Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 11:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Astral skrev:
Drupe skrev:
Astal, det at forstå handler ihvertfald IKKE om at have blind tro til alt hvad en person der kalder sig Astral skriver på et internet-board om narko... :P

Hvad er der ivejen med en vis kritisk sans?
Du mangler iøvrigt lige så meget evnen til at sætte dig ind i andres synspunkter, som du efterlyster hos andre... Acceptér at du selv kan tage fejl, det er det bedste udgangspunkt for at blive klogere.

Ej seriøst det var også provokerende, men der var faktisk en pointe

Pointen er at der ligger meget i ting som umidelbart virker anderledes'

Anyway, jeg tror egentlig godt vi forstår hinanden, hvis vi bare gør os umage ;)

Det tror jeg såmænd også, virkeligheden er mere kompleks end de fleste tror, især hvis man tager ting der kan opleves i ændrede bevisthedstilstande bare en smule seriøst.

Men jeg tror aldrig man vil kunne overbevise alle om det, der er mange der har brug for at have en religiøs tro på den vestlige videnskabs dogmer, simpelthen fordi det giver dem en følelse af mening og stabilitet, nøjagtigt som mange traditionelle religioner kan give.

Jeg synes det er vigtigt at acceptere at mange har andre verdensbilleder end én selv, og deres ikke nødvendigvis er mere rigtige eller forkerete end ens eget.

Ens opfattelse af virkeligheden er i sig selv en uadskillelig del af virkeligheden. Det er her det hele begynder at blive meget komplekst :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Drupe skrev:
Astral skrev:
Drupe skrev:
Astal, det at forstå handler ihvertfald IKKE om at have blind tro til alt hvad en person der kalder sig Astral skriver på et internet-board om narko... :P

Hvad er der ivejen med en vis kritisk sans?
Du mangler iøvrigt lige så meget evnen til at sætte dig ind i andres synspunkter, som du efterlyster hos andre... Acceptér at du selv kan tage fejl, det er det bedste udgangspunkt for at blive klogere.

Ej seriøst det var også provokerende, men der var faktisk en pointe

Pointen er at der ligger meget i ting som umidelbart virker anderledes'

Anyway, jeg tror egentlig godt vi forstår hinanden, hvis vi bare gør os umage ;)

Helt sikkert

FRIHEDEN LÆNGE LEVE!

Problemet er bare:
Man bliver det man tænker om sig selv, ikke det man spiser

Dvs. tænker man om sig selv at man bare er et slags højereudviklet dyr, så er der en risiko for at man blive det (jeg snakker ik om warulve og den slags ;)

En psykisk tilstand, det vi tænker det er vi

Det er ikke tænkeren som skaber tankerne, det er tankerne som skaber tænkeren

Hvis man ikke tror på liv efter døden, så er risikoen at man dør åndeligt

DET VIL JEG IKKE BYDE NOGEN

Tror man derimod på at livet fortsætter, så gør det også, det fortsætter

Tror man på reinkarnation, bliver man født igen...

Jeg har været født mange gange før...

Mvh. Astral

Det tror jeg såmænd også, virkeligheden er mere kompleks end de fleste tror, især hvis man tager ting der kan opleves i ændrede bevisthedstilstande bare en smule seriøst.

Men jeg tror aldrig man vil kunne overbevise alle om det, der er mange der har brug for at have en religiøs tro på den vestlige videnskabs dogmer, simpelthen fordi det giver dem en følelse af mening og stabilitet, nøjagtigt som mange traditionelle religioner kan give.

Jeg synes det er vigtigt at acceptere at mange har andre verdensbilleder end én selv, og deres ikke nødvendigvis er mere rigtige eller forkerete end ens eget.

Ens opfattelse af virkeligheden er i sig selv en uadskillelig del af virkeligheden. Det er her det hele begynder at blive meget komplekst :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Jeg tror på alt :)
- Darwin
- Buddhisme
- Hinduisme
- Myter
- Overtro
- Wicca
- Shamanisme
- Det jeg har fået forklaret om Strassman's teorier (har ikke lige fået læst bogen endnu).

Og så har jeg sikkert glemt et eller andet :)

Men jeg tror ikke på Genesis, for det synes jeg simpelthen er for langt ude.
Og der er selvfølgelig mange gode historier i Bibelen, og folk gør også et ihærdigt forsøg på at bevise deres sandhed, men jeg tror godtnok der er smurt tykt på fra de forskellige evangelisters side (og dem der skrev Det Gamle Testamente, hvem de så end er).

Men ellers tror jeg bare på at man skal være et godt menneske (ellers kan man jo ikke blive reinkarneret) :)

Så opfør Jer ordentligt! :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Citat:
Astral: Gør jeg fremskridt?

Hver dag! Der er selvfølgelig perioder hvor man tager nogle få skridt tilbage, ligesom i dag, men det er fordi jeg har pandehulebetændelse!
Hvis der er noget som jeg ikke tror på, så er det fundamentalisme! Folk visner indvendig hvis de ikke kan tænke og leve efter deres eget hjerte.
Mine forældre er stærkt troende indenfor kristendom. Gud er mere værd i deres øjne, end jeg er i deres. (Sagt med deres egne ord.) Man kan vel godt sige, at det er fanatisk, fordi de vælger Gud fremfor mig, deres eget kød og blod..Jeg vælger deres tro fra, fremfor at leve et mere meningsfuldt liv efter hvad jeg mener er meningsfuldt, og som gør mig til et lykkeligt menneske i harmoni med mig selv.
Livet er for kort til at man skal gå rundt og være ulykkelig. Du bestemmer dine egne stier!
Så længe man er et godt menneske indeni, vil Gud og guderne hjælpe dig på vej...det er jeg sikker på.

Senest rettet af In a tea daze 05 jun 2005 16:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

In a tea daze skrev:
Jeg vælger deres tro fra, fremfor at leve et mere meningsfuldt liv efter hvad jeg mener er meningsfuldt, og som gør mig til et lykkeligt menneske i harmoni med mig selv.
Livet er for kort til at man skal gå rundt og være ulykkelig. Du bestemmer dine egne stier!
Så længe man er et godt menneske indeni, vil Gud og guderne hjælpe dig på vej...det er jeg sikker på.

Amen!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Ude i hash marken- ringkøbing amt
Hmm... Jeg tror også bare på at menensket er her :roll:
- Vi udvikles.. Og bliver bedre.. ( vi er opstået fra naturens hånd.. Antomer osv..)
-Tror måske også vi påvirkes lidt af energier,´men som Jespar nævnte...
:
- livet er dejligt meningsløst :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

In a tea daze skrev:
Citat:
Astral: Gør jeg fremskridt?

Hver dag! Der er selvfølgelig perioder hvor man tager nogle få skridt tilbage, ligesom i dag, men det er fordi jeg har pandehulebetændelse!
Hvis der er noget som jeg ikke tror på, så er det fundamentalisme! Folk visner indvendig hvis de ikke kan tænke og leve efter deres eget hjerte.
Mine forældre er stærkt troende indenfor kristendom. Gud er mere værd i deres øjne, end jeg er i deres. (Sagt med deres egne ord.) Man kan vel godt sige, at det er fanatisk, fordi de vælger Gud fremfor mig, deres eget kød og blod..Jeg vælger deres tro fra, fremfor at leve et mere meningsfuldt liv efter hvad jeg mener er meningsfuldt, og som gør mig til et lykkeligt menneske i harmoni med mig selv.

Ugh... Det må ik være sjovt at blive nedprioriteret...

Men så sig til dine forældre at eftersom Gud har skabt alt, så må han også indeholde alt, men det betyder så at det han har skabt er fra ham selv, dvs. du er også en del af Gud ;) *s*

Fundamentalisme er aldrig en god ting , medmindre det drejer sig om at finde frem til de fundamentale rettigheder som alle andre har, se bare i Irak og andre steder som Israel osv, hvor folk slår hinanden ihjel i guds navn, det er fordi de ikke har forstået at Gud lever i alle mennesker, når man finder ud af det, så respektere man alle også selv om de måske ikke selv har fundet ud af det samme.

Det er hva jeg tror på, jeg tror på det gode og gudommelige i alle mennesker...

Folk de søger gud i det ydre, men for at forstå det ydre bør de først forstå sig selv fordi de er et resultat af det ydre, lever gud også i alle folks indre, uanset om de ved det eller ej, respekten kommer når man ved det.

Så respektere man sig selv og alle andre

Jeg tror ikke blot på én ting, jeg tror på mange, fejlen kommer når man begrænser sin tro til noget begrænset for gud er ubegrænset, alle trosretninger har en begrænset del af sandheden, ved at se dem i deres rette relation kan sandheden nemmere skinne frem, modsætninger og paradokser er blot noget som går op i en højere enhed når gåden bliver låst for i ethvert spørgsmål ligger gemt et svar som først bliver løst nør man forstår spørgsmålet, at leve med problematikken løser det dilemma som man står overfor når man er ved ukendt teritorie, man må prøve at finde lyset så man kan finde vej i mørket, så man kan sejle sin båd på søen uden at kæntre, vinden giver retningen men roret sidder man selv ved.

Mvh. AStral

I sit mere gådefulde hjørne ;) *Gs*

Titel:
tror på det gode og guddommelige i alle mennesker, det er jo osse en måde at blive hustlet på.....

Syntes ikke at man skal lægge for meget tillid i andre mennesker, syntes at man skal tro på sig selv, og så håbe på at der er noget andet at tro på, som sagt er jeg meget skeptisk overfor alt spirituelt, der er nogle der mener at svampe gør at man kan se/snakke/røre ved åndeverdenen eller noget ligenende, jeg tror squ bare at det er en kemisk reaktion inde i kraniet på en selv - der så gør at man kan se sin underbevidsthed - fordi jeg har endnu ikke oplevet noget på et trip som jeg var i tvivl om at min hjerne selv kunne have fundet på, derfor forstår jeg heller ikke at nogle kan have svært ved at inkorporere trippet i ens egen virkelighed, ligeledes samme grund til at jeg er skeptisk overfor det spirituelle, det er simpelthen fordi at min hjerne selv er istand til at finde på alt det lort som folk gennem tiderne har fundet på skulle være rundt omkring os, håber dog på at de folk har ret, men jeg har bare ikke set det endnu.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Elven Raver: der er nogle der mener at svampe gør at man kan se/snakke/røre ved åndeverdenen eller noget ligenende, jeg tror squ bare at det er en kemisk reaktion inde i kraniet på en selv - der så gør at man kan se sin underbevidsthed - fordi jeg har endnu ikke oplevet noget på et trip som jeg var i tvivl om at min hjerne selv kunne have fundet på, derfor forstår jeg heller ikke at nogle kan have svært ved at inkorporere trippet i ens egen virkelighed, ligeledes samme grund til at jeg er skeptisk overfor det spirituelle

Tænker du på rationalisme, eller er det bare mig?
Altså jeg er selv mere eller mindre rationalist, idet jeg mener at det jeg ser, er noget som kommer fra min virkelighed. Mine omgivelser er noget jeg lever mig ind i...men jeg tænker også rationelt, for jeg kan tydelig se med mine egne øjne, at alt omkring mig er skabt, det er ikke kommet af sig selv. Intet kan komme af sig selv, det er logisk tænkende - da det er fuldstændig umuligt. Jeg kan ikke forstå vores eksistens pga ondskaben, men så kunne man spørge, at uden ondskaben, var der ikke godhed? Alle kender jo det spørgsmål. Filosofi koger hjernen, men det kan også være et rart trip :wink:
Pga min illness, er jeg aldrig i hel vågen tilstand, så jeg føler tit at jeg er i en drøm. Nok grunden til min rationalistiske tænken :lol:
Men det ville sgu ikke være sjovt, at "vågne op" en dag, og finde alt til virkelig at være en illusion :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Astral: Men så sig til dine forældre at eftersom Gud har skabt alt, så må han også indeholde alt, men det betyder så at det han har skabt er fra ham selv, dvs. du er også en del af Gud *s*

Så du siger, at ondskaben også er en del af Gud, pga de onde mennesker i verden? Interessant.. :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Selvfølgelig vil ondskab være en del af virkeligheden. Denne virkelighed som vi oplever distinkt stammer fra det Ene. Eller det mange kalder Gud.
Læser man mystikere inen for den vestlige tradition, er der som regel også en klar indsigt i, at Gud ikke er god... eftersom Gud er mere end, og altså ikke identiske med, vores begreber. Dette betyder så, at Gud ikke er Ond, som sådan. Men mange ting vi oplever, kan opleves som onde. Det er et svært område, hvad ondskab er for en størrelse, og om den er uundværlig eller ej. Og der er mange bud på det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Hmmm... Alle handler vel ud fra deres bedste intentioner, så onde er der vel ingen der er. Var det ikke også noget af det Sokrates gik rundt og snakkede om? Har smidt mine old noter ud, så kan desværre ikke selv finde svaret :( :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Sokrates har sikkert også snakket om det.

Og det er det hele debatten kører på. Er der overhovedet ondskab?
Hitler dræbte vel alle jøder af grunde han mente var bedst for menneskeheden... Så det er et svært spørgsmål.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

In a tea daze skrev:
Citat:
Astral: Men så sig til dine forældre at eftersom Gud har skabt alt, så må han også indeholde alt, men det betyder så at det han har skabt er fra ham selv, dvs. du er også en del af Gud *s*

Så du siger, at ondskaben også er en del af Gud, pga de onde mennesker i verden? Interessant.. :wink:

Yep det er nemlig meget interesant

Men det som er forklaringen er at han har ofret sig for hvores skyld

At Gud har givet mennesket den frihedens gave, men frihed under ansvar selvfølgelig

Alting er en kamp imellem lys og mørke
lyset er oplysningen og forståelsen
mørket er uvidenhed og dumheden

Lyset er godheden, kærlighen
Mørket er ondskaben, hadet

Det betyder kort sagt at der findes modsatrettede kræfter i universet, de er alle aspekter af enheden, men de eksistere for at udviklineden kan skride frem, for at vi mennesker har noget at slås imod, mørket er hvores modstander og vi er blot værktøjer for enten lyset eller mørket, enten bliver mennesket forført af mørkets kræfter eller de bliver oplyst og spiritualiseret

Ofte hænger folk fast i begge dele, de fleste har uforløste ting og problemer som holder dem fanget i mørket, men deres mission er at blive frie og det kan de kun ved at blive gode

Materialismen som ensidig tendens repræsentere mørkets kræfter, fornægtelsen af det åndelige og hvad den ellers føre til af uansvarlighed og ondskab, troen på kun et liv er med til at folk opføre sig forkastelist fordi de kun regner med den fysiske verden og den er indvævet i mørket, hvores mission er at forløse jorden og mørket at skabe lys og kærlighed

Dette er en ren kærligheds gerning, det er ikke nødvendigt, men gud vil gerne give andre skabninger mulighed for at opleve en selvstændig tilværelse, selv om de er en del af ham, tricky?

Synd det betyder blot adskillelse fra Gud og det er fordi at vi ikke er fuldkomne og fordi vi er langt fra gud ikraft af hvores ondskab, altså vi er en del af Gud men vi er langt fra at forstå ham, fordi vi synder så meget.

Forståelsen kommer når vi finder Gud i os selv...

Derfor så er der en lovmæssighed, for at noget kan stige, så m å noget falde (de onde) det betyder at vi udvikler os på bekostning af de onde, men det betyder praktisk taget blot det at de vil blive efternølere og skal bruge så meget desto mere på at komme ind i de samme udviklingsbestemmelser, hvilket også vil ende med godhede i sidste ende

Jeg tror på de gentagne jordliv og jeg tror at mennesket for at udvikle frihed er nød til at ha mulighed for at begå fejl og det skal jeg så sandelig love for at de gør...

Alt dette er kun for at lære at gøre det rigtige og det er altså af det gode

Derfor bør vi have så stor respekt for altet, gud, skaberen at han har ofret sig på denne måde for blot at vi ikke skal være tjenere uden mulighed for at lære sandheden at kende udfra frihedens impuls

Altså Ondskab er det som føre os væk fra forståelsen af Gud....

Accept, godhed, tolerance og kærlighed er det som føre os sammen i Guds kærlighed

Når vi elsker en anden, så er det et tegn på Guds kærlighed til os...

Men for at vi frit kan vælge det gode så må det modsatte også være til stede for at vi kan lære det godes værdi at kende så vi kan se hvor forkert det onde er udfra erfaring....

En erfaring som strækker sig igennem mange liv

Derfor så hver gang en person gør en anden ondt, så er det i virkeligheden Gud som han gør det imod og vil derfor blive sat til regnskab efter døden, dvs. på vej over til den anden side

Der findes en skjult side af livet som kan nås med psychedeliske stoffer kombineret med meditation eller blot meditation alene

Det er ikke nok bare at æde nogen svampe, det kræver at man virkelig er fuld optaget af at nå ind til denne dimension og det kan kræve alt fra mange uger til mange år

Det er hva jeg tror på

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Astral : Derfor så hver gang en person gør en anden ondt, så er det i virkeligheden Gud som han gør det imod og vil derfor blive sat til regnskab efter døden, dvs. på vej over til den anden side

Den tanke er meget interessant, og jeg er kun enig med den!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ifølge den logik, er det også Gud der udfører den onde handling.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Odden skrev:
Ifølge den logik, er det også Gud der udfører den onde handling.

Der er bare et problem

Gud kan ikke forstås med logik :D

Målet er friheden for enkeltindividet, men det ligger i forståelsen, det ligger i tanken, af at vi er én samlet menneskehed, så hvis jeg foretager mig én forkert handling f.eks. så kan den påvirke en andens frihed og hvis han gør det samme så vil den også, men det betyder ikke at vi er fejlfrie, det er netop et problem vi slås med i forskellige grader, mafia bossen i en støre grad fordi han bøffer flere ned og tager friheden fra flere familier.

Så sætter tingene på spidsen, overdrivelsen fremmer forståelsen

Enhver handlinger binder, men tanken, forståelsen af handlingens årsag
det er de eksenstialistiske spørgsmål som gemmer et svar, et svar som gør fri, sandheden gør fri og det er kærligheden som mål og årsag men mørket tog ikke imod lyset

Det er udfordringen, at mennesket gennemskyer og belyser mørket dvs. vender den mørke side af historien til lys, til kærlighed, at vi lære at tilgive os selv og hinanden og er gode ved dyr og mennesker, så går det nok det hele.

Selv om det er en lang vej og verden er stor, så kan vi gøre meget ved at se på os selv og se hvor vi kunne forbedre os og blive bedre mennesker til gavn for hele menneskehden

Vi er alle brødre (og søstre ;)

Med kærlig hilsen
Astral

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg tror på Astral

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Hvorfor er det kun ganske få mennesker, som har indset den sandhed, som du har indset, Astral?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

God Machine skrev:
Hvorfor er det kun ganske få mennesker, som har indset den sandhed, som du har indset, Astral?

Jeg tror at det er fordi at de ikke har den viden som jeg har

At de ikke har læst de samme bøger som jeg har

At deres verdensbillede er et andet på grund af den tid vi lever i

Man må sige at det kan være svært for folk at skille sig ud fra main-stream når deres omgangskreds gør det samme, egentlig tror jeg det er et spørgsmål om at vi påvirker hinanden og vi finder ligesindede, når man som mig er mere fokuseret på at have sin egen mening og måske ikke er så social, så vil man også have en tendens til at vælge interesser som går på tværs af den konventionelle 'moderne" tankeretning

Her i vesten har vi en stor fare for at glemme hvores kulturskatte og de store tænkere vi har haft fra blandt andet romantikken...

Folk har alt for travlt til at fordybe sig i højere filosofi og metafysisk granskelse

Hvis de gav sig mere tid, så vil det blive nemmere at adoptere til mere okkulte betragtningsmåder
Okkult betyder skjult

Ikke ret mange har set et atom, så derfor er atomisme materialistisk okkultisme

Læs noget Rudolf Steiner

Så kan vi snakke sammen når du har læst min. 20 bøger

Alt for mange dømmer udfra manglende viden

Jeg bedrømmer tingene udfra min fordomsfrie forstand, hvis man ik har tid til at tænke frit, selvstændigt og uden fordomme så kommer man ik langt på området

Men har man viljen, så har man en vej til langsomt at afdække de store mysterier ved simpelthen at give sig selv ro og tid til at tænke 'høje' tanker, dvs. tanker som ikke er bundet af materien, men som formår at hæve sig op til det spirituelle

Mvh. Astral

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]