Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 12:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg har anskaffet mig 10 af disse små frø, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forberede dem. Nogle siger at man skal knuse dem og spise pulveret. Andre siger at det bedste er at knuse dem og lade dem ligge i koldt vand i 12 timer. Hvad er bedst, og hvordan opnår man den optimale effekt?

Titel:
Dedikeret medlem

Koldtvands-ekstraktionen har virket fortrinligt for mig. Gør som du selv siger, knus dem og lad dem ligge 12 timer i koldt vand.
Ellers kan du jo bruge den anden ekstraktionsmetode, nævnt i lexikonet:

Citat:
1) Knus frøene grundigt og læg dem i et filter, f.eks. et kaffefilter.
2) Hæld et upolært opløsningsmiddel over frøene, her skal helst bruges ether eller rensebenzin (her duer acetone ikke). Ved dette trin fjerner man de uønskede S9-stoffer.
3) Nu tørrer man frøresterne og hælder sprit hen over, helst methanol (træsprit), men denatureret ethanol (husholdningssprit) kan også bruges. Nu skal de helst stå under dette et par dage med regelmæssig omrøring.
4) Nu filtrerer man frøresterne fra.
5) Spritten fordampes under lav varme i en (varmlufts)ovn, ved omkring 60 grader.
6) Når spritten og denatureringsmidlet er fordampet, kan man forsigtigt skrabe resterne af med et eller andet skarpt, putte det gelatine kapsler og konsumere dem.
[/quote]

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Der har vist også været op til flere tråde om dette, jeg har selv postet en guide/fremgangsmåde fra da jeg selv lavede et ekstrakt. Søg før du spørger, det burde du vide xun! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
ind i munden og gummel gummel... Det fuckede mig fuldstændigt op dengang jeg lå og rodede med dem..

Ej.. de er fanme giftige synes jeg! Sørg for at få den gift ud før du spiser dem! Det er besværet værd!

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja ens mave kan fandme være så forstyrrende for trippet at man dårligt kan få noget godt ud af det. Jeg æder i hvert fald never morning glory again! Det var så ubehageligt sidst...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gaia skrev:
Ja ens mave kan fandme være så forstyrrende for trippet at man dårligt kan få noget godt ud af det. Jeg æder i hvert fald never morning glory again! Det var så ubehageligt sidst...

ja du pylrer om maven.. tro mig! 12 stk. HBWR frø fuckede min hjerne så meget op, at jeg næsten ikke kunne holde til det psykisk!
Tror faktisk det var det trip der sled mest på min psyke af alle dem jeg har været igennem..

*xun*
Hvor mange vil du tage?

*Gaia*
Prøvede du at drikke lidt cola (ja det man drikker :wink: )
Ellers så spis lidt tygge gummi (med sukker!)
Det plejer at hjælpe for mig.
Jeg har spist høje oser af MG frø uden nævneværdige maveproblemer pga. coca cola og tygge gummi . . . . . Kan også være placebo? ved det ikke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Jeg har spist HBWR-frø et par enkelte gange uden at forberede frøene på nogen måde, og det kan på ingen måder anbefales... Jeg vil aldrig nogensinde glemme hvordan min mave havde det.
Og ja, det skete hver eneste gang, og nej, jeg ved ikk hvorfor jeg så gjorde det flere gange :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
*Gaia*
Prøvede du at drikke lidt cola (ja det man drikker :wink: )
Ellers så spis lidt tygge gummi (med sukker!)
Det plejer at hjælpe for mig.
Jeg har spist høje oser af MG frø uden nævneværdige maveproblemer pga. coca cola og tygge gummi . . . . . Kan også være placebo? ved det ikke

Jeg prøvede cola ja. Jeg prøvede det meste. Til sidst var det eneste der hjalp - et langt varmt bad og at knække mig. Men derefter var trippet fandme også godt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

deXo-faN skrev:
Jeg har spist HBWR-frø et par enkelte gange uden at forberede frøene på nogen måde, og det kan på ingen måder anbefales... Jeg vil aldrig nogensinde glemme hvordan min mave havde det.
Og ja, det skete hver eneste gang, og nej, jeg ved ikk hvorfor jeg så gjorde det flere gange :D

Nej man er så dum at man bliver ved med at gøre det, selvom det starter meget skidt ud!

Men jeg synes ikke kun at det er maven der brokker sig.. jeg synes også at sygdommen/lammelsen går en til hovedet og så får jeg det bare SINDSYGT dårligt.. psykisk.. somom der heletiden er noget helt galt..

/Cope

Titel:
Tidligere holdmedlem

yup, HWBR er den mest usle pcyhedeliske substans jeg nogensinde har indtaget, kvalme, feber, mindfucks, opkast, en følelse af at hele ens krop brænder etc.

ikke noget anbefalelses værdigt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men Ipomoea violacea aka. Heavenly blue Morning Glory og Rivea Corymbosa aka. Ololiuhqui, er simpelthen lækre efter min mening.
LSA ligger sammen med Psilocybin nummer 2 på min personlige top ti liste.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil anbefale at bruge vodka, da man derfor vil udnytte effekten af begge solventers egenskaber (vand og sprit, that is).
Det er sandsynligt at mange af alkaloiderne vil være på freebase-form i frøene, og derfor ikke umiddelbart vandopløselige, men meget opløselige i alkoholer...

Men hvis man alligevel er igang med et ekstrakt, bør man helt klart først vaske de knuste frødele med Naphta (rensebenzin), inden man trækker med vodka/anden alkohol.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Hvis man bare kan bruge vodka, var det så ikke en ide at vi skrev det i vores lexikon i stedet for husholdningssprit?

Citat:
3) Nu tørrer man frøresterne og hælder sprit hen over, helst methanol (træsprit), men denatureret ethanol (husholdningssprit) kan også bruges. Nu skal de helst stå under dette et par dage med regelmæssig omrøring.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jo... fordelen ved at bruge vodka, er self. at man ikke behøver at inddampe det, men kan indtage det direkte.
Leksikonnet er gammelt og uopdateret.

Hvis man holder det i munden nogle minutter inden man sluger det, vil man også øge muligheden for sublinguær optagelse, desuden optages LSA'en hurtigere og nemmere gennem mave/tarm-kanalen og man bliver alt i alt hurtigere blæst.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Nu har jeg her i weekenden prøvet at finde ud af hvad disse frø kunne gøre, men brugte ikke "opskriften", da jeg var for doven, og havde fået fortalt at man blot kunne nøjes med at knuse dem godt og så spise dem. Dette gik imidlertidigt ikke alt for godt. Kastede op 2 gange og blev bare en smule blank... Men er det så fordi man simpelt hen ikke kan nøjes med at spise dem, eller er det min krop der ikke magter den slags ting ?!?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
hvis du læste lidt ville du opdage at giften sidder i skallen og i det tynde lag direkte under skallen.

Ved at fjerne disse kan man undgå næsten alt ubehag.

Dog kan jeg som dig heller ikke få noget positivt ud af LSA, bliver også bare kedelig blank og doven af det.

Titel:
Dedikeret medlem

man kan opbygge en tollerence over for giften (ellers er jeg bare mærkelig), og vil da sige man skal op på 15 HWBR før der rigtig sker sager. Dog giver det stadig lidt rumlen i maven det meste af trippet - intet ubehag her kun underlig følelse.

Ellers kan man for 50,- gå i matas og købe 250ml rensebenzin for 20 kr og 0.5L IPA til 30 kr - og for de penge og lidt arbejde hjemme i køkkenet kan man da godt være det besvær bekendt for et mere problemfrit trip.

Men min pointe er at nogen godt kan tåle "giften" imens andre brækker sig. At man så kan vende sig til giften er en anden snak som jeg ik vil kloge mig i :P

Titel:
Medlem

"Giften" skulle efter sigende være cyanid, dog eksisterende i en kemisk forbindelse, så cyaniden først frigives når et bestemt enzym nedbryder forbindelsen (cyanide glycosamide). Er det muligt at opbygge en tolerance overfor cyanid? Er det ikke generelt bare en voldsom nervegift?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Kan godt være at jeg bare er parnoid, men er rensebenzin ikke også temmelig giftigt? :?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
du skal jo ikke drikke rensebenzinen :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]