Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
axia >> Har du ingen humor?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
xun skrev:
Hvorfor kan man ikke få whiskas med mus eller solsort? :D

Eller solsikke? Så kan katten side og æde frø i galskab sammen med fuglene.. en muighed til en TRYK reklame..

Jeg har ellers vendt min hund af med at spise junk food.. så nu spiser den kun gensplejsede skovsnegle dyppet i soja smovs...

-BTW jeg giver ALI og Fanny ret..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg vil give de folk ret, der finder det absurd -efter min mening måske endda ligefrem uetisk-, at gøre sin kat til vegetar....
Omvendt mener jeg godt, at man kan tænke dyreetisk på sin kats vegne, sådan som vi behandler slagtedyrene........
Måske skulle katteejere med samvittighedskvaler finde sig noget økologisk kattefodder istedet.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Pandafoder!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ali og Fanny > Hvorfor læser i ikke hvad jeg skriver? I kører løs om biologi og Darwin, og hvad der er naturligt for en kat at spise.

Ja, det er naturligt for en kat at spise kød, det vil jeg ikke benægte. Men de dyr som bliver til kattefoder er ikke glade frilandsgrise og skrabehøns, det er dyr der står i deres eget pis og lort og bliver behandlet af helvede til, fordi katteejere ikke tænker over hvilke dyr det kød deres kat spiser kommer fra.

Og hvad er det for en gang gøgl med at holde musebestanden nede? Hvis i vil det skal i da netop lade være med at fodre den med industrikød og lade den fange det selv.

Det her drejer sig ikke om at foretage et valg på kattens vejne, den kan for min skyld æde alle de (i naturen levende) mus den gider. Det er et valg man tager på foderdyrenes vejne, om de skal have det af helvede til så i kan få billig whiskas.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Man kan også sige det på en anden måde. Whiskas er et affaldsprodukt lavet af grisetryner og brusk. Skal det rådne op eller skal man fodre katten med det? Hvad er bedst? Jeg nægter at tro på at man opdretter specielle whiskas-grise.

På den anden side burde en veganer, der tager afstand til alle former for dyre opdræt med henblik på fødevarer og beklædningsgenstande, selvfølgelig ikke servere whiskas for sin mis, men istedet taurin beriget tofu med bulgur.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I og med at du køber produktet støtter du den måde grisene bliver behandlet, ligemeget om det eller ville være gået til spilde.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nu lukker du røven, Fenriz!

For det første - så har jeg selv tænkt meget over, at min kats mad er produceret af usselt kødaffald, fra dyr som næppe har haft et fedt liv.
Det er jeg ikke tilfreds med, men vis mig et sted hvor man kan få økologisk kattemad fra fritgående dyr, så skal jeg da gerne købe det i stedet for.

For det andet - så er Whiskas ikke billigt - men i forhold til Vegecat der koster 10 engelske pund pr. dåse, er det jo nærmest en foræring.
(Det har satme at være nogle gigantiske dåser til den pris!)

Citat:
Tricket er at være udspekuleret og narre katten til at lære at spise vegansk ved at gemme en lille smule Vegecat-mad i kattens normale kattemad og gradvist forøge andelen af Vegecat, indtil Vegecat til sidst kommer til at udgøre det hele. Killinger og hjemløse katte "konverterer" på dage eller uger; mens det kan tage op til tre måneder for ældre katte.

Det er for stort et indgreb i naturens orden, til at jeg kan finde mening i det... desuden ville udgifterne til det veganske kattefoder højst sandsynligt overstige udgifterne til min egen kost! (Som i forvejen er ret billig, netop fordi jeg ikke spiser kød)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Dextrose: Her.. http://www.mosegaardens.dk/catalog/prod ... cts_id=188

49,00 kr per 800 gram..

:P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor mener du jeg skal lukke røven når du ikke kan argumentere imod hvad jeg siger? Du lyder som en vegetar med dårlig samvittighed :P

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad du giver din kat, jeg pointerer bare det ulogiske i at være vegetar af dyreetiske grunde og så købe kød til sin kat der går stik mod ens værdinormer. Men hvis du er vegetar fordi det "ikke er biologisk nødvendigt for mennesker at spise kød" eller en anden mærkelig grund og derfor kan acceptere det moralsk, så er det da fint. Men lad være med at bede mig lukke røven fordi jeg forklarer min holdning...

(jeg er ikke selv vegetar)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er primært vegetar af spirituelle årsager.
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal slå ihjel eller støtte drab for at blive mæt, når jeg kan blive ernæret uden.
Desuden syntes jeg ikke at jeg ligner et rovdyr når jeg kigger mig i spejlet.
Mine tænder er flade, og mine sanser er for dårlige til at jeg ville kunne fange andre dyr - desuden tvivler jeg på at min mave ville bryde sig særlig meget om råt kød i længden.

Ashoka > Nu var det dåsemad jeg tænkte på...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er rigtigt at vi ikke er bygget til at fange større dyr uden redskaber, men angående det med at spise råt kød så tror jeg det er et spørgsmål om tilvending, der er da visse folkeslag der har gjort det (og stadig gør det). Grunden til at vi bliver syge af det er nok at vi ikke er vant til det. Min kæreste, som er vegetar, bliver fx også syg af at spise kød fordi hun ikke har spist det længe...

Offtopic btw, hehe...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Dextrose skrev:
(Det har satme at være nogle gigantiske dåser til den pris!)

Citat:
En dåse er nok til seks uger (længere i tilvænningsfasen).

Helt små kan de vidst ikke være..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]