Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 maj 2025 00:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Har gået og overvejet at finde et sted i sydamerika hvor der afholdes ayahausca ceremonier med turister, for senere at besøge stedet engang i år 2006 eller 2007..
Jeg fandt så UDV og gik i gang med læsningen, men jo mere jeg læste, jo mere blev jeg bekymret for at det er en slags sekt eller noget..?..
Se lige linket... Minder lidt om sådant noget sekt halløj hvis man læser lidt om ham Gabriel...

man skal lige gå ind under ''The mission of the mastre'' nederst på siden.
http://www.udv.org.br/english/area_amarela/index.html

nogen der har mere viden om denne organisation?

Hilsen Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hej,
Jeg vil raade dig til at passe meget paa med de her grupperinger/sekter eller hvad det nu er.
Jeg kender en der proevede en session Sainto Daime kirken, og han havde et enormt ubehageligt trip. De tvang ham naermest til at synge Jesus hymner. Ikke at der er noget galt med Jesus som saadan, men naar det bliver et dogme paa den maade, og de ikke respekterer individuelle udtryk, og andre folks rytmer i livet, saa kan det gaa grueligt galt.
Og efter at have kigget paa den side virker den i mine oejne heller ikke som den sundeste gruppering.
Det virker til de er disciple af en mand som virker til at vaere sat ret hoejt op paa en piedestal. Saa advarselslamperne blinker herfra hehe ;)

-Odden

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Ja, jeg kender en del til dem. De er en religiøs sekt. Men det er jo ikke nødvendigvis en negativ ting. Folk går jo ind i den slags fordi det giver dem noget de ikke kan få andre steder, og hvis det er godt for dem, er det jo fint nok.
De virker ikke specielt skumle på mig, men har vist ret høje tanker om sig selv og deres rolle i verden. De har kæmpet en del for at kunne bevare deres ret til at bruge ayahuasca som sakramente. Derfor tror jeg heller ikke det er dér man lige får lov til bare at være med som turist.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har personligt kun læst/hørt positivt om UDV...
Det er typisk højtuddannede personer der er medlemmer.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

At de er hoejtuddannede har intet at goere med om de er ubehagelige mennesker eller ej.
Men kan man bruge hvad de har at sige, til noget godt, saa er det vel et forsoeg vaerd. Jeg ville bare ikke selv risikere at ende med at SKULLE synge visse hymner for noget jeg ikke kan relatere til, mens jeg er paa vej ind i en hardcore renselsesproces.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så vidt jeg var klar over, stammer UDV's grundprincipper fra de oprindelige sydamerikanske indianeres brug af Ayahuasca... At der skulle være kristne elementer involveret er helt nyt for mig.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Naaja, det var Sainto Daime der havde kristne principper. Det var mere den dogmatiske tilgang visse sekter kan have jeg skrev lidt op imod.
Og jeg skal indroemme jeg ikke ved SAA meget om UDV til at kunne sige hvor slemme de er til det. Men jeg vil bare raade Cope til at tjekke det grundigt inden han beslutter sig for noget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

takker mange gange for rådet Odden..

Dex jeg tror ikke at dem der svarer på mails er specielt veluddannede :lol:

Jeg skrev en mail til dem
Hi there..
Citat:
My name is Cope and I'm from Denmark.
I found your website while I was surfing the net, and I thought that I might better write you because of my interest in Hoasca/Ayahuasca..
I just have a few questions for you guys;)

My first questions is: Do you have any co-operatives here in Europe?
Are you Christian people like in the Santo Daime church?

I'll look forward to hearing from you guys;)

Light from Cope

og de svarede:
Citat:
Iura, traduza isto para mim. Abraços. Ivone

Totalt analt og yndlings svar der :lol:

Nå.. men jeg tror bare jeg holder mig til ideerne om at besøge en hyggelig gammel shaman et sted i Peru ligesom *Manfromanotherplace* har gjort det.. Men jeg kunne nu godt tænke mig at besøge et ''turist''-venligt sted hvor man kan snakke med andre fra den vestlige verden om begivenhederne osv.. istedet for at rende rundt med en dyr tolk som jeg sikkert får spat af pga. varmen :oops:

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men hvis der er nogen der har hørt om andre organisationer/grupper i Amazon som opfylder mit krav uden at der vælter frem med kors alle vegne så må de MEGET gerne smide det herind i denne tråd..!

På forhånd tak :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]