Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg vil altså vove at påstå at øget dyrevelfærd er en del af økologikonceptet:

Billede

Måske det dokument du henviser til er den danske supplerende lovgivning og ikke de samlede EU krav til de økologiske landmænd...? En hurtig søgning hverken be- eller afkræfter dette, da det ikke lykkedes mig at finde retslig info om deciderede forskelle mellem økologisk og konventionelt landbrug, så jeg udelukker ikke at jeg min tabel er manipuleret af diverse brancheforeninger ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hehe, også svært at se hvem der har lavet den tabel der... Men hvis øget dyre velfærd er en del af konceptet er det da også fint nok, jeg synes bare det burde holdes bedre afskilt. Men håber du fik svar mht. forureningen, det er dog svært at forklare hvis ikke man ved noget om enzymer og mineraler.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Cool video...helt sikkert
Er helt enig: fed måde at få sit budskab ud på...
Det er sq 'svinsk' sådan som mange dyr bliver behandlet!!! :evil:

Dyr skal leve frit og have et godt liv til vi får lyst til at spise dem! ;)

Jeg er selv jæger og hader når folk kritisere jagt og siger det er uetisk, når de selv støtter denne dyremishandling, overproppede stalde, overproppede dyretransporter der skal kører flere tusinde kilometer osv. ved at købe ikke-økologiske varer.
Jægere skal selvfølgelig holde deres skydefærdigheder ved lige så anskydniger bliver holdt så langt nede som OVERHOVEDET muligt!
Men selvfølge skal der være nogle der ødelægger det for andre; jægere der ikke overholder jagtloven, skyder mere end de skal bruge, anskyder tit og uden samvittighedsnag etc. etc. etc. derfor vil jeg bruge lejligheden til at fortælle: det absolut ikke alle jægere der er så uansvarlige, men man hører jo kun om dem der laver noget pis... desværre! :(
Mange kender ikke glæden ved jagt; det sociale, hyggen, spændingen osv. det skal prøves... tag med en jæger ud ogse hvordan der foregår! så får DU måske et andet syn på sagen... i alt fald får du mere at vide om jagten.

Desuden skal det siges at der skal reguleres på en eller anden måde i vildt bestanden, ellers vil vildbestandene komme for meget ud af balance, og nogle arter stige voldsomt og dermed trykke andre ned. Og ved en voldsomt høj bestand vil det opstå meget svage dyr imellem, som vil udvikle sygdomme og smitte andre dyr... dermed vil en epedimi være godt igang...
Det er bevist!

Hygge ;)

-Foger

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Fenriz skrev:
Dankdawg > Økologisk kød er ikke lig med bedre velfærd for dyrene, men det er du vel klar over. Jeg vil opfordre til at købe kød fra fritgående dyr, det står på pakken og samtidig UNDGÅ at bruge kød fra økologiske dyr, da økologiske dyrebrug forurener naturen mere end de almindelige hvor de tilsætter fytase til foderet (større optagelse af fosfat = mindre fosfat i havet).

Desuden kan jeg ikke se hvad hvorfor i kommer med jeres vegetar-bashing, når det drejer sig om dyrevelfærd og ikke om hvor vidt man spiser dem eller ej. Jeg kan ikke forestille mig at nogen herinde kan være imod bedre forhold for de dyr vi spiser?

Jeg har arbejdet på et økologisk landbrug. Trust me, de har det bedre.

Jeg er imod dyrevelfærd for pandaer. De luderbjørne skal bare ned med nakken og helst torteres så meget sommuligt. Men ellers er jeg hverken for eller imod. Dyr er mad, og folk må behandle dem som de vil. Jeg synes det skal være op til den enkelte forbruger at vælge hvad han/hun vil investere i. Jeg er nok mere interesseret i at mennesker har det godt end en gris, der alligevel skal spises.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
Det os` smadret, der er omkring 20 milioner grise i dk. og hvor tit er det lige man ser en...
det et af de klogeste dyr vi har i dk, den er klogere end hunden og alligevel behandler vi dem som lort...

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
J. Mann skrev:
Det os` smadret, der er omkring 20 milioner grise i dk. og hvor tit er det lige man ser en...
det et af de klogeste dyr vi har i dk, den er klogere end hunden og alligevel behandler vi dem som lort...

spiser du kød?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Foger skrev:

Jeg er selv jæger og hader når folk kritisere jagt og siger det er uetisk, når de selv støtter denne dyremishandling, overproppede stalde, overproppede dyretransporter der skal kører flere tusinde kilometer osv. ved at købe ikke-økologiske varer.
Jægere skal selvfølgelig holde deres skydefærdigheder ved lige så anskydniger bliver holdt så langt nede som OVERHOVEDET muligt!
Men selvfølge skal der være nogle der ødelægger det for andre; jægere der ikke overholder jagtloven, skyder mere end de skal bruge, anskyder tit og uden samvittighedsnag etc. etc. etc. derfor vil jeg bruge lejligheden til at fortælle: det absolut ikke alle jægere der er så uansvarlige, men man hører jo kun om dem der laver noget pis... desværre! :(
Mange kender ikke glæden ved jagt; det sociale, hyggen, spændingen osv. det skal prøves... tag med en jæger ud ogse hvordan der foregår! så får DU måske et andet syn på sagen... i alt fald får du mere at vide om jagten.

Desuden skal det siges at der skal reguleres på en eller anden måde i vildt bestanden, ellers vil vildbestandene komme for meget ud af balance, og nogle arter stige voldsomt og dermed trykke andre ned. Og ved en voldsomt høj bestand vil det opstå meget svage dyr imellem, som vil udvikle sygdomme og smitte andre dyr... dermed vil en epedimi være godt igang...
Det er bevist!

Hygge ;)

-Foger

Haha, prøv at erstatte jæger med stofbruger, jagt med narko og "dyremishandling, overproppede stalde, overproppede dyretransporter der skal kører flere tusinde kilometer osv. ved at købe ikke-økologiske varer" med statsnarko aka alkohol og nikotin.

Det handler alt sammen om at holde bestanden nede, hehe... :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Hehe...

hmm... hvem er bestanden så noname ? ;)

os stofbrugere? statens undertrykkelse? uvidende fjolser? stats narko?

hehe
ja den kan også bruges ved at bytte dem om :)

hygge!

-Foger

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
dankdawg skrev:
J. Mann skrev:

spiser du kød?

det ka du tro jeg gør, og æder sikkert også mange af dem der lever af lort...
syntes bare det er smadret, der er flere grise end mennesker, og man aldrig ser dem! når man er på landet er det mest kør, heste osv man ser vade rundt på markerne, men meget sjældent grise...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

J. Mann skrev:
det ka du tro jeg gør, og æder sikkert også mange af dem der lever af lort...
syntes bare det er smadret, der er flere grise end mennesker, og man aldrig ser dem! når man er på landet er det mest kør, heste osv man ser vade rundt på markerne, men meget sjældent grise...

Det skyldes at størstedelen af landets grise udelukkende opdrættes i indendørs stalde. Eneste undtagelser er økologiske grise og frilandsgrise.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Min konklusion af det hele er, at hvis vi lever sundt og økologisk og ikke får alle de der farlige stoffer (og det er tungmetaller, eller hvad det nu er de propper i dyr og sprøjter markerne med, jeg mener :wink: ), så ville også ormene, der spiser vores døde kroppe blive sundere, og derved fuglene og alle andre dyr op gennem fødekæden, for hvordan kan man vide, om ormene, som de økologiske høns spiser, rent faktisk selv er økologiske??? Tænk fremad. Det gør jeg... :lol:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Altså, hvis vi nu antager at alle folk begynder at købe økologisk eller kød af dyr der er blevet behandlet ordentligt, så vil der jo være ligeså stor en efterspørgsel som med det kød der stammer fra dyr der har haft det ad helvedes til.

Det bringer os tilbage til problemet: En stor økologisk produktion er nødvendig for at alle kunderne kan få noget økologisk kød - industrien vil igen blive tvunget til at fodre dyrene med medicin for at få dem til at vokse hurtigere, og spærre dem inde i så små stalde som muligt, så man kan udnytte pladsen.

Problemet ligger i, at folk spiser ALT for meget kød idag... der er så mange andre ting der kan spises udover kød, som kan dække ens energibehov. Personligt spiser jeg kød ca 1-3 gang på to uger, og det er mere end rigeligt for mig. Tanken om at blive vegetar har dog også strejfet mig - ulideligt at sidde og gnaske i kød, som man ved stammer fra et dyr der er blevet mishandlet... og den tanke har fået mig til udelukkende at købe økologisk kød.

Kød smager utrolig godt, ingen tvivl om det - men alt med måde. Gnask nogle flere grøntsager, frugter og hvedevarer, og så kød engang imellem... så vil efterspørgslen efter kød falde, og landmændende vil ikke fortsætte med at masseproducere kød og mishandle dyrene. Simple that is.

Vi tvinger selv landmændende ud i deres misbrug pga vores efterspørgsel, og derefter lægger vi os i fosterstilling og tuder over det...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
aliaarhus skrev:
Det bringer os tilbage til problemet: En stor økologisk produktion er nødvendig for at alle kunderne kan få noget økologisk kød - industrien vil igen blive tvunget til at fodre dyrene med medicin for at få dem til at vokse hurtigere, og spærre dem inde i så små stalde som muligt, så man kan udnytte pladsen.

Det vil jo ikke være tilfældet, hvis der ikke slækkes på reglerne.
Desuden kunne alle de millioner af kr., vores såkaldte liberalistiske regering årligt pumper i det danske landbrug, bruges på en mere fornuftig måde: Nemlig ved ikke at lade det blive en økonomisk kamp for de danske landmænd at skifte til økologiske landbrug. Ja, måske endda lade dem have en økonomisk fordel af dette.

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]