Treasure skrev:
Det er netop gået op for mig, at jeg har fået slettet min moderator post i syntetiske drugs, umiddelbart på grundlag af at jeg ikke deler den samme holdning som andre psychedelia brugere, og endda uden at have fået noget som helst af vide om det. Jeg har ellers været i den tro, at brugerne på psychedelia går ind for frihed, og retten til at mene hvad man vil, uden at skulle straffes, og at det gælder lige så meget for andre, som for dem selv, men det syntes nu, at al snakken om frihed og at lide under andres holdninger, blot er tom snak - for hvordan kan man snakke om ytringsfrihed, hvis man bliver straffet og frataget noget, fordi man ikke deler samme holdning? Er det ikke netop det psychedelias brugere er imod?
Hej Treasure,
det har intet med ytringsfrihed at gøre. Ytringsfrihed er retten til at udtale sin holdninger, men det indebærer ikke retten til at sige hvad man vil HVOR man vil. F.eks. vil jeg nok smide folk ud fra mit hjem hvis de begynder at sidde og forsvare Stalins folkemord eller lignende, det kan de gøre andetsteds. Men jeg vil til en hver tid forsvare deres ret
til at sige den slags uhyrligheder i deres eget hjem, deres egne tidskrifter, websites, osv.
Men nu er du jo ikke blevet censureret, vel?
Jeg ser det ikke som en straf. Det er bare kommet frem af diskussionen at dine holdninger er i modstrid med hvad psychedelia står for. Vi andre arbejder for at mennesker skal skades mindst muligt når de bruger disse substanser og derfor er langt de fleste af os modstandere af statens forbudspolitik og for legalisering/afkriminalisering på den ene eller anden måde. Forbudspolitikken er destruktiv,den ødelægger folks liv ved at smide dem i fængsel, tvinger narkomaner til at leve usle liv, forhindrer fornuftig oplysning, osv, osv. Den slår folks liv i stykker, ganske simpelt.
Det er det psychedelia.dk arbejder for at rette op på. Som modvægt til den idioti forbudspolitikken er.
Personligt finder jeg ikke at det er foreneligt med at være moderator herinde at man hylder noget så destruktivt som narko-forbud. Med den holdning viser du jo at du vil noget andet end os andre. Hvorfor skulle vi have en moderator på holdet der modarbejde alle os andre? Det kan jeg ikke lige se at der skulle være grund til.
Du kan stadig nyde godt af psychedelia.dk som alm. medlem og du kan stadigvæk sige din mening, så jeg ser ikke hvad problemet er.
Mvh