Der er trodsalt stadig nogle fornuftige mennesker tilbage ude i vores samfund...

Held og lykke med ham!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jep, sæt dig ind i stoffet, som dex siger. Her er et godt sted at starte:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml

Hvis du sætter dig ordentligt ind i det og forklarer ham det ordentligt, og det så stadig ikke virker, så lad vær med at tage MDMA med ham igen. Hvis jeg var ham, ville jeg tænke "jaja, han siger det nu, men han giver sig til sidst - vi kommer til at trippe igen meget snart". Men hvis han får lov til at tænke det der i meget lang tid, så går det måske op for ham at det er alvor.

Efter du har forklaret ham bivirkningerne, og han så stadig ikke hører efter, så lad vær med at diskutere emnet med ham igen. Hver gang han nævner stoffet, skal du enten ignorere det eller skifte emne - det har også en stærk virkning på folk.

Hvis du selv holder en lang pause med stoffet, og han selv ved at du gør det, kan det gøre dig til et slags "forbillede" for ham på det punkt. Hvis du derimod blev ved med at tage det (især sammen med ham), så tvivler jeg på at han kan tage dine ord seriøst... og der gør du alt andet end at hjælpe ham.

Henvis ham evt. selv til dette emne eller til ovenstående link. Google er også meget flittig med sådan nogle ting :)

Når du har prøvet alt, så er der ikke så meget at gøre. Jeg ville simpelthen lade ham være, og så kan han få lov til at gøre det han vil. En dag vil han brænde nallerne og komme kravlende tilbage til dig.

Tit kan folk ikke lære før de har fået et spark i røven af det pågældende stof.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
Jep, sæt dig ind i stoffet, som dex siger. Her er et godt sted at starte:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml

Hvis du sætter dig ordentligt ind i det og forklarer ham det ordentligt, og det så stadig ikke virker, så lad vær med at tage MDMA med ham igen. Hvis jeg var ham, ville jeg tænke "jaja, han siger det nu, men han giver sig til sidst - vi kommer til at trippe igen meget snart". Men hvis han får lov til at tænke det der i meget lang tid, så går det måske op for ham at det er alvor.

Efter du har forklaret ham bivirkningerne, og han så stadig ikke hører efter, så lad vær med at diskutere emnet med ham igen. Hver gang han nævner stoffet, skal du enten ignorere det eller skifte emne - det har også en stærk virkning på folk.

Hvis du selv holder en lang pause med stoffet, og han selv ved at du gør det, kan det gøre dig til et slags "forbillede" for ham på det punkt. Hvis du derimod blev ved med at tage det (især sammen med ham), så tvivler jeg på at han kan tage dine ord seriøst... og der gør du alt andet end at hjælpe ham.

Henvis ham evt. selv til dette emne eller til ovenstående link. Google er også meget flittig med sådan nogle ting :)

Når du har prøvet alt, så er der ikke så meget at gøre. Jeg ville simpelthen lade ham være, og så kan han få lov til at gøre det han vil. En dag vil han brænde nallerne og komme kravlende tilbage til dig.

Tit kan folk ikke lære før de har fået et spark i røven af det pågældende stof.

har lavet en aftale med ham om at han / Vi holder en laaaaaaang pause.. halvt års tid eller noget.. også må vi se hvad der sker

Titel:
Dedikeret medlem

jeg har det præcis som din ven der :) ! og jeg har ik specielt mange problemer.. udover jeg et par gange om dagen blir meget paranoid.

Titel:
Junior medlem

SiCriS skrev:
jeg har det præcis som din ven der :) ! og jeg har ik specielt mange problemer.. udover jeg et par gange om dagen blir meget paranoid.

Er dét ikke et stort problem eller hva..?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Vis du ikke anser det som et dårligt tegn så tror jeg sgu du er på vej ud et sted hvor du ikke kan bunde. Du burde kigge dine vaner grundigt igennem og finde dig nogle andre venner og hobbier bare et godt råd. For ellers er chancen for du ender udbrændt ret stor

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Genkender meget godt det du siger ..

Har også selv været lidt ligesom din kammerat , men jeg var bare ikke så heldig at have en kammerat der kom og sagde of prøvede at fortælle til mig hvor langt ude det hele var. Men i det her tilfælge havde min tripbuddy samme indstilling som mig , så der blev skudt godt af på kryds og tværs, Med mange naive tricks for at få råd til, Adskillige hævekort osv. osv. indtil jeg fik en omgang 2ci af den sædvandlige pusher , som gjorde jeg fik øjene op for langt ude og skide man egentligt er, det hjalp ihvertfald på mit syn til det hele og min træng til MDMA ture. (DET ER INGEN OPFORDRING - DET ER BARE ET EKSEMPEL)

Alt her fra

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]