Malkavian skrev:
Personlig er jeg skeptisk overfor at indtage ting, der er fremstillet af 22-årige amatører i deres hjemmelaboratorier og uden for nogen form for kontrol eller kvalitetsstempel.
En generel skepsis overfor stoffer produceret illegalt er helt klart sund fornuft, eftersom disse ofte er produceret af folk der vægter profit højere end brugernes helbred, og hvis de kan tjene flere penge på den ekstra vægt diverse affaldsstoffer tilfører stoffet, gider de som regel ikke bruge tid på at rense deres produkt ordentligt op. Ud fra de få oplysninger der er tilgængelige er der dog ikke noget grundlag for at vurdere kvaliteten af den unge mands produkt, hvis han i det hele taget har lavet noget. Og det er jo ikke umuligt at han f.eks. er universitetsstuderende og derigennem har adgang til professionelt analyseudstyr.
Tager du selv stoffer? Hvis ja, kender du så kvaliteten af dem?
Citat:
Men har folk det generelt godt med at indtage den slags, eller er det en tolereret tilstand fordi man ikke kan få stofferne lovligt.
Gæt engang...
Citat:
Min grundholdning er, at forbud skaber nogen uheldige situationer - og jeg hælder nok lidt til, at hjemmelaboratorier er i netop den kategori. Så jeg ved snart ikke, hvor ufattelig synd det er, at han er blevet busted. Men måske tager jeg fejl af, hvor ufattelig nemt og sikkert og risikofrit det er at lave MDMA?
Hvorfor er et hjemmelab en uheldig situation? Hvis man laver sine stoffer selv, styrer man jo også selv kvaliteten og renheden, og det er da efter min mening klart at foretrække fremfor at købe noget af ukendt kvalitet fra et undergrundslaboratorie. Det sværeste ved at lave MDMA er at skaffe de nødvendige kemikalier, og den største fare ved det er sgu at man kan blive knaldet. Selvfølgelig er det ikke noget man bare lige skal begive sig hovedløst ud i, men hvis man sætter sig ind i sagerne og bruger sund fornuft er risikoen til at overse, hvis man ser bort fra de mulige retslige konsekvenser.
Og hvad er det nu der er grunden til at stoffer bliver lavet i undergrundslaboratorier uden diverse sikkerhedsudstyr og analyseapparatur? Sagde du lovgivningen? Men du mener stadig det er godt han blev bustet, fordi han muligvis, forudsat at din uunderbyggede teori er korrekt, arbejdede under forhold som lovgivningen nødvendiggjorde, den samme lovgivning som giver bevæbnede mænd "ret" til at trænge ind i hans hjem og tvinge ham med sig mod hans vilje?