Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 07:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

I følge et par læger har fået benzodiazepinreceptormætning.

Navnet forklarer næsten sig selv, men det betyder simpelt sagt, at lige meget hvor meget benzodiazepin, jeg indtager - og det er lige meget om det så er SINDSYGE mængder, så har det ABSOLUT ingen effekt. Og det er jo ret nedtur, når jeg nu tilfældigvis har en masse dejlige benzo'er :( Det "sjove" er, at det ikke er opstået i forbindelse med, at jeg har taget en virkelig voldsom dosis.

Hvordan slipper jeg af med den receptormætning? Uden at holde pause i flere måneder?

Prom, sig noget!! Hjælp! Ellers bliver jeg jo nødt til at forære dig dem.

Titel:
Insane psychedelia user!

Har du fået et andet præparat af din læge, som skulle forårsage denne benszodiazepinreceptormætning eller er det bare noget, som din læge har konstateret efter at du har været nede hos ham?

Jeg ved ikke om benzodiazepinreceptormætning er et særlig videnskabeligt udtryk, da benzodiazepinerne binder sig til GABA(A) receptoren, men umiddelbart vil det vel bare sige at der er opstået tolerance.

Senest rettet af erusaerT 15 maj 2005 12:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror det er ret utopisk at du slipper af med det, uden at holde flere måneders pause...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
PP> :P Hvis jeg havde en mirakelkur imod benzo-receptormætning, lyder det som om jeg i dette tilfælde ville være bedst tjent med at holde den for mig selv...
Jeg ved desværre ret lidt om emnet; skulle det virkelig tage flere måneder at komme af med en opnået tolerance? Må læse lidt op på mekanismen...
Man kunne teoretisere lidt om at en partiel agonist (f.eks. bretazenil), som har en vis benzo-receptor-aktiverende virkning, men ellers tilnærmelsesvist virker lige som naloxon virker på opiatsystemet (kan altså anvendes som modgift ved overdosering) MULIGVIS kunne give en form for nulstilling af receptorerne. Indledende litteratursøgning lader dog ikke til at dette er tilfældet. Heller ikke ligefrem specielt udbredte eller tilgængelige substanser...
Jeg er bange for at jeg må være enig i de ellers ret kedelige råd om at det eneste der er at gøre, er at tage en langvarig pause. Præcis hvor lang en periode der er brug for, har jeg ikke noget bud på endnu. Men jeg se om jeg kan finde noget information på området.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]