Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 20:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jeg tænkt på om det var muligt at dyrke northern light special (ethno) uden at bruge lamper, hmm, fordi jeg vil gerne dyrke noget græs men jeg gider squ ikke bruge lamper, kan jeg stille dem i vinduet og så bruge halogen lamper eller skal jeg til at anskaffe mig pisse dyre lamper? Billede Billede

------------------
"They gave me L.....S.....D"
And by the way - I just LUVE the smell of napalm in the mornin'

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
du kan godt bruge halogen men det giver ikke det samme udbytte som en HPS, ellers så plant dem i nogle store potter og så bare udenfor.

Dedikeret medlem

i DK... kan du ikke få ret meget ud af de dyre frø, hvis du ikke bruger en HPS...

Skunk = ubestøvet hun blomst fra Cannabisplante, dyrket under kunstigtlys...
(og det er med HID og HPS, for bedste udbytte).

men du kan da sikkert godt få noget plante ud af det... hvis sommeren ellers er nogenlunde.... men jeg ville ikke smide flere 100.- på noget udendørs i DK....

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART =-
www.smurf3000.com

Hvad med et driv hus?

Kan jeg sætte dem der i og så regne med at de kommer op og bliver så'en halvgode.

------------------

Medlem

Geografisk sted: Viborg
Tja, NASA bruger halogen lamper til deres projekter, fordi det er det bedste! lys der findes. Det eneste problem med halogen er at du skal bruge nogle UV filtre, der vist er temmelig svære at få fat i. Hvis du har et drivhus er det absolut nr. 1. Men husk at gøre noget ud af din jord-blanding. Det kan ikke betale sig, bare at smide frøene i noget jord fra haven. Du bliver bare skuffet.

Peace...

Dedikeret medlem

Ked af at skuffe dig greengod... men NASA bruger ikke halogen-lamper... de giver absoulut intet lys som er brugtbart for planten.

NASA bruger Xenon-lamper, som giver et utroligt godt lysspektre til vækst og blomstring....

finder lige nogle links om det og poster dem...

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART... =-
www.smurf3000.com

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
er rockvul ikke det bedste at dyrkke shittet i

Medlem

man kan sagtens dyrke skunk udenfor jeg har gjort det flere gange + der er krydset skunk ind i alt dansk pot, det gjorde man allerede for 20 år siden.

Og det kan sagtens betale sig at smide et par 100 kr ud på nogle gode frø, jeg har lige købt frø for 1500 kr og de skal plantes udenfor og i drivhus, SMURF har du nogensinde dyrket udenfor? hvor kommer alle dine dårlige erfaringer fra.

SHAMAN du kan dyrke pisse fede planter i et drivhus meget bedre end indendørs under en 10000 watts HPS lampe, lyset er meget bedre, der er meget bedre plads, planterne får mere luft, og de får en mere varieret gødning.

GREENGOD jeg har altid brugt "bare" havejord og mine planter vokser fint i det, men sælfølgelig er der forskel på havejord.

Rockwool (grodan) er et ganske udemærket medie til at dyrke skunk i indendørs, men smagen bliver ikke helt så god som vis at du bruger jord, men vis det er udbyttet du går efter så er grodan løsningen.

Svamp & Hamp Billede

Medlem

Geografisk sted: Viborg
Ok Smurf, det skal nok passe. Så meget ved jeg heller ikke om lys. Jeg fik informationen fra dette link http://www.overgrow.com/edge/showthread.php?threadid=20429
Peace...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
det med rockvol (grodan) er det så ikke lige meget vad for noget gødning man bruger så (bare det ikke er organisk,den butik jeg køber vermiculite i har sådane vandings systemer til hydro samt noget gødning der skulle være go'e til planter som hamp og brændnæller ovs,eller kunne man evt blande froskælig gødning for smagens skyld (det skal jo oxo smage af noget jo) = Billede

Medlem

Geografisk sted: KBH N, dk
Sativa!!
Jeg tror sgu' ikke på at du kan dyrke ligeså potente planter i drivhus som du kan ved kunstig belysning.
OK man kan få noget ganske god pot på den måde,men jeg vil mene at det grænser til blasfemi at bruge så gode frø i et drivhus!
Og hvad med gødning?? Hvis du dyrker i et drivhus hvor klimaet er bedre og dine planter derfor større må du da bruge noget gødning af en eller anden art??
Ellers stopper dine planter da deres vegetative vækst og udbyttet bliver mindre.
Lyset er man afhængig af som dyrker og det kan ikke kontrolleres i et drivhus(det kan det selvfølgelig,men de færreste har et sådant).Herved er du ude i at gamble med de dyre frø i blomstringen.
Mht. smagen,så siger min efaring at det mest afhænger af måden/hastigheden planterne bliver tørret på.
Naturligvis kan man dyrke i blomsterbedet hvis man har lyst,men NL ville jeg nok vælge at lave under en lampe.Skulle jeg dyrke i fri jord ville jeg bruge ruderalis-skunk.
Det er lavet til at stå udendørs og give et godt udbytte,men er ikke det mest potente skunk.
FED & FRED

Medlem

sidste år dyrkede jeg silverhaze udendørs budsne blev godtnok ikke så store men det skyldes at planter først begyndte at blomstre´omkring 1. sep. (jeg har lige røget noget af det og det virkede ligeså godt som indendørs skunk) men NL blomstre en del tidligere og en del hurtigere, blasfemi eller ej jeg har tænkt mig at dyrke Neville´s haze, california orange, white widow, silverhaze og blue african extreme udendørs og i drivhus, jeg har godt nok lavet et mørklægnings system i mit drivhus så jeg kan sætte dem tidligere i blomst men det skyldes at neville´s haze blomstre i
14-20 uger og jeg vil gerne nå at have planterne klar omkring 1. sep. fordi der begynder fugten for alvor at komme.

Svamp & Hamp Billede

Medlem

Du giver en ryger? Okay de skal have lys! Sådan! *GG*

------------------
XTC
KapzLuck

PS! Fedt blad.

Dedikeret medlem

Sativa>
SKUNK er dyrket indedørs under kunstig belysning, netop for at der ikke skal være særlig stor forskel i kvaliteten, tænk hvis kvaliteten på skunk svingede efter vejret,
og kun kunne høstes i begrænsede perioder...

Blev topskudene ikke så store.... suk

det er fordi at HPS rykker og skyer går foran solen ,,, og dårlig sommer = dårlig ryger,,, kald det bare skunk men det bliver aldrig skunk udendørs i DK.... færdig arbejde.. så hedder det POT!...

driv hus er da lidt bedre end bare udenfor..

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART... =-
www.smurf3000.com

[This message has been edited by smurf3000 (edited 27-02-2001).]

Medlem

Geografisk sted: KBH N, dk
SHAMAN...
Hvorfor vil du dog bruge dine gode frø på lave planter med 20g udbytte??
Du kan få mindst det dobbelte ved at bruge kunstig belysning!!
Husk også på at du sikkert ikke får 100% succes med alle dine planter og langt den billigste måde at dyrke skunk,er ved at tage stiklinger fra dine bedste planter.
FED & FRED

Altså, jeg vil da skide på 200 kroner for de 10 planter jeg skal have, damn, jeg dyrker dem i mit drivhus, så er alle glade, især mig, og hvis topskudene bliver lidt mindre så ryger jeg det alligevel mkay - se på det på den her måde, hvis jeg skal have northern lights skunk ellers så koster det mig ca. 70 kroner grammet, det gider jeg ikke betale, så hvis hver plante bare har et udbytte på 20 g, hvilket de jo nok har, så har jeg tjent de penge ind igen, mkay - desuden så har jeg jo nok en god stak skunk til at ryge, hmm, glæder mig, spørgsmål nummer 2:
Hvilken jordblanding (havde tænkt mig at bruge noget spagnum og noget muld - det brugte jeg sidst, men det var kun normale potplanter ikke skunk) kan det bruges, hvor meget vand skal de sataner have, sidste gang jeg dyrkede pot havde jeg dem i en kasse som vandede sig selv, det mislykkedes fordi jeg lige smuttede i et par dage, og ham der skulle se efter de her små planter, glemte det sørmer, øv, 32 kanon gode afrikanske planter ud i lokummet, damn det var noget lort, så den her gang gider jeg ikke det pjat, så alle i superdyrkere, HELP ME GODDAMN IT, så giver jeg en ryger når det er groet mkay!

------------------

Medlem

Har i nogensinde set planter der var dyrket udendørs??? de er STORE der kan man snakke om et udbytte pr. plante på mellem et halvt og et helt kilo men fortsæt i bare med at få alt for store strøm regninger så dyrker jeg udenfor.

Måske skulle man lave en Psychedelia cannabis cup, så kan vi jo få syn for sagen.

Medlem

Sativa - Fed idé! Men hvordan tester man, hvem der har lavet det fedeste ryger?

Sætter et uvildigt dommerpanel sammen, naturligvis! Nogle af Danmarks allerstørste rygere gennem tiden skal give point til den, som de syntes, har lavet det bedste ryger!

Forslag til dommerpanel:

Flemming Leth
Jes Dorph Petersen
Maria Hirse
Allan Olsen
Lasse Rimmer
Hende den mørke fra Creamy
Poul Nyrup (Har han nogensinde udtalt sig om hash, måske!?)
Kurt Strand
Suzanne Brøgger

Disse 10 personer kan jeg stå 100% inde for som upartiske dommere med fantastiske smagsløg.

DM i jointrulning skal også nok blive en realite, når jeg får overtalt Allan Vester til at komme og lave pauseshow (Han viser, hvordan man hurtigt kan rulle en joint med boksehandsker på, hvis man er meget trængende efter hård træning).

PS. Jeg er ikke påvirket.

Sativa jeg vælger at tro på hvad du siger, så nu håber jeg ikke du skuffer mig, heh heh, udendørs "POT" planter, jeg er da ligeglad - røget det bliver det, believe me!

------------------

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cannbis Cup - fed idé!
Deltagerne kunne jo forsyne hinnanden med små prøver og lave en afstemning!

Jeg er frisk..
Billede

------------------
zIoN iS fOr ReAl -

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]