Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Nu går jeg lige lidt OT, men fed tudse! Det ligner en B. marinus? Er den stor nok til at hapse mus endnu?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Piercer er det din tudse? Hvis det er en B. marinus hvordan har du så fået fat i den? Og hvordan trives den?

Titel:
Det er en B. marinus og den trives fint og yep den er stor nok til at hapse mus, den har været på skrump i lang tid pga den ikke liv tage død føde og den blev fed af at få for mange mus.

Den er temmelig dyr i insekter og larver, men der er hva den får nu og så æder den snilt for 400 kr i måneden. I mod 40 kr i mus, men det kan man ikke nøjes med at fodre med selv om det er sjovt.

BilledeBillede

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
Kunne vi ikke få nogle billeder hvor den spiser mus? :twisted:

Titel:
Nu begynder vi at komme lidt off topic, men Misjal det er der allerde lagt op. Klik på det siste billed og kig efter munden, det er ikke den's tunge der stikker ud.

Dyret er jo i nemeste beskrivelse en mund med røv, så der er ikke meget at tage billeder af og det er ikke lykkeds mig endnu at filme eller tage fotos af den mens den stopper sig. Det går pænt stærkt og selv om den er stor og fed kan den bevæge sig overraskene hurtig og hoppe en ½ meters penge.

MVH
Piercer

Titel:
Insane psychedelia user!

TPL skrev:
Piercer er det din tudse? Hvis det er en B. marinus hvordan har du så fået fat i den? Og hvordan trives den?

Jeg har før set dem udbudt på danske reptilfora. Ellers må du bare en tur til Australien, de vil hellere end gerne af med dem :lol:

Titel:
Medlem

Orh.. Flere billeder? Evt. video? En frø der spiser mus.. gotta see that :lol:

Edit:
Havde ikk set
Citat:
Dyret er jo i nemeste beskrivelse en mund med røv, så der er ikke meget at tage billeder af og det er ikke lykkeds mig endnu at filme eller tage fotos af den mens den stopper sig. Det går pænt stærkt og selv om den er stor og fed kan den bevæge sig overraskene hurtig og hoppe en ½ meters penge.

Men giv den gas med det kamera, vil såååå gerne se det :twisted:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Majkel skrev:
En frø der spiser mus.. gotta see that :lol:

Det er en tudse, -ikke en frø.

Piercer@> Den er sød! Hvor intelligent er sådan et dyr? Synes jeg har hørt, at tudser kan være rimelig kloge. Kan man få kontakt med den?

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Må vi ikke se hvordan den bor og sårn.. Dine billeder har inspireret mig til at lave et kæmpe "aquarie" når jeg engang skal bygge mit eget hus n'stuff..
Kan frøer og tudser evt. leve sammen?
og hvad er forskellen udover at tudser ofte er meget større end frøer..

uha :)

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Størrelsen har faktisk ikke noget at sige. Prøv fx. at se denne frø, en Rana catesbeina. Hvor frøer er akvatiske og ofte glatte at se på er tudser udpræget terreristiske dyr med en mere "vortet" udseende hud. Som en tilpasning til deres levevis har de fleste frøer også svømmehud mellem tæerne. Naturligvis er der undtagelser fra regelen.

Mht. at holde dem sammen anbefales det som altid kun at have én art per terrarium. Udover de sædvanlige årsager skal man også tænke på at frøer og tudser, som Piercer så rigtigt påpeger, stort set er en mund med røv. De æder alt levende de kan gabe over.

Hvis vi fedter lidt for Noname tror jeg måske han vil vise os lidt billeder af hans Ceratophrys cranwelli Dét er en in-your-face-amphibie!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
gik lige på google og fandt nogle smukke billeder af Agalychnis callidryas.. Der skulle vel ikke være nogen herinde der skulle være den heldige ejer af sådan en farverig frø?

/Cope

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

er nødt til at spørge... har du den for a slikke på den? :shock:
eller bare alm. pet? =)

-For God Sakes

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg skal nok smide et par pics af min frø når jeg kommer tilbage til fastlandet igen... Egentligt minder C. cranwelli en del om en tudse af udseende, men da den har tænder er det en frø.

Min frø har ingeninteressante gifte, jeg tror bare den smager grimt. Og så er dens meget kraftige orange og gule mønstre nok også ret afskrækkende 8)

Titel:
Medlem

Er det 'normalt' at frøer/tudser spiser så store dyr som mus? :shock:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Sakes* Sekretet af B. marinus er ikke psykoaktivt.

*Majkel* I naturen æder rovdyr hvad de kan nedlægge. Med større mund følger større bytte.

Titel:
Mit nuværene terrarie er ikke særlig fedt, det er stort men "fatigt" indretet endnu. Det er ganske enkelt pisse dyrt at bygge terrarier og tidskrævene, mit store terrarie er jo pænt kæmpe taget i betragtning at jeg pt kun holder 1 B. Marinus i det.

Terrariet måler 260*190*170 (Højde*Brede*Dybde) små 10 m3.

Udstyr 400 Watt HPS, 125 Watt varme legme og en 90 L Sø/sump, der er muret dårligt omkring 90 L baljen og det er noget af det første der skal laves om på.

Terrariet ude fra, det er ikke færdig overhovedt!!!!!!

Billede

Så åbner vil lågen og kigger ind, der skal en yder plade på af pænt træ og ikke bare spånplade som det er nu.

Billede

Når man kommer ind er sumpen til højer, der lever guppier i sumpen og nogle meget sparsom grønne planter og en bundsvamp. Det er en monster dyr filter svamp som men kan lægge i akvarie bunde osv, det koster ca 1000 kr pr. m2 i den tykkelse jeg bruger. Der har over tiden dannets sig en kultur af "snask" i bunden som holder det hele i gang, der er ikke længere en cirkulations pumpe i vandet og der er ingen luftsten eller andet i vandet. Til tros for det er mine 4-5 guppier efterhånedn blevet til rigtig mange, så jeg ved ikke hvor mange fisk der er længere men over 20 er mit gæt.
Billede

Jeg står nu helt oppe i hjørnet og kigger mod det modsate hjørne

Billede

Og til sidst vender jeg mod udgangen igen og der kan man se det skjold der dækker for timere og strøm, det er instaleret et 125 Watt varme legme i klippen. Det er vigtig at sørge for der er luft imellem klippen og varme legmet, så stort et varme legme ville lave en "hot spot" hvis den var i kontakt med klippens cement og tudsen eller andre dyr ville få forbrændinger når de sætter sig for at suge sol.

Billede

@Fanny hmmmmm min er ikke den skarpeste ske i skuffen, de er ikke kontakt søgene dyr og det er der ikke mange krybdyr der er. Jeg kan kun komme på Skægagamen som er direkte opsøgene, de er monster nysgerige og vil meget gerne "kæles" med. Åbner man et terrarie med en masse unger og stikker armen ind, vil du iløbet af kort tid have adskilige små sjove fætre klatrene rundt på din hånd, arm og over det hele hvis de får lov.

Billed af en eller anden skægagame Skægagame

Pader er generelt sky og vil gerne gemme sig og hvis de ikke kan det har de forskelige forsvars mekanismer, min spreder en tåge sky af bufotonin sekret ud i luften med intention om at du skal ha det i øjnene.

Den er rimelig kold og puster sig bare op, den udviser ikke nogen synlig frygt og ser bare total olm ud hvis du forstyre den. Jeg har ikke set den sprede sekret endnu, men har hørt lyden det giver når den lukker gassen ud gemmen de pore den udskiler det gennem. Ifølge de bøger osv jeg har læst gennem tiden som krybdyrs intreseret, står der flere steder beskrevet hvordan den på op til en meters afstand er istand til at ramme dit ansigt med sekret men rimelig stor precision. Der står anbefalet beskytelses briller ved håndtering og at man holder børn og dyr fra at have kontakt med den, så de er åbenbart ikke 100% hamløse.

@Sakes jeg har den som observations dyr eller hvad man kan kalde det, jeg er modstander af at pette / kæle med sine krybdyr da det skaber mere stress end hygge for dyret. Med nogle meget få undtagelser, der er visse leguaner og agamer der kan blive hus tame og renlige. Har engang mdt en dame der havde 2 grøne leguaner der levede frfit i huset, de virkede mere som 2 meget lange gravhunde og hilse hende velkomen hjem osv. som en hund normalt gør.

Man må gerne slikke på den hvis man skulde ha lyst, men man får ikke en behalig oplevelse ud af det ifølge flere amricanske klåge åger. Dog koger de te på dem i australien og laver en vand ekstration eller hvad man skal kalde det, der fra har jeg fra flere forskelige hørt om drømme agtige trips med stærke visiuals. Ifølge amrikanske forskere er det ikke en hallucinogen men en forgiftings rus, men det er alle hallucinogener vel i en eller anden udstrækning.

@majkel det er ikke mange tudser der gør det, men der er adskilige der snilt kan snuppe en mus. Hornfrøer eks. er fuldstændig kolde, vifter du en finger foran den så snapper den og vil forsøge at æde dig. Det sker ofte at de kvæles i forsøget på at æde noget der er støre end dem selv, det er tæt på den kan æde noget på samme størelse som sig selv.

MVH
Piercer :twisted:

PS. er ved at bygge mit stue terrarie om, det bliver nice når det kommer er oppe og køre, men ved ikke endnu hvad jeg stopper derind.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Majkel skrev:
Kunne vi ikke få nogle billeder hvor den spiser mus? :twisted:

ROFL.. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]