Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja jeg sad forleden og tænke lidt på hvor dejligt ayahuasca trips egentligt er, og hvor de geografisk kom fra og sådan..
Pludselig slog det mig, at jeg egentligt er et kæmpe røvhul!
Når jeg bestiller mimosa rodbark eller virola bark så er jeg jo egentligt med til at dræbe et træ i eller i nærheden af regnskoven i Peru eller Brasilien.
Jeg bander selv røven ud af bukserne når jeg tænker på de planer den brasilianske regering har med Amazon skoven, men når jeg tænker mig om, så er jeg jo egentligt helvedes dobbeltmoralsk.
For jeg er jo trækræmmer, men dette skyldes jo netop mine psychedeliske oplevelser. lidt paradoksalt synes jeg..

JEg er en dum dum trækræmmer!
er jeg den eneste?

/Cope

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Infected Cope skrev:
Ja jeg sad forleden og tænke lidt på hvor dejligt ayahuasca trips egentligt er, og hvor de geografisk kom fra og sådan..
Pludselig slog det mig, at jeg egentligt er et kæmpe røvhul!
Når jeg bestiller mimosa rodbark eller virola bark så er jeg jo egentligt med til at dræbe et træ i eller i nærheden af regnskoven i Peru eller Brasilien.
Jeg bander selv røven ud af bukserne når jeg tænker på de planer den brasilianske regering har med Amazon skoven, men når jeg tænker mig om, så er jeg jo egentligt helvedes dobbeltmoralsk.
For jeg er jo trækræmmer, men dette skyldes jo netop mine psychedeliske oplevelser. lidt paradoksalt synes jeg..

JEg er en dum dum trækræmmer!
er jeg den eneste?

/Cope

Roooolig nu.....

Køb Ayahuasca og blade så undgår du det problem, tror jeg nok

Man behøver ikke at slå plangerne ihjel for at tage lidt af deres gaver

Men hey, jeg har da også hang til at kramme træer når jeg har det vanskeligt eller godt for den sags skyld

Træer er dejlige, træer har jordforbindelse

Har også fået nybunden respekt for naturen ved psychedeliske stoffer

Vi kan tage ned sammen til Amazon junglen og hjælpe folkene dernede, så vi kan hjælpe det tavse folk, dem som den vestelige verdens multinationale selvskaber ignorere eller træder over tæerne på, seriøst der går meget til spilde af junglen til ren og skær træ import, specielt virola bekymre mig meget....

Foresten jeg har nogen flere overraskelser på vej vi kan lige snakke om en plan

MVh. Astral

Titel:
Dedikeret medlem

Hele økosystemer standser næppe pga. du, og andre, skal have noget at trippe på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

nej men i må da give mig ret over, at det er ret så modsigende?
Jeg dyrker Desmanthus I. og Albrizia J. for senere at benytte deres røder. Jeg vil ikke længere være skyld i at et træ i amazonen skal fældes.
Sådan er min moral bare skruet sammen. Jeg spørger så bare om der er andre der er ligeså ''ekstrem''?

/Cope

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@Infected Cope.

Jeg tror du skal begynde at se lidt mere realistisk på den verden, du er omgivet af.

Jeg tror ikke du ender i en karmatisk ubalance, fordi du konsumerer så og så meget bark fra et træ i regnskoven, som alligevel skulle fældes af den helt igennem skruppelløse træindustri.

Jeg tror at folk som bruger HPS lamper til at dyrke skunk, udgør en større økologisk ubalance. Eller måske folk der spiller uhæmmet meget pik, og dermed forbruger uanede mængder toiletpapir og/eller køkkenrulle.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror der kan være et problem med alt det tørrede Trichocereus kød der kommer fra Peru. Mest fordi jeg læste den anden dag, at Peruvianerne fælder de kæmpe store Trichocereus "lunde" ;) for at plante figen-kaktus i stedet (Opuntia), som jo bruges som mad.

Jeg kan ikke rigtig gennemskue om de er truede overhovedet, men jeg ved at det tager mange år før en San Pedro bliver 3-5 meter høj.

Man burde købe Banisteriopsis fra Hawaii i stedet for at købe lårtykke stykker fra Amazonas.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Mon ikke de planter et nyt virolatræ, for hvert træ de fælder? Hvis der er nogen som lever af at sælge psykedeliske planter, vil det være mærkeligt hvis de kun sælger dem, som vokser vildt. Det mest naturlige ville være hvis de dyrkede dem.

Den mest succesrige plante i verden er hvede, netop fordi vi spiser den i store mængder og dyrker den over alt.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Fanny du tager fejl. Størstedelen af DMT holdigt plantemateriale man kan købe hos etnobotaniske butikker kommer direkte fra amazonas. Det vil sige blandt andet Chaliponga, Virola og Banisteriopsis. Materialet fra Hawaii er dyrere, men måske bedre kvalitet.

Personligt mener jeg det er lidt naivt, at tro at folk der tjener penge på virola og yage, gider at vente på at en plante skal blive stor nok til at man kan høste den. Det skulle tage mindst seks år før man kan høste Banisteriopsis, og garanteret mindst det dobbelte for virola. Hvorfor vente, når man har en tilsyneladende uendelig regnskov, proppet med disse planter og man kan tjene pengene NU!?

Kan man vide sig sikker på at planterne bliver høstet på etisk vis? Næh, det kan man ikke. Og jeg har endnu ikke set nogle forhandlere reklamere med, at deres produkter er høstet etisk. Det skulle man ellers tro var en udemærket reklame, i sær når man tænker på det publikum, der udgør deres kunder.

Peyote er truet nu fordi triphungrende hippier gravede hele planten op i stedet for bare at skære toppen af, sådan at planten kunne sætte nye skud. Et godt eksempel på hvilken indflydelse uetisk indsamling af etnobotaniske planter kan medføre. Det er altid noget den er på vej frem igen.

Hvis i kan, dyrk planterne selv. :)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Okay, jeg tror lige vi skal have proportionerne i orden, det her udgør måske 0,01% af al skovrydning i verden eller noget i den stil!
Måske kan disse planter endda hjælpe til med at skabe større økologisk bevidsthed i mennesket, således at det bliver muligt at løse de resterende 99,99% af problemerne med skovrydning og naturdestruktion. At et par "hellige træer" så må lade livet i processen går sgu nok, ikke?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
"There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed."
Mohandas Gandhi

Hvis folk tager med måde og ikke overforbruger etc. så tror jeg ikke der er de helt store problemer. Synes Gandhi citatet er meget godt i denne sammenhæng.

Edit: Rettet fejlcitering.

Senest rettet af Odden 30 maj 2005 22:22, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Jespar skrev:

Jeg tror at folk som bruger HPS lamper til at dyrke skunk, udgør en større økologisk ubalance. Eller måske folk der spiller uhæmmet meget pik, og dermed forbruger uanede mængder toiletpapir og/eller køkkenrulle.

:lol: :lol:

Tillad mig lige at bruge det i min signatur... jeg var helt flad af grin.

Ikke desto mindre er jeg enig, Cope, trip du bare med nogenlunde god samvittighed :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ashoka skrev:
Kan man vide sig sikker på at planterne bliver høstet på etisk vis? Næh, det kan man ikke. Og jeg har endnu ikke set nogle forhandlere reklamere med, at deres produkter er høstet etisk. Det skulle man ellers tro var en udemærket reklame, i sær når man tænker på det publikum, der udgør deres kunder.

Det var også der hen af jeg ville med min dårlige formulering.. Jeg har bare først opdaget nu at jeg modsiger mig selv mht. min etiske tanker..

*Drupe*
Jeg synes at vi skulle kæmpe for at få det legaliseret istedet, så vi kan producere DMT og MAOi på laboratorier med vores fysiske og kemiske viden, og derigennem ikke hugge gamle smukke planter ned i amazonas..

Men jo drupe.. jeg har også tænkt den tanke, men så kommer jeg også i tanker om at hvis 6 milliarder skulle prøve 10 gram tørret Virola bark, og 40 gram tørret Banisteriopsis caapi, så kan man vist kalde planterne for truede før de der høster dem har forladt deres hjem.

Nej gør ligesom med svampene.. dyrk dem selv og lad teknologien og videnskaben gøre os selvforsynende så vi kan tage vores psychedelica med god samvittighed..
Ellers så nuke hele junglen.. den rager mig ikke en skid.. det kommer jo ikke til at gå ud over mig.. men mine børn.. så fuck det hele ik!

:twisted: :roll:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Infected Cope skrev:
*Drupe*
Jeg synes at vi skulle kæmpe for at få det legaliseret istedet, så vi kan producere DMT og MAOi på laboratorier med vores fysiske og kemiske viden, og derigennem ikke hugge gamle smukke planter ned i amazonas..

Men jo drupe.. jeg har også tænkt den tanke, men så kommer jeg også i tanker om at hvis 6 milliarder skulle prøve 10 gram tørret Virola bark, og 40 gram tørret Banisteriopsis caapi, så kan man vist kalde planterne for truede før de der høster dem har forladt deres hjem.

Nej gør ligesom med svampene.. dyrk dem selv og lad teknologien og videnskaben gøre os selvforsynende så vi kan tage vores psychedelica med god samvittighed..
Ellers så nuke hele junglen.. den rager mig ikke en skid.. det kommer jo ikke til at gå ud over mig.. men mine børn.. så fuck det hele ik!
:twisted: :roll:

...siger du, mens din computer æder lystigt løs af strømmen og co2'en bare vælter ud af skorstenen på det nærmeste kraftværk :wink:. De gigantisk store områder med skov og jungle der bliver ryddet hvert år af fattige mennesker der ikke har anden mulighed for at overleve, er altså bare et problem der er en million gange større end det her.
Men bevares, en legalisering fulgt af en bæredygtig produktion af psykedeliske planter og træer (eller syntetisering af de ønskede substanser) ville da være at foretrække på dette lille område.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

At have en computer kørende for at hente information er ikke et spørgsmål om etik i mine øjne.. Det er nærmere et spørgsmål om at følge med teknologiens udvikling..
Hvis ikke jeg havde disse materielle goder og prædkede om at alle skulle dyrke deres egne svampe og æde dem i vildskab, ville samfundet højest sandsynligt smide et næt over mig og låse ham den sindsforvirrede inde bag lås og slå..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jamen man behøver altså ikke at fælde hverkan caapi, mimosa eller viridis for at få udbytte af dem

Hvis man cultiverede dem på støre basis så ville der i princippet være nok til ALLE

Det er et spørgsmål om velvilje og accept omkring en entheogenisk levevis som vi skal kæmpe for

Hvis en lov er forkert så er det borgerens ret at forsøge at ændre en uretfærdig lov

Vi har pligt til det

Mvh. Astral

LEGALIZE IT!!!!!!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Astral skrev:
LEGALIZE IT!!!!!!!

Caapi, Mimosa og Viridis er sguda legale, mand! :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Astral skrev:
LEGALIZE IT!!!!!!!

Caapi, Mimosa og Viridis er sguda legale, mand! :P

Yep!

Men det er DMT og 5-Meo-DMT desvære ikke...

Dvs. at i princippet er det forbudt at være i besidelse af et oprenset ekstrakt!

Og det er jo lidt LAMT når det jo findes så mange steder i naturen og selv i menneskets hjerne....

Så en rent naturlig følgeslutning vil være at frigive ALLE entheogener og syntetiske stoffer...

Hvad enten vi snakker om heroin, lsd eller mdma osv.

Ved godt jeg sq ha været mere specifik da jeg skrev det

Gudskelov vi ikke lever i frankrig!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]