Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kan man ikke bare fjerne skallerne, og børste det første lag af frøene, inden man spiser dem? Jeg tror det var sådan Sten Larris engang anbefalede at gøre.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
jo det skulle være en udemærket måde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det med at skrabe skallen af frø'ene virker ikke for mig. Jeg bliver lige syg af dem lige meget hvad jeg gør ved dem med en kniv :P

Jeg indtager aldrig mere de frø, ved mindre de har været igennem en kemisk proces så der ikke er det der ''nervegift'' i mere...

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
DR-D skrev:
du skal jo ikke drikke rensebenzinen :roll:

Tak for svaret Dr. :roll:

Jammen så kan jeg jo roligt begynde at vaske mine grøntsager i rensebenzin..... Måske jeg skulle lægge mine linser i et rensebensinsbad, næste gang jeg planlægger at koge linsesuppe..... Eller måske ligefrem begynde at bade i det! :mrgreen:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

*støj* hvad er der galt i det? Jeg vasker min hund i rensebenzin...

Ej, det skal jo fordampe.. Men jeg tvivler også på at det er sundt at bruge disse kemikalier..
Dog tror jeg at det er sundere at bruge rensebenzin, og så få giften væk. For giften er bare ikke fun fun!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvilke ''gift stoffer'' er det lige vi snakker om når det er HBWR frø? Synes der er mange forskellige navne på de gift stoffer der findes. Enten så er der mange forskellige, ellers er der mange der har fyldt mig med BS...

Titel:
Medlem

Det eneste jeg er lidt obs på, er hvis der er andet i rensebenzinen end heptan (det er heptan ikke?), som bliver tilbage efter fordampningen.

EDIT:

cope: Efter wikipedia.org er det primært giftstof i frøene såkaldte "cyanogenic glycosides", altså en cyanid-forbindelse, og så skulle der i selve planten være små mængder af strychnin, men ikke noget der skulle være mærkbart.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawaiian_baby_woodrose

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
HardcoreWizard skrev:
Det eneste jeg er lidt obs på, er hvis der er andet i rensebenzinen end heptan (det er heptan ikke?), som bliver tilbage efter fordampningen.

Rensebenzin er "Naphta (råolie), Hydroafsvovlet let, afaromatiseret"

"Naphta" er SVJV en fællesbetegnelse for visse alkaner.
Jeg vil tro at det er fra Pentan (det korteste carbonhydrid der er ikke er på gas-form ved stuetemperatur) og opad.
Jeg har en fornemmelse af, at det kun er blandede isomere af Pentan, Hexan og Heptan der er hovedbestanddelen i Naphta, da Oktan jo som bekendt bruges til biler, og sikkert bliver separeret netop til det formal.

"Hydroafsvovlet, let" - Tjah... Der ligger noget i ordlyden der forleder mig til at tro at evt. svovlforbindelser er fjernet... Hvad "let" skal betyde, har jeg ingen anelse om.

"Afaromatiseret" går jeg ud fra betyder, at alle aromatiske forbindelser (f.eks. Benzen, Toluen, Xylen) er fjernet - det er SVJV også dem der er carcinogener (kræftfremkaldende).

Så vidt jeg har kunnet finde frem til, skulle Rensebenzin fra Borup Kemi ikke være kræftfremkaldende, så jeg ville ikke have de store skrupler ved at bruge dette produkt som Naphta-kilde i et evt. planteekstrakt.

Men hør mester - hvad med at tage et par mililiter rensebenzin og lade fordampe på en tallerken?
Hvis der er synlige rester, ville jeg helt klart holde mig fra det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Støj Ninja skrev:
DR-D skrev:
du skal jo ikke drikke rensebenzinen :roll:

Tak for svaret Dr. :roll:

Jammen så kan jeg jo roligt begynde at vaske mine grøntsager i rensebenzin..... Måske jeg skulle lægge mine linser i et rensebensinsbad, næste gang jeg planlægger at koge linsesuppe..... Eller måske ligefrem begynde at bade i det! :mrgreen:

Sålænge du lader rensebenzinen fordampe fuldstændigt fra dine grøntsager, kontaktliner + mere skal du da være ganske velkommen til at bruge det. Reststoffer er jo nemme at teste efter (se dex's metode)

Så hvad er problemet?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kiøbenhavn
Endnu et obskurt råd: Prøv at spise ingefær kort tid før frøene. Det plejer at virke for mig, og hvem jeg nu eller har udsat for det (hæhæ). Og hvis det skulle gå helt galt alligevel kan man jo sluge noget bulgarsk produceret аналгин/хинин :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Corvid skrev:
аналгин/хинин :wink:

Direkte oversat står der med danske bogstaver ''Analgin/Hinin''
Ved ikke om det er mig der har lært det alfabet forkert, ellers giver det ikke mening på dansk..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]