Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Skal bankerne have lov til drive gæk med den almindelige dansker, igen!?
Mens de spinder guld på et helt igennem uretfærdigt og ubegrundet gebyr.

Siger du også NEJ! har du nu chancen for at blive en del af en fuldt ud lovlig og fredelig landsdækkende protestaktion, der skal få bankerne på bedre tanker.

Dankortet sparer bankerne for millioner af kundebetjeninger årligt, det er åbenbart ikke hvad de ønsker. Derfor skal vi alle gå i banken og hæve 88,75kr, så tit vi kan.

Hvorfor 88,75 kr? Fordi det er en 25 øre, 50 øre, 1 kr, 2 kr, 5 kr, 10 kr, 20 kr og en halvtredser. Den absolut vanskeligste udbetaling og et maksimalt pres på deres kontantbeholdningen.

Torsdag d. 27. januar er en mærkedag i aktionen, her opfordres alle til at møde op i banken og hæve de famøse 88 kr og 75 øre.

Vær med i en aktion der vil skabe historie!

For at deltage i den landsdækkende protestaktion skal du altså blot gøre
følgende:

1. Så ofte som muligt gå i banken og hæv 88,75 kr.
2. Alle der har mulighed for det går i banken og hæver 88,75 kr, torsdag
d. 27. januar 2005.
3. Send denne mail til så mange folk som muligt på din kontaktliste.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Genial ide, vi underminere det danske valuta system, ved at opkøbe alle bankens mønter!

...Men skulle denne tråd ikke ned i politisk forum :?:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
eb skrev:
Hvorfor 88,75 kr? Fordi det er en 25 øre, 50 øre, 1 kr, 2 kr, 5 kr, 10 kr, 20 kr og en halvtredser. Den absolut vanskeligste udbetaling og et maksimalt pres på deres kontantbeholdningen.

:twisted: HAHAHA gid deres fucking terminaler brænder af.....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
eb skrev:
Skal bankerne have lov til drive gæk med den almindelige dansker, igen!?
Mens de spinder guld på et helt igennem uretfærdigt og ubegrundet gebyr.

Siger du også NEJ! har du nu chancen for at blive en del af en fuldt ud lovlig og fredelig landsdækkende protestaktion, der skal få bankerne på bedre tanker.

Dankortet sparer bankerne for millioner af kundebetjeninger årligt, det er åbenbart ikke hvad de ønsker. Derfor skal vi alle gå i banken og hæve 88,75kr, så tit vi kan.

Torsdag d. 27. januar er en mærkedag i aktionen, her opfordres alle til at møde op i banken og hæve de famøse 88 kr og 75 øre.

Vær med i en aktion der vil skabe historie!

For at deltage i den landsdækkende protestaktion skal du altså blot gøre
følgende:

1. Så ofte som muligt gå i banken og hæv 88,75 kr.
2. Alle der har mulighed for det går i banken og hæver 88,75 kr, torsdag
d. 27. januar 2005.
3. Send denne mail til så mange folk som muligt på din kontaktliste.

Jeg er fresh!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Sej nok idé..

Er desværre ret fattig, har ca 1.36 kr på kontoen..

Men skal nok prøve at overbevise mine venner om at det er feee idé...

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja mand, virksomheder skulle forbydes at selv fastsætte prisen på deres ydelser. Revolution!!! :roll: Hvis I ikke kan lide prisen på en vare, så lad vær med at købe den. Hvis I ikke kan lide prisen på at bruge dankort, så lad vær med at bruge det. Hele denne hetz mod bankerne er fuldstændigt latterlig, og jeg finder det ligeså tåbeligt, at nogle mener at overskuddet bør gives til ofrene for tsunamien.

Hvis der skete en prisstigning på 50 øre på alle varer i landet, så ville der slet ikke være alt den brok. Vær realistiske!

For hver gang, at en person hæver kontant, vil jeg bruge mit kort 3 gange :P

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

For en gangs skyld må jeg faktisk give Nelson ret!'
Puha det føles slemt men sådan er det jo :(¨'

Props til Muntz :)

Titel:
Dedikeret medlem

Nelson Muntz skrev:
Ja mand, virksomheder skulle forbydes at selv fastsætte prisen på deres ydelser. Revolution!!! :roll: Hvis I ikke kan lide prisen på en vare, så lad vær med at købe den. Hvis I ikke kan lide prisen på at bruge dankort, så lad vær med at bruge det. Hele denne hetz mod bankerne er fuldstændigt latterlig, og jeg finder det ligeså tåbeligt, at nogle mener at overskuddet bør gives til ofrene for tsunamien.

Hvis der skete en prisstigning på 50 øre på alle varer i landet, så ville der slet ikke være alt den brok. Vær realistiske!

Fuldstændig enig her ! Det er noget pladder, at skulle gå ned og hæve de 88,75 kr.

Hvem fanden gider derudover at rende rundt med en lomme fyldt med småpenge ?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Derude
Nelson Muntz skrev:

HVORFOR skal du altid gå i mod! nu har jeg snart været her noget tid! og det enste man høre fra dig negative modsigelser!. syntes det virker lidt latterligt! :?

en ting er af jeg for en gangs skyld må give dig ret!
men helt ærligt! så tror jeg ikke altid på den mening du skriver! tror bare du for det meste "skal" modsige folk!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Osse helt enig med nelson.
Hæv jeres penge istedet for at bruge dankortet. Ka ikke se det store problem i det. Hvis man er utilfreds med at der er gebyrer på så drop kortet. Mer enkelt kan det vel ikke blive

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Tjah, alternativet er vel et fast årligt gebyr for at have et dankort, ligesom der er på visa osv.
Bare hæv 100 kr over så behøver man ikke bruge sit kort til småting... hvis man bruger kortet 3 gange om ugen er det 6 kr om måneden, det burde være til at overskue..

Titel: Pro dankort
Medlem
Brugeravatar

Jeg betaler sgu glædeligt en ½ kr. for at slippe for at skulle have kontanter på mig hele tiden. Det er ikke fedt ikke at ha' kontanter nok til noget man lige falder over og godt vil ha', eller generelt bare at skulle stå og finde sine lede småpenge. Jeg smider alle mine mønter i krukken derhjemme (når jeg altså har penge, dvs. om sommeren), og så bruger jeg kortet til at købe det crap jeg nu har lyst til.

Selvom man bruger det 3 gange om dagen, så er det stadig kun 45 kr. på en måned for at bruge det 90 (!) gange, hvilket vel svarer til 1½ pakke cigaretter eller 2-3 joints. I'll live.

4rnå9!

Rettet trykfjel

Senest rettet af Uforia 18 jan 2005 18:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Det er sku da også bedre at kunne ryge to til tre fede istedet for at betale nogel gebyre for at købe varer. Men nej, det er ikke rart men nødvendigt at give nelson ret et stykke af vejen.
HA HA!!!
Men vær ultimativ hippie og vær bevidst om hvem der ejer alle de firmaer i forbruger produkter fra !

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Nu er 50 øre jo ikke det helt vilde, jo måske i det lange løb men ikke noget jeg gider at brokke mig over!

Der er ingen der tvinger mig til at bruge kortet i butikkerne så det er op til en selv om man vil betale gebyr eller ej!

Og tænk på næste gang i køber et gram cola så kunne i have brugt kortet 1000 gange uden gebyr :wink:

Jeg er så fucking ligeglad med om banken kræver gebyr, og syntes man er en hykler hvis andet-tag den dog en hund over på kortet når i bruger det! elelr hvor meget der nu skal bruges!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Fuck de 50 øre. Jeg er sgu ligeglad om de ripper de x-antal små penge om året. Men det er det at bankerne har sagt alt muligt om for mange år siden, at gebyr det ville vi ikke få, men det får vi så, uden grund? så den kan få en masse millioner i kassen, selvom vi hjælper dem ved at bruge det som eb sagde.

jeg har vist nok et mindre minus på kontoen, men 88,75.- bliver der hævet.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Når alt kommer til alt, er det trods alt en ydelse banker betaler for. Ifølge beregningerne vil det koste os danskere 180 millioner, men systemet koster over 500 millioner at holde kørende pr. år.

Selvfølgelig er det træls, især fordi jeg bruger mit kort meget til små køb, men det vil jeg da holde op med nu.

Jeg er glad for mit dankort, så det da gerne uden gebyrer, men er såmænd også villig til at betale. For når alt kommer til alt er det da enormt lækkert aldrig at have kontanter på sig.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hvad brokker I jer over? Pushere tager alligevel kun imod kontanter! 8)

-Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er jo ikke et spørgsmål om de 50 øre for pokker! Det er da en principsag!
Bankerne har oprindeliget lovet at det ville være gratis at bruge dankortet og derfor skal de naturligvis holde det!

Det er muligt det koster bankerne 500mio om året men de sparer sgu også en masse penge ved at folk ikke går i banken. Desuden er det et mere sikkert samfund, hvis folk ikke går med kontanter på sig. Derved vil man undgå mange overfald for småpenge.
Iøvrigt kommer de vist til at skrabe temmelig meget mere end 500mio ind om året, hvis der ikke bliver gjort noget...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
Hvad brokker I jer over? Pushere tager alligevel kun imod kontanter! 8)

-Psyko

HAha 100% enig :D

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Nelson Muntz skrev:

Nej, 50 øre er forhåbentlig ikke noget der vælter nogen af pinden - heller ikke selvom det måske sker 50 gange om måneden.
MEN

noname skrev:
Det er jo ikke et spørgsmål om de 50 øre for pokker! Det er da en principsag!
Bankerne har oprindeliget lovet at det ville være gratis at bruge dankortet og derfor skal de naturligvis holde det!

Præcis.... de har proklameret gratis og nem adgang til VORES EGNE PENGE, og så må det siges at være passende, hvis det også bliver en realitet.
jeg ved ikke hvor mange gange jeg faktisk vil besvære banken ved at hæve 88,75kr, men jeg har indtil videre i hovedet, at jeg vil bevæge meig derned den 27. januar.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]