Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 13:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2319857&rss

Skoler flyder med hash

Danske folkeskoleelever svømmer i hash. Op mod 80 procent af de ældste elever i folkeskolen siger, at de kan skaffe hash inden for én time. Det skriver B.T.

Det er SSP-medarbejder Laura Nielsen, der i avisen giver det rystende billede. Hun oplyser, at 80 procent af eleverne rækker hånden op, hvis hun spørger, hvem der kan skaffe et gram hash for en 50'er.

10 SSP-medarbejdere fordelt over hele landet kan nikke genkendende til billedet i de ældste klasser.

Frederikshavn kommune har for lang tid siden erkendt problemet med hash på skolerne.

"Det var temmelig alarmerende, da vi i efteråret fandt ud af , at pusherne havde mavet sig ind på skolerne," siger kriminalinspektør Jørgen Hansen fra Frederikshavn Politi.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
I EB stod der 15 minutter :-D Pænt optimistisk...

De er så fulde af crap de SSPere...

Titel:
Dedikeret medlem

mon ik også nogen af de kræ har snakket over sig. Hvis de har dobbelt lektion tager det jo 1½ time inden de kan

Titel:
Junior medlem

Hmm Jah har læst en del om det , Men er det ikke lidt bagud? *griner*
Ej men seriøst , det er ca 10 år siden jeg startede med at ryge hash , og allerede den gang i skolen var det ingen problem for nogle af os at skaffe hash...

1 sætning ! .. : velkommen til den virkelige verden hehe :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Den gang jeg gik i folkeskolen var det pisse besværligt at skaffe hash :? Vi var nød til at tage helt fra Vejen til Kolding.. De har det alt for nemt nu til dags! :P

Senest rettet af NowhereMan 06 maj 2005 11:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
.

Senest rettet af dopefish 19 maj 2009 22:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Var skam nemt nok , som jeg skrev for ca 10 år siden da jeg gik i folkeskole ... intet problem med hash

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Skoler har altid flydt med hash. Det er endda af min overbevisning at det ikke er så slemt som det har været. Nu er der bare kommet andre ting til. Jeg kender flere, der kan finde på at snuppe en kiks i ny og næ, mens de er i skole. (Teknisk skole, der er jo lidt friere tøjler :) )

Titel:
Junior medlem

Okey ligefrem kex?... :roll:

Det havde jeg godt nok ikke hørt om før nu :? ... Men hvad .. Jeg lever sku også i stenalderen næsten med alt det hash jeg ryger *GG* :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, jeg synes også det er dybt uforsvarligt, men hvad, folk skal gøre det de vil. Så længe det ikke skader andre end dem selv.

Jeg tog selv meget amf, da jeg gik på HF, det fandt jeg så også ud af er en ret dårlig ide... :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
xun skrev:
Skoler har altid flydt med hash. Det er endda af min overbevisning at det ikke er så slemt som det har været. Nu er der bare kommet andre ting til. Jeg kender flere, der kan finde på at snuppe en kiks i ny og næ, mens de er i skole. (Teknisk skole, der er jo lidt friere tøjler :) )

lige den der kan jeg nikke genkendene til ;) ser tit mine kammerater nuppe en i ny og næ på teknisk.. har endag en der gør det i folkeskolen :\:\ men det er lidt deres eget problem.. prøver at advare dem mod at begynde i hverdagene.. men gider de høre.. nææææææ.... så der vist heller ikke ret meget mere man kan gøre

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
xun skrev:
Ja, jeg synes også det er dybt uforsvarligt, men hvad, folk skal gøre det de vil. Så længe det ikke skader andre end dem selv.

Jeg tog selv meget amf, da jeg gik på HF, det fandt jeg så også ud af er en ret dårlig ide... :(

hvorfor var det en dårlig ide :p?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fordi at efter ½ år, kunne jeg ikke passe skolen mere... Blev smidty ud med 60% fravær....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Købte også avisen, fordi jeg blev forarget over overskriften... hvor længe kan historien om udbredt hash være forsidestof? :P Det er også ret overdrevet, af 8 ud af 10 kan skaffe hash på under et kvarter... mange rækkede vel hånden op for at virke lidt smarte. For manges vedkommende skal de jo have fat i nogle, der kan skaffe det, og de kan kun få fat på det, hvis de andre ellers har tid osv. Sådan ved jeg da, at det er mange steder.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hehe min folkeskole har nu aldrig flydt særlig meget med hash..

Det er nu også nemt at forestille sig, at mange af eleverne har sagt de kunne skaffe hash for at lyde seje.. Det betyder jo en del at lyde sej når man går i folkeskolen.

Gymnasier osv flyder til gengæld sygt meget med hash.. På min skole er der sq en del der er skæve mens de er i skole osv.. Rimelig langt ude egentlig.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
Den gang jeg gik i folkeskolen var det pisse besværligt at skaffe hash. Vi var nød til at tage helt fra Vejen til Kolding.. De har det alt for nemt nu til dags!

Det er lige nemt at købe hash idag som det var dengang du gik i folkeskole...
Som i langt de fleste byer i DK har der altid været rigeligt med røg i Vejen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg siger jo ikke at der ikke var hash i Vejen, selvfølegelig var der det. Jeg kendte bare ikke nogen som solgte det i Vejen, dengang jeg gik i folkeskolen. Det tror jeg heller ikke der var andre fra min årgang der gjorde.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Der er kun en som får det til at flyde med hash på min skole.. MUHAHAHAHA!

Titel:
hmm dengang jeg gik i skole var det let nok at skaffe den fede, og jeg gik ud af folkeskolen i 95..... så jeg tror at det er et gammelt problem som folk først rigtig får øje nu....

Men sådan er det altid med danmark, man opdager lorten forkert og istedet for at fjerne den skændes man om hvem der har lagt den....

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
synes ikke jeg ser så meget hash i Vejen som der vidst har været engang :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]