Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Aliaahus
Junior medlem

Hey Ali!

Har nu læst mange af dine debatter , samt trip reporter.
Syntes du kommer med nogle virkelig gode agumenter i de ting som du siger....

MEN! .. 1 ting har bare undret mig i mange af dine trip reporter , Som jeg har læst , er du nogle gange alene når du tripper .. Har svært ved at forstå ved at forstå hvordan du overhovedt tør , for havde det været mig havde jeg sku ikke ture at trippe så vildt på stoffer alene i frygt om der skulle se noget "bad trip" .. og har da læst i nogle af dine trip reporter at du har fyre den godt af hehe "hvis du forstår" ...
Tag ikke fejl har dybt respekt for de ting som du laver , og siger .. Kunne bare godt tænke mig lidt og høre din mening om det her. .. og så vel også andre's som også har prøvet at trippe MAX alene på stoffer.

Mvh

Jesper

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Det er selvfølgelig en anderledes oplevelse at trippe alene. Det giver trippet en helt anden introspektiv karakter, hvor du virkelig får mulighed for at gå i dybden med dig selv. Hvis du tripper sammen med andre mennesker kan der nemt komme til at foregå ting omkring dig som distraherer dig fra din rejse, når du er alene er 100% af din energi fokuseret på dig selv og dit trip, derfor kan man opnå indsigt på et helt andet niveau når man tripper for sig selv.

Selvfølgelig indebærer det også en risiko, da der ikke er nogen til at passe på en og sikre sig at man er okay, men samtidig vil jeg også sige at en masse mennesker og aktivitet omkring en kan inducere et bad trip, hvis det ikke er de rigtige mennesker man har omkring sig.

Generelt vil jeg sige at de første par gange man tripper, skal man ikke gøre det alene, da det er bedst lige at lære oplevelsen at kende i nogle trygge omgivelser, men når man først har prøvet det kan jeg ikke se nogen grund til at der skulle være større risiko for bad trip hvis man tripper alene, der er bare en større risiko for at du ikke får hjælp hvis det går galt.

Samtidig kan vi læses TJille's sidste rapport, og se at han, selvom han var omgivet af mennesker, formåede at have et rigtig ledt bad trip, uden at der var nogen der opdagede det.

Sandheden omkring trips er at du stort set altid er alene med det, om der er mennesker omkring dig eller ej, netop fordi at hver oplevelse er unik, og man ikke umiddelbart kan se på en person hvad der foregår inde i hans hoved. Trippet kan også sagtens sætte dig ud af stand til at kommunikere evt. frygt/problemer videre til mennesker, så som udgangspunkt skal man betragte et trip som noget man gør alene (ihvertfald hvis det er et højdosis trip), selvom man gør det sammen med andre, da oplevelsen i sidste ende kun er noget man selv gennemgår.

Titel: Ahh
Junior medlem

Well .. Tænker bare lidt , Du kan jo aldrig vide hvordan stofferne vil virke på din krop , det kan lige så godt være næste gang du tage stoffet at du "måske" går hen og for psygiske traumer resten af dit liv.

Kunne selv godt tænke mig at prøve at komme i det stadie se illusioner/visioner , Men har sku ikke rigtigt ture må jeg indrømme.

Mvh

Jesper

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hehe, tak for rosen, da :P

Jeg vil sige, at jeg nyder at trippe alene, for som log siger, det er et helt andet trip. Du kan folde dig helt ud, præcis som du vil, uden at tænke på andre eller tænke på hvad andre tænker om dig. Du kan skifte musik uden nogen brokker sig, du kan gøre mærkelige ting med din krop, uden at nogen kigger skævt på dig, og du kan virkelig føle dig selv og dine omgivelser i live ved at gøre alt muligt underligt. Det giver en frihed.

Det er selvfølgelig også meget lærerigt at begå sig med andre. De gange jeg har trippet, har jeg bemærket at der er enormt meget forskel på at trippe alene, med en enkel anden person, eller en hel gruppe. Det er tre helt forskellige trips der er tale om. Jeg har ikke lige tid til at sidde og forklare det, og du vil nok heller ikke få det helt store ud af det - men kast dig ud i det, og det behøver ikke at være ekstreme doser.

Hvad angår badtrip, så har det også været diskuteret meget her på psychedelia. Når jeg tripper, og trippet får en dårlig karakter (som du også kan læse i mine rapporter), så giver jeg fuldstændig slip og ser på "badtrippet" som noget positivt, istedet for noget negativt, som alle gør. Det er "badtrips" der fortæller dig mest, det er dér du lærer dig selv at kende på, det samme med din verden og omgivelserne omkring dig.

Når jeg får følelser og visioner jeg ikke bryder mig om, lægger jeg mig ned og giver fuldstændig slip. Jeg danner mig ikke en mening om tingene (om dét og dét er positivt eller negativt), og prøver at følge med i hvad trippet fortæller mig, istedet for at ignorere det og tænke på hvornår trippet mon er overstået. Hvis du ignorerer det du får at vide, bliver det værre, og hvis du tænker på hvornår det er overstået, føles det som tusinder af år. Nyd det som det er.

En anden god idé er altid at betragte trippet som en biografsal, når det begynder at blive negativt. Forestil dig at du sidder og ser en gyser: Du er skræmt for vid og sans, men du ved at når det er overstået, er du helt normal. Sådan er et trip også - hæng på, lær, opsøg, forstå og vær nysgerrig, lige meget hvor negativt det måtte være. Og det er lettere sagt end gjort :)

Held og lykke med det, hvis du planlægger noget lignende.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Lord-A38 skrev:
Well .. Tænker bare lidt , Du kan jo aldrig vide hvordan stofferne vil virke på din krop , det kan lige så godt være næste gang du tage stoffet at du "måske" går hen og for psygiske traumer resten af dit liv.

Kunne selv godt tænke mig at prøve at komme i det stadie se illusioner/visioner , Men har sku ikke rigtigt ture må jeg indrømme.

Mvh

Jesper

Nemlig, du kan aldrig vide hvordan det påvirker dig, det kan folk omkring dig heller ikke. Hvis det trip man tager er det trip der giver en psykiske traumer resten af ens liv, hvad forskel gør det så om man er alene eller sidder til en fest hvor alle andre også er lamme?

Jeg siger ikke det ikke er noget værd at have nogle mennesker man stoler på og holder af omkring sig til at passe på en, men sandheden er, at hvis man virkelig er fucked, så er der ikke det store de kan gøre hverken fra eller til.

Desuden vil jeg igen lige pointere, at det er meget, meget, meget vigtigt at man har styr på sit sind og sine omgivelser, det vi kalder set og setting, når man tripper.

De fleste psykedeliske kriser kan undgåes eller behandles, hvis man tager de rigtige forholdsregler.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg synes det er meget grinern at trippe sammen med andre og det foretrækker jeg for det meste også. Men jeg synes sjældent jeg får særligt meget ud af at trippe med andre, andet end en sjov oplevelse selvfølgelig :) Så hvis man gerne vil have noget mere ud af sit trip, f.eks. lære noget mere/nyt om sig selv, så synes jeg at trippe alene er at foretrække.

Man kan, som Ali også siger, gøre underlige ting, sidde i oceaner af tid med øjnene lukkede, skifte musik som det passer en osv. Det synes jeg er fordelene ved at trippe alene. Men man skal dog IMO have en del erfaring med psykedelika før man bestemmer sig for at trippe alene.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel: ok ok ok...
Junior medlem

Så det du mener med det ali , give slip med arme og ben og bare lad sig rive med?.

Men giver også dig helt ret log ... om man for bad trip sammen med vennerne eller for sig selv , kan et sted være lige meget .. som ali siger kan jo være man gik hen og lærte noget af det.
På den anden side ville ens venner kunne ringe efter noget hjælp hvis den gik hen og gå helt galt.

Har en hel del afaring inden for psykedeliske stoffer , både ved at prøve dem , og læst tons hvis martriale om det. Men er nu stadigvæk lidt Usikker på det... som jeg har læst i mange trip-reporter har mange folk svært ved at skælne mellem virkelighed og den "parelelle verden"/"hallusinere verden" ... og er bange for at havne så langt borte så selv'om jeg ikke er på det "stof" mere , så ville jeg ikke kunne skælne mellem de 2 verdner , og ikke ville kunne genkende venner og familie.

sidder lige nu med 10 gram danske Psilocybin svampe og overvejer om jeg bare skal gi den gas :P .. kunne nu være meget sjovt at prøve tror jeg.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
synes altid man ka kende forskel på trip og virkelighed.. ik noget du behøver at være bange for ;)

selv når du tripper ka du jo os' genkende de mennesker du kender i din omgangs kreds, så lad frygten visne bort der er ik brug for den her ;)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
sidder lige nu med 10 gram danske Psilocybin svampe og overvejer om jeg bare skal gi den gas .. kunne nu være meget sjovt at prøve tror jeg.

Husk lige at være opmærksom på at Aliårhus er temmelig speciel hvad angår doser - mange ville sandsynligvis få blackout og intet kunne huske efter et trip på nogle af de doser han tager uden videre :) .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Lord-A38 skrev:
sidder lige nu med 10 gram danske Psilocybin svampe og overvejer om jeg bare skal gi den gas :P .. kunne nu være meget sjovt at prøve tror jeg.

Så bliver det nok også din sidste gang på svampe :wink:

Titel: NaaaH
Junior medlem

Tog dem ikke... tror bare jeg venter til weekenden.
har også arbejde osv. jeg skal passe. :lol:

Titel: Re: NaaaH
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lord-A38 skrev:
Tog dem ikke... tror bare jeg venter til weekenden.
har også arbejde osv. jeg skal passe. :lol:

Det er seriøst ment at du ikke "bare skal give den gas". Hvis ikke du er meget vandt til stoffet, vil 10 gram være _meget_ overvældende og du kan sagtens komme ud i en tilstand du ikke kan styre. Jeg vil næsten mene at det ville være 100% sikkert.

Trap nu bare stille op, så er du klar til de højere doser en dag.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Har en hel del afaring inden for psykedeliske stoffer , både ved at prøve dem , og læst tons hvis martriale om det. Men er nu stadigvæk lidt Usikker på det... som jeg har læst i mange trip-reporter har mange folk svært ved at skælne mellem virkelighed og den "parelelle verden"/"hallusinere verden" ... og er bange for at havne så langt borte så selv'om jeg ikke er på det "stof" mere , så ville jeg ikke kunne skælne mellem de 2 verdner , og ikke ville kunne genkende venner og familie.

sidder lige nu med 10 gram danske Psilocybin svampe og overvejer om jeg bare skal gi den gas .. kunne nu være meget sjovt at prøve tror jeg.

Altså din læste erfaring med psykedeliske stoffer kan du godt pakke væk, den vil betyde tæt på ingenting, hvis først du kommer på et seriøst trip.

Hvis du snakker om at indtage 10 gram tørrede spids nøgenhat..... jaaa så kan jeg kun sige at det lyder som en ganske dårlig ide!

Titel:
Medlem

...På den anden side er 10 g. friske svampe ikke nok til andet end en mild buzz.

Jeg har flere gange trippet selv. Det er ikke fordi, jeg er overdrevent liderlig efter super introspektive oplevelser, men hvis jeg tager et moderat svampetrip, får jeg tit et overblik over, "hvad jeg er for en". Jeg kan pludselig stå uden for mig selv og grine af de småting, jeg går og tænker på og gør i hverdagen. Normalt er vaner jo bare noget, man gør, men når jeg tripper, kan jeg sagtens forundres over mine egne vaner.

Jeg var først lidt bange for, om jeg ville ustabil af at trippe alene, men jeg har siden da trippet under rimeligt risikable set & settings, og det er virkeligt ikke noget problem (for mig, i hvert fald).

Titel: rolig roligt.
Junior medlem

Rolig nu ... har sku heller ikke tænkt mig at tage 10g på en gang...
havde nu mere tænkt på en dosis på omkring de 2 - 3 stykker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]