Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
For at tage toppen af min høfeber hér i sommermånederne, får jeg en indsprøjtning med Diprospan 1 ml.(Binyrebarkhormon). Siden jeg fik denne indsprøjtning synes jeg, at virkningen af de forskellige stoffer er aftaget. Det mærkes allerede i starten efter indtagelse, hvor jeg normalt begynder at mærke en effekt (mdma) efter ca. 30-40 minutter, nu går der op mod en time til halvanden...-og så er det også med reduseret effekt. F.eks. tog jeg igår 150 mg ren mdma og det mærkede jeg først efter 1 time og 15 min. Og derudover fik jeg kun en threshold effekt, dette selvom at jeg redoserede efter 1 time og 45 min med 90 mg.
Jeg har oplevet samme mønster med bl.a MDE og 5-meo-dipt.

Mit spørgsmål er så: er der nogen af jer derude som ved om Binyrebarkhormon går ind og nedbryder/nedsætter effekten af stoffer? Eller er det mig der på en md er gået fra rimelig sensitiv til hardcore fåkker!!??

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, binyrebarken producerer Aldosteron, Cortisol og diverse androgener (kønshormoner). Aldosteron er vigtigt for salt og vandbalancen i kroppen, cortisol har en hulens masse virkninger, bla udvikling af hjerne og fordøjelsessystemet i fostre. Desuden øger det blodkarrenes evne til at trække sig sammen ved stress, stimulerer optag af aminosyrer i leveren, proteincatabolisme stimuleres, hæmmer vækst og reproduktionsevne og så har det en uidentificeret evne til at reducere skader forårsaget af stress.

Det er nok den sidste der er vigtig for dig men da selve virkemåden er uidentificeret er der nok ikke megen hjælp at komme efter...

Titel:
Insane psychedelia user!

Cortisol ER et stresshormon, så det skulle da lyde meget mærkeligt hvis det har en evne til at reducere skader forårsaget af stress. Cortisol er jo det længerevarende "alert"-hormon, dvs. gør en kampklar i længere perioder, ligesom adrenalin gør i korte perioder. Så vidt jeg husker bliver det dannet af beta-cellerne i de langerhanske øer i bugspytkirtlen (correct me if I'm wrong) og stimulerer spaltningen af glycogen til glucose som så bliver frigivet i blodet.

Men ud over det kan jeg ikke se hvorfor et stresshormon skulle nedsætte virkningen af stoffer som MDMA, MDE og 5-MeO-DiPT. Det kan måske have noget med noradrenalin at gøre, men det er kun en teori.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Cortisol er et glucocorticoidt hormon, der dannes i den adrenale cortex. Så nej, beta-celler i langerhanske øer er ikke rigtigt.
Men ja, det er et stresshormon. Faktisk er stress i fysiologisk øjemed defineret som en situation, der øger plasmakoncentrationen af cortisol. Dvs du faktisk har stress på flaske :D :D !
Og jo, iflg min tabel 11.3 side 361, der beskriver effekten af øget plasma cortisol under stress "Unidentified protective effect against the damaging influences of stress".

Men det er vel også fornuftigt nok, da kortvarig stress er en refleks fra kroppen så den kan tilpasse sig den nye situation. Dvs. forhøjet blodtryk, øget puls bla bla bla. Egentligt ikke noget, der er synderligt sundt for kroppen så hvis cortisol samtidig med hjælper kroppen til at fjerne de skadelige dele af stress så er det vel fint??

Umiddelbart hjælper det ikke på glucogen-nedbrydelsen, til gengæld stimulerer det gluconeogenesen (aminosyre --> glucose). Samtidig hæmmer det glucoseoptaget i alle celler pånær hjernens, hvilket kunne tyde på at det kunne give et overblik i stresssituationer hvor adrenalin og noradrenalin bare får dig til at pisse i bukserne, blive bleg og svede mere...

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror jeg har fået byttet om på cortisol og glucagon tror jeg - hvis ellers det stemmer overens med hvad jeg sagde tidligere :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Øhhhm.... ok, tror jeg nok!?? eller...

Jeg aner ikke hvad I snakker om, men jeg synes det lyder fornuftigt :? hehe

Snakker I så osse dansk?? :P

Og hvad er f.eks. forskellen på adrenalin og noradrenalin??

Jeg fandt lidt om Diprospan:

Farmakokinetik
Injektionspræparatet består af to komponenter. Den vandopløselige komponent (dinatriumphosphatet) absorberes hurtigt og spaltes i blodbanen til betamethason. Det tungtopløselige dipropionat absorberes langsomt og giver protraheret virkning. Efter intramuskulær injektion indtræder virkningen inden for få timer. Efter intra- eller periartikulær injektion indtræder virkningen inden for 24 timer. Virkningsvarighed er oftest 4-6 uger eller mere afhængig af lidelsens art.

Senest rettet af Von Kroloc 05 jun 2005 22:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Cortisol kan godt have en indvirkning, vil jeg umiddelbart tro, men ikke at det direkte skulle interagere med de stoffer. Er det kun i de perioder, at du tager det binyrebarkhormon mod din høfeber, at du oplever en vis tolerance eller er der generelt tale om et større forbrug af diverse stoffer, deriblandt, MDMA, som evt. kan være forkaringen ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej det er udelukkende kun i forbindelse med denne "årstid" og brugen af binyreb. Jeg har ikke rørt mdma i et halvt år, så jeg mener nu ikke at det skulle have nogen indvirkning. Og generelt går der oftes op imod en måned imellem mine misbrug.
I den givne situation har jeg indtaget div. "ting" med 14 dages mellemrum.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil fraråde at man benytter sig af binyrebarkhormoner

Hvis man endelig skal vælge noget, så vælg pro-hormones, dvs. moder hormoner som Pregnenolone, eller hvis det endelig skal være DHEA, derved kan kroppen lettere selv regulere hvilke hormoner som den vil bygge af dem eftersom Pregnenolone f.eks. udgør et substans som dannes af kolesterol og faktisk også sættes i forbindelse med en nedsættelse af kolesterol hvis jeg ikke tager helt fejl...

Check det selv ud

For mit eget vedkommende så tror jeg ikke at binyrebarkhormoner duer til særligt meget end midlertidig og samtidig en tilbageslående virkning som i værste fald kan betyde hormon ubalance og afhængighed af det pågældende hormon for at modvirke disse bivirkninger

VÆlg hellere en precoursor det er langt sikere med byggesten end at proppe huse i kæften, man risikere at bide overkæben over sig

samtidig så er det en meget potent positiv modulator/stimulator på NMDA (N-methyl-D-aspartate receptors) og GABA receptore, et meget effektiv neurosteorid

Det er hva undersøgelserne er kommet frem til, men der er sikkert meget mere i vente

Det forøger hukommelse, drive og energi

Giver skarpere sanseiagtagelser

Det er ihvertfald min erfaring med stoffet som jeg har taget sammen med DHEA og Melatonin

Det er ikke nogen reklame det her

Det er forskning

Prøv selv at lave en søgning på Google og undersøg emnet grundigt

Mvh. Astral

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Alt sammen meget fine egenskaber ved et stof Astral, men der står ikke nævnt noget om at det virker mod høfeber, som er det manden lider af...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej, ingenting om snue??
Og hvad har det med melatonin at gøre? Er melatoninen ikke kun til at justere vores "indvendige" ur?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Von Kroloc skrev:
Nej, ingenting om snue??
Og hvad har det med melatonin at gøre? Er melatoninen ikke kun til at justere vores "indvendige" ur?

Hehehe... Alt har noget med melatonin at gøre... Eller DMT, eller jøderne...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Fenriz skrev:
Von Kroloc skrev:
Nej, ingenting om snue??

Hehehe... Alt har noget med melatonin at gøre... Eller DMT, eller jøderne...

Haha hvor er du BLÆST! :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Von Kroloc skrev:
Nej, ingenting om snue??

Jo, men det er jo ikke en reklame vel - det er jo forskning!!!11 :!: :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hmm.. ok tak for hjælpen. Det må vist ligge uvist hen...

Titel:
Insane psychedelia user!

Lyt til din læge - han har nok en del mere forstand på hvad han snakker om end en håbløs new-age hippie som Astral. Jeg tror det uvisse er, hvordan de binyrebarkhormoner interagerer med de stoffer du har nævnt, men i så fald, må du jo lade stofferne ligge på hylden i den tid du får binyrebarkhormon.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]