Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 17:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Synes du, det var en rigtig beslutning at standse hassalget i Pusher Street?
Ja 4%  4%  [ 2 ]
Nej 90%  90%  [ 46 ]
Ved ikke 6%  6%  [ 3 ]
Afgivne stemmer : 51
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
02-05-05: 15:30 | af: pmol

Lukningen af Pusher Street på Christia­nia betyder, at der nu sælges mindre hash i hovedstaden end for et år siden, skønner Københavns politi.

I løbet af et år er antallet af aktive hashklubber faldet fra 24 til 11 fra­set dem, der er dukket op for hurtigt at lukke igen.

Og Christiania-aktionen har ikke skabt risiko for en sammen­blanding i hashklubber af salg af hash og af de hårde stoffer, som har været boykottet på Christiania, oplyser politidirektør Hanne Bech Hansen til Folketinget.

Kun "helt undtagelsesvis" har politiet fundet hårde stoffer eller våben i hashklubberne i de seneste år. Og det er "forholdsvis sjældent", at politiet i hashklubberne støder på unge under 18 år og kun "helt undtagelsevist" unge under 15 år.

Politidirektøren forklarer blandt andet faldet i hashhandlen med, at det store marked på Christiania trak mange udenlandske kunder, så prisen kunne holdes meget lavere på Christiania end i hashklubberne, som det ikke kan betale sig for udenlandske købere at søge til.

Kilde: http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2303237

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Uanset hvor meget politiet "skønner", er det et faktum, at de reelt ikke aner hvor meget hash der bliver solgt i København.

Personligt skønner jeg at der åbner en ny hashklub for hver politiet lukker.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Politiet fokuserer meget på hashklubberne, men jeg tror ikke det er her vi ser det største. Der sker MEGET mere end bare de små klubber der åbner og lukker... Ryk bare 30 km ud fra kbh, så ser du et helt andet mønster....

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jammen hvorfor fanden snakker de osse bare om klubber og ikke om pushere generelt?

Dem er der jo læssevis af og de skal da bekæmpes på samme plan som klubberne?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

... jeg kender MANGE der ryger men ingen af dem kommer i disse såkaldte "hash-klubber", så hvad ved panzerne egentlig?
de aner ikke hvor meget og hvem der ryger. der er da mange som køber af venner og bekendte, eller på pusherstreet, stadig. at det er belvet spredt på den måde har kun flyttet det fra ét sted i kbh, til alle mulige snuskede opgange og gyder....
nu køber man af folk man kender, og ale kender mindst én.

det ville da være smartere at have det samlet (lovligt eller ulovligt) ét sted....??!?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Mere hash sælges fra biler

Politiet i København er bekymret over markant stigning i det mobile hashsalg

Mikkel Selin - 9:26 - 26. maj. 2005

Efter at politiet har lukket en stribe hashklubber i København, foregår en stor del af salget fra biler og private lejligheder.

- Vi kan konstatere, at det nu er blevet udbredt at SMS'e hashsælgerne, og så kommer de kørende i bil til et aftalt sted og sælger deres hash, siger politiassistent Jan Labusz til Politiken torsdag.

Samtidig har politiet konstateret, at det også er blevet mere udbredt at sælge hash fra private lejligheder. Jan Labusz er meget bekymret over udviklingen, fordi det er blevet nemmere at købe hash.

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=294988

Citat:
Pushere skifter boden ud med bilen

25. maj 2005 22:58 Indland

Politiets intense jagt på hashklubberne medfører nu en ny form for handel med de eftertragtede rygeklumper, skriver dagbladet URBAN.

Ifølge Christian Roikjer, SSP-konsulent i Valby og Sydhavnen, har mange pushere rykket forretningen ud i bilen - så leveres varen direkte til kundens dør, eller man kan selv opsøge hashbilen.

Også misbrugsbrugsekspert Henrik Rindom, der er psykiater ved Hvidovre Hospital, oplever den mobile hash.

- Vi hører oftere og oftere om, at de unge køber ved bilerne. Så hashsalget er blevet mere usynligt, men absolut ikke mindre, vurderer han.

http://www.dr.dk/nyheder/24timer/#Indland39

Altså... Havde de forventet andet?!?
I takt med at politet bliver klar over hvordan tingene hænger sammen, ændrer metoderne sig bare... I kan ikke stoppe salget af hash, hvorfor ikke bare tjene på det i stedet i form af skat og afgifter? FUCK hvor er de da for dumme at høre på... Få dog en virkelighedsfornæmmelse!!!

//Edit
Fandt lige en artikel mere, fra anden nyhedsbureau (Så det ikke bare er EB!!! :D )

Senest rettet af xun 26 maj 2005 11:49, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg er efter et par års brok kommet frem til følgende: Lad være med at brokke jer, for krigen mod stofferne er allerede tabt. Spørgsmålet er bare, hvornår staterne vil indse det.

At politiet siger noget andet, er for at undgå debat og svineri. Og at pressen skriver noget andet, er vel pga. for meget misinformation og mangel om viden på det område.

Det er pinligt så mange penge der er blevet lagt i det her projekt, for slet ikke at tænke på de andre lande, der også kører The War on Drugs.

I dag er jeg i stand til at sætte mig ned og se det som en god underholdningskilde på niveau med stand-up - den eneste forskel er bare, at penge bliver spildt.

Senest rettet af syreperlen 26 maj 2005 11:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der tror jeg faktisk at du tager fejl... Jeg tror at hvis vi bare bliver ved med at brokke os og kæmpe for det, vil regeringen til sidst bukke under. Det er en lang og hård kamp, men jeg tror på at vi kan vinde den... :D

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
xun skrev:
Der tror jeg faktisk at du tager fejl... Jeg tror at hvis vi bare bliver ved med at brokke os og kæmpe for det, vil regeringen til sidst bukke under. Det er en lang og hård kamp, men jeg tror på at vi kan vinde den... :D

Den er vundet. Krigen mod stofferne har været i gang siden 1960'erne, og det eneste der er sket er, at der er blevet brugt ufattelig mange milliarder på kampagnen, flere stofbrugere er kommet til, fængslerne er blevet fyldt op (flere penge) og politi- og politik-ressourcerne er blevet voldtaget.

Jeg tror ikke brok hjælper så meget, med mindre en meget stor del af befolkning pludselig går ind for stoffer. Det eneste vi kan gøre herfra, er at oplyse på en ordentlig måde og lære folk at omgås stoffer, men ikke at sidde og brokke os. For tro mig, det er kun et spørgsmål om tid.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok... kan godt forstå dit svar... Jeg har nok også formuleret mig dårligt.
Jeg mener at det kunne hjælpe at brokke sig offentligt (kampagne), når regeringen så tydeligt har taget fejl, ved at lukke staden. Og at de først kan åbne øjnene nu og se den åbenlyse konsekvens ved deres handlinger.

Jeg blev bare SÅ pissed, fordi de starter med at melde ud med succes og nu, kun måneder efter, må indse at de selv er for dumme...

Titel:
Dedikeret medlem

http://www.dr.dk/nyheder/kriminalitet/a ... eID=255613

Hashsalget i København er blevet mobilt

Københavnske hashrygere bliver stadig mere betjent af mobile pushere.

Efter at politiet har lukket en stribe hashklubber i København, foregår en stor del af salget nu fra biler og private lejligheder. Det skriver Politiken.

- Vi kan konstatere, at det nu er blevet udbredt at sms'e til hashsælgerne, og så kommer de kørende i bil til et aftalt sted og sælger deres hash, siger politiassistent Jan Labusz, der er med i det opsøgende social-, skole- og politisamarbejde (SSP) i Valby og Sydhavnskvarteret.

Samtidig har politiet konstateret, at det også er blevet mere udbredt at sælge hash fra private lejligheder.

Hashsalg i frikvarteret
Jan Labusz er meget bekymret over udviklingen, fordi det er blevet nemmere at købe hash.

- Vi er vidende om, at elever fra de ældste klasser på skoler i Valby-området har købt hash i lejlighederne i frikvartererne og derefter solgt hashen videre i skolegården, siger han til bladet.

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=379912

Hashsælgere har fundet en ny måde at nå deres kunder på, efter at politiet den seneste tid, har fået lukket en række hashklubber i København.

»Vi kan konstatere, at det nu er blevet udbredt at SMS'e til hashsælgerne, og så kommer de kørende i bil til et aftalt sted og sælger deres hash«, siger politiassistent Jan Labusz, der er med i det opsøgende social-, skole- og politisamarbejde (SSP) i Valby og Sydhavnskvarteret.

»De personer, der sidder i bilerne, er folk, som tidligere stod bag de hashklubber, vi nu har lukket«, siger han.

Sælger fra private lejligheder
Samtidig har politiet konstateret, at det også er blevet mere udbredt at sælge hash fra private lejligheder.

»Der er en række adresser, hvor man kan købe hashen. Sælgerne har installeret babyalarmer i lejlighederne. Så hvis politiet kommer på besøg et sted, kan de nå at få hashen væk de andre steder«, siger Jan Labusz.

Lettere at købe hash
Han er meget bekymret over udviklingen, fordi det er blevet nemmere at købe hash.

»Vi er vidende om, at elever fra de ældste klasser på skoler i Valby-området har købt hash i lejlighederne i frikvartererne og derefter solgt hashen videre i skolegården«, siger han.

Aktive folk bag
Christian Roikjer, der også arbejder som opsøgende socialarbejder i Valby og Sydhavnen, bekræfter, at hashsalget har taget en ny drejning.

»De sidste tre-fire uger er det blevet helt klart, at de personer, som stod bag hashklubberne, er meget aktive, når det gælder om at sælge hash fra private lejligheder og biler«, siger han og tilføjer, at det i høj grad drejer sig om unge andengenerationsindvandrere.

Politiet har de seneste uger øget kampen mod den ulovlige hashhandel og lukket en række hashklubber i Københavns-området, efter at blandt andet Politiken beskrev, hvordan salget var steget i klubberne efter lukningen af Pusher Street på Christiania.

Opgør i indvandrerkredse
Hashsalget menes også at være årsag til, at der den seneste tid har været en række interne opgør i indvandrerkredse.

Justitsminister Lene Espersen (K) skal i dag i åbent samråd om indvandrerbander og ungdomskriminalitet, hvor hashen udgør en stor del af problemerne.

Søren Wiborg, leder af Nærpolitistationen på Nørrebro, kender også til hashsalg fra biler.

Undersøger bilnumre
»Vi er i øjeblikket i gang med at undersøge et par bilnumre, som er mistænkt for at være rullende hashbuler. Vi har i flere tilfælde hørt, at der sker salg fra disse biler. Hver gang, vi lukker en hashklub, flytter handlen til gadeplan«, siger han.

Ifølge Søren Wiborg er en anden ny trend, at hashkøbere opsøger bestemte lokaler rundt om byen, hvor de aftaler med sælgerne at gå et andet sted hen og foretage selve handlen.

»Det er blevet for risikabelt med hashklubber«, siger Søren Wiborg, der mener, at der kun er to aktive klubber tilbage på Nørrebro.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/articl ... eID=255586

Pushere skifter boden ud med bilen

Politiets intense jagt på hashklubberne medfører nu en ny form for handel med de eftertragtede rygeklumper, skriver dagbladet URBAN.

Ifølge Christian Roikjer, SSP-konsulent i Valby og Sydhavnen, har mange pushere rykket forretningen ud i bilen - så leveres varen direkte til kundens dør, eller man kan selv opsøge hashbilen.

Også misbrugsbrugsekspert Henrik Rindom, der er psykiater ved Hvidovre Hospital, oplever den mobile hash.

- Vi hører oftere og oftere om, at de unge køber ved bilerne. Så hashsalget er blevet mere usynligt,men absolut ikke mindre, vurderer han.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Tak EB, for at påpege de halve sandheder, der af og til slipper ud gennem de mindre kvalificerede medier.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]