Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 maj 2025 10:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Vi kan nu for første gang præsentere cigaretter produceret uden tilsætningsstoffer på det danske marked.

MANITOU cigaretter bliver fremstillet med over 230 års erfaring, hos en af de sidste uafhængige familieejede tyske tobaksproducenter.

Der føres 3 varianter, lavet af de fineste tobaksråvarer, ingen genmanipoleret tobak og helt uden tilsætningsstoffer.

Ved det mener vi at der ikke bruges f.eks:
• Kemiske brandhjælpemidler
• Konserveringsmidler
• eller Fugtbevarende midler

Kun de fineste tobakssorter, det bedste af tobaksbladet og ingen kunstige aromastoffer, da vi mener at den bedste smag
er i tobakken selv.

Resultatet er 3 slags yderst velsmagende cigaretter, basret på de aller fineste Virginia tobaksblade og uden tilsætningsstoffernes påvirkning.

Dette giver en uforstyrret tobaknydelse m.h.t. smag, tilfredsstillese, rygetid, opbevaring m.m.

http://www.manitou-tobacco.com/frame_seite_dk.html

Yes! Endelig en ordenlig gammeldaws cigaret. Jeg har prøvet at købe et par pakker, og den er faktisk meget god. Smager en del mere af tobak, og selvfølgelig langt mindre syntetisk end de andre brands. Man bliver også langt mindre afhængig, pga. de ikke indenholder alle de tilsætnings stoffer som kun er i for at øge afhængigheden.

Så det vil sige at hvis du tilmed også ville stoppe med at ryge (cigarretter), så køb den istedet for light eller alt det andet lort på market.

Om den er bedre til ristning til indtagelse af cannabis, er jeg nok ikke istand til at vurdere. Men hele konceptet bag, giver mig en ide om at det sikkert er sundere og bedre

Senest rettet af snufkin 13 apr 2005 00:36, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Skandinavisk tobakskompagni havde i dag en helsides "reklame" i metroexpress, hvor de afviser at bruge nogen former for afhængighedsøgende midler - altså stoffer der øger nikotin-optaget. De skrev at de kun bruger vanille og æblejuice i få af deres tobakker. Desuden skrev de at de ikke bruger ammonium.

Manitou er dog en ganske udemærket smøg. Brænder utroligt langsomt, hvilket virkeligt er et plus.

Titel:
Medlem

årh, dem skal eg ned og købe imorgen. de skal smages. jeg tror jeg vil prøve den pink efter som den ser ud til at være sen sødeste og mindst nikotinholdige. glæder mig allerede :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
dem må jeg hellere prøve at købe en pakke af.. især når jeg ikke ryger cigaretter normalt... bruger kun cigaretter til at lave joints af

kan de købes i normale kiosker mm eller er det kun speciele steder der forhandler dem?

Edit: ups så ikke lige forhandlerliste linket til start :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ashoka skrev:
Skandinavisk tobakskompagni havde i dag en helsides "reklame" i metroexpress, hvor de afviser at bruge nogen former for afhængighedsøgende midler - altså stoffer der øger nikotin-optaget. De skrev at de kun bruger vanille og æblejuice i få af deres tobakker. Desuden skrev de at de ikke bruger ammonium.

Manitou er dog en ganske udemærket smøg. Brænder utroligt langsomt, hvilket virkeligt er et plus.

Men der var jo en længere udsendelse på DR1 for en uges tid siden, hvor de fortalte om at brugen af ammonium jo sagtens kunne ske ved hjælp af æblejuice, hvis man brugte en æblejuice med et højt indhold af ammonium. Så de er sgu lidt af nogen fupmagere synes jeg.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Dem bliver jeg også helt klart nødt til at prøve...

Og de har dem endda i en butik jeg plejer at komme i :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Det virker lidt underligt, at det skulle være helt nyt, at man kan købe Manitou herhjemme. Jeg købte en pakke eller to i Århus for et års tid eller to siden. Og jeg må sige, at jeg bestemt ikke bar imponeret over smagen. I stedet vil jeg anbefale American Spirit, som er min foretrukne tobak (desværre er det sjældent, jeg får købt den). Den er MEGET stærk, så er evt. interesserede advaret.

http://www.nascigs.com

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

God Machine - Der er sgu heller ikke så meget nyt over den. Jeg fandt bare lige på at lave et topic om den, fordi jeg synes det er rimelig meget nederen med alt det lort i andre putter i smøgerne. Også synes jeg der er meget fedt at de går så meget op i nordamerikansk indianer kultur. Desuden skriver de også sådan noget som:
Citat:
Det er desværre ikke muligt for tiden at skaffe økologisk tobak.
Vi må derfor benytte os af normalt dyrket tobak. For at kunne være sikker på at råtobakken kun indeholder forsvarlige mængder af plantebeskyttelsesmidler, lader vi det undersøge af et neutralt institut. Vi afviser strengt brugen af genmanipoleret tobak i Manitou produkterne. Vi beder derfor vore leverandører om at de certificere, at sådanne tobaksfrø ikke bliver brugt. Udover denne tillid, vil vi godt være helt sikre på dette, og lader derfor også et neutralt institut undersøge Tobaksfrøene.

Og det er hvertfald noget som jeg gå ind for. Kald mig bare et hippiesvin ;)

Men noget helt andet. Nu når de skriver at de ikke bruger Kemiske brandhjælpemidler. Vil det så sige at ens joint også brænder langsommer ? (eller måske ikke brænder nær så skævt)

Ps. De ser ellers også meget gode ud de der American Spirit. Tak for tippet ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Nu er det ik ret lang tid siden at jeg begyndte at ryge hash så jeg er ikke selv begyndt at rulle endnu. Men en ting undrer mig, nemlig at det ser ud til at langt størstedelen af de folk der ruller deres egne joints vælger at købe cigaretter for derefter at flå papiret af og så bruge tobakken. Hvofor køber man ikke tobakken i større mænger fx i poser eller bøtter? Det må da være både nemmere og mere økonomisk, desuden har jeg hørt at dette tobak er nemmere at arbejde med når man ruller selv.
Jeg er sikker på at der er en go grund til at i(de fleste af jer) køber cigaretter når i ska ha tobak til jeres joints, så jeg ville bare lige høre hvorfor?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
elmand skrev:
Nu er det ik ret lang tid siden at jeg begyndte at ryge hash så jeg er ikke selv begyndt at rulle endnu. Men en ting undrer mig, nemlig at det ser ud til at langt størstedelen af de folk der ruller deres egne joints vælger at købe cigaretter for derefter at flå papiret af og så bruge tobakken. Hvofor køber man ikke tobakken i større mænger fx i poser eller bøtter? Det må da være både nemmere og mere økonomisk, desuden har jeg hørt at dette tobak er nemmere at arbejde med når man ruller selv.
Jeg er sikker på at der er en go grund til at i(de fleste af jer) køber cigaretter når i ska ha tobak til jeres joints, så jeg ville bare lige høre hvorfor?

Nu ryger jeg ikke selv, men det er vel fordi man på den måde kan riste tobakken, mens den er i smøgen?

Titel:
Medlem

Tjaa, det er også oftest det der er lettest lige at have ved hånden. Der er altid en der har en smøg, så skal man bare selv sørge for papir, lighter og sjov :)
Det er også besværligt at riste rulletobak, så skal man til at have det i sølvpapir, eller på en pande and shit...

Titel:
Medlem

hmmm... nu har jeg købt en pakke af de pink... jeg sys de har en ludt underlig sæbet eftersmag..... måske er de gode i en joint, men som rene er det ikke de bedste sys jeg.... :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
jeg købte en pakke af de lyserøde idag.
Jeg syntes de er meget bedre i joint end de prince light jeg plejer at bruge :D

men nok ikke hvis man er nikotin whore :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]