Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 19:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
hamp skrev:
Nogen som har en konkret eksempel ?? Evt nogen der ved om de også indhenter ting fra tidligere telefoner ? Hvad hvis man skifter nr og selskab og telefon. Kan man så regne med at alt det knark handel fra den er ude af verdenen og at man aldrig bliver dømt for det ?
Hvad er forældelsesfristen på narkosager ?

Tele selskaberne er forpligtet til at gemme alle SMS'er i 2 år + der var snak om de skulle gemme alle samtaler i 5 år, så det kan være et problem, og telefonerne bliver aflyttet på IMEI nummeret og ikke på telefon nummeret
Så hvis du vil gøre det over telefonen skal du faktisk købe en ny hver måned for at beskytte dig ret godt, og med et nyt taletidskort til hver gang,

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 15:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg havde en kammerat der blev knaldet for narko handel, og han fik fremlagt en 5 til 6 cm tyk bunke papir med telefon samtaler der var foregået i hans telefon, på ca 20 til 25 forskellige numre, og det nummer der stod i toppen svarede med det imei nummer der stod i den telefon han havde på sig da han blev knaldet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

simpzon skrev:
Sikker? Jeg var og er af den klare overbevisning at det netop forholder sig omvendt, eftersom det gør en sammenkøring af data meget lettere.

Det er da nemmere at have alle samtaler fra et punkt end fra mange punkter.

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Titel:
Medlem

Hmm, hvis nu man endelig har været for direkte i sine SMS'er, kan man så i teorien ikke gøre det samme som man kan gøre for at "shredde" data fra en harddisk? Politiet kan jo gendanne slettet data hvis det ikke er overskrevet for mange gange, men har man mulighed for at skrive i telefonens datalager (evt. med et datakabel eller java-program) kan man jo overskrive sine gamle beskeder en 20-25 gange (eller mere hvis man er paranoid nok ;)).

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Titel:
Medlem

Det er selvf. rigtigt, jeg tænkte på det hvis politiet kun checkede din telefon.. Men de checker vel naturligvis også databasen hvis de har mistanke. Min fejl :oops:

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 15:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

simpzon skrev:
HardcoreWizard skrev:
Hmm, hvis nu man endelig har været for direkte i sine SMS'er, kan man så i teorien ikke gøre det samme som man kan gøre for at "shredde" data fra en harddisk? Politiet kan jo gendanne slettet data hvis det ikke er overskrevet for mange gange, men har man mulighed for at skrive i telefonens datalager (evt. med et datakabel eller java-program) kan man jo overskrive sine gamle beskeder en 20-25 gange (eller mere hvis man er paranoid nok ;)).

SMS'erne bliver gemt på den sms-central de afsendes fra, så at du sletter dem fra telefonen betyder ikke at de ikke kan genfindes.

Jo, hvis du benytter dig af forskellige simkort fortløbende, så ved politiet jo ikke hvilke andre numre end det nuværende de skal checke. SÅ det kan der godt være fornuft i at gøre.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm.. Er der mon nogen der ajour tjekker sms-centralerne jævnligt for sms'er med mistænkelige samtaler eller er det kun hvis først de har knaldet én?
Ved ikk helt om det har været besvaret.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
DoMinNus skrev:
prøv at hør her dextrose, jeg ved ikk hvad du har imod mig men skal vi ik bare blive enige om at du ikke svare på mine indlæg for har ikke noget at bruge dine latterlige kommentarer til! ved godt at jeg har dummet mig, og selvfølgelig har jeg aldrig skrevet noget om piller direkte, det har altid været diskret.. men bortset fra dex,s latterlig kommentar som jeg altid får fra ham, når skriver et indlæg, skal i have tak! nu kan jeg kun håbe på det bedste...

Latterlige indlæg får latterlige svar!

Mht. "kodesprog" bliver det vel altid tolket som narkosnak - spørgsmålet er nok nærmere hvor meget man angiver sig selv.
Benægt, benægt, benægt, fucking benægt og forlang beviser!
Jeg er overbevist om at panserne i langt over 90% af narkosagerne har fået tilståelser uden at have egentlige beviser, fordi at folk bliver skræmte.

Det kan godt være at du har skrevet at du sad inde med et kilo kokain, men benægt altid og forlang beviser!
Man kan jo altid undskylde sig med at man var blæst og bare snakkede lort over telefonen...

Titel:
Medlem

Gaia skrev:
Hmm.. Er der mon nogen der ajour tjekker sms-centralerne jævnligt for sms'er med mistænkelige samtaler eller er det kun hvis først de har knaldet én?

Tror det næppe, da dette formegentlig vil kræve en kendelse. De skal altså have nogle beviser mod dig først.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu hvor der bliver snakket om aflytning, vil jeg lige poste en artikel jeg har scannet ind fra Urban d. 22. marts 2004:

http://www.psykedelika.dk/billeder/aflytning.jpg

(billedet er for stort til at jeg vil poste det direkte, det laver bare scrollbarer etc.)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
yeti skrev:
Nu hvor der bliver snakket om aflytning, vil jeg lige poste en artikel jeg har scannet ind fra Urban d. 22. marts 2004:

http://www.psykedelika.dk/billeder/aflytning.jpg

(billedet er for stort til at jeg vil poste det direkte, det laver bare scrollbarer etc.)

Det er godt nok skræmmende at det er så omfattende :? Havde slet ikk troet det var i den størrelse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
simpzon skrev:
HardcoreWizard skrev:

SMS'erne bliver gemt på den sms-central de afsendes fra, så at du sletter dem fra telefonen betyder ikke at de ikke kan genfindes.

Jo, hvis du benytter dig af forskellige simkort fortløbende, så ved politiet jo ikke hvilke andre numre end det nuværende de skal checke. SÅ det kan der godt være fornuft i at gøre.

Jo for de ved hvilke simkort numre der har været brugt i telefonen med imei koden

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
jeg går fandme igang med kun at kommunikere med røgsignaler! :!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den bedste kommunikation er selvfølgelig face 2 face (selvfølgelig medmindre man står og råber det ud over det hele så alle kan høre det :wink: ) Men ellers vil jeg også anbefale en krypteret IM.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
HardcoreWizard skrev:
Gaia skrev:

Tror det næppe, da dette formegentlig vil kræve en kendelse. De skal altså have nogle beviser mod dig først.

Man skal have beviser først. SMSerne gemmes dog ikke, men derimod så gemmes der hvem der har ringet og SMSet til dig, og de oplysninger er teleselskaberne forpligtet til at gøre tilgængelige for Panserne og gemme på i et år. Indholdet gemmer de dog ikke.

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 15:15, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]