Citat:
Flere fodboldfans på stoffer
Fire fodboldfans bliver efter weekendens kamp mellem AaB og AGF sigtet for at overtræde loven om euforiserende stoffer
Af Rune Melchior Sjørvad - 8:45 - 9. maj. 2005
Politiet frygter, at det bliver mere almindeligt blandt de ekstreme fodboldfans at tage euforiserende stoffer.
I weekenden blev fire af de 27 anholdte i forbindelse med fodboldkampen mellem AaB og AGF nu sigtet for at overtræde loven om euforiserende stoffer. Det skriver nordjyske.dk
Både politi og fanklubber frygter, at den øgede udbredelse af ulovlige stoffer som blandt andet amfetamin kan få fodboldvolden til at eskalere.
- Der er mange, som er ekstremt agressive. Og selvom det selvfølgelig kan skyldes alkohol, er der desværre noget, der tyder på, at det ikke er hele grunden, siger formand for AaB Support Club, Claus Bunk.
Han håber, at der i fremtiden vil blive slået hårdt ned på brugen af stoffer.
- Fodbold skulle gerne være en festlig og glædelig begivenhed for hele byen, og derfor bliver man også nødt til at slå hårdt ned overfor stoffer, når man opdager, at de er i omløb i fodboldmiljøet, siger Claus Bunk til nordjyske.dk
Kilde:
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=292591Min erfaring siger mig at amfetamin ikke fører til vold, med mindre man blander det med alkohol, som forstærker følelser voldsomt... Jeg synes sgu det er for lamt at man sætter fokus på det, på denne måde.
Hvad med at bare tage de ekstreme fans og smide dem i lukkede bure, eller bortvise dem fra samtlige kampe...
Fodboldfans er og bliver latterlige i deres hoveder, når de absolut skal slås... pøj, vold!!!