Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa alle hash elskere.. :)

Jeg har et par spørgsmål, jeg fik nemlig før sommer et par skud af en kammerat, de var ca 40 cm høje dengang nu er de næsten 80 cm høje!

Den højeste blev klippet ned da den var en han! (håber jeg) (den havde et meget højt skud, med små kugle lignende klokker på!)

De to andre planter har ialt måske 8-10 skud Som jeg går ud fra er dem jeg kan bruge (de er altså hun planter ) første gang jeg så at der var skud var for ca 10 dage siden, men syns ikke de er særlig store, og de er stadig meget grønne! De er plantet i et bed i min have :)

Mit spørgsmål til jer er hvornår jeg skal klippe dem af og ligge dem til tørre?

Dertil vil jeg gerne vide om jeg bare skal lade planterne stå når de er høstet eller om de skal klippes ned, Jeg har klippet han plantet 5 ca fra jorden så der bare står en lille stilk? skal den hives op med rod eller hva?

Der er vel også det spørgsmål tilbage , hvordan skal jeg behandle de skud jeg klipper af? er der noget jeg skal fjerne fra dem eller skal hele lortet bare tørres en måneds tid, og så er det klar til mix?

Håber i kan hjælpe mig!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Hej!

1) Godt du fik klippet den han ned i en fart.

2) Dine skud er kommet relativt sent, hvorfor er ikke noget jeg tør gøre mig klog på, men mht. til høsten så kan du godt lade dem sidde et stykke tid endnu. Vejret er endnu gunstigt og det er en ukrudtsplante kan der ske meget på kort tid. Pas dem kærligt, sørg for at de har vand osv. Når der begynder at komme nattefrost er det ved at være slut og du kan høste.

3) Skuddene skærer du af så der stadig er lidt du kan tage fat i. Det er for at de bedre kan hænge til tørre. Når du så har hængt dem til tørre, så skal du sikre dig at tørrestedet er mørkt og at der ikke er mulighed for fugt (rummet må ikke være for indelukket). Skuddene trimmer du for de største og mest udskejende blade tæt inden ophængningen. Koncentrering af det endelige resultat!

4) Hvad du gør med resten af planten er en smagssag og et spørgsmål om redskaber. Hiv den op og forær den til komposten, eller træk noel af den.

Håber jeg har besvaret nogle af dine spørgsmål med min novice-viden... Mr. Young

PS. Kan du ikke poste nogle pics af din plante? Ku' være nice!!

Titel: Billeder
Junior medlem

Desværre har jeg ingen billeder af dem, har nemlig ikke noget digital kamera, men de er desværre ret små, faktisk intet at prale af, bare et forsøg! Ham min kammerat jeg fik dem af har 1,7 meter planter! ! ! så hvorfor mine er så små ved jeg virkelig ikke,

Jeg ved ikke hvordan man trækker noel! så de bliver smidt ud, jeg trækker hannen op med rod men de andre får lov at stå, måske de spirre igen til næste sommer:... altså jeg klipper dem ned, men roden får lov at blive, (aner ikke om det er smart) meen.. ved ikke lige om min kammerat får frø igen næsten år!

tak for hjælpen..

Titel: Re: Billeder
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
weevil skrev:
Desværre har jeg ingen billeder af dem, har nemlig ikke noget digital kamera, men de er desværre ret små, faktisk intet at prale af, bare et forsøg! Ham min kammerat jeg fik dem af har 1,7 meter planter! ! ! så hvorfor mine er så små ved jeg virkelig ikke,

Jeg ved ikke hvordan man trækker noel! så de bliver smidt ud, jeg trækker hannen op med rod men de andre får lov at stå, måske de spirre igen til næste sommer:... altså jeg klipper dem ned, men roden får lov at blive, (aner ikke om det er smart) meen.. ved ikke lige om min kammerat får frø igen næsten år!

tak for hjælpen..

Cannabis planten kan ikke overvintre så det kan du godt glemme.
Brug boardets søgemaskine ang. nol trækning. Der er nogen topics om det.

//DH

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]