Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 maj 2025 18:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er ved at planlægge min første tur til Holland :D her til sommer 2005 og en af mine naturlige grunde til at tage der ned er for at prøve coffeeshops... Men jeg ved ikke hvordan det står til der nede. Hvordan er reglerne for dem ? er de der stadig? Må man ryge inde? Har hørt at der kun må ryges uden for!

Iøvrigt, har i gode råd/links til billige opholdssteder, så tager jeg gerne imod

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Velkommen til.

De er der stadig, og man må vist ikke have mere end et par gram hash på sig.

Jeg mener også at have hørt, at det er omvendt end det du fortæller: Der skal ryges indenfor, ikke udenfor... folk har undret sig over hvorfor det ikke var omvendt, men der ligger sikkert noget politisk bag.

Nogen der kan be-/afkræfte dette?

Jeg har fået dette at vide af en guide som jeg kender, der tit er på tur til Amsterdam med en masser turister, der gerne vil have at vide hvor de IKKE skal gå hen :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Et super hyggeligt vandrehjem er ihvertfald "the flying pig" hvis du kan finde det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Da jeg var i Amsterdam var der da masser der røg udenfor..

Men okay de fleste har vel været turister, så det kan jo nemt tænkes de ik helt har sat sig ind i alle reglerne..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Er det mig, der er helt galt på den, eller kan det passe at jeg har hørt noget om, at der ikke må ælges til turister længere? For at undgå de mange hash-turister, der bare vil smugle med til hjemlandet...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Kender nogen der for et år siden var i Amsterdam.
De stod og røg på gaden da en politibil kørte hen til dem, og de blev selvfølgelig lidt nervøse, men de ville blot advare dem mod gadetyve.

Ved ikke om de bare var heldige....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Sidst jeg var i Amsterdam, var der ingen problemer med at købe eller ryge hash. Både inde og ude. Det kan da godt tænkes at nogle steder ikke reklamere så meget med det mere, men måske bare for at holde irriterende tourister væk.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Overalt og ingen steder
Nu har jeg ikke personlig erfaring med coffeeshops, men i Steve-O's video "Out on bail" besøger de en shop hvor de sidder og ryger indenfor...

Der er endda børn derinde! :s

Så jeg tror godt man må sidde indenfor... Men er jo ikke helt sikker..

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg har været i amsterdam måske 20 gange og kender en del dernede. Det er sådan set ikke lovligt at besidde hash, men det tolereres.

Jeg anbefaler denne shop der sælger det vildeste skunk, dyrker lokalt:
http://www.channels.nl/amsterdam/homegrow.html

Enjoy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Hvis du kan få fat i Nick Jones' bog Spliffs - A Celebration of Cannabis Culture, er der en guide til coffee shops i Amsterdam med beskrivelser af de mest populære osv.. Iøvrigt en fed bog, der indeholder meget andet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
da jeg var i Holland for to år siden ,så jeg kun to der ikke røg indenfor.. Men jeg var da inde på en coffeshop, og der var nu et lækkert sortiment :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du må ryge indenfor på enhver coffeshop - er vejret til det så kan der naturligvis ryges udenfor ved de tilhørerende borde.
Du er ikke i tvivl om hvor du må ryge når du besøger Amsterdam. Lugter der ikke af den fede omkring dig - så er det nok ikke det rigtige sted at fyre op.

Som Dangdawg skriver så er det faktisk SLET ikke legalt at besidde hash, skunk o.l. i Amsterdam - men grundet en hollandsk politivedtægt må betjente se igennem fingerene med mindre ulovlige forseelser.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
mener også man mindst skal være 18, og de kun må sælge 5gram per person om dagen.. correct me if im wrong..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Men du må bolle over det hele. Bare du har et penis-ID.

http://www.greenhornfuck.com

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
har næsten lige været dernede, og vi røg da på gaden hele tiden, og hilste også på et par betjente imens at vi røg en joint.
Du må kun købe 5 gram om dagen, og det er meget vigtigt at have pas med,, det forlanger de at se hos nærmest alle turister uanset alder. (man skal være 18 for at købe!

Mit råd mht hvilke coffeeshops du skal vælge vil jeg svare, så mange du overhovedet kan nå :D :D

(vi Holdt en dessideret "Shop-crawl" den ene aften 8) Mener at vi nåede på fem eller seks forskellige og ryge en pind på en aften, og alt i alt imellem 25 og treidve på de fire en halv dag vi var der 8)

Men jeg er også et hashliderligt svin :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
.steen. skrev:
Kender nogen der for et år siden var i Amsterdam.
De stod og røg på gaden da en politibil kørte hen til dem, og de blev selvfølgelig lidt nervøse, men de ville blot advare dem mod gadetyve.

Ved ikke om de bare var heldige....

Det hollandske politi er sgu generalt meget flinke synes jeg. Har en del gange fået at vide: Normalt fik i en bøde på 500 kr. for at sidde på gaden, men når det nu er jer så er det okay. Eller noget iden retning

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nærum - KBH
jeg mener at det er lovligt at have 2 gram på sig men jeg er ikke helt sikker

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]