Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 16:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=308194

Citat:
Ecstasy-laboratorium fundet i Vanløse

22-årig mand har fremstillet ecstasy på sin bopæl i Vanløse. Fundet karakteriseres som "et mindre laboratorium"

/ritzau/ - 17:15 - 24. aug. 2005
Senest opdateret - 20:12 - 24. aug. 2005

Lejligheden var spækket med kolber, plastikslanger og forskellige væsker, da politiet ransagede en lejlighed i Vanløse i København.

Onsdag aften blev lejlighedens 22-årige beboer fremstillet i et grundlovsforhør og fængslet i 13 dage heraf seks dage i isolation. Politiet mener, at den unge mand selv har fremstillet ecstasy og videresolgt det. Den 22-årige har delvist erkendt sigtelsen.

- Det er lidt usædvanligt. Jeg kan ikke huske, at vi nogensinde før er stødt på en hjemmeproduktion af ecstasy, siger vicekriminalinspektør Steffen Th. Steffensen fra Københavns Politis narkoafdeling.

Han karakteriserer fundet som "et mindre laboratorium" og understreger, at det er yderst farligt at forsøge at fremstille de narkotiske stoffer på grund af de produkter, der bruges i produktionen.

Ud over hjemmelaboratoriet fandt politiet cirka 20 lsd-piller, 16 gram ecstasy og lidt hash.

20 lsd-piller??? Kommer de ikke kun i dots, dråber og frimærker?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Måske det har været kapsler eller piller med 2C-B/E/I, som kunne forveksles med LSD. Ellers er det måske bare microdots der er tale om, men må indrømme jeg ikke har hørt eller set noget til dem længe.

Titel:
Insane psychedelia user!

"Han karakteriserer fundet som "et mindre laboratorium" og understreger, at det er yderst farligt at forsøge at fremstille de narkotiske stoffer på grund af de produkter, der bruges i produktionen."

Flot. Hvis manden ved hvordan man fremstiller MDMA, så ved man nok også en del om kemi og lur mig om han så ikke godt kender til farligheden ved de produkter der indgår. Men selvfølgelig er det ikke altid at have et laboratorium i sin lejlighed eller omvendt. De ting skulle meget gerne være adskilt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Denne person kender MEGET til hvad han laver, og det der står i aviserne er jo kun til grin.
Det er jo ikke nær sandheden, og de begreber de bruger, kommer jo fra deres egen fantasi om hvordan verden hænger sammen. Medierne burde sætte sig ind i sagerne, eller blande sig fuldstændig uden om...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

:(
Nogen der kender til strafferammen?

Titel:
Insane psychedelia user!

Manden er jo ikke dømt endnu, som det står der har han ikke engang erkendt sig skyldig.

Titel:
Medlem

@ Daffy

Citat:
Den 22-årige har delvist erkendt sigtelsen.

så han bliver nok dømt, og det er nok ikke en lille dom ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ikke til at sige. "Delvist erkendt" er så tilpas vag en formulering at det ikke er til at vide hvad han egentlig har tilstået og hvad han ikke har, der bliver jo ikke engang nævnt direkte hvad det er han er sigtet for. Nu blev han taget med 16 gram MDMA og noget LSD, og det bliver han selvfølgelig straffet for, men derudover er det jo ikke til at sige hvad de har fundet. Artiklen nævner nogle "væsker", og hvis det dækker over kemikalier til MDMA-produktion, er han selvfølgelig på røven, men det melder historien jo ikke noget om, og der findes jo væsker der kan bruges til andet end lige at lave ecstasy.

Titel:
jeg føler med staklen....

Fuck the Police
-Sepultura-

Hvorfor kan de ikke lade vores labs være ifred

Og hvorfor skal der slettes to af mine posts??? den ene kunne jeg fatte den anden kunne jeg ikke!!!!!

Men det er fint nok - der stod jo ikke noget relevant anyway....

Men fuck hvor er det synd for ham.

Senest rettet af Gæst 05 sep 2005 12:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Mon ikke den delvise tilståelse, drejer sig om at han erkender sig skyldig i at have fremstillet det, eller ihvertfald besidet det, det er jo lidt svært at komme uden om.
Det store spørgsmål i sagen er nok om produktionen har været af nysgerighed og til eget forbrug, eller med henblik på vidersalg, kunne jeg forstille mig.
Men det er jo nok lidt svært at bevise, at han har solgt det videre.

Titel:
Medlem

straffe ramme : tilsvarende sag i slutningen af 90´ mand fra roskilde lavede ca 5-10g meth haved udgangs stoffer til det samme, 2mrd afsonede dem alle i iso. så med denne pragtfulde regering vel sagtens *2 dvs 4mrd alså for produktion. + tid for at have stofferene. der skal jo bevis for at produktionen har været over de 100 for at blive dømt hård.
så mit skud er ca. 1år med mindre han for en god advokat "djævlens" og kan sige at han ryger hash hver dag, 200timer samfunde tjænste og 2år med pis prøve. væddemål ?? men stakkels mand.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Suk... :|

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har ryddet lidt op i denne tråd og slettet nogle indlæg.

Hold jer til emnet (tak, johndeer :P), og kom kun med noget relevant... ikke alt muligt andet.

@dance2trance: Husk at lave en kopi af artiklen herinde.

Læs evt. regelsættet her:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9859

Senest rettet af syreperlen 31 aug 2005 22:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyborg skrev:
Hvorfor kan de ikke lade vores labs være ifred

Personlig er jeg skeptisk overfor at indtage ting, der er fremstillet af 22-årige amatører i deres hjemmelaboratorier og uden for nogen form for kontrol eller kvalitetsstempel.

Men har folk det generelt godt med at indtage den slags, eller er det en tolereret tilstand fordi man ikke kan få stofferne lovligt.

Min grundholdning er, at forbud skaber nogen uheldige situationer - og jeg hælder nok lidt til, at hjemmelaboratorier er i netop den kategori. Så jeg ved snart ikke, hvor ufattelig synd det er, at han er blevet busted. Men måske tager jeg fejl af, hvor ufattelig nemt og sikkert og risikofrit det er at lave MDMA?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tjaa, hvis han laver det til videresalg er han vel egentligt ikke amatør :P

Men derudover, så er det vel ikke alle, der laver narko i hjemmet, der er snoskdumme forbrydere uden nogen ide om, hvad de foretager sig??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Personlig er jeg skeptisk overfor at indtage ting, der er fremstillet af 22-årige amatører i deres hjemmelaboratorier og uden for nogen form for kontrol eller kvalitetsstempel.

En generel skepsis overfor stoffer produceret illegalt er helt klart sund fornuft, eftersom disse ofte er produceret af folk der vægter profit højere end brugernes helbred, og hvis de kan tjene flere penge på den ekstra vægt diverse affaldsstoffer tilfører stoffet, gider de som regel ikke bruge tid på at rense deres produkt ordentligt op. Ud fra de få oplysninger der er tilgængelige er der dog ikke noget grundlag for at vurdere kvaliteten af den unge mands produkt, hvis han i det hele taget har lavet noget. Og det er jo ikke umuligt at han f.eks. er universitetsstuderende og derigennem har adgang til professionelt analyseudstyr.

Tager du selv stoffer? Hvis ja, kender du så kvaliteten af dem?

Citat:
Men har folk det generelt godt med at indtage den slags, eller er det en tolereret tilstand fordi man ikke kan få stofferne lovligt.

Gæt engang...

Citat:
Min grundholdning er, at forbud skaber nogen uheldige situationer - og jeg hælder nok lidt til, at hjemmelaboratorier er i netop den kategori. Så jeg ved snart ikke, hvor ufattelig synd det er, at han er blevet busted. Men måske tager jeg fejl af, hvor ufattelig nemt og sikkert og risikofrit det er at lave MDMA?

Hvorfor er et hjemmelab en uheldig situation? Hvis man laver sine stoffer selv, styrer man jo også selv kvaliteten og renheden, og det er da efter min mening klart at foretrække fremfor at købe noget af ukendt kvalitet fra et undergrundslaboratorie. Det sværeste ved at lave MDMA er at skaffe de nødvendige kemikalier, og den største fare ved det er sgu at man kan blive knaldet. Selvfølgelig er det ikke noget man bare lige skal begive sig hovedløst ud i, men hvis man sætter sig ind i sagerne og bruger sund fornuft er risikoen til at overse, hvis man ser bort fra de mulige retslige konsekvenser.

Og hvad er det nu der er grunden til at stoffer bliver lavet i undergrundslaboratorier uden diverse sikkerhedsudstyr og analyseapparatur? Sagde du lovgivningen? Men du mener stadig det er godt han blev bustet, fordi han muligvis, forudsat at din uunderbyggede teori er korrekt, arbejdede under forhold som lovgivningen nødvendiggjorde, den samme lovgivning som giver bevæbnede mænd "ret" til at trænge ind i hans hjem og tvinge ham med sig mod hans vilje?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

@Ionium: Fornuftigt skrevet...

Dog vil jeg sige, at undergrundslabs ikke altid går efter urene produkter. Feks ved jeg, at i Holland, hvor langt størstedelen af Europas MDMA kommer fra, der er der ikke længere priserne de konkurrerer på men renheden. Derfor kan man se de lækreste store klare krystaller for, ja, virkelig ingen penge.

Mht faren, så bliver omkring 1/3 af de bustede labs taget fordi de sprænger i luften, så de skal da være lidt påpasselige!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Mht faren, så bliver omkring 1/3 af de bustede labs taget fordi de sprænger i luften, så de skal da være lidt påpasselige!

OK, det kommer lidt bag på mig, hvor har du den oplysning fra? Og er der i den forbindelse nogen statistik over personskader ved eksplosionerne? Og gælder det kun MDMA-labs, eller er det druglabs generelt?

Og ja, gu skal man være påpasselig! Organisk syntese skal man generelt holde sig fra hvis ikke man ved hvad man laver, ingen tvivl om det. Den viden der kræves for at lave MDMA er dog ikke mere omfattende end at de fleste med flair for kemi ville kunne erhverve den på relativt kort tid med lidt målrettethed, og derefter udføre syntesen uden at være til fare for hverken sig selv eller andre.

Jeg vil tro at de fleste eksplosioner i undergrundslabs skyldes at folk enten ikke ved nok om hvad de laver, eller også er de simpelthen for skødesløse med sikkerheden. Naturligvis kan ulykker også forekomme for folk der tager alle nødvendige forholdsregler og ved hvad de laver, men det hører heldigvis til sjældenhederne.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg har infoen fra et foredrag om narkokemi afholdt af en retskemiker fra Århus. Jeg mener det var både MDMA og amfetamin labs, den statistik dækkede.
Mht årsagerne, så er det helt sikkert fordi de laver en largescale produktion med et par hundrede liter i hver reaktion, uden at have det rette udstyr og de rette laboratorieforhold. Førnævnte kemiker viste også billeder fra nogle af de store labs, der var blevet bustet inden en eksplosion, og det var virkelig usle forhold, og dårlig omgang med meget brandbare væsker!
Og ja, de folk er jo nok ikke uddannede kemikere, så der mangler nok noget viden om kemikalierne.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Citat:
Førnævnte kemiker viste også billeder fra nogle af de store labs, der var blevet bustet inden en eksplosion

Så vidt jeg ved kan Panserne ikke spå :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]