Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 19:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Hej alle

Mit navn er Randi, jeg er journaliststuderende og er i gang med at skrive en større artikel om cannabis-dyrkning i forbindelse med, at Enhedslisten nu tager legaliserings-temaet op igen. Jeg vil utrolig gerne interviewe en person, der dyrker planten derhjemme i altankassen, i haven etc. Det vil bidrage virkelig meget til artiklens kvalitet, hvis jeg også må komme på besøg og se planterne. Du behøver ikke have en stor viden emnet, da formålet er at høre om dit forhold til hash og om dine holdninger til emnet.

Der vil ikke blive fotograferet, og du har mulighed for anonymitet i artiklen, hvis du ikke ønsker at stå frem med navn.

Interviewet skal finde sted inden d. 1. Juni, og hvis du har mod på at lade mig besigtige cannabis-planterne, så er det en fordel, hvis du bor i Jylland eller på Fyn.

Kontakt mig meget gerne, hvis du ønsker at medvirke, eller hvis du kender nogen, som har lyst.

Mvh
Randi Rehmeier
Studerende ved Danmarks Journalisthøjskole
E-mail: randirs@mail.djh.dk

Titel:
Dedikeret medlem

hvad er din holdning til cannabis dyrkning?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Egentlig ville jeg godt men jeg synes ikke at jeg vil løbe den risiko der er ved det når jeg ikke ved om det er bluff eller om du virkelig ER en journalist... Tror ikke der er særlig mange der vil stå frem med sit grow til offentligheden, sorry. Et interview kunne det sikkert blive til uden problemer men jeg tror ikke du skal hæfte dig op på for meget med besøg hos nogle dyrkere osv.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Velkommen til Psy Randi.

Hvad du vil vide, kan du få af vide igennem foraet, et møde må være op til den enkelte, men fokus kan både være negativ som positiv.

MoS:mrgreen:

Titel:
Junior medlem

Hej igen

Jeg kan sagtens forstå, at det indebærer visse overvejelser at optræde i pressen med noget, som på sin vis er ulovligt. Men jeg vil gerne gentage, at jeg kan tilbyde fuld anonymitet i artiklen.

Formålet med at interviewe en cannabis-entusiast og opleve vedkommendes... "grow", er ganske enkelt at have virkemidler i artiklen. At levendegøre den. Jeg synes også, at de mange danskere, der gerne vil dyrke planten, fortjener at komme til orde.

Mht. min egen troværdighed som journalist, så kan jeg kun henvise til domænenavnet på min e-mailadresse, som tilhører Danmarks Journalisthøjskole.

Mvh
Randi Rehmeier

Titel:
Dedikeret medlem

hvorfor svarer du ikke på mit spørgsmål frøken?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eb skrev:
hvorfor svarer du ikke på mit spørgsmål frøken?

Citat: "Jeg synes også, at de mange danskere, der gerne vil dyrke planten, fortjener at komme til orde. "

There you go.. :wink:

Titel:
Junior medlem

Eb:

Der er ikke noget så kedeligt, som journalisters holdninger. Dem bør vi ideelt set holde helt for os selv. Men hvis det kan få dig til at overveje at medvirke i min artikel, så vil jeg da gerne sige, at jeg er tilhænger af en legalisering af hash.

Mvh
Randi

Titel:
Dedikeret medlem

sikke noget vrøvl, en god journalist har holdninger som læseren ikke er i tvivl om og tør stå ved dem...

hva med at gro noget hamp selv btw?

Titel:
Psychedelia Sponsor

eb skrev:
sikke noget vrøvl, en god journalist har holdninger som læseren ikke er i tvivl om og tør stå ved dem...

hva med at gro noget hamp selv btw?

IMO skal en journalist intet andet end at _formidle_ informationer/observationer/whatever. Det gøres i sagens natur bedst hvis ikke journalisten/erne er forudindtaget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

No more off-topic, tak. :wink:

Synes I skal svare hvis I er klar på hendes tilbud..

Titel:
Er det ikke det forkerte sted hun leder efter dyrkere - ikke at der ikke er nogle her - men der er andre steder hvor der er flere...

Men kunne nu godt tænke mig at høre hendes mening og urten.....

Titel:
Dedikeret medlem

jeg interesserer mig ikke for journalister uden mening og holdning som ikke kan lave godt kritisk arbejde. levebrøds journalister er der sq nok af...

smid et et par frø i jorden frøken, så kan du interviewe dig selv undervejs i growet... og husk også ryge rapport efter høst...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror også at http://dcfonline.dk/forum/ er et noget bedre sted at lede.. :wink:

Titel:
Junior medlem

simpzon: Tak for det journalistiske forsvar, det er rart at NOGEN forstår konteksten.

Gaia: Tak for tippet og den gode behandling, jeg prøver heldet andetsteds.

Jeg hører naturligvis stadig meget gerne fra jer to, hvis I har lyst til at give et interview.

Mvh
Randi

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg vil fraråde alle om at gøre det. Hvis hun vil interviewe og lave en god artikel, kan hun, som EB er inde på, selv dyrke lortet. Og hvis hun selv går ind for fri hash, så burde det ikke være nogle problemer.

En eller anden, send hende et par frø.

Jeg har intet tilovers for journalister længere... jeg har set og oplevet nok, og jeg har hverken lyst til at udstille mig, psychedelia eller andre folk herindefra for samme omgang lort som vi har været igennem de sidste år.

Derfor: NEJ TAK. Better safe than sorry.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]