Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Faldt lige over dette på alt.drugs.salvia, og vidste ikke helt om jeg skulle poste det her eller i visinære.. Men hvad, her er goderne; en dokumentar fra '98, hvor bl.a. Daniel Siebert medvirker. De tester Salvia på hhv. Siebert og en der aldrig har prøvet det før, og diskuterer det lidt bagefter. Det er måske ikke de hårdeste trips de har, men jeg synes stadig de er dejligt objektive i den efterfølgende diskussion, og får diskuteret lidt om lovgivningen til sidst ;).
Ved ikke hvor længe siden er oppe, er hostet af en gut på førnævnte board, men det kan jo være at der dukker en torrent op senere...

http://www.deepabove.com/salvia.htm

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Fedt :D Mange tak!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Den er faktisk rigtig interessant, og gør ikke min fascination af denne plante mindre. Det er meget spændende, med de forskellige personers input - ganske interessant at høre fx psykiaterens betragtninger.

Klart anbefalelsesværdig.

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 15:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er der nogen der har adgang til resten af "Sacred Weeds" serien. Jeg mener der også er afsnit om pigæble, fluesvamp og ayahuasca..

Titel:
Medlem

Er glad for at det kan bruges :)

Er også meget interesseret i at se resten af serien, men ham der hostede den havde vist kun optaget denne del. Hvis nogen finder den, kunne vi måske få startet nogle torrents til folk?

Sørgerligt egentlig, før i tiden kunne man have disse objektive dokumentarer, der foregik stille og roligt, og ikke fordømte noget som helst... Hvad har vi nu? Operation X og lignende, der straks skal fordømme og løfte pegefingre. Vores kultur bevæger os i den forkerte retning :(

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Ashoka skrev:
Er der nogen der har adgang til resten af "Sacred Weeds" serien. Jeg mener der også er afsnit om pigæble, fluesvamp og ayahuasca..

De ligger faktisk på samme site ;)
Jeg har været så flink og smide links'ne her:

Amanita Muscaria
Part 1
Part 2
Part 3

Henbane
Part 1
Part 2
Part 3

Blue Lilly
Part 1
Part 2
Part 3

Enjoy!

Edit: Jeg har dem liggende på compen nu, så PM mig lige hvis links'ne dør på et tidspunkt, så fixer jeg nogen .torrents,

Senest rettet af ThirdEyeFlood 25 jan 2005 19:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Genialt! Jeg elsker de serier.. Gad godt der var en om Psilocybin Svampe. Ved næsten alt men de er bare så spændende at se.
Og mega griner hvor ham der har røget salvia får griner på! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Det var meget underholdende, men når man tænker på hvor meget der er lagt i at producere sådan en udsendelse af penge og energi, synes jeg egentlig det var ret begrænset hvad de fik ud af det. Den afsluttende diskussion hævede sig jo ikke over de mest banale betragtninger om hallucinogener, som de fleste med lidt forstand på den slags har endevendt masser af gange. Og hvis de havde snakket med nogle der havde erfaringer med flere hallucinogener end bare salvie, kunne de jo hurtigt have opklaret om den der latter var specifik for salvie og den slags....og deres lille uenighed om perceptionspsykologi skyldtes jo også at kun en af dem havde lidt forstand på emnet.
Og hjerneforskeren (eller hvad han var) var, som han selv sagde, reduktionistisk indstillet og dermed en repræsentant for en kedelig tendens inden for naturvidenskaben, som der faktisk findes udmærkede alternativer til inden for den kvalitative fysik. Der er jo mere interessante mennesker end folk som ham, der forsker i den slags.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tusind tak! Troede kun der fandtes salvia afsnittet på nettet..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Ja, helt klart, no offence altså, det er fedt med den slags links...så mange som muligt af den slags ting på psy !

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige et par kommentarer til programserien.

I afsnittet om Amanita muscaria, lagde jeg mærke til at det flere gange blev understreget hvor giftig svampen er, og at der mindst dør ti personer i europa om året af "fly agaric" forgiftning. Det lyder meget usandsynligt og personligt tror jeg mere at det er et udtryk for den nedarvede anglosaksiske mycofobi overfor især Amanita familien. Grunden til at det for mig lyder usandsynligt er at folk bliver opdraget med hvor giftig den er, og fordi den er så nem at kende. Det er jo ikke ligefrem en svamp der med sin meget røde farve og hvide prikker råber "spis mig!". Et andet faktum er at det kræver omkring 15-20 friske svampe for at opnå dødelig dosis. Umiddelbart er de 10 dødsfald om året nok nærmere foresaget af andre medlemmer af Amanita familien.

Syn|tese>> Jeg finder det egentligt udemærket at der en selvproklameret reduktionistisk videnskabsmand med. De andre deltagere i programserien er jo meget positive overfor psykoaktive substanser og lidt modspil er IMO sundt nok. Det er rigtigt at han kommer til at fremstå ekstremt negativt, men set i programmets pro-psykoaktive tone, er det vel ikke så overraskende. Men personligt havde jeg nu nok også hellere set en mindre bitter og knap så afvisende deltager.

Det er egentligt også fint nok at egyptologen er med i programmet om nymphaea, hvor han med god grund siger at bevisgrundlaget for brug af planten som psykoaktiv er minimalt. Deltagerne virker heller specielt påvirkede - kunne sagtens være placebo.

Har selv røget planten (hvilket nok ikke er den optimale optagelsesform) hvor jeg ikke kunne skelne om det var placebo eller ej.

Er der nogen der har fået en kraftig sikker virkning af planten?

Ellers en god doku-serie. Og Michael Carmichael er en interessant fætter.

Mvh
Ash

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Ashoka skrev:

I afsnittet om Amanita muscaria, lagde jeg mærke til at det flere gange blev understreget hvor giftig svampen er, og at der mindst dør ti personer i europa om året af "fly agaric" forgiftning. Det lyder meget usandsynligt og personligt tror jeg mere at det er et udtryk for den nedarvede anglosaksiske mycofobi overfor især Amanita familien. Grunden til at det for mig lyder usandsynligt er at folk bliver opdraget med hvor giftig den er, og fordi den er så nem at kende. Det er jo ikke ligefrem en svamp der med sin meget røde farve og hvide prikker råber "spis mig!". Et andet faktum er at det kræver omkring 15-20 friske svampe for at opnå dødelig dosis. Umiddelbart er de 10 dødsfald om året nok nærmere foresaget af andre medlemmer af Amanita familien.

Det er så vidt jeg ved heller ikke den røde fluesvamp folk hyppigt skratter af af, men derimod den snehvide fluesvamp, som som ung kan forveksles med champignoner, og som svjh ligner en thailandsk spisesvamp ret meget. Der har vist også været et par tilfælde i Danmark hvor nogle asiatiske turister havde dummet sig, jeg er dog lige for træt og doven til at finde nogen kilder lige nu....
Og jeg vil da give dig ret i at Amanita Muscaria ikke ligefrem udståler 'god æder' :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]