Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Det er noget jeg har gået og undret mig over i lang tid..
På min gamle folkeskole, havde de i fysiklokalet en flaske stående hvor der stod LSD på.
Det er ved at være noget tid siden, så jeg kan ikke huske hvad der ellers stod på den..
Jeg ved der findes flere forskellige slags LSD syrer, men er der nogen af dem som er almindelige at have i et fysiklokale?
Det kan jo ikke rigtigt være den spændende slags, men hvad var det så?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Kan du huske om navnet sluttede med et tal? Den LSD man bliver høj af hedder jo rigtigt LSD-25, og så vidt jeg kan huske ud fra bogen "LSD - My Problem Child", så var de fleste andre stoffer som Albert Hoffman også dannede under samme projekt kaldt for LSD-##. Nogle af stofferne var kaldt noget helt andet, men stadig afsluttet med "-##". Correct me if I'm wrong.

Så jeg kunne forestille mig at det var et af disse stoffer - og jeg tvivler på at det er LSD-25, da det har været ulovligt i et godt stykke tid nu.

/Edit: Det skal heller ikke afvises at det sikkert var et eller andet idiot-syrehoved, som havde smidt et label på med "LSD" på en ellers giftig opløsning, så elever kunne dø af det ved at indtage det :P Men måske lidt for langt ude.

Senest rettet af syreperlen 31 jan 2005 18:12, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
sikkrer på det er LSD ?. :?: ..i så fald..hvilken skole drejer det sig om ? :D :D

Titel:
Medlem

Snakkede fysiklæreren generelt i tåger? ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
aliaarhus skrev:
Kan du huske om navnet sluttede med et tal? Den LSD man bliver høj af hedder jo rigtigt LSD-25, og så vidt jeg kan huske ud fra bogen "LSD - My Problem Child", så var de fleste andre stoffer som Albert Hoffman også dannede under samme projekt kaldt for LSD-##. Nogle af stofferne var kaldt noget helt andet, men stadig afsluttet med "-##". Correct me if I'm wrong.

Der er kun én LSD - Lyserg-Syre-Diethylamid.
Det er ganske rigtigt det 25. syntetiserede substans i rækken af Sandoz' ergoliner, men det er noget vrøvl at skrive at der er andre LSD-typer - det bidrager ikke til andet end forvirring!

Der er ikke nogen LSD-24 eller LSD-26, der er kun LSD-25 - aight?

Andre eksempler på Sandoz kodenavne, er bl.a.

LA-111 (LSA)
LAE-32
DAM-57
LPD-824
LSM-775
MLA-74
UML-491
APA-10
MPD-75

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aliaarhus skrev:

Du har taget fejl af nogle ting her. Hofmann syntetiserede en række stoffer ud fra lysergsyre, som han nummererede efterhånden som han lavede dem. Han kaldte dem så ved en forkortelse for stoffets navn, efterfulgt af det nummer i rækken det havde. Dvs. LSD er det eneste der hedder LSD, og 25 er blot et nummer han gav det fordi det var det 25. i rækken af stoffer han lavede fra lysergsyre.

Fra hans bog, LSD - My Problem Child:

Citat:
I further employed my synthetic procedure to produce new lysergic acid compounds for which uterotonic activity was not prominent, but from which, on the basis of their chemical structure, other types of interesting pharmacological properties could be expected. In 1938, I produced the twenty-fifth substance in this series of lysergic acid derivatives: lysergic acid diethylamide, abbreviated LSD-25 (Lyserg-säure-diäthylamid) for laboratory usage

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Dex og yeti: Hehe, jeg skrev også at jeg var usikker - det er ret længe siden jeg fik læst det afsnit :) men nu er det på plads.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]