Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Odden skrev:
Nåååårhja... Vi skal bare sige "Ameneeeh, Indianerne gjorde det." Så må man gøre alt... eller hvad?
Tror skam ikke det hjælper noget, tror du ikke at folk ville se lettere på det allerede så? Der er en del bøger ude hvor der står beskrevet at Indianerne gjorde det, det har ikke virket til at hjælpe så skide-meget... tværtimod er det begyndt at lyde som en dårlig kliché undskylning for at indtage psykoaktiver.

Men viser Maya eller Mazatec indianerne nogen former sindsyge eller blindhed eller andre psykiske eller fysiske sygdomme i forhold til resten af omverdenen?
Viser Huicol indianerne utallige tilfælde af sindsyge eller andet?

Disse "stammer" indtog Svampe og Meskalin. Og i den tid hvor deres kultur blomstrede (og i dag for den sags skyld) var der ikke tegn på forbløfende mange tilfælde af at folk blev sindsyge eller fysisk syge af deres Sacramenter. Så jeg synes det er en meget god undskyldning at sige at jeg holder mig til psychedeliske plantematerialer som har været brugt af mennesket i hundredevis af år, uden skadelige virkninger, hvor man til gengæld ikke aner hvordan RC ikke er dokumenterede for bivikninger af langvarig brug..

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja, det ved jeg godt... Og det er der også skrevet om i en del bøger. Men har det hjulpet? nej.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Men har det hjulpet? nej.

Derfor synes jeg stadig at det er en god "undskyldning" for at bruge planterne... Jeg er som Ali også ligeglad hvad folk synes for det gælder om at kunne argumentere sig til kritikeren giver op. Nogle bliver sure og slutter af med at sige du er sku en idiot at høre på, mens de går deres vej. Det rør ikke mig en 'disse' når folk kommer med en sådan kommentar for det er jo et tegn på manglende respekt for en "vinder" af en diskution, og et tegn på manglende viden om det de kritiserer.

Og så mener jeg at det er mig/os der har fat i den lange ende..

Det eneste der er i vejen for en stører forståelse af vores budskab, er manglende interesse i vores budskaber. Den manglende interesse skyldes tit at vi er et mindretal der argumenter for noget så "lavt" som stoffer.

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Dem der laver lovgivningen siger vi er idioter, narkomaner, forstyrrede etc etc... de har så givet op, ifølge det du skriver. Men det er stadig deres love vi lever efter.
Det er også godt at bruge det argument at det er blevet brugt i flere 1000 år , men der skal måske også en ny strategi til. Det er det eneste jeg siger... For forstår godt argumentet.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Iodjini skrev:
Citat:
Selvfølgelig skal folk oplyses om emnet osv. Men man har jo også en uddannelse at tænke på. Måske kan de ikke direkte bevise noget, men jeg ville personligt have det skidt med at have den status på skolen. Alle lærere ser dig som en socialt udsat som tager stoffer hele tiden. Det er ærgeligt at så mange har sådan et syn på stoffer, men det er jo stadig en kendsgerning at det forholder sig sådan (ihvertfald efter min erfaring).

Måske kommer det i sidste ende an på om man har lyst til at have sådan et "rygte" blandt lærerne. Jeg siger jo bare at log skal passe lidt på for når lærerne først tænker sådan så kan man måske få problemer på sin uddannelsesinstitution.

Det kan godt være at mange ser det som at stikke halen mellem benene, men IMO er der stadig langt fra en diskussion om stoffer til rent faktisk at sige at man har indtaget stoffer i sin fritid.

Mvh.

Så meget for den revolution :roll: :roll:

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Odden, blev jeg lige inspiration til din signatur?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

ja, og du burde dælme være stolt :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Odden skrev:
ja, og du burde dælme være stolt :D

Det vil jeg være så.. :wink:
Ej men det giver da en lille forsikring for at stoffet ikke er heeelt fårked op. Efter så mange år har man jo en del forsikringer for dit og dat omkring stoffet. Men ja, det ændrer som regel ikk folks syn på det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvorfor ikke bare bruge de legale friske svampe i stedet for meskalin-kakti?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dex > Jeg håber det var ironisk ment?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Egentligt ikke... Men så længe projektet kun er på gymnasie-niveau, syntes jeg at alt andet end teoretisk gennemgang af psykedeliske substanser bør undgåes.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Yeah, ellers tror jeg pænt hurtigt de ville få lukket hullet i lovgivningen og der ville blive en kæmpe sag ud af det i medierne, hvis de slæbte svampe med i skole.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fenriz skrev:
Yeah, ellers tror jeg pænt hurtigt de ville få lukket hullet i lovgivningen og der ville blive en kæmpe sag ud af det i medierne, hvis de slæbte svampe med i skole.

Ja det er en mis-informeret verden vi lever i.. :cry:

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg syntes vi er på vej off topic i et ellers godt indlæg.
Har næsten slet ikke overskud til at komme med my 2 cents. Men jeg vil give Halifax ret i at man skal stå ved sine oplevelser også overfor skolen, men dermed ikke sagt at det er det første indtryk man skal give. Personligt plejer jeg bare ikke at være i stand til at holde mund når stoffer kommer op i den kreds jeg er i. Samtidig vil jeg give Fanny ret i at mange nok tænkere værre om svampe end om kaktus. Sidst jeg skulle fortælle nogen om mine psykedeliske erfaringer brugte jeg ayahuasca som intro. Det var nogen som spugte til om jeg mediterede eller hvad siden jeg var så spirituelt orienteret. Det måtte jeg svare nej til, men jeg brugte da med jævne mellemrum planter som sydamerikanske shamaner havde brugt. Så nævnte jeg aya som jeg faktisk kun har en erfaring med uden det store held... Men det blev modtaget uden forudindtagede meninger, netop fordi det var ukendt stof. Havde jeg sagt svampe havde de klart hørt om det før.. Den ene jeg fortalte til havde også hørt om meskalin men aldrig aya. Derfor brugte de deres egne indtryk af mig som person, hvilket gjorde at de fik en fuldstændigt andet billede af aya end de havde af f.eks svampe.
Håber det gav mening.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Citat:
Håber det gav mening.

Jeps, det gav god mening. Jeg synes du fint udtrykker vigtigheden af en strategi, og at du har reflekteret en del over hvordan du vil fremføre det, hvor du starter og hvad du referer til. :) Det er en ret vigtig ting at have med når man skal debattere noget så kontroversielt som dette.

Ellers ender det bare med "Ameneeeeh, Indianerne gjorde det". Ja fedt nok.. de lever også i junglen og har ikke udviklet sig en dej, og er derfor under helt andre forhold end i vesten... Vil være den generelle indvending. Og derfor stopper det ofte der :P (jaja, lidt overdrevet, men det fremmer forhåbentligvis forståelsen ;):P)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

splitter den lige og ligger den anden del i visionære.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Vi har droppet idéen om at bruge meskalin, men vi skal stadig have lavet et forsøg vi kan drage ind i vores rapport. I snakker om Kanna og Kava, ville det være 100% lovligt at bruge disse substanser og i så fald, vil der være effekt nok til at vi kan dokumentere det i en rapport?

Er der andre substanser som kunne bruges, jeg sidder og kigger på ethnoplanet, hvad med nogle af de frø der?

De er LSA holdige korrekt?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

hvis du tager navnet på frøet.. skriver det i google og tager en halv times læsning er jeg sikker på du ikke ville spørge!

*bad day detected*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]