DusteD skrev:
alting består af vibrationer, der kan måles på den ene eller anden måde
Det er egentlig lidt et retorisk spørgsmål, men alligevel: _hvordan ved du det?_
Hvad nu hvis der også findes ikke-vibrerende eksistenser, men at disse bare ikke ka' opfattes af os mennesker? Eksisterer de så ikke?
(Grunden til jeg si'r spørgsmålet er retorisk, er fordi det formentlig ikke ka' besvares ende-gyldigt)
DusteD skrev:
Ligesom der i flg ny kvanteteori er en absolut modsætning til al information, kunne der være en absolut modsætning af et hvert valg, eller et hvert atomart stadie?
Hvis der er, så er alting forkert, alting rigtigt, på samme tid ?
Ultimativt set, findes der vel kun den moral vi selv vælger. Nazister syntes feks det var rigtigt at slå jøder ihjel, og dermed var det go' moral i deres optik (selvom nazismen jo var en selv-modsigelse, eftersom arier sku' være lys-hårede, mens hitler selv var mørk-håret.). Dem der går ind for død-straf, mener det er iorden at myrde en morder, og dermed er det go' moral i deres optik (selvom det jo også er en åbenlys selv-modsigelse, for hvis man må myrde en morder, så må morderen's morder jo også myrdes (og så ka' man jo blive ved (ikke sandt hr bush? og andre der mener angrebs-krige er iorden, hvilket dog er et side-spring i denne tekst

)))
DusteD skrev:
hvis man "zoomer" ned mod midten af en vibration, så vil man aldrig finde en sted (i teorien) hvor den ikke svinger, altså, et absolut 0, da en krumning altid vil være en krumning...
Hvis noget aldrig ville kunne blive 0, hvordan kan det så blive andet ?
Hvordan forklarer du så tallet nul, eller bogstavet O ?? Det er jo en ring og ikke en svingning

(og så alligevel er det jo en svingning; en sinus-kurve hvor den ene halv-del bare er i revers. Så også her har du en dobbelt-tydning, en 'sandt-falskt' på samme tid)
Jeg tror selv verden er hvad _vi_ gør den til. Jeg tror hverken den er mere eller mindre. Jeg tror bush er en go' præsident, hvis man ka' li' han's politik, og en dårlig præsident hvis man ikke ka' li' han's politik. Men hvad er sandheden? _Er_ han en go' præsident eller ej?
Eller israelerne der forleden sagde at de forventede gud ville ind-gribe mod deres flytning ud af gaza (som de vist-nok selv invaderede Ulovligt i sin tid, men hvorfor dog gå op i den slags bagateller

), hvorfor forventer de det? Hvis intet er ende-gyldigt sandt, så er gud vel også pr definition lige-glad om den ene side eller anden side vinder? Hvorfor sku' gud kun elske israelere? (selvom mange israelske piger da ser ganske godt ud, hehe (men det er der jo også mange palestinensiske piger der gør))
Eller ta' nord-korea, der bruger så mange midler på at forsvare sig selv at deres befolkning sulter. Hvad nytter dét? Hvis man sulter ihjel, og dermed dør, fordi man bruger alle resourcerne på at forsvare sig mod netop at dø, så har man jo intet opnået?
Så hvad er sandheden? Ska' man forsvare sig eller ej?
Uanset hvad man si'r, så ka' det altid vendes på hovedet.
Hvis man feks starter med at sige A, så ka' de andre bare sige B. Og hvis man så næste gang tænker man vil komme dem i forkøbet, og derfor starter med at sige B, ja så ka' de andre bare sige A. Either way _you_ lose