Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 21:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Hovedstadens største hashklub lukkes

Efter et utal af ransagninger lukker Københavns Politi onsdag en af hovedstadens største hashklubber på Nørrebro

/ritzau/ - 10:51 - 13. apr. 2005

Københavns Politi udsteder onsdag et forbud mod den omstridte hashklub i Guldbergsgade i København.

Politiet indrykkede onsdag en bekendtgørelse i Nørrebro Avis, der forbyder kunder at besøge kælderlokalerne i Guldbergsgade 12.

Chefen for Københavns Politis narkotikaafdeling, Ole Wagner, bekræfter over for Ritzau, at politiet vil lukke en af hovedstadens største og mest omstridte hashklubber.

- Hvis man kommer i hashklubben og overtræder forbuddet som kunde, bliver man sigtet for overtrædelse af hashklubloven. Udlejeren er ansvarlig for de gæster, der kommer. Det vil sige, at han i givet fald også vil blive sigtet, siger Ole Wagner.

Betjente fra Københavns Politi har ofte ransaget den indbringende hashklub med kaldenavnet 'Guldklumpen' på Nørrebro. Alligevel er det ikke lykkedes at lukke den.

Hidtil har manden, der udlejer lokalerne, nægtet at samarbejde med politiet.

kilde: http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=289764

Titel:
Medlem

Tja, der kommer vel bare en ny. Tror sq aldrig de vinder den her kamp!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Nææ de mister bare overblikket over hvor klubberne og kunderne er...

Men de bliver desværre nok ved med at tro at de kan vinde kampen mod hahsalget..

Eller også er de bare usandsynligt stædige...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
De får lukket een.....en ny åbner et andet sted. Så hva fanden...

Titel:
Medlem

Egentlig kan det jo blive ved, indtil de ender med at være ligeglade, så vi endelig kan få de skide coffeeshops!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
HardcoreWizard skrev:
Egentlig kan det jo blive ved, indtil de ender med at være ligeglade, så vi endelig kan få de skide coffeeshops!

coffeeshops! oh yeah! now we're talking :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
DH skrev:
HardcoreWizard skrev:

coffeeshops! oh yeah! now we're talking :D

Jep ku helt sikkert være najs, men hvis jeg kender dem politikere ret så smækker de bare en mega afgift på så der ik er en fuck der har råd til at benytte disse coffeeshops. Det ku ihvertfald godt ligne dem at gøre. Men tanken om coffeeshops i DK er utopi. Ihvertfald de næste maaange år.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Æv, man kunne ellers få noget rigtig godt hash derinde, hvis man købte på de rigtige tidspunkter.... Men op i røven, som folk siger, der åbner bare en ny eller 3 andre steder.

Alligevel ville jeg dog ønske at jeg kunne ryge hash uden at støtte kriminelle miljøer økonomisk. I mine vildeste våde drømme ville indtægterne istedet gå til at hjælpe folk der har problemer med misbrug. Det er det eneste rigtige.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:

Citat:
I mine vildeste våde drømme ville indtægterne istedet gå til at hjælpe folk der har problemer med misbrug. Det er det eneste rigtige.

Det synes jeg fanme er noget af det mest fornuftige jeg har hørt hele dagen.... :)

Titel:
Medlem

Nåå, nej jeg tænkte mere på den måde det er gjort i Holland på.. Det er jo ikke decideret tilladt, men politiet accepterer det bare.. Har de store afgifter på det derovre? Jeg ved det ikke...?
Problemet med det er jo, at de (politiet/regering) havner i en knibe hvis det ikke er rentabelt for den gennemsnitlige bruger at købe det lovligt. Herved vil der stadig være et marked for de kriminelle, og jeg tror de fleste herinde er enige om, at et af de mest positive aspekter af en legalisering er, at de fandens rockere mister deres hovedindtægt! Og så selvfølgelig at man kan ryge det uden at blive gjort kriminel...
Jeg ville godt betale en 20 kroner mere for min hash, hvis jeg vidste at den var testet godt igennem. D.v.s. jeg var garanteret en god kvalitet (god kvalitet = mindre røg = mindre skade på lungerne, så det ville give mening fra regeringens synspunkt), og ikke var tilsat en masse kemikalier eller andet skidt. Og så ville det være sejt at kunne vælge sin favorit ud fra et velassorteret sortiment :)

Titel:
Medlem

... det er da bedre at det er samlet og et sted hvor folk kan hygge sig og ved at det er det de andre i rummet laver fremfor at der siddder nogle på et toilet og kommer ud og er blæste. det kan måske virke stødende på nogle og man kan komme til at genere sine medmennesker, så hashklubber, fint med mig.... :wink:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:

Nåå, nej jeg tænkte mere på den måde det er gjort i Holland på.. Det er jo ikke decideret tilladt, men politiet accepterer det bare..

Hvad snakker du om? Cannabis produkter ER lovlige i holland.

Rygning af cannabis er dog ikke tilladt på gaden men det skulle være accepteret af politiet.

Hash klubberne må ikke sælge mere end 30g til en kunde

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Okay, hmm, syntes bare jeg havde hørt folk herinde snakke om at det reelt ikke var lovligt, men deres politik bare var meget afslappet omkring det?
Så tager jeg det i mig igen :)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Kan huske der for et stykke tid siden blev snakket om at ryge paa gaden ikke var lovligt men accepteret af politiet. Kan vaere du bare forveksler det.

Men en eller anden der kender hollandsk lovgivning (der maa da vaere en :) ) bekraeft lige det jeg sagde saa folk ikke ser det for facts hvis jeg er gal på den

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det er da kun i Amsterdam at det er lovligt?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Det er da kun i Amsterdam at det er lovligt?

For noget tid siden snakkede jeg med en hollænder der kom fra en by i Holland der hed Assen (den ligger vist ca 100 km fra Amsterdam). Han fortalte at de også havde coffeeshops i den by, så det er vel ikke kun Amsterdam der har coffeshops.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Iodjini skrev:

Citat:
For noget tid siden snakkede jeg med en hollænder der kom fra en by i Holland

Hmmm... ja, skægt nok en by i Holland... :roll: :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Så vidt jeg har forstået er det teknisk set ulovligt at besidde og ryge hash..

De ser dog bare igennem fingre med det, netop for at få det væk fra de hardcore kriminelle..

Men rent teknisk ku du godt få en bøde...
Så vidt jeg har forstået...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Det var sgu på tide de lukkede det skodsted!
Der var _intet_ gjort ud af hyggen dernede og at få 1.1 gram 60-70'er hash for 100 kroner er da godt nok for usselt...

BRING BACK PUSHERSTREET :evil:

Mvh Jonas!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Hmmm... ja, skægt nok en by i Holland...

Duh... tror bare jeg tåger lidt for groft her om morgenen. Måske man sku holde sig fra knark i weekenden :roll:

Mvh.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]