Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
noname skrev:
Og egodødsoplevelsen må jo så være at rive huset ned, lave nye plantegninger, og bygge det op fra grunden igen, hehe...

Egentligt en ok analogi med huset.

ps: jeg glæder mig til at se, hvad du har opdaget i kælderen...

Jeg fik også "ego-død" af en art på dette trip. Men vil stadig sige at jeg kun var i kælderen.
Det med at rive huset ned er vist kun hvis du borbliver sindsyg.
Mens det at bygge huset op igen, betyder at man fik en ego-død og ændrer sine foldninger og tanker markant fremover pga. en slags åbenbaring af en art.

Nogen der er uenige?

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Infected Cope skrev:
noname skrev:
Og egodødsoplevelsen må jo så være at rive huset ned, lave nye plantegninger, og bygge det op fra grunden igen, hehe...

Egentligt en ok analogi med huset.

ps: jeg glæder mig til at se, hvad du har opdaget i kælderen...

Jeg fik også "ego-død" af en art på dette trip. Men vil stadig sige at jeg kun var i kælderen.
Det med at rive huset ned er vist kun hvis du borbliver sindsyg.
Mens det at bygge huset op igen, betyder at man fik en ego-død og ændrer sine foldninger og tanker markant fremover pga. en slags åbenbaring af en art.

Nogen der er uenige?

/Cope

Ego-dødsbegrebet er jo at rive huset ned for grænserne... eller i hvert fald flyve ud af skorstenen for at komme tilbage igen, og vide at det er et begrænset hus ;)... At rive det ned vil ikke være sindssyge, det vil nok nærmere være døden.
IMO er huset en for statisk begrænset analogi til ego'et... det burde i alle falde være et fatamorganahus så :D

AAAANYWAY. !
Man kan ikke få "ego-død af en art" enten bryder man grænserne for illusionen, eller man gør ikke... Plain and simple.. Du kan godt være blevet rykket godt rundt i din virkelighedsopfattelse, men det betyder ikke nødvendigvis død i den forstand du forstår død på.
Men måske du vil definere hvad du forstår ved ego og død før vi går videre?
Der kan godt være "transcederende" elementer ved et trip, uden at det er en "ego-død". Og hvis der er en ego-død til, så vil det mest mulig være en non-dual tilstand.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hva' så Cope, hvornår kommer rapporten op?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har tid i aften så jeg tror den bliver færdig i aften.

Jeg vil lige spørge..
Er det mulig/i orden at poste billeder i éns rapport der minder én om oplevelsen?

/Cope

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nope, men du kan lægge billederne ud og smide links til dem i rapporten.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Takker Ali..

Er ved at rette den til nu.. Er egentligt ret skuffet over hvor lidt jeg kan få ned på papir.
Mine tanker kan simpelthen ikke udtrykkes godt nok med skrift.

Gad godt man kunne sende en triprapport telepatisk.. Ville nok blive et shock for en nybegynder :twisted:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Infected Cope skrev:
Takker Ali..

Er ved at rette den til nu.. Er egentligt ret skuffet over hvor lidt jeg kan få ned på papir.
Mine tanker kan simpelthen ikke udtrykkes godt nok med skrift.

Gad godt man kunne sende en triprapport telepatisk.. Ville nok blive et shock for en nybegynder :twisted:

Bliv ved og ved og ved og ved. Og pludselig kan du sætte ord på alt.

Sådan er det også indenfor tegning, indenfor musik, indenfor alt andet. Øvelse gør mester.

Hvis du bliver ved, kommer der måske en dag hvor du kan skrive din rapport om til en endnu bedre rapport. Så kan du bruge din nuværende rapport som en slags reminder, så du ikke helt glemmer oplevelsen.

Skriv evt. flere stikord til, som kan sætte en tankestrøm hos dig, når du læser dem - det behøver ikke være en sætning, bare noget der giver dig "flashbacks" fra din oplevelse.

Og det vigtigste ved en triprapport er ikke om andre forstår den og hvad andre synes om den, men mere om du selv forstår den. En triprapport er noget personligt, som KAN deles med andre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er den online

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Cope > Fusionsteknologi er en slags omvendt atomkraftenergi, hvor man får 2 små molekyler til at smelte sammen, istedet for, som i atomkraft, spalter store molekyler over i to. Fordelen med fusionsteknologi er, at man kan lave enorme mængder energi uden nogen form for strålingsforurening. Det er dog endnu ikke lykkes at udføre fusion i større målestok, men det ku nemt gå hen og blive fremtidens energikilde hvis det lykkes. Tror du vil kunne finde en masse om emnet med en søgning på "nucelar fusion".

Dit bad-trip minder mig om mit eget idet jeg også blet kastet ind i en fuldstændig fremmed "parallel"-verden, hvor jeg ikke havde en chance for at navigere eller finde hoved og hale på noget som helst.

btw, så ville det nok være smart at lægge rapporten op et sted hvor html koderne bliver tolket, det er ret irriterende at læse en rapport med koder som "&# 8211;" over det hele...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
Cope > Fusionsteknologi er en slags omvendt atomkraftenergi, hvor man får 2 små molekyler til at smelte sammen, istedet for, som i atomkraft, spalter store molekyler over i to. Fordelen med fusionsteknologi er, at man kan lave enorme mængder energi uden nogen form for strålingsforurening. Det er dog endnu ikke lykkes at udføre fusion i større målestok, men det ku nemt gå hen og blive fremtidens energikilde hvis det lykkes. Tror du vil kunne finde en masse om emnet med en søgning på "nucelar fusion".

No fucking way!!!! :shock: :shock: :shock:

Drupe skrev:
Dit bad-trip minder mig om mit eget idet jeg også blet kastet ind i en fuldstændig fremmed "parallel"-verden, hvor jeg ikke havde en chance for at navigere eller finde hoved og hale på noget som helst.

Okay.. Kan du ikke lave en rapport om dit trip også?

Drupe skrev:
btw, så ville det nok være smart at lægge rapporten op et sted hvor html koderne bliver tolket, det er ret irriterende at læse en rapport med koder som "&# 8211;" over det hele...

Skal lige se på det :wink:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Drupe skrev:

Hvad mener du? Læst evt. dette: http://www.jet.efda.org/pages/content/fusion1.html - eller på wikiPedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_fusion

Alle detaljerne fra mit trip er efterhånden forsvundet ud i glemslen, det er lidt det samme problem med kraftigt ændrede bevidsthedstilstande som drømme - det er svært at huske hændelserne når man er tilbage i sin vante bevidsthedstilstand. Jeg kan huske en masse glimt og situationer fra mit trip, men jeg tror ikke jeg vil kunne skrive det sammen til nogen meningsfyldt rapport.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drupe skrev:
Infected Cope skrev:
Drupe skrev:

Hvad mener du?

Min teori er at hans hjerne pr. automatik slog tankerne fra til fordel for ukritisk fordømmelse, i samme øjeblik han så ordet "atomkraft" i din post. Det er en almindelig reaktion når folk ikke aner hvad man snakker om og ikke gider sætte sig ind i det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej misforståelse..

Jeg var bare overrasket over at jeg åbenbart havde prædiket om noget der findes i virkeligheden, og som jeg ikke aner noget om..

Det kunne ligeså godt have været alt muligt andet jeg havde sagt, men mit svar var fusions teknologi.. Ringede også til Askepot efter jeg havde læst det.. så det er skam ikke fordi det ikke interesserer mig!

Me like fremtiden og videnskaben der kommer til os..

Nu er der sikkert mange der tror at jeg havde været inde og læse om det før jeg trippede, men det eneste jeg har hørt og læst om med hensyn til fusion er at to selskaber kan fushionere til ét selskab for at klare sig bedre mod konkurrenterne.

Jeg er ikke i chok men MEGET overrasket..

Hmm.. hvis folk ikke tror på mig, så kan jeg huske noget med at kraftværkerne hvor fushions teknologien udføres er fremtidsbyernes centrum + at man kan se noget stærkt grønligt lys fra den store kugle hvori det bliver lavet/produceret/fushioneret/....
Hvis det så sker en gang om laaaaaaaang tid.. Så var jeg der sku!

Titel:
Insane psychedelia user!

Du er en sand profet. En psykedelisk Muhammed!

Lad nu vær med at lægge for meget i trippet. Jeg har i dagevis tænkt over et topic om netop dette emne; at nogle folk lægger alt for meget i tripprocessen og hvad den gør ens hjerne i stand til. Hold øjnene åbne, jeg poster hurtigst muligt en uddybbelse af denne kritik.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg synes det virker utroligt hvis du ikke vidste noget som helst om det inden dit trip...

Den måde du beskriver gud på, har jeg også hørt nogle teorier om... Det med at hele verden er en slags computerspil... For mig er det en tanke som er lettere at tro på end alle de andre religioner der findes! Mennesket kan jo sikkert også engang udvikle kunstig intelligens og så kan vi måske også engang lave et helt univers i en computer... Jeg synes det er en vild tanke! :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hasse skrev:
Jeg synes det virker utroligt hvis du ikke vidste noget som helst om det inden dit trip...

Den måde du beskriver gud på, har jeg også hørt nogle teorier om... Det med at hele verden er en slags computerspil... For mig er det en tanke som er lettere at tro på end alle de andre religioner der findes! Mennesket kan jo sikkert også engang udvikle kunstig intelligens og så kan vi måske også engang lave et helt univers i en computer... Jeg synes det er en vild tanke! :shock:

Præsis.. Mange har sagt at det minder utroligt meget om Matrix, men jeg synes ikke det mindede mig om matrix. Den "skaberen" havde helt sikkert ikke skabt os for at bruge os som en energikilde osv.. Det var ikke en maskine.. Nærmere ~levende~
Jeg synes også selv at denne filosofi er nemmere at forholde sig til end så mange andre, men den er også lidt kold.
Er vist stadig lidt i vildrede om hvad jeg skal tro..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nelson Muntz skrev:

Lad nu vær med at lægge for meget i trippet. Jeg har i dagevis tænkt over et topic om netop dette emne; at nogle folk lægger alt for meget i tripprocessen og hvad den gør ens hjerne i stand til. Hold øjnene åbne, jeg poster hurtigst muligt en uddybbelse af denne kritik.

På samme måde som du har forklaret begrebet meme senere? (dvs. aldrig, for folk der ikke ved hvad jeg snakker om)

Og bare fordi du ikke tror tripoplevelser kan have den gyldighed som folk tillægger dem, betyder det vel ikke at du nødvendigvis har ret?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
yeti skrev:
Og bare fordi du ikke tror tripoplevelser kan have den gyldighed som folk tillægger dem, betyder det vel ikke at du nødvendigvis har ret?

Nej, det gør det ikke, men det er vel relevant nok med en diskussion af dette emne? Og bare fordi du og andre herinde tror at trippet har en dybere spirituel dimension, betyder det vel ikke at I nødvendigvis har ret? :P

mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Cool fortælling af begivenhederne :)...
Men som en anden forslog smid det dog op her i emnet også, så man kan se billederne du linker til og tegnene fra html koderne.

Den kommentar jeg smed til tripraporten, og min personlige "tro" (jeg har ikke selv oplevet noget lignende), passer bedere sammen med din sidste teori, men den fik jeg ikke lige læst i første omgang..... Men kunne det ikke tænkes at man kunne opleve også at blive et med dette lys/gud (at man er et med dette lys), det er der jo trods alt mange vise mænd, der påstår at have oplevet. :D

Rigtig fed raport :D

Titel:
Insane psychedelia user!

yeti skrev:
Nelson Muntz skrev:

På samme måde som du har forklaret begrebet meme senere? (dvs. aldrig, for folk der ikke ved hvad jeg snakker om)

Det er jo en katastrofe :roll: Jeg har faktisk haft det i baghovedet, men jeg har faktisk utroligt lidt fritid pt, og kan derfor langt gøre de ting jeg tidligere har haft intention om. Jeg har til gengæld givet folk en specifik bogtitel, og det er helt gratis at gå ind på bibliotek.dk og låne den. Desuden kan jeg ikke se at det har nogen relevans her, og det er ej heller noget logisk gyldigt argument (:P).

yeti skrev:

Vent nu lige til jeg har postet mit fulde argument, før du begynder at kritisere det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]