Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 12:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hold godt fast..

410 ÅR! :shock:

Læs selv her:

http://www.guardian.co.uk/online/news/0,12597,1492458,00.html

Dawn raids mark crash of online designer drugs trade

Trail of electronic data from US websites leads to convictions for Britons buying psychedelic drugs on net

David McCandless
Thursday May 26, 2005
The Guardian

Police have arrested and prosecuted more than 22 British customers of websites selling class A designer drugs online after a trail of electronic evidence from busted websites in the US led police to addresses across the UK.

The psychedelics drugs, known euphemistically as "research chemicals", have been sold for several years openly on the internet from websites based in the US. The US drug enforcement administration shut down the sites and arrested the owners last year after two deaths, and several cases of people needing hospital treatment in the US, were linked to the use of chemicals bought online.

Customer records and credit-card details extracted from seized computers were passed on to the national crime squad in the UK.

Once investigators had verified the intelligence, details were sent out to police forces. In a countrywide action, named Operation Ismene, the police carried out dawn raids in 14 counties, including Avon and Somerset, Greater Manchester, and Leicestershire. Court cases this month saw several people given fines or community service.

A variety of synthetic drugs were confiscated in the raids, including 2C-I, a new psychedelic drug growing in popularity on the UK dance scene and described as "the new ecstasy".

Frequently "research chemicals" have euphoric and visual effects similar to that caused by mescaline, ecstasy (also known as MDMA) and LSD. The majority do not have street names and are known only by their abbreviated lab names, such as 5-Meo-DMT, 2-CT-2, and AMT. Most are too powerful psychedelically to catch on with users or dealers, and have only been available via the internet.

The burgeoning online trade in these chemicals was first revealed in the Guardian last year. The trade has flourished in the past five years as law enforcement has struggled to keep ahead of fast-moving technology. Online outfits have been able to create a worldwide customer base for designer drugs by subverting the infrastructure laid down by legitimate e-commerce such as international couriers and online credit-card systems.

At the same time, chemists working "underground" routinely synthesise new drugs to slip through the gaps in international drugs legislation.

The trade only came to the broad attention of US law enforcers after a death in Louisiana last year. In March 2004, James Downs, 22, died after an accidental overdose of powdered 2-CT-21 he ordered online. Police investigating his death traced his purchases to a Las Vegas "research chemicals" website (americanchemicalsupply.com), one of several professional operations importing such chemicals from labs in China and India. The websites were shutdown in a US-wide sting in July 2004 known as Operation Web Tryp.

Court documents have revealed the extent, sophistication and success of these e-businesses. Each website had thousands of customers in the US and Europe. The public was able to order a selection of drugs with "one-click" systems of payment via credit card or Paypal. Ordered drugs were delivered next day by Fedex and other carriers.

Some sites traded openly while others were more clandestine. All the websites, including those mentioned here, have been closed down now.

RacResearch.com, based in New York, ran a slick modern site offering broad selections of up to 20 drugs with free sample packs for first-time customers. Adverts for the site appeared on Google. Another site - http://www.pondman.nu - appeared to be selling fish and pond supplies but was a sophisticated e-commerce drug operation. Police estimate some sites were making around $20,000 (about £11,000) a week.

So-called research chemicals are not officially listed as controlled substances under US drugs laws. However, the website operators were prosecuted under a law that prohibits the possession and supply of chemicals "substantially similar" to controlled drugs. All the operators face likely life sentences. Several have been charged additionally with causing death or serious injury.

Last week the operator of pondman.nu - 52-year-old David Linder - was found guilty on 27 charges, including drug conspiracy and money laundering. He was sentenced to a total of 410 years in prison. He was also ordered to pay back $700,000 (£389,000) in profits from the website. The severity of his sentence was related in part to the death of an 18-year-old man in New York who overdosed on the drug alpha-methyltryptamine (AMT) purchased from Linder's site.

Deaths caused by research chemicals, however, appear to be isolated tragedies. Like ecstasy, most of the chemicals seem to be physically harmless at low or average doses. The underground websites documenting their use advise extreme caution. Despite glowing reports of "wow" type experiences, the site Erowid.org carries the disclaimer: "It is not reasonable to assume that these chemicals are in any way 'safe' to use recreationally."

Because the recommended dosages can vary by as little as a thousandths of a gram, a slight miscalculation can trigger an overdose. When smoked, just 2mg (a dose smaller than a grain of salt) of the potent chemical 5-MeO-DMT can cause a short-lived but powerful "trip". Heavy doses, or overdoses, have been known to trigger undesirable physical and psychological symptoms including profound anxiety, "bad trips", overheating of the body, and even death.

Thanks to the psychedelic intensity of these drugs, few of the chemicals have made it as street or club drugs. Their use is generally championed by "psychonauts", drug hobbyists, usually young men, who experiment alone or in small groups, exchanging information online.

Many of those arrested in the UK seem to have fallen into this category. Among those arrested have been students, primary-school workers and people running lifestyle drugs outfits. They were not primarily career criminals or drug dealers. Although initially arrested on suspicion of intent to supply, many saw their charges altered to simple possession.

The national crime squad would not comment yesterday on whether there would be more arrests.

The UK has the strictest laws in the EU on designer drugs. The Misuse Of Drugs Act was amended in 2002 to include a "catch most" clause outlawing every drug, and possible future drug, from the LSD (tryptamine) and ecstasy (phenethylamine) chemical families. The amendment is a virtual cut-and-paste from the books of the respected American biochemist Alexander Shulgin, who obtained a PhD from the University of California, Berkeley. Dr Shulgin, a former research chemist at the Dow Chemical Company, re-discovered the recipe for MDMA in 1976 and published the recipes for more than 170 designer drugs of his own invention.

While research chemicals are still available from websites in China, India and Japan, the illicit online drugs trade has gone underground as law enforcers have become more skilled at tracking hi-tech crime. "A drug supply route between the US and the UK has been dismantled," said Jim Gamble, deputy director-general of the national crime squad. "Anyone considering purchasing drugs online should think again, the crime squad and other law enforcement agencies will track you down."

Titel:
In our memories
Brugeravatar

sindsygt... meget ærgeligt..

Titel:
Dedikeret medlem

sygt nok, det virker sådan lidt øhh at de amerikanske myndighederne bare blander sig med andre landes myndigheder, når sagerne er lovlige.

Titel:
Insane psychedelia user!

Research chemicals min bare røv!

Hvis han virkelig har tjent $700,000, så minder det om banalt narkosalg.. Så kan det vel være lige meget om det er E eller aMT han sælger.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

daffy duck skrev:
Research chemicals min bare røv!

Hvis han virkelig har tjent $700,000, så minder det om banalt narkosalg.. Så kan det vel være lige meget om det er E eller aMT han sælger.

Fuldstændig enig, ingen af delene burde være strafbart.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sørgeligt.

Den MEGET subjektive amerikanske analog-lovgivning har slået til igen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
SYGT!

Amoralsk

Og DYBT forkasteligt

Dette viser en af grundene til hvorfor så mange har foragt for den Amerikanske regerings hykleri og dobbeltmoral og deres ufine, udemokratiske og tyraniske love

Selv kan de godt gå med på DEA godkendte
drugs som gør folk både syge og samtidig smider de folk i fængsel for
at forsøge at oplyse folk ved en mere psychedelisk oplevelse frem for de fordummende ssri´er som går folk til morderen og selvmordkandidater
og antipsykotiske som gør folk til ZOMBIER!

Er det her et forsøg på global hjernevask og populations KONTROL!

Isåfald så er George Orwells 1984 sq snart ved at være ret tæt på

Hvorfor er de ikke bare ærlige

Hvorfor kalder de det Demokrati, når det er DIKTATUR

Det er fandme flot, Gestapo ville klappe i deres hænder

Titel:
sådan, syntes squ at det er ganske ok at smadre sådan en narkohandler...

det lort er jo ikke sundt...

hold sig til hvad man ved hvad er, og prøv først det andet når det er så gennemtestet og der næsten ingen dødsfald er ved det, om det så er relateret til det er ligemeget.....

Syre,svampe og coke det ved man hvad er, og man ved man skal passe på med coken

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:
SYGT!

Amoralsk

Og DYBT forkasteligt

Mener du ikke også det er forkert at lave rovdrift på RC? At kalde det RC er vel bare en cover. Jeg ville selv have det ret dårligt, hvis jeg var skyld i flere dødsfald. Pondman solgte vel til alle og enhver.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

ELVEN RAVER skrev:
sådan, syntes squ at det er ganske ok at smadre sådan en narkohandler...

det lort er jo ikke sundt...

hold sig til hvad man ved hvad er, og prøv først det andet når det er så gennemtestet og der næsten ingen dødsfald er ved det, om det så er relateret til det er ligemeget.....

Syre,svampe og coke det ved man hvad er, og man ved man skal passe på med coken

Jaaaaaa....

Hykleriet længe leve!

De kunne sq da bare lade være med at være æde RC!!!

Folk må sq til at tage et ansvar!!!!

Geeeeez

Titel:
In our memories
Brugeravatar

daffy duck skrev:
Astral skrev:
SYGT!

Amoralsk

Og DYBT forkasteligt

Mener du ikke også det er forkert at lave rovdrift på RC? At kalde det RC er vel bare en cover. Jeg ville selv have det ret dårligt, hvis jeg var skyld i flere dødsfald. Pondman solgte vel til alle og enhver.

Jamen selvfølgelig ville jeg have det dårligt

Problemet er bare at det er SINDSYGT farligt at eyeballe RC eller at tage heroic doses af noget man slet ikke kender til

FOLK MÅ TA ET ANSVAR

HELT ÆRLIGT!!!

Prøv lige at se proportionerne

Prøv lige at tænk!!!!!

Medicinalindustrien producere medicin hvor flere TUSINDE mennesker dør hvert år, måske DE skulle have det dårligt

Det her er det rene hykleri!!!

Manden har jo nåsten fået 8 gange så høj en strav som folk ellers ville have fået herjemme for OVERLAGT MORD!!!

Folk får typisk 16 år og kommer ud med god opførsel efter 8

Jeg forstår sq godt hvorfor de har så meget kriminalitet i USA

Fordi folk er FUCKING trætte af det hykleri!!

Prøv dog og fucking tænk jer om....

Jeg synes fandme i fedter for autoriteterne hvis i synes det er i orden at en mand får ødelagt resten af sit liv fordi han er så VENLIG at sælge narko som rent faktisk er LOVLIGT!!!

FUCK HVOR ER DET SYGT!!

Hvornår kommer medicinalindustrien ind og brummme?

De må sq da mindst have fortjent flere MILLIONER af år, med den logik

Mvh. Astral

Senest rettet af Astral 06 jun 2005 13:27, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral 4 president 8)

Han ved jo det er ulovligt, og han ved hvad konsekvensen er, men han har taget chancen alligevel. Straffen er lidt hård IMO, men dommen reel nok. Synes det er mere hyklerisk at sige at dem som køber og tager stoffet og kommer til skade eller i værste fald dør, selv er ude om det.

Hvor mange af de nævnte stoffer, altså 5-MeO-DMT, aMT, 2C-I osv. er egentlig ulovlige i USA og UK ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:
Astral 4 president 8)

Han ved jo det er ulovligt, og han ved hvad konsekvensen er, men han har taget chancen alligevel. Straffen er lidt hård IMO, men dommen reel nok. Synes det er mere hyklerisk at sige at dem som køber og tager stoffet og kommer til skade eller i værste fald dør, selv er ude om det.

Hvor mange af de nævnte stoffer, altså 5-MeO-DMT, aMT, 2C-I osv. er egentlig ulovlige i USA og UK ?

Pondman har hva jeg ved ikke gjort noget ulovligt!!

Han har solgt fuldstændig lovlige stoffer hva jeg ved

Han blev knaldet på en klam analog lovgivning som kan vendes og drejes alt efter behov

Det kan godt være der er folk som er døde af RC

Men der er flere som dør af medicinalindustriens medicin eller skulle vi kalde gift-medicin!

MVh. AStral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:

Men der er flere som dør af medicinalindustriens medicin eller skulle vi kalde gift-medicin!

Argumentet som med sikkerhed vil vinde enhver diskution :wink:

Titel:
astral: forskellen på medicinal industrien og Pondman er at det ene tager man for forhåbentlig at blive rask - det andet tager man for at have det sjovt - og hvis man er syg må man ligesom løbe en risisko for at blive rask - dermed kan det heller ikke passe at man skal løbe en så STOR risiko for at have det sjovt - du siger folk må lære at tage et ansvar - syntes du modarbejder dig selv temmelig kraftigt - du vil gerne have alle stoffer frigivet og samtidig snakker du om at folk skal lære at tage et ansvar - tror du ikke du burde prædike det sidste i et par hundrede år endnu inden du begynder din hjerneløse kamp imod frie stoffer...

Det pondman lavede var direkte dumt - man skal eje få hjerneceller for at lave en sådan bommert - agreed - der er nogle der har det korrekte udstyr og/eller viden til at måle miligram op - det letteste ville være at opløse det i alkohol og så måle ML op - den anden mulighed er at have en satans præcis vægt, men det er squ ikke lige alle der ved det, personligt har jeg læst på erowid om en gut der sniffede 2-c-t7 - og døde ret kraftigt af det - og så lang tid at folk ikke har evnerne eller ejer ansvar nok i livet til at sætte sig ind hvad de har med at gøre så skal folk som pondman (som der ikke engang giver en brugsanvising) smides lang pokker i brummen og druknes i en spand lort - det eneste pondman er, er en 2.rangs pengegrisk pusher kemiker - og sådanne mennesker er der simpelthen ikke plads til - ligeledes burde der ikke være plads til folk der er så forstands-lammet at de prædiker for fri narko uden at tænke over konsekvenserne - eller gør det af grunden at de selv tager for meget narko - man får man fucked up farout ideer når man surfer for længe på sine hjernebølger - nogle gange skal man lige ind til stranden og nyde solopgangen og få styr på tilværelsen.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg har sagt det før ER,og jeg siger det gerne igen... Du er en afbrænding!

Citat:
syntes du modarbejder dig selv temmelig kraftigt - du vil gerne have alle stoffer frigivet og samtidig snakker du om at folk skal lære at tage et ansvar

De to ting passer da ganske udemærket sammen, folk skal tage ansvar og derfor skal narkoen frigives. Jeg gider ikke have staten til at tænke for mig!

Grunden til Pondman ikke lagde brugsvejledninger ved var jo at det ikke er er beregnet til indtagelse IFLG lovgivningen og derfor måtte han ikke gøre det.

Og en monsterdyr mg-vægt? Du skriver jo selv at man bare kan lave opløsning, og det fungerer sgu mindst lige så godt som selv den bedste mg-vægt. Bare nogen gider at fortælle folk, hvordan det skal gøres...

Titel:
Noname: netop der er problemet - hvis man vil vide noget så skal man tage ansvaret for selv at finde ud af det - man kan ikke bare fylde i kraniet - og det er ikke alle der ved det med at opløse det i alkohol - den eneste grund til at jeg ved det er fordi jeg sidder på psy.dk.

Men det er det squ ikke alle der gør.

Og ja jeg er nok lidt brændt af - men det er nok derfor jeg er imod frigivelse af alt andet end den fede...

Håber dog på at der bliver lavet en sær-lov mht. mig om fri LSD

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Elven Raver:
Citat:
så lang tid at folk ikke har evnerne eller ejer ansvar nok i livet til at sætte sig ind hvad de har med at gøre så skal folk som pondman (som der ikke engang giver en brugsanvising) smides lang pokker i brummen og druknes i en spand lort

- Det der lyder i mine øre bare som en dum omgang formynderi.

Citat:
Det pondman lavede var direkte dumt - man skal eje få hjerneceller for at lave en sådan bommert - agreed - der er nogle der har det korrekte udstyr og/eller viden til at måle miligram op - det letteste ville være at opløse det i alkohol og så måle ML op - den anden mulighed er at have en satans præcis vægt, men det er squ ikke lige alle der ved det,

Det er sgu da naturligvis folks eget ansvar, at sætte sig ind i stoffet, og ikke bare fylde i sig! Hvis en eller anden tåbe køber en mængde RC, og bare fylder i sig, er det jo bare et eksempel på, at stoffer burde legaliseres, afmystifiseres og informeres omkring.
Mht. Pondman er det da uden tvivl ikke videre smart, ikke at medsende en brugsanvisning, men jeg holder nu stadig på, at det må være folks eget ansvar, at opsøge informationerne. Desuden ville jeg da formode, at folk, med tendens (og kendskab) til RC, har væsentligt mere viden omkring stoffet, en den gennemsnitlige cola-Brian...

I øvrigt synes jeg dine kontinuerlige personlige angreb, Elven Raver, er rigtig dårlig stil og vildt nederen, og at de desuden generelt trækker særdeles meget ned i dine posts, din integritet og min respekt for dig, som en ellers tilsyneladende, for mig ukendt, omgængelig person.

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:
Treasure skrev:
Astral 4 president 8)

Pondman har hva jeg ved ikke gjort noget ulovligt!!

Han har solgt fuldstændig lovlige stoffer hva jeg ved

Han blev knaldet på en klam analog lovgivning som kan vendes og drejes alt efter behov

MVh. AStral

Hvad er det for noget medicin som der er flere der er døde af? Jeg tror næppe et præparat bliver markedsført, hvis det slår folk ihjel.

Titel:
syntes squ at mange af de "nye" her ikke har for mange brikker at rykke rundt med eller osse er de bare ikke klar over hvordan det er at verdenen hænger sammen.

Kunne da helt klart være kool med fri-narko, men jeg tror squ at der er flere der ikke vil tage lortet end folk der vil tage lortet - og det flertal der ikke vil, bliver nok lidt træt af at skulle betale mere i skat fordi der er en flok idioter der æder sig selv til en flok psykoser der skal betales af samfundet.

"JAMEN SÅ KAN STATEN BARE SÆTTE AFGIFT PÅ NARKOEN"

Ja men hvad så med de stakler der er blevet syge i hovdet - de er stadigvæk syge.

Syntes det er fucking egoistisk bare at overveje at kæmpe for fri narko - og jeg er godt tilfreds med at PONDMAN er røget bag muren.

At kæmpe for fri-hash er derimod en god sag idet at hash er mindre skadeligt end alkohol - ligeledes med svampe - de burde være semi-legale, med det mener jeg at man skulle mental undersøges inden at man fik tilladelse til at købe dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]