Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 11:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hejsa venne.. Jeg har i et stykke tid hørt fra folk at psilocybe tampanensis skulle være brugt af de gamle græske filosofer, men nu har jeg ledt og søgt i meeeeget lang tid, og jeg kan bare ikke finde noget brugbart eller sammenhængene mellem ''philosophers stone'' og ''Greece'' eller ''Greek''

Nogen der kender til noget forståeligt og tilgængeligt info om dette emne?

Hilsen Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er meget usandsynligt at de gamle grækere spiste Psilocybe tampanensis, da svampen stammer fra et meget lille i område i Tampa Florida.

Grunden til at produktet bliver kaldt philosophers stone er vel at det lyder spirituelt (esoterisk/alkymistisk) og at svampens sclerotia (små knolde i vækstmediet og det er dem der sælges) ligner sten. Alt i alt et salgs- gimmick IMO.

Psilocybe mexicana og Psilocybe tampanensis er tæt relateret og producerer begge sclerotia. Ingen af dem har nogen relation til Grækenland.

De vises sten (Philosophers stone) var den alkymisterne søgte efter, for den kunne lave bly om til guld - eller noget i den retning.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg tror nu heller ikke der er saerlig god grund til at tro at de gamle graeske filosoffer brugte svampe. Eller andet.
Muligheden er der vel nok for evt. Cannabisbrug, og der er sikkert ogsaa planter i omraadet med en evt. psykedelisk effekt. (Ashoka? Ved du mere om det?).
Men det er altsaa muligt og vaere en visionaer kunstner, god filosof etc etc. uden at have trippet ;)

Blah blah, det blev lidt hurtigt.

-Odden

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hey Oddy,

Ja, de har masser af Datura, Belladonna og Hyoscyamus i Grækenland. Og selvfølgelig hamp og papaver.

Desuden mener nogen at oraklet fra Delphi inhalerede en eller anden form for gas. Nogen mener det var metan, andre siger det var ethylen og nogen helt trejde mener det var en kombination af vin, natskygger og gas.

Jeg tror da helt sikkert de depraverede grækere brugte alle mulige vinforstærkende planter.

Med hemlig vilsen,
Ash

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ok.. jamen hvorfor hedder psilocybe cubensis så ikke philosopher's mushroom? Den indeholder jo samme tryptaminer..

Kan det være fordi at trøflen graves op ligesom man graver guld op, og fordi en psychonaut bliver ligeså glad for denne svampe som for guld..?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Hvorfor heder en svensknøgle en svensknøgle når den intet har med Sverige at gøre? :P :mrgreen:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kunne jo være at der var nogen der vidste hvor navnet kommer fra..?

Titel:
Medlem

Støj Ninja skrev:
Hvorfor heder en svensknøgle en svensknøgle når den intet har med Sverige at gøre? :P :mrgreen:

Det er fordi det var en svensker der opfandt den. Det korekte navn er nu også skiftenøgle, men nok OT :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Helt sikkert de gamle Grækere brugte stoffer

Det har de gjort i rigtig mange af de helt store civilizationer i historiens løb...

MEN... Det har ikke altid været nødvendigt før klarsynett forsvandt (Ja vi har været naturligt klarsynede engang, læs de gamle myte,r læs den nordiske mytologi den er fuld med guder og visioner, det er ikke ammestue historier, de SÅ op OPLEVEDE samværet med Guderne....)

I nedgangsperioderne hvor klarsynet svigtede og præsterne ikke længere kunne opnå de tilstande de efterstræbte så begyndte de at bruge giftstoffer for at opnå den ønskede virkning...

Det gør folk i vid udstrækning idag, hvorfor bliver det stadig mere populært at indtage stoffer?

Fordi vores kultur er så materialistisk og nu er folk ved at være trætte af alt den materialisme, derfor søger de tilbage til de gamle klarsynede tilstande og naturligvis bruger de metoder som ligger for hånden og som har været brugt i årtusinder, det er gammel vin på ny flaske...

De bruger materielle midler til at opnå en spirituel bevidsthed

Se på techno kulturen;

Her har vi stamme elementet, folk til rave er som én stor gruppe af mennesker som sammen har en slags næsten fællesbevidsthed, virkelig fantastisk følelse

Så har vi dansen, den er gammel, man danser i ekstase for at komme ud af kroppen så man kan opleve den gudommelige salighed og samværet med forfædrene og ånderne

Så har vi techno musikken, denne musik er meget fokuseret omkring dunkende rytmer og underlige lyde, rytmerne hjælper med at komme i den ekstatiske trance og lydene som computer udgave af dyr og mærkelige jungle lyde...

Derudover har vi de forskellige designer drugs, nu laver man dem på laboratorie, dengang fandt man dem ude i naturen og disse hjælper med til at opnå den ønskede ekstatiske trancetilstand

Udover alt dette har vi denne fascination af piercinger, tatoveringer og kropsudsmykning som også gør sig gældende i techno miljøet og deres farvede dimser, dette er en del af gamle stammesamfund hvor de har piercinger og ben i næsen, runde skiver i ørene og ejendommelig kropsmaling, dette er for at få forbindelse med deres krop og for at udtrykke deres individualitet for ikke at flyve helt væk i tågerne... ;)

Udover dette har vi de mange laser lys og effekter dette ser vi genspejlet i de gamle natursamfunds brug af ild som symbol for det åndelige og deres brug af mystiske fagter og magiske ritualer.

Techno festen er et ritual, en gammel idé på ny flaske, de har fået et come-back.

De indianske skikke har fået et stort comeback nu i forskellige udgaver med mere eller mindre moderne hjælpemidler.

Før var det de gamle østlige meditations teknikker yoga som var populære, med deres vejrtrækningsøvelser og kropsstillinger, her har vi rester og paraleller til den gammel indiske kultur som man idag ved så lidt om, men som har sine spor i de Vediske mysterier og mytologier, her er Hinduismen også en ledetråd.

Nu er det så Shamanismens tur til at få comeback, hvorfor sker alt det her?

Fordi folk er ved at være trætte af alt den Materialisme så de søger tilbage til de gamle tilstande.

Men netop dette peger i retning af at vi er ved at blive mere spiritualiserede, at menneskeheden er på vej ud af materialismens mørke, hen imod spiritualismens lys og derved vil materialismen endnu bedre kunne komme til sin ret, ikke den ensidige naive materialisme som benægter alt det den ikke kan måle og veje med maskiner osv.
Men en videnskab som ikke blot erkender naturlovene som noget objektivt uden den subjektive indblanding, men derimod en videnskab som ikke blot dømmer udfra det ydre, men også det indre, tingene har en overflade ja og den kan ofte måles og vejes, men det indre lader sig ikke så nemt forstå for den som kun er van til at se overfladerne , derfor vil det nye arbejde inden for det spirituelle gå hen imod at mødes med kompromi og tage naturvidenskaben i hånden og bevise at de to ikke er i modstrid med hinanden.

Dette er et helt nyt element som netop først er mulig med naturvidenskabens indtog som opdragelse af den menneskelige tankegang, men den er ikke mulig uden den anden side af mønten, materialitet og spiritualitet er to sider af samme mønt.

Alt materielt er også spirituelt og dette manifestere sig på mange planer, hvor det fysiske plan netop kun er den ydre side af tingene, imellem dette ydre og menneskets indre opstår netop impulser til en ny spiritualitet som netop nu er under forberedelse og som kun kan finde sin forbindelse med det gamle udfra den nye måde at tænke på som vi som mennesker netop har erhvervet udfra naturvidenskaben, en spiritualitet som er præcis og som går udfra de samme videnskabelige metoder blot med andre værktøjer og dette værktøj det er os selv, vores egen bevidsthed og de historiske overleveringer som vi har fra de gamle civilizationer hvor spiritualiteten var en selvfølge, det vi må forstå idag er at tankegangen er så meget ændret idag at vi må anstrenge os for at gøre den forståelige i et moderne sprog således at den kan befrugte naturvidenskaben og at den spirituelle videnskab kan få en opblomstring som aldrig før. De vises sten er efter min erkendelse et indre spirituelt arbejde hvor man ved hjælp af naturens lovmæsigheder, metamorfoser og åndeligehed, er istand til at forbinde det med menneskets indre, således at man finder tilbage til en sammenhæng imellem menneske og natur, en sand alkymi drejer sig om at lære materiens lovmæsigheder at kende på et mere intimt plan som berøre det dybere af sjælen således at man formår videnskabeligt at forstå hvorledes de relaterer til planeterne og kosmos lovmæsigheder og hvordan stjernernes konstelationer spiller ind på materiens molekylære struktur, alt er ordnet efter kosmisk visdom som også er at finde i menneskets indre, vi skal nu igen til at afstemme og forstå samhørigheden imellem os som mikrokosmiske væsener og det ydre materielle kosmos og de bagvedliggende spirituelle bagrunde, således at vi ikke blot forsår og empirisk rationalisere materielle sanselige virkninger men at vi kommer ind bag huden ind til livsnerven, ind til tingenes indre og derved afdækker deres skjulte hemmeligheder, men det store dyb som sjælen indeholder skaber angst for selv om skatten er tillokkende er frygten for søuhyrene store (metaforisk) Skatten er i denne henseende den skjulte visdom, den glemte viden som vi skal genfinde i en ny form.

Den skal videreudvikles i en form som netop tager hensyn til naturivdenskabens resultater og forståelse af materien således at der ikke bliver gravet en kløft imellem de to, men at vi netop bygger bro over afgrunden således at forståelsen ikke bliver sløret af mærkelige ting som videnskabeligt set er så svære at tage stilling til, men at kommer til klarhed at vi bliver specifikke og at vi formår at drage de fine skillelinjer således at vi ser forskelle og ikke røre det hele sammen til en stor masse.

VI skal således ikke kun snakke om ånd, men også om hvilke ånder og hvilke dimensioner, udover den 3. dimensionelle verden skjuler der sig en 4. en 5. en 6. osv. Derfor bør vi ikke begrænse os selv i at tænke udfra en rent materiel sanselig reflektering over virkninger, for hvis tanken og det subjektive helt udelukkes så kan vi netop slet ikke snakke om nogen egentlig sammenhæng, så kan vi ikke sige at lovmæsighederne imellem A og B er bestemt udfra deres årsagssammenhæng, men vi ved empirisk udfra betragtninger at solen er stået op hver dag i mange år, så derfor regner vi med at den gør det igen, men allerede her har man fremført en tankemæssig betragtningsmåde som netop udelukker den ideélle naturvidenskabelige regel om ikke subjektiv indblanding i de objektive fænomener, men uden et subjekt kunne vi slet ikke tale om noget objektivt for der var ingen til at objektivere, men subjektet er også objekt udfra en tankemæssig vurdering eftersom tanken hverken er bundet til det subjektive eller objektive men at den netop er hensides og formår at danne en begremsmæssig sammenhæng imellem de to fænomenelle begreber.

Altså tanken må igen befries fra de alt for snævre bånd som naturvidenskaben tynger dem med og må gøres tilpas let at den når op og forbinder de oversanselige fænomener og årsagsmæssige samemmenhænge med de sanselige virkninger
Derved så bliver det muligt at befrugte gammel myte med moderne tænkning således at man formår at fremstille nøglen som åbner op for forståelsen af de gamle mysterier som vi så lidt forstår idag grundet hvores moderne tankemåde.

Symbolerne må atter få indholdsmæssig forståelse så de ikke længere fremkommer som volapyk for en naturvidenskabelig tænker.

Dette vil igen skabe indgangen til den dybere og mere indre forståelse af tingenes mysterier og legenderne og myter vil ikke længere fremkomme som eventyrlig opdigtning men vil åne for en enorm vished og forståelse af hvores forfædres levemåde og opfattelse af verden og guderne vil igen begyndte at blive forståelige for menneskene og de åndelige væsener vil begyndte at kunne vise sig for menneskets erkendelse.

Materiens mystiske kræfter vil blive forstået i lyset af deres spirituelle ophav, således at vi vil komme tættere på kilden og ikke længere måtte nøjes med at drikke fra et afløb fuld med grums som forhindre os i at se klarheden og smage visommens nektar.

Nå jeg må jo hellere stoppe et sted, så venter med at poste til jeg lige er sikker på jeg ikke har tabt folk på halv-vejen, ved at folk ikke altid er helt glade for at skulle læse for meget på ÈN gang... ;)

Håber i nyder påsken, den er et fremtidens mysterie og dens herlige pragt kan mærkes i luften, jeg har vidst forårskulder ville nogen måske sige ;)

Men ægget vil udklækkes og ud vil komme resultatet af denne forberedelse til det som skal komme... ;) Elsker metaforiske ligninger, man kan sige tingene så de relatere til noget man kan tage og føle på samtidig med at de ikke behøver at være så inviklede og bibeholder poesien som er næring for sjælen og det er denne vi må til at erkende igen, nervesystemet er kun skyggen af sjælen, bindeledet imellem krop og sjæl om man vil, lad os erkende sjælen i dens enorme dybder og atter finde tilbage til den glemte visdom nu med en udvidet forståelse også af de fysiske processer og de vil fortsat udvides efterhånden som hvores forståelse bliver mere spiritualiseret, materien kan først rigtigt forstås når den forbindes med det spirituelle...

Dette er hva jeg tror på udfra mit nuværende erkendelsesmæssige standpunkt

Mvh. Astral

Lys og kærlighed

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Tja om navnet på svampen er rent marketing, kunne jeg egentlig også godt forestille mig.
Men jeg har hørt nogen sige, at lige netop tampanensis har tendens til at give færre visuals, men flere 'filloer'. Om det så er fordi disse nogen har ladet sig narre til denne betragtning af svampens i øvrigt intrigante navn, det skal jeg ikke kunne sige (har desværre ikke testet den selv) !?... men jeg mener at det er i en tråd her på boardet jeg har læst det (?)

---...---

Og hvad angår et ellers udemærket redskab, som ingen synes at ville vedkendes (den er åbenbart altid fra nabolandet):

Ole skrev:
Støj Ninja skrev:

Det er fordi det var en svensker der opfandt den. Det korekte navn er nu også skiftenøgle, men nok OT :D

Nå, så det er fordi det var en svensker der opfandt den. Ser man det...

Det ved de bare ikke i Tyskland hvor en svensknøgle hedder en "französische Schlüssel" (fransknøgle). Hvilket de naturligvis ikke vil være ved i Frankrig, hvor de kalder det famøse stykke værktøj for "clé'anglaise" (engelsknøgle).
Hvorfor den i England kaldes for en "Monkey wrench", det ved jeg ikke, men måske det var fordi det i virkeligheden var en abe der opfandt den :!: :roll: :?:

EDIT: topic relevant materiale flytte frem.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

De tampanensis jeg har spist har været lige så visuelle som alm. svampe.
Mht. at de skulle være mere filosofiske, tror der er snak om indbildning på det område

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Haha... Hvornår lære jeg det

Man skal ikke skrive alt for mega lange tekster på internettet hvis man vil forvente svar, jeg ville blive så glad hvis nogen gad at kommentere mit indlæg ;)

Nu har jeg lige sat mig lidt ned og givet mig selv tid til at prøve at lære lidt fra mig, der må da være nogen som har noget at sige. Synes ellers det er et utroligt spændnede emner vi har gang i her.

Bare sig til hvis det er for langt og i ikke har gidet læse det, så skal jeg nok spare mig næste gang og kun skrive hovedpunkter i kortfattet form

Lad mig endelig høre jeres meninger, jeg vil så gerne læse lære andres erfaringer og holdninger at kende i detaljer, selv er jeg både lidt af en læse, skrive og snakke-"hest" ;)

Så hvis det blir langt det jeg skriver, så er det fordi jeg er så glad for ord, bogstaver og skriverier :P

Men for ikke at vende for meget off-topic så skal det da siges at jeg også har prøvet de omtalte svampe (5 gram) ikombination med Harmala og Mimosa.

Og det var nice kan jeg så fortælle ;)

Nå men glæder mig til jeres kommentere

Mvh. Astral

Godt forår herfra, håber i nyder det :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hej Astral,

Jeg har laest dit indlaeg nu, og det er meget fint at du paapeger technokulturen og riter som vaerende en kontinuation af samme aand. Den at man vil finde tilbage til faellesskab og bruge riter, raves eller whatever, til at finde tilbage til den foelelse af enhed med det omkringvaerende. Det er ogsaa min oplevelse. Dog vil jeg sige at der ogsaa findes den type mennesker som egentlig kun er til den slags fester for at blive fucked up, uden at foele sig i enhed eller faellesskab med noget som helst. Om de er totalt ude af kontakt med sig selv, eller om det er noget andet der goer, at saadanne mennesker ikke foeler den samme form for spiritualitet ved det som vi goer, er svaert at sige. Maaske en fremmedgoerelsesteori vil vaere passende her maaske (ikke den marxistiske dog, hehe)

Men naar du begynder med snak om aander, og forskellige typer aander, samt flere dimensioner end de 4 (4. som tiden vi har et lille begreb om), saa falder du lidt til kort ved, at du ikke forholder dig saerlig kritisk til dine egne oplevelser. Og ved det, at det virker som lidt tomme hypostaserier. Aander er sikkert sande nok for dem der ser dem, og de er nok ogsaa udtryk for dimensioner af ens egen psyke, men for mig og se er de der kun naar man ikke er gaaet hele vejen. Om de eksisterer som entiteter uden for dig eller i din egen underbevidste psyke kun, er ikke til at vide helt. Samt at vores viden om mange flere dimensioner ikke er saa stor endnu, og det er sikkert ogsaa for mig, i denne dimension i dette sted, ligegyldigt for mit liv.
Det jeg vil frem til er; at det at se aander og guder, og taenke flerdimensionelt paa den maade, som du goer lidt ud af i dit indlaeg, er for mig at se, stadig et udtryk for en oplevelse af en subjekt-objekt tilstand, og derved altsaa ikke en sand guddommelig enhed, eller tom enhed (for at bruge et mere buddhistisk udtryk for dem som er til det), for der vil Intet ses; der er subjekt-objekt ikke mere og al selvbevidsthed er brudt med, til fordel for enhed. Naar man ser aander eller guder, vredefulde som fredelige, er det stadigvaek med en seer og noget set. Samt at alle dimensioner stadigvaek vil vaere en del af den Ene virkelighed vi alle sammen betragter fra hvert vores eget aspekt.
Men jeg vil dog give dig ret i , at det er spaendende at udforske de hierarkiske systemer med aander og guder, eftersom det er udtryk for den menneskelige psyke. Dog ser jeg ikke selv saa tit deiteter, har set Shiva danse nogle gange, samt en del forskellige symboler svaeve rundt, som jeg endnu ikke ved hvad er endnu paa hoejdosis svampetrips. Men jeg tolker som regel oplevelserne i en mere filosofisk abstrakt begrebsmaessig kontekst, ok har endnu ikke set dem i lyset af de systemer du goer en del mere ud af, som jo sikkert kun kan vaere en spaendende ting at goere. Men den metode jeg har brugt indtil videre er for mig meget givende, ogsaa til mit arbejde paa studiet.

Og saa skal der lige siges at naturvidenskaberne alene ikke kan klandres for den aandelige tomhed i menneskers liv nu. De religioese institutioner baerer nu ogsaa en del af skylden til det.
Man maa ogsaa huske at igennem tiderne har der altid vaeret mystikere og filosoffer der har arbejdet imod autoritaer stilstand paa det oplevelsesmaessige og vidensmaessige omraade og verdenssyn. Tak til dem.

Vel, Bom Bom, lidt hurtigt og rodet sikkert, men haaber pointerne fremgaar. Og se ikke dette som mit endelige svar paa alt; det er blot reflektioner over dit indlaeg og visse loese ideer :)

-Odden

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
du kan jo sniffe lidt til de esoteriske videnskaber og se om du kan finde ressourcerne til at forsøge dig med hermetisk magi og skabe 'filosofiens sten'

http://www.levity.com/alchemy/harcanum.html

http://www.lifetechnology.org/

http://www.hermetic.com/browe/cacodemo.html

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Astral.. jeg kommenterer lige dine indlæg senere.. Har lige lidt travlt nu, men interessant læse, det var det!

/Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Hej Astral.. jeg kommenterer lige dine indlæg senere.. Har lige lidt travlt nu, men interessant læse, det var det!

/Cope

Tak det vil jeg se frem til

Du kan jo prøve først at skrive det på papir så behøver du ikke sidde foran computeren imens du skriver, jeg skriver selv små notater

Jeg har skrevet den samme tekst i et såkaldt spirituelt forum, dog uden at møde megen forståelse

Jeres visionære olevelser må give en forhåbentlig bedre forståelse end andre steder

Jeg glæder mig til nogen svar

Mvh. Astral

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Har du set du har faaet et svar Astral? :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Kære Odden,

For lige at slå fast, jeg siger ikke at det jeg her skriver er den endelige sandhed, men derimod at dette er hvad jeg finder plausibelt og er de hypoteser og trosmæssige modeller som jeg iøjeblikket arbejder med.

Det du siger med at der findes folk til raves som bare er ude på at blive fucked up, det kommer egentlig ikke bag på mig, eftersom vi jo lever i et samfund som indirekte bliver mere og mere autistiks-
Mange folk taler i mobil istedet for at mødes og tage en snak f.eks i parken folk chatter frem for at mødes i en klub hvor de kan diskutere.
De store supermarkeder hvor folk går for sig selv i deres egen verden, ikke så meget de små købmænd hvor man ofte havde en personlig snak med købmanden, folk sætter sig længst muligt væk fra hinanden i bussen.
Folk hilser heller ikke så meget på hinanden når de går forbi en fremmed på gaden. I det hele taget kommer folk hinanden mindre ved, enhver er sig selv nærmest.
Hvores samfund peger klart i retning af en stigende anti-social tendens hvor enhver har nok i sig selv.
Folk skriver ikke så meget personlige breve, men korte e-mails og meget af hvores folkearv er ikke længere interessant for de unge, familien er ikke samlet på samme måde, men hver sidder de istedet foran fjernsynet og taler ofte meget lidt med hinanden.
Der var en gang og det er stadig sådan især i det små landområder hvor folk kendte hinanden, nogen steder kender alle hinanden, storbyens anonymitet er modsat hvor folk nærmere holder en vis distance til hinanden.

Man må forstå at hele den vej hvores moderne udvikling i de industrialiserede lande foregår på, er med til at fjerne folk fra fællesskabet. Det fælles samlingspunkt bliver mindre personligt og mere multinationalt og financielt, dvs. vi bliver en slags forbrugs-slaver som mere går op i penge end i socialt samvær, det er selvfølgelig sat lige lovligt meget på spidsen, men overdrivelse fremmer forståelsen.

Hvorfor sker det?
Jeg tror at en af grundene er den stadig tiltagende livs-angst og fokus omkring overlevelse, dvs. personlig karriere, villa, volvo og vovse

Altså hele den småborgerlige enhver er sin egen lykkes smed filosofi.
Vi behøver bare at tage til de fattige lande, hvor den materielle velstand ikke er på samme niveau for at se en helt anden tendens,
Naturligvis er det ikke ens alle steder, men især i østen kommer folk hinanden ved.

Se blot på folk fra mellem-østen, de bor ofte mange i samme lille lejlighed og køre rundt i den samme bil, de er meget mere sociale og samles ofte i store grupper, det kunne vi godt lære noget af.

Hele den vestlige udvikling og den opdragelse og uddanelse vi har fået hvor det bare gælder om at få højere karakter end dine klassekammerater appelere til egoismen og individets adskillelse fra gruppen.

Udover dette så lever vi en tid hvor vi netop som sagt BLIVER mere individualistiske og selvstændige, derfor så forstår jeg folk som har svært ved at give slip og blive ét med helheden, fordi deres måde at tænke på er blevet grundfæstet så meget af deres ydre omgivelser og omgangskreds og derved imprintet meget stærkt, det kan være svært at slippe ud af hele denne indsnævrende cirkel.

Derfor når ego-opløsningen kommer ofte på meget høje doser af psychedeliske stoffer eller meget avanceret meditativt arbejde, så opblødes egoet så meget at de grænser som adskiller en imellem omverdenen den smelter væk.

Når jeg snakker om den 4. dimension så taler jeg ikke om tiden som vi kender den, som jeg ser det er tiden afhængig af to faktore som har at gøre med hastighed og afstand og er egentligt på et højere plan en illusion iogmed at det er en ring som ikke har begyndelse eller slutning, men eftersom vi er begrænset så oplever vi det som om det havde en start og en slutning, men det er et tilbagevendende kredsløb, det uendelige er netop uendeligt fordi at det ikke har nogen endelig begyndelse eller slutning og er derfor noget kontinuerligt, en lige streg er det kun fordi vi ikke kan overskue dens egentlige længde for egentligt er den bare en lille fragment af den krumme, dvs. cirkelen, eller slangen som bider sig selv i halen.

Det jeg derimod mener med den 4. Dimension det er selve sjælens univers, hvorfra naturens skjulte side holdes hemmeligt for de uinviede, for herfra er mange fare som man før ikke anede eksisterede og angsten vil meget vel komme og holde en tilbage fra at opdage hvilke skjulte rædsler som skjules herfra, i dette plan, der opleves det vi har i hvores indre sjæl, alle hvores mangler, hvores dårlige sider og fejl som noget udvendigt, noget som angriber os som var det selvstændige dæmoner, men rigtigt nok som du selv siger så er der tale om en del af os selv.

For dæmonerne virker i mennesket som om mennesket var en bil som pludseligt blev kørt rundt af et væsen som vi ikke umidelbart er istand til at adskille fra hvores egen person, men i virkeligheden så manifestere disse dæmoniske kræfter sig ved alt som har med dårligdom at gøre som misundelse, vrede, jalousi og løgn.

For at undslippe dæmonerne er vi nød til at forandre os selv og det kan vi kun gøre ved at blive bedre og mere moralske mennesker.
Når dette sker gradvis så vil en anden type væsner virke igennem os, ofte uden at vi erkender dem som væsener, men igen som noget af os selv, for vi ER en del af disse væsener, vi er ALLE en del af en stor organisme vis dele virker ind i hinanden, hvores frihed ligger kun i at vælge hvilke impulser vi vil følge.
De tanker som vi tror er hvores egne, det er mere end blot tanker, det er manifestationer af væsener som vi ikke oplever på grund af hvores begrænsede udsyn, friheden består ikke at gribe og fokusere på de ting vi ikke ønsker, men at udvælge de kvalitetsmæssige tanker som kærligt sætter os i forbindelse med hinanden, for vi er alle ét.

Som sagt, disse entiteter deres eksistens er både indvendigt og udvendigt, de er både afhængige og uafhængige af mennesket, dvs. deres eksistens er ligeså virkelig som hvores egen, men udover dette så kan de forbinde sig med hvores indre, alt efter hvordan hvores indre er udviklet, er det meget ufuldtendt så vil dæmonere nemmere have mulighed for at skabe en forbindelse og hvis vi er meget højt udviklet så kan vi skabe forbindelse og kommunikere med højere væsener som står langt over mennesketrinnet.

Du har ret alle dimensioner er dele af én verden, men normalt opfatter vi bare kun 3. af disse dimensioner i hvores hverdagsbevidsthed her på jordplanet.

subjekt og objekt er begge sande og er betragtet udfra deres respektive synsvinkel, et subjekt kan gøre sin egen tanke til objekt eftersom tanken netop er hensides objekt og subjekt eftersom den betegner noget væsentligt, noget åndeligt.
Et objekt kan også betragtes som subjekt eftersom subjektet netop kan præge sine egne subjektive forhold til objektet, men det som forbinder dem er netop den tankefrihed som vi har ikraft i at vælge eller fravælge de forskelige typer entiteters in-put i hvores subjekt, og som bliver til hvores out-put, dvs. ydre omgang iforhold til omgivelserne.

De symboler du har set, kan meget vel være noget som foregår på det astrale plan imellem nogen væsener, jeg skal ikke ku sige det, men prøv at løse lidt af Emmanuel Swedenborg (tror jeg har skrevet det rigtigt)

Dit standpunkt er rigtigt nok udfra der hvor du står, men hvis du stod et andet sted ville det være anderledes, se blot Hinduismen med dens mange guder, det er rigtigt at de er udtryk for den menneskelige psyke, for de bliver netop udtrykt ikraft af hvores psyke som gør selve oplevelsen af dem bevidst men nu må vi ikke glemme at dette er set udfra et aktualiseret fysisk standpunkt.
Men det er helt kalrt for mig at den egentlige oplevelse af disse entiteters indre væsen ligger på et meget højt plan af Intuition og kommer som regel først til at blive erfaret efter man først oplever deres virkninger, vi mennesker er indspundet i deres virke og vi er blot værktøjer for disse væseners vilje og intentioner, friheden ligger i hvilke væsener vi vil være værktøj for, men dette er svært hvis man ingengang erkender deres eksisten, så jeg forstår udemærket godt dit standpunkt

Jeg giver dig ret, de er kun beskrivelser og institutionerne har netop en del af skylden, religion er ikke kirken, men en tilbagevenden til det gudommelige
Nå jeg har lige nogen ting jeg skal ordne, jeg håber du har nogen spørgsmål for det var nok lidt snørklet en forklaring så jeg skal gerne uddybe.

Mange venlige hilsener fra Astral

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]