Hej Treasure, eftersom jeg er en af dem, der har argumenteret hårdt for at få dig ekskluderet fra inderkredsen, så vil jeg meget gerne kommentere lidt på dit indlæg. Inden da vil jeg dog gerne påpege, at jeg intet har at udsætte på det fine stykke arbejde, som du har udført som moderator.
Treasure skrev:
Jeg har aldrig sagt noget om at jeg ikke er imod harm reduction... hvorfor skulle jeg dog mene noget så latterligt? Jeg synes heller ikke jeg på nogen måde arbejder imod
Problemet med forbudspolitikken er netop, at den opstiller en helvedes masse begrænsninger for hvorvidt vi kan lave ordentlig harm reduction. For hvordan skal vi nogensinde kunne få et fixerum, hvis stortset alt hvad der skal foregå der er i strid med lovgivningen?
Treasure skrev:
men det lader nu mere til at filosofien er "enten er du med os eller også er du imod os", hvilket jeg immervæk synes er et ret sort-hvidt syn at have på verden og samfundet.
Jeg er enig i, at debatten her på psychedelia ofte er meget ekstrem, men kunne det ikke tænkes at hænge sammen med, at hver gang vi bevæger os væk fra dette lille frirum, vi har bygget os, bliver vi mødt med mistro og nogengange direkte had. I nogle tilfælde er det med god grund(narkomaner der bryder ind hos folk, et desperat cokehead der laver et bankkup for at få råd til mere sne), men somregel er det desværre baseret på ignorance eller intolerance. At nogle menige medlemmer forfalder til den slags kan/vil vi ikke gøre noget ved, men jeg tror, at der konsensus i inderkredsen om at de snævertsynede holdninger udelukkende bør komme fra menige medlemmer. Du var en del af den mere eksklusive kreds, og selvom ingen ønsker at lege tankepoliti, så ødelagde du det desværre for dig selv ved ofte at give udtryk dine konservative holdninger, og endda holde fast i dem, helt indtil det tidspunkt hvor du følte at du ikke længere kunne forsvare dem på fornuftig vis, og derfor valgte at ignorere folks spørgsmål.
Treasure skrev:
...der bare skal have noget at være sure over, fordi der er regler, der gælder for alle.
Skal vi nu til at tale om "lov-er-lov-og-lov-skal-overholdes"-princippet igen? Jeg troede ellers, jeg havde fået dig overbevist i den her tråd:
http://psychedelia.dk.linux14.wannafind.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=10668&start=25Treasure skrev:
men en komplet legalisering er da så halvhjernet og useriøst at snakke om
Ja klart, det er da helt hul i hovedet, at fjerne størstedelen af mafiaen og de andre organiserede kriminelle banders hovedindtægt, at give ulandene en mulighed for at eksportere nogle materialer hvor deres agrikulturelle forhold virkelig giver dem en komparativ fordel, samtidig med at man undgår massere af daglige gener med narkomaner bryder ind i ens hjem for at skaffe penge til dope, og i stedet bruge de penge til at forebygge at folk havner i et alvorligt misbrug. Ren galskab og helt hul i hovedet. Jeg indrømmer dog, at det er urealistisk, men du er stadig velkommen til at deltage i debatten om andre lempliggørelser af narkoloven i den tråd, jeg linkede til lige før. Det er også kun ca. en måned siden, jeg spurgte dig.
Treasure skrev:
så enhver politiker der hører foreslaget nok bare vil slå sig på maven af grin.[/url]
Tillad mig at introducere dig for et nyt ord:
PopulismeDet er bestemt en ikke uvigtig grund til, at næsten ingen danske politikere blot tør nævne en liberalisering af forbudspolitikken. Selvfølgelig tror jeg også kun, det er et fåtal af politikerne, der virkelig går fuldt og fast ind for en total legalisering (Tom Benhke plejede at gøre, inden han gik over til de konservative), men det er skam ikke rationelle argumenter der ligger bag.
Treasure skrev:
De mange argumenter for hvorfor forbudspolitikken er forfærdelig er helt ude af proportioner, i en sådan grad, at det nærmest skinner igennem, hvordan man bare skal mene et eller andet, for at kunne dække over den egentlige grund til modstanden, nemlig at der tale om en flok unge lystnarkomaner, der med hovedet oppe i røven, synes at junkier skal kunne købe heroin i det lokale supermarkede[/url]
Helt enig, mafiaen er faktisk endnu et af Astrals fikse påfund, og det ville naturligvis være fuldstændig uden betydning for deres indtjening, hvis man kollektivt over hele jorden fjernede forbuddet mod narkotika.
Ligeledes har bandevolden i USA's storbyer ingenting at gøre med hvem der sidder på crackhandelen osv.
Jeg lægger ikke skjul på, at jeg både vil have forbuddet ophævet af hensyn til samfundet generelt, og af hensyn til mig selv.
Desuden ville jeg finde det helt uansvarligt at sælge narkotika i et supermarked, så vedkommende der har sagt det, må selv stå til ansvar for det.
Treasure skrev:
og oven i købet synes at stofferne skal accepteres i en sådan grad at de små børn på legepladsen peger og siger "se mor, en narkoman! Sådan
vil jeg også være når jeg bliver stor!"[/url]
Nu er det nok de færreste, der finder samtidens narkomaner eller deres levevis specielt tiltrækkende, og det er da heller ikke pga. disse ting folk bliver hooked på stoffer som heroin. Derudover glemmer du fuldstændig, at det med stor sandsynlig ville blive væsentligt sværere at spotte en narkoman i fremtiden, hvis stofferne var lovlige. Personen ville i såfald både have råd til rene, gode stoffer og mad, og dermed miste noget af det hærgede look, der præger nutidens de fleste af nutidens narkomaner.
Treasure skrev:
Jeg har ikke noget imod visse stoffer som sådan, for det er umiddelbart ikke stofferne der er problemet, men de menesker der tager dem og den måde de behandler dem på, og den eneste måde du kan styre den type mennesker er vha. regler, da de tilsyneladende ikke fatter noget andet.
Jeg kan sagtens forstå, du føler dig som den eneste "sane" person, for din højtelskede forbudspolitk virker jo efter hensigten, gør den ikke?
Har vi ikke narkoen under kontrol, og holder disse "hjernedøde personer" - altså os - os ikke fra den dødsensfarlige narko?
Din ekskludering fra inderkredsen var ligeså retfærdig som Pondmans 410 års lange fængselsstraf var uretfærdig. Du er en virkelig usympatisk personage, Treasure