Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 14:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Okay jeg har prøvet at læse en del om bivirkningerne ved ketamin, og de fleste steder (netstof, ssp osv.) skriver de noget ligende det her:

Citat:
Det skulle ikke være afhængighedsskabende, men der kan være nogle bivirkninger som f.eks. triste drømme.

Okay der KAN være nogen bivirkninger som f.eks. triste drømme. Som f.eks? Det kan man sgu da ikke skrive. Hvad er så de andre eksempler, de hentyder til indirekte?

Lyder som om de bare har skrevet et eller andet for at fylde pladsen ud.

http://www.ferle.dk/Danmark/narkotikainformation.htm sted stod der det her:

Citat:
Bivirkninger: Ildebefindende, synsforstyrrelser, forstyrrelser i motorik og koordination, forvirring, koma.

Ildebefindende: det har jeg aldrig hørt om at nogen har oplevet, men selvfølgelig ville det skunne ske i enkle situationer

synsforstyrrelse: Det har jeg så kun oplevet i en alkohol combo.

forstyrrelser i motorik og koordination, forvirring: Ja det er jo så en del af rusen, altså det morsomme ved ketamin.

Koma: Det er nok k-hole de hentyder til.

Men ud over triste drømme (er der egenlig nogen der har oplevet det?) og
Ildebefindende. Er der så andre skadelig ting ved ketamin?

Medlem

eedeolla skrev:
Citat:
Det skulle ikke være afhængighedsskabende

Correct me if I'm wrong, men er det ikke lige præcis hvad det er? Ret fucking afhængighedsskabende?

eedeola skrev:
synsforstyrrelse: Det har jeg så kun oplevet i en alkohol combo.

Tro mig, der har de ret! Selvom "forstyrrelserne" kun forekom i starten, resten var fuldbyrdede hallucinationer.[/quote]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men hvor skadeligt er det?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg har også oplevet stærke synsforstryrrelser og "ægte" hallucinationer på ketamin, men det synes jeg for det meste bare er noget af det sjove ved rusen :P

Jeg kender ikke rigtigt til nogle andre bivirkninger end en slags "ketamin-allergi" eller sådan noget. Man nyser voldsomt og snottet flyder bare ud af næsen på en. Oplevde igår at komme hjem fra fest med lidt indtørret keta under næsen (havde ikke set mig i et spejl under hele festen) fordi min næse havde løbet så meget :lol:

Citat:
Okay der KAN være nogen bivirkninger som f.eks. triste drømme. Som f.eks? Det kan man sgu da ikke skrive. Hvad er så de andre eksempler, de hentyder til indirekte?

Synes også det er en meget dårlig måde at formulere det på. Jeg har et par gange oplevet at være bange/forskrækket for mine hallucinationer, tror bare det er det de hentyder til. I K-hole synes jeg bare alt er behageligt :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg kan ikke svare dig så meget af det du spørger om, da jeg ikke selv har prøvet ketamin, men jeg vil bare tilføje at ketamin kan medføre olney's syndrom (mener det staves sådan), ligesom PCP og DXM, der giver mindre fysiske huller i hjernen pga. glutamat antagonisme.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
...ketamin kan medføre olney's syndrom (mener det staves sådan), ligesom PCP og DXM, der giver mindre fysiske huller i hjernen pga. glutamat antagonisme.

Det er nok lige i overkanten at påstå. Fakta er at der ikke er reelt grundlag for at vurdere om din påstand holder eller ej, og at forsøg med at give aber ketamin ikke har vist nogen former for skader på de undersøgte abers hjerner.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det vil så sige at ketamin i bund og grund ikke er fysisk skadeligt på nogen som helst måde?

Men helt ufarligt er nok ikke, som sagt bliver ens motorik jo helt fucktup, så man skal nok ikke begiver sig ud på de store Københavnske gader med rulleskøjter på i myldre-trafikken, eller ligende. Men lige et par ting til.

Kan man od'e og hvilke konsekvenser her det? (kunne forestille mig det er noget ligende fuld narkose)

Og hvad med psyken, kan man få psykose eller ligende?

Og er det som sagt afhængighedsskabende (fysisk)?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan man ikke rigtigt sige uden at have undersøgt det mere grundigt. Kig disse links igennem, det er en grundig gennemgang og diskussion af de data der findes om dissociativers mulige skadevirkninger:

http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_health1.shtml

http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_health2.shtml

http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_health3.shtml

Og kig iøvrigt erowids ketamin-vault igennem, så har du nok et bedre grundlag for selv at danne en mening.

Titel:
Medlem

Ketamin er vanedannende. Der har været flere eksempler på folk, som blev afhængige.

Titel:
In our memories

Bliver også kaldt ”Psykedelisk-Heroin” i nogle kredse ,.... men tror det er de færreste, der har lyst til at boble rundt i K-hole hele tiden(medmindre man er hjernedød og ikke benytter sig af Psychedelia’s god HR-råd),... og man kan ikke huske ½ delen af hvad der er sket(misbrug af et godt stof),... derfor, er det forslået andre steder, at man laver en 2C-B/Ketamin kombo,.. så man får hele oplevelsen med "ud" igen...

AAL

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kaptajn Kaffeøre@>> Jeg mener ikke ketamin skaber fysisk afhængighed, men det kan godt skabe psykisk afhængighed hos nogen. Hvordan var afhængigheden hos dem du kender?

eedeolla skrev:
Citat:
Men helt ufarligt er nok ikke, som sagt bliver ens motorik jo helt fucktup, så man skal nok ikke begiver sig ud på de store Københavnske gader med rulleskøjter på i myldre-trafikken, eller ligende. Men lige et par ting til.

Man bør placerer sin krop et behageligt og sikkert sted når man tager ketamin. Godt nok er der nogle som bruger stoffet i byen i mindre doser, men jeg vil mene at det er uansvarligt at bevæge sig ud på gader og stræder i den tilstand. Iøvrigt får man den bedste effekt ved at give slip på kroppen og drømme sig hen på stoffet.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er enig... Ketamin har ikke det store potentiale før man holder sin kæft, lukker øjnene og ser hvad der sker...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Dextrose skrev:
Jeg er enig... Ketamin har ikke det store potentiale før man holder sin kæft, lukker øjnene og ser hvad der sker...

AMEN! Så komemr det sgu til sin ret.

Ketamin er ikke fysisk vanedannende men ret stærkt psykisk, IMO. Det er sgu fristende liiige at tage en times tid fri og flyde ud i sindets afkroge.

Goddamn hippiecrack! :D :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvordan virker ketamin i små doser? Kender mange "ikke psychedeliske" personer som ynder at lamme sig i ketamin. AFAIK bruges det også i større stil som party drug i Japan?

Junior medlem

Jeg har hørt et rygte om at Ketamin ætser hjernebarken....

Hvor meget hold er der lige i det? Jeg kan ikke rigtigt finde noget om det..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Old gammelt emne du lige fandt frem der.

Nej det gør det ikke.
Men det kan være det er det her du måske tænker på:
Olney's lesion?

Junior medlem

Ja, så godt der stod noget om det i tråden.. :) Men i en diskussion vedrørende eventet i Ridehuset, der gik lidt galt, kom det frem at Ketamin var skide farligt og ætsede hjernebarken.. (Her får jeg lidt lyst til at skrive: Bla bla bla..)

FORDI hvis det var videnskabeligt bevidst at ketamin forårsagede direkte ætsede fysiske huller i hjernen, ville jeg ikke bruge det?
Så det var egentligt bare for at undersøge om det var en egentligt bekræftelse på denne påstånd :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Men derfor bragte du stadigvæk en 6 år gammel tråd til live, alene på det grundlag. Husk at kig datoerne fremover :).

Medlem

Well, med en pka på ~7.5 (24 White PF. Ketamine‐its pharmacology and therapeutic uses. Anesthesiology 1982; 56: 119) ætser det ikke. Og hvis det var meget surt eller basisk, så ville det være meget ioniseret i blodet, og have noget sværere ved overhovedet at kommer gennem blod/hjerne barrieren, ind til hjernebarken. Dermed selvfølgelig ikke sagt at det ikke kan være skadeligt :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Tsahaylu skrev:
Ja, så godt der stod noget om det i tråden.. :) Men i en diskussion vedrørende eventet i Ridehuset, der gik lidt galt, kom det frem at Ketamin var skide farligt og ætsede hjernebarken.. (Her får jeg lidt lyst til at skrive: Bla bla bla..)

FORDI hvis det var videnskabeligt bevidst at ketamin forårsagede direkte ætsede fysiske huller i hjernen, ville jeg ikke bruge det?
Så det var egentligt bare for at undersøge om det var en egentligt bekræftelse på denne påstånd :)

Det bliver stadig anvendt nogenlunde ofte som narkosemiddel i mennesker, og i doser som er en hel del højere end hvad de fleste ville tage rekreativt. Det ville forhåbentlig ikke blive brugt længere, hvis der var evidens for at stoffet forårsagede kroniske anatomiske ændringer i centralnervesystemet.
Dermed ikke sagt at der ikke er en vis risiko for at noget som Olney's Lesions kan være et reélt fænomen i mennesker ved brug af ketamin - men i så fald er jeg overbevist om at det kræver et heftigt misbrug over længere tid. Kronisk misbrug af stoffet vides dog at kunne give problemer med blæren, og der er garanteret andre seriøse risici og helbredsskader ved misbrug af stoffet, som der er ved misbrug af enhver substans.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]