Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Opiumvalmue
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej alle

ville lige have svar på et par spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde svar på andet steds...

1: hvilken måned er rette tid for udendørs såning af birkes?

2: hvilken måde tilbereder man lettest valmue hovderne?

3: hvor langtid tager det for birkesne at gror til store valmuer? (sådan ca?)

farmand8900

Titel:
Medlem

Geografisk sted: KbhK
Arh - kom ind i kampen Farmand. Jeg er sikker på du ville kunne finde svarene hvis det galt.

1 - i foråret.
2 - lader dem tørre, sørger for at alle frø er ude (de smager a lort i større mængder), blender dem. Og laver te på dem. (Der er forskellige skoler inden for te - nogen vil lade vandet småsimre, mens andre insisterer på, at vandet ikke må koge. Nogen tilsætter citron andre ikke). Søg og find - google er din ven, sammen med poppiespunktumorg erowid osv.
3 - jeg plukkede i sidste uge... så fra foråret og indtil nu...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

okay mange tak

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

har lige lidt flere spørgsmål:D

4: hvor mange valume hovder skal der ca til et gram råopium?

5: hvor meget råopium skal man ryge for at få en virkning?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
http://www.poppies.org

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Kan frøene købes i Danmark eller skal de købes via. nettet?

(Håber det er okay at komme med den her forspørgsel, da frøene jo er lovlige...)

er der nogen der har erfaringer med "Persian Whites" strainen?
http://www.poppies.org/store/seeds/
skriver de at denne art er velegnet til indendøres dyrkning...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ringo Gringo: den har været oppe før.. Kan købes i Brugsen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kan Persian Whites også købes i brugsen?
og hvordan er den sammenlignet med den normale sorte art?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Mine erfaringer med opiumsvalmuen

De fleste af de arter man kan få/finde i Danmark indeholder aktive stoffer i rigelige mængder.
Jeg ved ikke om "birkes" kan bruges da de muligvis er varmebehandlede eller på anden måde ukampdygtige.
Lang og uhensigtsmæssig lagring kan gå ud over spireevnen.

I dyrefoder / fuglefrø forretninger kan man få valmuefrø ret billigt og de spirer som regel godt.

Hos mig har det været nogle af de arter med ikke helt så store hoveder der var de mest potente.

De skal sås så tidligt som muligt for at planterne skal blive store, men også dem der først kommer senere virker fint, hovederne bliver bare mindre.

Man skal tænke på at de skal høstes ret friske, og man skal bestemt ikke vente til frøene er modne, selv om også helt modne hoveder virker godt. Nøjagtigt hvornår er svært at angive, men fra en uge / 14 dage efter de er afblomstret.

Når de er plukket skal de helst tørres ret hurtigt f.eks. i solen eller ved mangel på sol i en ovn ved meget lav temperatur da der ellers nemt går mug i dem hvilket kan være sundhedsfarligt.

Man kan også først snitte dem nogle gange for at høste den rene råopium, og bagefter plukke og tørre dem for at lave te af skallerne senere. Man kan sågar spise nogle meget små og friske hoveder direkte og få en god virkning ud af det.

For nylig skar jeg en del hoveder, som jeg ikke havde orket at snitte først, og så bagefter at der på hver tilbageblivende stilk sad en stor dråbe, nogle gange var det løbet ned af stilken. Dette skrabede jeg af med en lille kniv. Høsten fra forholdsvis få af disse stile gav en meget stærk opium; en mænde der svarede til 2/3 tændstikshoveder virkede faktisk mere kraftigt end jeg havde regenet med / ønsket. Så pas på, der skal ikke ret meget til.

Jeg er ikke sikker men har på fornemmelse at te af skallerne har lidt flere bivirkninger end den rene "råopium".

Angående rygning af opium:
Det er efter min erfaring en meget dårlig ide.
For det første smager det ad helvede til og det brænder dårligt , for det andet skal man ryge meget større mængder end når man indtager det gennem munden. Man skal bare forsøge sig meget forsigtigt frem til den rette dosis, for man kan nemt få for meget.
Efter at have spist en forsøgsdosis (1-3 tændstikshoveder) vent i hvert fald to timer inden du spiser mere. Man kan røre råopiummen ud i lidt varmt vand for at lette optagelsen, men klumpen kan også spises direkte.

Tebrygning af skallerne

Med en beskærsaks klipper jeg dekslet af kapslerne hvorefter frøene tømmes ud. De skal ikke bruges til at spise. (Kun som lidt slik en gang imellem, da de smager ret godt, men det gælder kun de modne frø).'

De tilbageblevne (knæstørre) skaller puttes i en blender or formales så meget som mulig. I den ikke helt så effektive blænder jeg, har bliver det til en slags flis, men jo mindre jo bedre. Kog derefter skallerne sagte i flere timer og lad dem stå og trække natten over, giv et opkog igen næste dag. Når væsken er afkølet sier jeg skallerne fra og putter dem i et viskestykke som jeg snor sammen for at presse den sidste væske ud af dem. Jeg putter gerne rigtig citronsaft i kogevandet, jeg mener jeg har hørt at det letter opløsningen af de virksomme stoffer, men det giver i hvert fald også en dejlig frisk smag til drikken, der efter at have stået i køleskabet faktisk smager fint. Det kan holde sig i køleskabet et stykke tid, men ved længere opbevaring af den koncentrerede drik anbefales det at putte lidt atamon i da der ellers nemt kan udvikle sig skimmelsvampe i væsken.

I stedet for at lave det hele på én gang kan man også gemme de knuste skaller og lave små friske portioner te hver gang. Skallernes virkning ser ikke ud til at tage skade af opbevaring.

Jeg benytter teen / opium ret sjældent, og jeg har aldrig fået lyst til et regelmæssigt brug. Jeg tror da også at afhængighed stort set kun er en fare for specielt udsatte mennesker.

LSD

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@LSD: Tak for en god post! Flere af den slags på psy, det kan man da bruge til noget...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

super post! tusinde tak for det.

men har jeg forstået det korrekt, at der også er opium i de "normale" valmuer man møder rundt omkring i danmark... altså de der med røde/orange blade?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Mange tak for kommentarene.

Citat:
men har jeg forstået det korrekt, at der også er opium i de "normale" valmuer man møder rundt omkring i danmark... altså de der med røde/orange blade?

Der er mange forskellige valmuer med røde/orange blade, men jeg går ud fra du mener de (meget) små vilde valmuer man kan se i vejkanterne og i kornmarker?

Indtil videre er jeg ikke stødt på nogen (ægte) valmuer der ikke virkede, så jeg vil tro der er virkning i de små vilde også, men jeg har ikke prøvet dem.

Der er i øvrigt nogle haveplanter, jeg tror de er flerårige og jeg kender ikke navnet, der ligner valmuer meget, men alligevel ser ud til at være noget andet. Man kan ofte se dem i villahaver. Dem har jeg heller ikke afprøvet. Deres blomster og hoveder ligner valmuer, men bladene ser meget anderledes ud.

Jeg hører gerne fra nogen der har prøvet de små vilde..

LSD

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er der nogen der ved hvilken art det her er? Er det Papaver S.?

[img=http://img257.imageshack.us/img257/7928/dscn19885ec.th.jpg]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Uden at kunne sige det med sikkerhed, så tror jeg sgu alligevel det er P. somniferum, men uden blomsten er det svært at se. De grønne blade og hovederne ligner somniferum, dog plejer de ikke at skyde så meget fra samme plante som på billedet. Valmue er det helt sikkert, så en eller anden virking har de nok, men om der er nok aktive stoffer til at det er sjovt kan jeg ikke sige...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Gaia skrev:

Det er helt sikkert en somniferum. De kålagtige blade tager man ikke fejl af.

/karma!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Gaia skrev:

Det er helt sikkert en somniferum. De kålagtige blade tager man ikke fejl af.

/karma!

Hvor crazy! Det havde jeg ikke regnet med.. Kender 2 steder hvor de står i større flokke.. Hvor nice.. Men synes du ikke de stadig ser ret små ud?

Titel:
Medlem

hey Gaia det er mine... :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

-foil- skrev:
hey Gaia det er mine... :D

Hehe.. Bor du da på Vestsjælland? :wink:

Titel:
Medlem

Gaia skrev:

nope...
men jeg tænkte, siden du nu gjorde krav på min opdagelse for en uges tid siden i en anden tråd :D

anyway... hvis der er flere end du selv kan junke dig igennem, så send mig en PM -så kan vi nok finde ud af noget "findeløn" :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

-foil- skrev:
Gaia skrev:

nope...
men jeg tænkte, siden du nu gjorde krav på min opdagelse for en uges tid siden i en anden tråd :D

anyway... hvis der er flere end du selv kan junke dig igennem, så send mig en PM -så kan vi nok finde ud af noget "findeløn" :wink:

Hehe.. Der bor jeg heller ikke selv, skulle lige se om jeg kunne tricke dig. :P
Skal nok ringe, snuske..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]