Hej til alle som læser
Jeg vil skynde mig frem til det sagen drejer sig om, nemlig virkninger kontra årsager iforbindelse med skizofreni symtomer.
Det som Treasure siger er enormt misvisende og lidt plat set i lyset at skizofreni faktisk er symptomer men hvis årsag faktisk kan stå uvis og der er mange teorier, modeller og spekulationer på området.
De behøver absolut ikke at være modstridende, men kan være komplementerende og en af de nye er nutriel ubalance. Men alt dette er som sagt kun symptomer, ikke deciderede årsager, forklaringen må vi finde på et dybere plan, vi registrere virkninger men bag dem skjuler sig årsagsmæssige sammenhænge.
At sammenligne skizofreni med noget som er uhelbredeligt, er for GALT, det fjerner håbet fra de pårørte og det giver medicinalindustrien endnu en stærk forøget indtægt, ligesom alt det medicin som bliver udskrevet som ofte er mere til skade end gavn.
Down sundrom kan ikke helbredes, men det kan skizofrenu, sandheden er faktisk at mange kommer sig og bliver "normale"
Faktisk så har vi i os latent, en potentionel sindssygdom, det er blot kun hos nogen at det bryder frem, nogen er mere udsatte end andre, men i princippet kan det lade sig gøre at en normal rask sund person udvikler skizofreni, det jeg har læst om emnet og set og hørt fra skizofrene og deres pårørende gør at jeg finder denne hypotese langt mere plausibel end at sammenligne en psykisk sygdom med en fysisk defekt, derer noget som kaldes psychosomatisk og det betyder at psyken/sjælen har indflydelse på legemet men det behøver ikke nødvendigvis at være tilfældet at en sinmdsyg person fejler noget legemligt, men det kan også dreje sig om en nutrioel ubalance, fakta er at skizofreni er symptomer, årsagen lader vi ligge hen i det uvisse, ikke destro midre betyder det at personen udviser visse specifikke kendetegn i vedkommendes opførsel.
Ofte kan man ikke se noget hos en sindsyg persons hjerne. Den kan være helt intakt.
Faktisk så VED videnskaben ikke hvad som skaber skizofreni
De har nogen MODELLER som er forskellige.
I gamle dage brugte man den med miljø Idag bruger man arv og et par biokemiske
De biokemiske er enten for meget dopamin aktivitet i visse dele af hjernen overstimulering af NMDA receptore, for lidt maoi, for meget DMT osv.
Sandheden er at de IKKE ved hvad som sker...
Mennesket er som en modtager og en sender som har indflydelse på bevidstheden og den har indflydelse på det fysiske, derfor så kan man måske i visse tilfælde måle en anormalitet, men den behøver ikke at være årsagen, den kan ligesågodt være virkningen af de modtagelsesimpulser vi har.
Vi tror vi tænker hvores egne tanker, men vi modtager dem og individualisere dem, det er min hypotese.
Når man laver om på hjernekemien så påvirker man modtagelses systemet og manipulere med de kanaler som modtager.
Men man kan faktisk også gå den anden vej, f.eks. ved at dirigere og tune på omstillingen udfra sig selv, ser jeg f.eks. en flot solopgang så kan jeg vælge at ignore den (hvilket ik altid er så smart) eller jeg kan vælge at beundre den, når jeg bliver begejstret så udløser jeg faktisk positive hormoner i kroppen som hjælper mig, omvendt med negative følelser.
Når vi lader os stresse så udløser vi stress-hormoner
Men at sige at udløsning af stress-hormoner er årsagen til stress er alt for begrænset og snævertsynet, stress-hormoner er virkningerne af at vi lader os stresse, ligesådan er det når vi bliver sexuelt stimuleret ved at kigge på bare damer så udløser vi også glædes stoffer, Dopamin udløses også ved ting som ikke behager os såvel som ting so behager, men vi kan selv bestemme om vi vil lade os styre af negativitet eller positivitet, til en hvis grænse, for det kræver mental selvkontrol, men jeg kan vælge at nedgøre en anden persons fejl, eller jeg kan vælge at ignorere dem og kun fokusere på hans fortrin og gode sider, der findes godt og skidt, men vi vælger hva vi vil fokusere hvores energi på. Positivitet giver os styrke, negativitet gør os svage.
Vi er ikke udelukkende styret af hvores begær, instinkter osv. Mange er tildels, men hvis vi gennemskuer os selv, så vil vi også kunne regulere os selv.
Alt dette er noget man kan lære, hvis man meditere. Desuden så har meditation vist sig at påvirke hjernen positivt, f.eks. kan man ændre sine hjernebølger osv.
Faktisk er *INTET af det jeg har sagt noget som modbeviser eksistensen af andre entieter.
Prøv at forestille dig at du er lavet ud af en speciel tslags stof, dine sanser reagere og sanser udfra deres specifike konfigurationsmæssige forhold til den ydre verden, altså vi projektere udfra hvores sanse-nervesystem.
Atomer, faktisk har de ifølge forskningen langt støre mellemrum end tæthed, så vi dem sådan så ville vi se prikker og imellem disse prikker er der nok plads til at der i princippet kunne være para-dimensionelle-planer som hvores sanser ikke var bygget til at opfatte og som har en slags "substans" som hvores krop ikke har og vi ser jo med hvores krops sanser, vi kan ikke se noget og opleve noget vi ikke selv er en del af og som vi ikka indeholder, forskere har fundet mørk stof og mørk energi såvel som anti-stof osv.
De kan ikke se det, men de VED at det er der,,,, nogen få af disse virkningerne kan allerede idag registreres
Faktisk skulle store dele af universet bestå af mørk stof og mørk energi.
min forklaring er at eftersom vi kan måle elektriske udladninger i hvores nervesystem iforbindelse med neurologiske funktioner, så må dette have med tanker at gøre udfra det standpunkt at elektriciteten metaforisk set er som "flydende" substans, hvorimod atomer/masse er som størknet elektricitet således at vi kan sige at det er en sub-fysisk spejling af tanker og at vi faktisk derfor i princippet kan blive istand til at manipulere atomer med tankens kraft.
Allerede nu har videnskagsfolk på kvnatefysisk områder opserveret at forventningen om et resultat iforbindelse med et eksperiment er en faktor i selve udfaldet af det pågældende arbejde, altså spiller hvores tanker ind på den måde at iagtageren ikke er skilt af iagtagelsen, subjekt og objekt høre begge under tanken og kan ikke adskilles, iagtageren er selv et resultat af tanken, tænkeren bliver tænkt af tanken, ikke omvendt.
Altså kort sagt så tror jeg på at tingene kan have mange fremtoninsforme, vi kan måle nogen af dem idag, men langt fra alle.
Kvantefysiken viser at det som vi før troede var noget som stod stille faktisk er i bevægelse. Vi har et område, inden for det felt er der en vis sandsynlighed for hvor i den pågældende afgrænsning partiklerne placeres, sådan at vi faktisk kan snakke om rytmer
Vi har eksempler i kvantefysiken på at partikler tilsyneladende forsvinder og dukker op igen, som om de lynhurtigt gennemgin en forvandling fra en tilstand til en anden.
Partikler opføre sig som om de hangh sammen stort set uahængig afstanden
Alt dette må tyde på andre dimensioner
Jeg regner med at der udover hvores 3-dimensionelle univers findes min. 3 andre sådan at vi er oppe på 6. dimensioner som min.
Ydermere kan vi se hvordan partikler kan omsættes til bølger hvis vi går langt nok ned, således at det vi oplever som 3. dimensioner kan være to bølgeformer som spiller ind i hinanden, men som faktisk også kan opfattes som 2. dimensionelt.
Jeg mener at alting har vibrationer, at det er disse rytmer og frekvenser som definere deres natur, lidt som musik, verden er en symfoni, vi kan også måle det i h vores krop, hvores forskelige organer har rytmer, planeterne har rytmer, solen har osv.
Vi må komme videre fra stof/energi til vibration osv.
Jeg mener derfor at der findes væsener som består af andre ting end hvores krop, derfor kan de holde sig usynlige for os.
Jgg vil tilføje at jeg netop siger at vi oplever verden udfra hvores sanser, altså fysiske krop med dens sanse-nervesystem, men at dette system faktisk er som en "opkobblings" central som forbinder hvores krop med hvores sjæl, hvis vi kunne formå at trække hvores perception udfra kroppen og gøre den fri fra blodbanerne så at sige, så vil det være muligt at sanse den 4. dimension og det er her at de væsener jeg snakker om befinder sig, hvores krop er begrænset til de fysiske lovmæsigheder kan man sige, men sjælen kan trænes til at virke uafhængig sanserne og derved se BAG sansernes slør. Det er fordi at sjælen selv består af "substans" fra den 4. dimension ellers ville vi ikke kunne opfatte den. Hvores krops nervesystem oghjerne er som en central, en central som tilpasser strømningerne fra den 4. dimension, nerverne en slags ledninger hvorfra "strømmen" gå igennem og bliver transformeret , således at vi kan sige at signalstoffer er formidlere men ikke årsager, der er virkningerne som manifestere sig i den fysiske krops interaktion med det asrale/sjælen/4.dimension/whateverwewannacallit, altså et link. hvores fysiske krop begrænser os og tynger os, men hvores sjæl kan ting uafhængig kroppen, kroppen har den fordel at den kan tage at i det fysiske og forarbejde det, fordi den netop selv består af det selv samme stof, med sjælen kan vi tage fat i følelsesmæssig substans, hvis folk vidste hvilken ekstase man kan hæve sig op til det astrale, der finde enorme oceaner af følelser og bevidsthed ligesom vi har oceaner af hav osv.
Alt dette er for mig plausible hypoteser og er de modeller som jeg opprere med, ikke på nmoget område er dette imod videnskaben, når bare naturvidenskaben holder sig til det område hvor den bedst virker som en model, en anden model behøver ikkea t være i modsætning til den anden, hvis blot de holdes indenfor hver deres område.
Vi kan tage en graf af en butiks indtjening, lave en kurve osv. dette er en model som viser os noget om butikken.
Vi kan også tage et billede af butikken med et kamera.
To vidt forskellige modeller, men aligevel viser de hver for sig to forskellige ting om den samme ting.
Det er absurdt at skændes om hvilken model er den rigtige for det er de begge Ashoka> Håber også jeg fik besvaret dit spørgsmål, men du er velkommen til at spørge om flere, jeg vil med glæde forklare mere indgående
Mvh. Astal
Lys og kærlighed
|