Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 09:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Er der nogen af jer der har prøvet at tage en dosis MDMA alene (eller med en sitter) med indadvendt opmærksomhed, hvor formålet var at konfrontere og arbejde med et indre psykisk og/eller spirituelt problem, eller blot komme i bedre kontakt med sig selv og sin kerne?

En form for terapeautisk/meditativ brug af stoffet ecstasy, hvor målet er at opnå permanente, positive langtidsvirkninger.

Jeg vil meget gerne høre om jeres oplevelser og resultater med denne fremgangsmåde, da jeg selv overvejer at prøve den af.

Jeg har aldrig prøvet MDMA før skal det lige siges, men jeg er ikke interesseret i at bruge det som feststof, da jeg ser langt mere spændende muligheder i at bruge stoffet mere målrettet/"seriøst".

Et lille sidespørgsmål: Jeg har overvejet at starte med 80mg, men jeg har læst i Jørgen Lumbyes bog "Brug og misbrug" at der ved traditionel terapeautisk brug normalt anvendes 120mg eller mere for den bedste effekt. Hvad er jeres kommentarer til det?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lyder spændende, har aldrig selv prøvet. Men hvis du forsøger dig, så husk en triprraport!

Inde på irc.eftnet.net @ #psychedelia spurgte jeg om hvor meget ren mdma man skulle indtage, der blev svaret 100-150mg, da personers størrelse jo var forskellig.

Held og lykke

Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Drupe skrev:
Er der nogen af jer der har prøvet at tage en dosis MDMA alene (eller med en sitter) med indadvendt opmærksomhed, hvor formålet var at konfrontere og arbejde med et indre psykisk og/eller spirituelt problem, eller blot komme i bedre kontakt med sig selv og sin kerne?

En form for terapeautisk/meditativ brug af stoffet ecstasy, hvor målet er at opnå permanente, positive langtidsvirkninger.

Jeg vil meget gerne høre om jeres oplevelser og resultater med denne fremgangsmåde, da jeg selv overvejer at prøve den af.

Jeg har aldrig prøvet MDMA før skal det lige siges, men jeg er ikke interesseret i at bruge det som feststof, da jeg ser langt mere spændende muligheder i at bruge stoffet mere målrettet/"seriøst".

Et lille sidespørgsmål: Jeg har overvejet at starte med 80mg, men jeg har læst i Jørgen Lumbyes bog "Brug og misbrug" at der ved traditionel terapeautisk brug normalt anvendes 120mg eller mere for den bedste effekt. Hvad er jeres kommentarer til det?

Nu ved jeg ikke hvor stor eller lille du er. Men hvis du er en ung mand af normal bygning, så tror jeg næppe at du vil få den store effekt ud af 80mg. Ved godt du ikke skal være super blæst, når du skal bruge stoffet som du nu vil. Men alligevel.

Good luck :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Da Ann Shulgin lavede MDMA-sessioner sammen med hende hypnoterapeuten (kan ikke huske hvad hun hed) gav de typisk patienten 120 mg og et 60 mg (eller 40 mg) supplement efter den første time. Supplementen var naturligvis valgfrit, men det forlænger peaket med en time.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Jeg har lånt Jørgen Lumbyes bog "Ecstasy" - bog er så meget sagt ... det er mere et hæfte på ca 50 sider.

Men i den citerer han en erfaren MDMA terapeut (kan ikke huske hvilken) men han skitserer, så vidt jeg husker, doserne sådan her:

Parterapi og religiøse indsigter, og generelt udadvendt terapi = Lav- og mellemdosis (60-100 mg vil jeg gå ud fra)

Og indadvendt, evt blindfolded terapi, samt Post Traumatic Stress Disorder, m.m. = Højdosis (100-150 mg) ...

Jeg havde jo igår min jomfru MDMA-tur, med formålet selvindsigt - omkring parforhold og generel livsstatus osv. Da det var et helt nyt stof for mig, og af sælger havde fået anbefalet at starte med ca 50-60 mg, blev det en dosis deromkring.

Oplevelsen var kraftig nok til min jomfru-oplevelse med MDMA. Nu skal det her jo ikke være en triprapport, men jeg vil i korte træk nævne:

Efter ca 30 min begyndte jeg at føle mig kraftigt i tvivl om hvorvidt jeg var helt normal eller var påvirket. Dette er en normal effekt af MDMA som forsvinder når stoffet sparker igennem, i mit tilfælde efter ca 55 min.

Da så jeg pludselig verden anderledes. Jeg så solnedgangen over Blegdamsvej, som det den var, "bare en solnedgang" uden stærk pladdersentimentalitet! Men jeg kunne også pludselig se hvor meget jeg lever i frygt hver dag. Frygt for død, overfald (mig selv og mine kære), frygt for at MDMA'en ville være uren (urealistisk da det var fra god kilde, og testet) alt i alt kunne jeg se hvordan jeg helt ubevidst ikke er mine gamle, fobiske kvaler helt kvit, og hvordan jeg er nødt til at tage et standpunkt i mit liv. Acceptere at jeg lever i nuet og ikke kan tage sorger på forskud - det er jo idioti at gøre;-) Sige til mig selv at jeg IKKE nødvendigvis oplever ulykker lige om hjørnet på livets landevej.

Anyway, min kæreste og jeg gik så i Fælledparken, satte os ned, og jeg kunne se så mange indre kvaler så tydeligt, og jeg talte og talte og talte, men meget mere roligt end ellers. Jeg var ked af det, men der faldt ro på, og jeg følte at det var sundt for mig at få hul på mine følelser (jeg har ellers svært ved at vise sårbarhed)... Så jeg var følsom, og alligevel ikke. Det var en følelse af at være neutral, men i neutraliteten var fred, en ro som ikke helt kan beskrives.

Det minder mig om Zen-buddhismen (som jeg dyrker) - at alting bare "er" og at jeg var "mig selv" ...

Når jeg skriver dette, nu dagen efter, vil jeg sige at jeg er glad for oplevelsen, at MDMA klart har potentiale, og at jeg føler mig meget mere connected med mine omgivelser. Jeg er i skole i skrivende stund, og oplever ikke eufori, eller noget "ekstra" men føler mig meget naturlig. Stabiliseret, men stadig hul igennem til min indsigter igår. Følelser som jeg hilser velkommen, og en slags ny start, som tillader mig at arbejde med de ting som hindrer mig i at leve frit ...

Konklusion:
60 mg er nok til en effekt og "hul igennem" - men 80-100 mg ville nok have tilladt stoffet at hjælpe mig mere i den rigtige retning - så jo, jeg vil sige, til dig Drupe; 80-100 mg startdosis kan klart anbefales. Det er i al fald min næste dosis.

Hygge 8)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Super beskrivelse af din første tur, olipower. Det lyder til at du har fået det ud af den du havde sat dig for, hvilket jo er rigtig godt.

Jeg har haft mine spirituelle indsigter, på svampe såvel som i ædru tilstand, så det er mere resultater end indsigt jeg selv søger. Man kan sige at jeg ønsker at mine momentane indsigter skal manifestere sig mere i mit liv, og blive til mere end blot de smukke "glimt" jeg oplever af og til.

Så jeg tror jeg er ved at have besluttet mig for at gå op på 100-120 mg (heller ikke mere, det er jo første gang), og gå igennem oplevelsen med lukkede øjne og musik på anlægget (evt. vekslende med stilhed), og forsøge at konfontere hvad der end måtte dukke op.

Jeg ville stadig sætte utroligt meget pris på at høre andres erfaringer med netop denne fremgangsmåde.

PS: Jeg har iøvrigt fundet en guide: MDMA-psykoterapi til behandling af Post Traumatisk Stress fra MAPS - det er ikke lige det problem jeg har, men jeg er sikker på at den kan være særdeles brugbar alligevel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det lyder heftigt - vil du gøre det alene eller med en sitter?

Anyway, ang at integrere indsigterne i hverdagen / transformation, sad jeg lige og tænkte lidt over det, og fandt at jeg til det formål har haft stor gavn af følgende:

Neale Donald Walsch: Guddommelige Samtaler 1, 2, 3 - kan lånes på biblo.
Start med 1'eren, det er fantastiske bøger, og handler i grove træk netop om at VÆRE den man VIL være, istedet for at være den som ØNSKER at være den man ønsker at være. Comprende? :P
På dette link forklarer han det selv:
http://www.cwg.org/av/audio/50-10-4-hi.mov
Et must lyt! :P

Carlos Castaneda: Uendelighedens Aktive Side. Også på biblo. Opsummerer hele Castaneda's forløb med hans læremester Don Juan. I grove træk handler det om at finde den sande intention (vilje) og handle derefter med 100% dedikation.

Aleister Crowley: Samlede Thelemiske værker. Thelema (vilje) ... handler om at udøve sin sande vilje i overensstemmelse med universets orden. Personligt har jeg svært ved at tage Crowley seriøst - han var en skør kugle, og ikke særlig pålidelig. Men han kan nogle tricks :P

En del kan findes her:
http://www.parcival.dk/libers.htm

Det var så lektier til weekenden :twisted:

Anyway, så kan man sige at hvis et drug kunne ændre en personlighed fra den ene dag til den anden, uden aktivt arbejde, så ville det være et skræmmende drug. Dertil synes jeg at visdomslitteraturen danner en god synergi med katalysatoren (i dette tilfælde MDMA) - det er altid hårdt arbejde at integrere forandringer i den fysiske verden. Alting går langsommere end vi forestiller os i vores ikke-fysiske sind :shock:

EDIT; Jeg vil så lige tilføje at man kan finde stor fred og transformation i "bare" at acceptere det evigt foranderlige *nu* ... I accepten ligger frigørelsen. Og at arbejde for meget med sin vilje (jf. ovenstående anbefalinger) kan være hårdt, og man skal passe på ikke at være for hård ved sig selv / glemme sig selv.

For lige at se sagen fra to sider :lol:

Hygge;-)

Senest rettet af dieselpower 08 okt 2005 14:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Det er helt sikkert nogle fine titler, men lige nu står jeg på et punkt hvor jeg ikke gider læse mere om hvordan forskelle forfattere mener man finder sit inderste selv, sin vilje, sande kerne, hvad der er rigtigt og forkert eller hvad ved jeg. Jeg synes allerede jeg har særdeles godt fat i noget i mig selv, så lige nu ser jeg mere bøger som en distraktion fra målet end en hjælp. Hver ting til sin tid.

Jeg har ufatteligt meget lyst til bare at klatre op på 10-meter vippen og kaste mig ud istedet for at vade mere rundt i abstraktioner.

Så man kan sige at jeg bekender mig til det du skriver i din sidste del af din post, nemlig at tage udgangspunkt i nuet - "hvad sker der lige NU?"

olipower skrev:
Neale Donald Walsch: Guddommelige Samtaler 1, 2, 3 - kan lånes på biblo.
Start med 1'eren, det er fantastiske bøger, og handler i grove træk netop om at VÆRE den man VIL være, istedet for at være den som ØNSKER at være den man ønsker at være. Comprende?

Nope, jeg forstår ikke hvad forskellen er på at være den jeg VIL at være og den jeg ØNSKER at være. Jeg vil ingen af delene, jeg vil bare gerne være den jeg ER. :)
Jeg har lige lyttet til dit link, og synes det er fint det han siger, han taler helt sikkert fra hjertet. Men jeg tror ikke på at man kan udtrykke sin sjæl som en viljeshandling á la "jeg VIL følge min sjæl NU!!! JEG VIL JEG VIL JEG VIL!!!...bumbum...vente vente...hvorfor sker der ikke noget...?".
Jeg er kommet til den konklusion for mig selv, at det snarere handler om at holde op med at gøre alle de ting, fysisk og psykisk, der blokerer for at sjælen kan udfolde sig, end at udføre endnu flere handlinger. Og det er ret spøjst, for i vores kultur handler det altid om at gøre noget for at opnå noget. Men min personlige erfaring er altså, at jo flere og jo mere komplicerede handlinger man gør for at prøve at finde sin kerne, jo længere kommer man væk fra den.

Derfor er mit mål at indtage MDMA'en og gå i gennem oplevelsen meditativt med indadvent, acceptere alt der sker i nuet, og så bagefter intellektualisere over hvad der nu skete eller ikke skete. You see? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hey Drupe

Helt sikkert - jeg er selv nået til et punkt hvor jeg synes at have læst rigeligt - og så skal man absolut heller ikke spilde tiden på at studere, men praktisere!

Mht Neale Donald Walsch: Jeg tror ikke helt du har forstået hvad han mener - men det skriver du jo så også selv at du ikke gør :P

Hans idéer tager lidt tid at forstå, 3 bøger, men så falder 25-øren til gengæld, og man ser lyset :shock: hehe

Anyway, jeg har lidt svært ved at se hvad det er du vil opnå? Du skriver du har oplevet ok indsigter, men mere vil integrere right? Men samtidig bare vil være den du er?

Kan du evt forklare det ... så'n ... lidt mere i praksis??? (mig ikke forstå) ;-)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

olipower skrev:
Anyway, jeg har lidt svært ved at se hvad det er du vil opnå? Du skriver du har oplevet ok indsigter, men mere vil integrere right? Men samtidig bare vil være den du er?

Kan du evt forklare det ... så'n ... lidt mere i praksis??? (mig ikke forstå) ;-)

Jeg får sådan nogen spontane "glimt" af og til - det er lidt umuligt at forklare, for det er en følelse der rækker ud over ord - men det føles meget ægte og naturligt, meget mere naturligt end min hverdagsbevidsthed.

Jeg har i perioder oplevet "åbninger" af min intuition, til tider til et punkt hvor jeg ikke længere følte at jeg behøvede at bruge energi på at overveje ting, men bare gjorde hvad der føltes rigtigt. Det var nærmest som at være med i en film hvor jeg selv har hovedrollen og alle replikker er skrevet på forhånd, og alt bare glider perfekt og uhindret. Det føles så fint og let.

Jeg har oplevet at se komplicerede organiske mønstre for mit indre øje (ikke i mit synsfelt, men alligevel med min synssans, som om jeg har to syn). De kom også i glimt. Det er længe siden det sidst er sket, men jeg er for tiden igen begyndt at fundere over hvad det var. Mønstrene var outlined med en mere intenst mættet sort farve end noget man kan se på jorden, utroligt smukt.

Det var nogle af mine ædru oplevelser. På svampe har jeg har én gang oplevet total ekstase og visioner af hvad jeg vil beskrive som "den guddommelige moder". Andre gange helvedesoplevelser af total meningsløshed og lidelse. De fleste af mine trips har dog været de klassiske "funhouse" trips med gode venner, men de er, udover at være helt enormt morsomme, ikke så relevante i denne sammenhæng.

Jeg har oplevet alt muligt, men altid glimtvis og periodisk. Det er som om det guddommelige leger gemmeleg med mig, og det er både enormt morsomt og enormt frustererende på én gang. Alle disse oplevelser står i kontrast til min normale hverdagsbevidsthed som af og til føles lidt indskrænket og uden formål eller retning.

Jeg vil gerne have alle de her ting mere stabilt integreret i mit liv. Der er en del der skriver at de efter en eller flere oplevelser med MDMA er blevet i stand til at permanent kunne finde dette "space" inde i dem selv og trække på denne energi. Jeg er vild efter at have det sådan.

Jeg vil gerne have en mere stabil idé om hvad mine mål er og hvor jeg er på vej hen. Jeg vil gerne have mere retning og meningsfuldhed.

Man kan sige at jeg gerne vil bruge MDMA som de Zen-munke der bekender sig til MDMA bruger det. Nemlig til at "afdække" et rum inden i sig selv, så det bliver lettere at finde igen vha. fx. meditation, og desuden vil jeg gerne kigge på mit forhold til andre mennesker og de problemer jeg føler jeg har dér (jeg føler at de problemer jeg har med mit forhold til "det gudommelige" og så til andre mennesker hænger sammen i en meningsfuld helhed, og ikke kan skilles ad som sådan).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Meskalin (som jeg dog ikke selv har prøvet endnu) dækker en del af de ting du beskriver at have oplevet i glimt - organiske mønstre, farver som aldrig er set før, en følelse af at komme hjem, en hardcore men smooth oplevelse, som typisk fader næsten umærkeligt over i trippet ... går i spænd med virkeligheden på en speciel måde - indianer-narko når det er bedst hehe :lol:

Jeg synes hele tiden jeg støder på anbefalinger af det stof :P skete så sent som igår...

MDMA - det skal vi nok eksperimentere lidt med først - men meskalin er klart på min "to-do list" og burde måske også være på din :wink:

De ting du beskriver lyder i al fald meget som de meskalin-beretninger jeg har læst og hørt ...

Men, anyway, jeg tror du er nødt til at finde dig i virkelighedens / den fysiske verdens trummerum?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Lyder interessant det med meskalin.
Men synes ikke man kan drage nogen konklusioner omkring om mine oplevelser minder om det før det er prøvet. "Organiske mønstre" kan jo dække over mange ting, og følelsen af at komme hjem kan man jo opleve på en del forskellige psykedelika - men det ville godt nok være noget af en åbenbaring hvis meskalin virklig giver de samme effekter som jeg allerede har oplevet i ædru tilstand! :)

Jeg kunne da godt tænke mig at prøve meskalin på et tidspunkt - men det skal fandme være et ekstrakt, det med at æde opkogt plantemateriale med vanvittig elendig smag for derefter at brække det op igen har jeg gjort for absolut sidste gang (ayahuasca).

Jeg tror dog LSD er det næste psykedeliske stof jeg vil prøve. Men det ligger under alle omstændigheder et godt stykke ude i fremtiden. Nu gælder det MDMA.

olipower skrev:
Men, anyway, jeg tror du er nødt til at finde dig i virkelighedens / den fysiske verdens trummerum?

Ja, det vil jeg også, det jeg vil opnå er en større harmoni imellem mig, andre mennesker, den fysiske verden og den transpersonlige verden. Jeg har ikke i sinde at flygte fra den fysiske verdens realiteter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]