Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 11:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny skrev:
Jagten på at finde meningen med livet er der skrevet mange tykke bøger om, og det er en af de mysterier vi aldrig bliver færdige med. Jeg tror vi er dømt til selv at finde en mening.

Og så synes jeg der er gået lidt for meget sex kontra spirituel søgen i den, som om det ene udelukker det andet. Jeg oplever bestemt ikke de to ting som modpoler til hinanden. Tværtimod. Som du selv skriver Yeti:

Citat:
Det handler også om at mærke livet mere intenst, og at lære at håndtere de stærke følelser og oplevelser der følger med, hvilket med tiden resulterer i at man simpelthen bare kan rumme mere end man kunne før.

Til det hører vel også det sexuelle mysterie?

Hilsen Fanny

Jeg er helt enig, og måske har jeg formuleret mig lidt kluntet. Det jeg vil frem til er at der er en grænse for hvor langt man kommer hvis man blot søger efter at få stivet sit ego af ved at have en masse sex, på et tidspunkt må man udvide sin horisont hvis man skal udvikle sig mere. Ellers bliver livet til et overfladisk egotrip... Det er klart at sex altid vil have en plads i livet, men der er forskel på om du er ude på at score en masse partnere med det formål at stive din selvtillid af, eller om du mere går efter kvalitet og dybde i oplevelsen, og iøvrigt godt ved at dit værd ikke ændrer sig proportionalt med antallet af samlejer/sexpartnere du har.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Citat:
Det er klart at sex altid vil have en plads i livet, men der er forskel på om du er ude på at score en masse partnere med det formål at stive din selvtillid af, eller om du mere går efter kvalitet og dybde i oplevelsen, og iøvrigt godt ved at dit værd ikke ændrer sig proportionalt med antallet af samlejer/sexpartnere du har

Helt klart. Nu talte jeg selvfølgelig også om den slags sex som indvolverer kærlighed og dybde.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
så er det vist blevet mere filosofisk... eller bare gay :D

Insane psychedelia user!

Astral skrev:
Selv har jeg ikke drukket alkohol i mange år...

Jeg synes det ville være på sin plads at sige at alkohol er dårligt vis man vil udvikle klarsyn og evnen til at se ånder osv. på en nøjagtig måde...

Det er meget nemt ikke at tro på det man ikke kan se...

Men der er andre som kan se ;)

Mvh. Astral

Enhver bedøvende substans, som f.eks. alkohol, vil nok altid indvirke på klarsynsevnen, men at sidestille klarsyn med at kunne se ånder er nok lige at sætte det på spidsen. Hash vil jeg også tro ødelægger klarsynsevnen, hvis vi skal fortsætte i den boldgade og det samme med diverse opiater og nervemedicin.

Hvordan er det i øvrigt lige man kan udvikle en evne til at se ånder? Er det sådan noget man skal gå på skole for at lære? Hvad er overhovedet en ånd? Hvad vil den? Hvad laver den? Hvorfor er den her? Og hvad er definitionen på klarsyn? Hvad er klarsyn og hvem bestemmer hvad det er? Er det når man kan se ånder eller hvad?

Jeg har aldrig set nogen ånder, men det kan måske være fordi jeg godt kan lide at drikke mig lam og i stedet for at vente på ånderne, have det sjovt.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Treasure skrev:
Astral skrev:
Selv har jeg ikke drukket alkohol i mange år...

Jeg synes det ville være på sin plads at sige at alkohol er dårligt vis man vil udvikle klarsyn og evnen til at se ånder osv. på en nøjagtig måde...

Det er meget nemt ikke at tro på det man ikke kan se...

Men der er andre som kan se ;)

Mvh. Astral

Enhver bedøvende substans, som f.eks. alkohol, vil nok altid indvirke på klarsynsevnen, men at sidestille klarsyn med at kunne se ånder er nok lige at sætte det på spidsen. Hash vil jeg også tro ødelægger klarsynsevnen, hvis vi skal fortsætte i den boldgade og det samme med diverse opiater og nervemedicin.

Hvordan er det i øvrigt lige man kan udvikle en evne til at se ånder? Er det sådan noget man skal gå på skole for at lære? Hvad er overhovedet en ånd? Hvad vil den? Hvad laver den? Hvorfor er den her? Og hvad er definitionen på klarsyn? Hvad er klarsyn og hvem bestemmer hvad det er? Er det når man kan se ånder eller hvad?

Jeg har aldrig set nogen ånder, men det kan måske være fordi jeg godt kan lide at drikke mig lam og i stedet for at vente på ånderne, have det sjovt.

Jeg ryger mest pot og det virker stimulerende på mig i mindre doser, jeg ryger mig ikke baske lam medmindre jeg skal undertrykke ubehagelige følelser, faktisk har jeg det rimeligt godt som regel, undtagen når jeg blir irritabel hvilket sker engang imellem...

FAktisk synes jeg at jeg er blevet mere psykisk følsom af at ryge pot end jeg var før, jeg ser allemulige ting også som er totalt vilde, det er meget svært at beskrive, men som om jeg ser energier overalt.... OG åndernes tilstedeværelse er overhoved ikke nogen tvivl for mig, de er der bar jeg rækker en arm ud, det er ik noget jeg finder på. ånder er virkelige.

Klarsyn definere jeg som en forøget evne til at føle vibrationer og se sjæleligt, dvs. fornemmelse af psykiske ting, læse folks tanker, føle deres følelser, se planters livskraft, se dyrs begær efter et eller andet, se ånder og vandre i paraleldimensionelle planer, jeg mener ikke kun der findes 3 dimensioner, jeg mener der findes mindst 6 dimensioner som man kan udvikle sig til at opleve, faktisk så har vi været der engang, også dig tror jeg, du bar bare glemt det....

En ånd er et væsen ligesom vi mennesker er væsener, men forskellen er bare at ånden ikke viser sig i kød og blod, men kun er tilstede psykisk og den kan kun ses med klarsyn, den lever i en anden dimension end hvores 3 dimensionale plan, måske er hvores 3D verden i virkeligheden 2 dimensionel eftersom den jo netop er sammensat af flere dimensions elementer, partikler opføre sig som bølger ifølge kvantefysikken og to bølger som virker ind i hinanden kan give en holografisk illusion om en 3 dimensionel fysisk verden, i virkeligheden er det jo hvores sanser som tolker hvores indtryk, en blind ser ingen farver, en farveblind ser andre farver eller ingen, en døv høre ingen lyde osv. Bag sanserne ligger det som er skjult for hvores normale bevidsthed, hvores sanser er med til at skabe verden omkring os, der er mere mellemrum i et atom end der er masse, hvis vi virkelig så tingene anderledes så ville det blot bero på hvordan hvores sanser var indrettet, dyr ser anderledes end mennesker, der findes også sjælelige sanser, med dem kan man udvikle evnen til at se det psykiske og ånderne.

Mvh Astral

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]