Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Ja, nu skal jeg endelig få skiftet min lorte computer ud (som mange herinde fra hader :D).

Det bliver følgende computer (deaktivér popup-blocker):
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp ... enr=375335

Det hænger sådan sammen, at jeg har 10.000kr til rådighed, og computeren koster "kun" 7.800 kr. Dvs jeg har 2200 kr tilbage.

Der overvejer jeg at invistere i et digitalt kamera, som er følgende:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=52031

Prisen er 1500 kr, så tilbage har jeg 700 kr. Der har jeg overvejet at invistere i en printer, som jeg overhovedet ikke har forstand på - så derfor opretter jeg dette topic i håb om at få lidt hjælp :P

Jeg er faldet ind på følgende printere:

HP (deaktivér popup-blocker):
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=620515
Producents beskrivelse her

Lexmark (deaktivér popup-blocker):
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=620511
Producents beskrivelse her

Som I kan se, så er de begge to farveprintere der også fungerer som scannere og kopimaskiner, hvilket har vækket min interesse, da prisklassen ligger omkring de 700 kr.

Så til dem der har styr på printerne: Hvilken en vil I anbefale? Og er der evt. andre med samme egenskaber i samme prisklasse der kan anbefales?

På forhånd tak :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Det er ikke fordi at jeg har så meget forstand på printere. Men lige de to har jeg erfaring med.
HP den larmer utroligt meget
Lexmarken den er go. Den larmer ikke så meget. Og er god til den pris. Men driverne skal man ikke installere altså dem der følger med. På alle dem jeg har hørt om det har drivern gjort mere skade end gavn. Så hent den fra hjemmesiden.
Men det er begge to gode printere synes jeg. Nu ved jeg heller ikke hvad du skal bruge printeren til men hvis det bare er til måske skolearbejde og sådan nogen ting er de begge to helt fine.

Det var ikke så meget men håber du kan bruge bare lidt :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg ville vælge HP, uden at kende til de to pågældende printere! :)

Er glad for du valgte at følge mit råd om en SHG-computer frem for den volddyre Dell du havde planlagt!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Du skal bare aldrig nogensinde ever overhovedet købe Epson. Det er det argeste lort.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Printeren skal hovedsageligt bruges til tekstudprintning - især afleveringer. Men det vil også være dejligt at have en farveprinter til med scanner og det hele til forskellige formål.

Men jeg må indrømme, at jeg hælder mere over på HP'en - støjniveauet er ikke det store problem, regner ikke med at bruge den mere end 2-5 gange om ugen. Men hvor høj en støjniveau taler vi om?

axia skrev:
Jeg ville vælge HP, uden at kende til de to pågældende printere! :)

Er glad for du valgte at følge mit råd om en SHG-computer frem for den volddyre Dell du havde planlagt!

Jeg regnede ud at det blev knap 18.000 kr i alt med renter og det hele - men det var altså også kvalitet der var tale om + 19" fladskærm og en ret god printer.

Men nu er valget faldt på den computer som jeg nævner. Jeg regner endda med at bestille delene hver for sig - der skulle jeg gerne kunne spare op til 2000 kr - så kan jeg nemlig købe lidt ekstra ind til den og få den samlet selv.

Glæder mig :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
HP er der osse fint. Men jeg synes bare den larmer for meget også hvis man bare skal bruge den til det.
Der er nemlig en jeg kender som har den nøjagtige samme Printer og han går ud ad det rum printeren står i hvergang han skal printe. Men jeg tror ikke det er noget problem nåh du bare skal bruge den så lidt

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Så er det besluttet... det bliver ingen af ovenstående produkter, men til gengæld:

Citat:
AMD Athlon64 Sokkel 939 PC

Bundkort: Asus A8V Deluxe WiFi-G, VIA K8T; 919kr
CPU: AMD Athlon 64, 3200+, 2.0 GHz; 1389kr
Disk Drev: Floppydrive Alps 3.5", Silver; 99kr
GFX: Point O GeForce 6600GT, 128MB GDDR; 1599kr
HDD: Maxtor 300GB SATA150 (Fluid); 1459kr
Køler: Zalman CNPS 7000B-CU LED, AMD Soc; 349kr
Lydkort: Creative SoundBlaster Audigy2 ZS; 709kr
RAM: Corsair 512MB PC3200 DDR400 CAS; 869kr
Kabinet: Coolermaster Centurion Tower, Silver (uden PSU); 449kr
PSU: Chill Innovation CP-400P PSU, 400W; 369kr

CD-drev: Asus DRW 1604P, DVD +/-RW, DVD+Rx16, Dual Layer, 2MB, retail; 659kr
Læse Hastighed (Ved CD): 40 X Speed
Læse Hastighed (Ved DVD): 16 X Speed
Brænder Hastighed (Ved CD): 32 X CD-R, 24 X CD-RW
Brænder Hastighed (Ved DVD): 16 X DVD-R, 16 X DVD+R, 4 X DVD+R9 (Dual Layer)

Computer: 8.869,00kr inkl moms

Printer: HP Officejet PSC2355 Print+scan+kopier; 1.449,00kr

I alt: 10.318,00kr inkl moms

Digital-kameraet er jeg nødt til at undvære i første omgang. Printeren er skiftet ud med en meget federe printer. HP Officejet PSC2355

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]