Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hashkage
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej allesammen!

Jeg har fået anskaffet mig 10 gram til 500kr. Disse har jeg nydt en smule af via min nyinkøbte pibe.

Men nu går jeg og mangler lidt variation. Vil prøve andet end at ryge det. Derfor har jeg valgt at kigge på sjov kage og sjov te. Men her står jeg med et mindre problem.

Det er jo på tale, at indtagelse i drik eller spise fremfor i røg, skulle være meget mere effektiivt end indtagelse i røgform.

Så derfor lyder mine spørgsmål:

Hvor meget skal jeg bruge i en kage? Er der evt. nogle der har en opskrift på en god kage (gerne "Den-du-ved-nok"-kagen), som gider at lægge den op på nettet inklusive en idé om, hvor mange gram af min hash, der skal deri?

Hvor meget skal jeg bruge til hvor mange liter te?

Jeg takker på forhånd for besvarelsen! :) - Gerne hurtigst muligt, da jeg muligvis skal bage i dag. :)

P.S. Under formuleringen af dette indlæg har jeg været under en rus, så hvis det er helt galt skrevet og/eller malplaceret, ville det gøre mig fryd, hvis I ville gøre et eller andet ved det. :)

Titel:
Insane psychedelia user!

SØG SØG SØG SØG! Vi har haft mange topics omkring hashkager, jeg mener endda at jeg har lavet en opsamling på alle disse links i et topic samt links til et par andre sites. Søg på "kage" i dette subforum, og du burde få en del hits. Hvis du ikke får det (eller ikke kan finde ud af at søge :P), så skriv igen.

For din egen skyld, der er ingen grund til at skrive hvor store mængder du besidder eller hvad du har givet for dem. Meningen med sitet er ikke at vise sig med hvor meget narko man har eller hvor billig ens pusher er :) Jeg ved godt at du var blæst da du skrev posten, og sikkert ikke tænke over det, men jeg føler det er vigtigt at pointere.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

ellers så bare kom resten i og så stop med a spis når du ka mærke det =D
at der kan gå lang tid før du mærker noget når du spiser det skal du ik ta dig af...

(det var en joke....)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, prisen var kun med for en bestemt årsag. Jeg har læst andre skrive priser og antal gram ned, og derudfra håbede jeg på, at man kunne bedømme kvaliteten sådan nogenlunde. Altså, et gram til 300kr burde klart være bedre end et til 35kr, ikke? :)

Jeg ved godt, at man langtfra kan nærme sig en rigtig værdi, da man ikke kender pusheren eller har set/følt/lugtet det, men håbede på, det kunne give et eller andet pej i retningen af kvaliteten. :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er umuligt at svare på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har læst lidt under de topics, der var mig oplyst. Nu får jeg også lyst til kakao. Kan jeg ikke bare lave lidt kakao som normalt og så smide 0,25g hash i hver kop?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Guldkakao er altid godt... ved ik med 0,25 g.... jeg plejer bare at komme i til det føles rigtigt =) det samme med kage... tror ik der er nogle tal for hvor meget man skal komme i og eftersom det er det fed og dit trip må du selv ha en fornemmelse af hvor hårdt det slår og derved hvad der er for lidt, for meget og passende.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg plejer at bruge omkring 1g tør hash som f.eks det der tit bliver solgt som 60'er eller 70'er da det er nemmere at få smuldret til bitte små stykker end en slasket god hash. Så oplever du ikke nogen klumper og smagen bliver IMO meget bedre...

God hash skal ryges, dårlig hash skal spises ;)

Hvis det er god hash du putter i så skal du ikke putte 1g i...

Te/kakao/varm chokolade plejer at virke meget hurtigere end kage, i hvertfald dem jeg laver, normalt går der 20-30 minutter fra jeg drak kruset til virkningen kom, med kage har jeg oplevet at der gik 6 timer...

Varm kakao er min favorit, det smager godt, og den let bitre smag går godt i spænd med den lidt skarpe smag af hash, og er let at drikke... Samtidig tager det ca. 10 min at lave sådan en kop fra bunden af, en kage tager ret meget længere (bruger ALDRIG kage-mix-blandinger-shit)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Og husk at uanset hvad du beslutter dig for, er hash fedtopløseligt, så ikke noget med at bruge "instant-cocoa" der bare skal kogende vand i... Det bliver rimelig sært...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
DeHades skrev:
Og husk at uanset hvad du beslutter dig for, er hash fedtopløseligt, så ikke noget med at bruge "instant-cocoa" der bare skal kogende vand i... Det bliver rimelig sært...

Det kan man godt, du skal bare opløse hashen i smør først, og f.eks. putte lidt mælk i sammen med vand...

Det er jo næsten samme metode som til alm. kakao

Altså f.eks.

Mælk
Cacao pulver (det bitre mørke, ik med sukker i)
Sukker
Smør
hash/pot/skunk
salt

Man kan selvf. også bruge O´boy eller lign hvor der skal mælk i...

Titel:
Til kage hvis det er en okay hash burde 0.25 gram være okay pr stykke, så du skal gøre op med hvor mange personer skal fråde kagen og hvor lam skal man være. Hvis du vil have folk er super lamme så beregn 0.5 gram pr mand, du vil i en hver kogebog finde massere kage opskrifter også på "den du ved nok" kagen som også er min favorit. Dog er jeg ikke så skarp som min mormor til at lave den, anyway du opløser hashen i det fedtstof/smør du bruger til kagen, når du har smeltet smøret blander du din udnulret hash i smøret og røre det rundt med en tske til det er opløst.

Derfra følger du hvilken som helst opskrift du ønsker, så længe du bruger din smør blanding vil du blive skæv. Når du så er færdig med at bage og du har skåret din kage ud så dividere du bare antal stykker op med antal gram du har brugt, du har nu et nogenlunde præsist mål for hvor meget der er i hvert stykke. Hvor imod hvis du bare smuldre det ud i dejen kan du nemt ende med en meget ujævn fordeling af hashen, det har jeg selv prøvet hvor min brædepande var skæv og alt hashen lå i den ene ende af kagen.

1 L Te der ville jeg opløse 1½-2 gram go hash i en lille smule blød smør, det vil jeg så tilsætte sammen med ½ L mælk og lave en Chai ligne te med rør sukker og din favorit te en lille stang kanel og evt. lidt anis eller neliker op mod jul.

Guld cacao har aldrig været en favorit af min, jeg syndes man får sådan en klam fedet hinde inde i munden af det. Man får det ikke ved alm cacao, men det må være fordi man putter det smør i. Jeg har tænkt på om man evt, kunne opløse det i 32% piskefløde, så man enlig bare tilsætter en "hash flødeskum" til sin varme cacao. Er lidt i tvivel om 32% fedt er nok til at opløse og binde ret meget thc, dog kunne det være sjovt at prøve.

Når jeg engang får mig taget sammen og bestilt et bolcher sæt, vil jeg igang med at ekspermentere med at lave Cannabis bolcher og ligne. Så skal der sku laves Kongen af Danmark med HASH eller cannabis olie, det kunne da være total nice og meget stelth, tager en slikepind i kæften om morgen fiser ud af døre og er klar til endnu en dag på kontoret eller hvor man nu skal hen.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

hehe kan man ik bare smuldre det i kakao til kogende vand? elelr vil det stadig sle tik opløses og derfor så bare ligge i klumper på bunden (eller toppen... what do i know..)

/Edit
go stil med bolcherne... tror jeg så sådan nogle i holland =)
(og jeg fik vel til dels også svar på mit spørgsmål..)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Jeg ville nok vælge at følge nogle af de lavere dosisforslag i denne tråd, tror faktisk aldrig jeg har spist hash uden at få alt for meget.

En mulighed er også at lave popcorn, nemt og hurtigt - bare opløs lidt hash i olien.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sakes skrev:
hehe kan man ik bare smuldre det i kakao til kogende vand?

Som folk allerede har sagt er THC'en i harpiks trichomerne fedtopløselige. Derfor er det - uanset hvad du gør - nødvendigt at bruge fedt. Vand gør det ikke alene.

Lige en tanke til det Piercer sagde: måske kunne man købe en kvalitets hvid chokolade og så bruge chokoladefedtet til formålet (hvis man tror det er smørret, der laver underlige ting).

I det hele taget er man nok lidt nemmere stillet, hvis man bruger chokolade med høje procenter, da det indeholder naturligt kakaofedt. Kakaopulver indeholder også fedt, men mindre af det.

Desuden er mange kakaoprodukter lavet fedtfattige.

En del af det smarte ved at tilberede hashen ved varme, at det skulle foretage en "decarboxylizing" af THC'en og gøre den mere psykoaktiv eller tilgængelig (en process der sker naturligt, når man ryger cannabis).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
måske kunne man købe en kvalitets hvid chokolade

Det eksisterer ikke. Hvid chokolade har ikke meget med rigtig chokolade at gøre...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DeHades skrev:
Malkavian skrev:
måske kunne man købe en kvalitets hvid chokolade

Det eksisterer ikke. Hvid chokolade har ikke meget med rigtig chokolade at gøre...

Det er ikke helt korrekt. Valrhona's hvide er af høj kvalitet, der består af chokolade (35-40%), sukker, smør, vanilie og lidt af det løse. Det er naturligvis ikke det samme som en 70% mørk, fuldbitter Guanaja, men stadig god nok hvad angår hvid chokolade.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
mmm... hashkage... :D

lavede hash boller med kakao i onsdags og de virkede helt efter planen...
aner dog ikke hvor meget hash vi puttede i og jeg har aldrig oplevet en så fucked dej ;) men resultatet var bedre end forventet ...

mvh
Foger

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg takker for de mange gode, relevante og informerende besvarelser. :)

Hvad hashboller og hashkakao angår, så lyder det som en god sammensætning til hyggen med brætspil etc. Problematikken ligger nu i, at jeg nu ikke ser mig selv som en erfaren ryger - har prøvet lidt af hvert, skal ryge en del før påvirkning etc. - men nu er der også en flok, der aldrig har rørt hash før, som ønsker at prøve det ved at indtage det som spise og/eller drikke. Jeg ønsker jo så ikke at lade dem få en alt for stor dosis første gang. Hvad hvis man vil have to boller og et glas kakao hver? Hvad skal de og jeg have sådan ca.? - Det er rimelig god kvalitet, det allernyeste, jeg har investeret i. Ved indtagelse gennem bong giver 0,7g sådan en rimelig god virkning ved mig. :) - Har prøvet at ryge ca. 10-15 gange før indenfor den sidste måned (ved godt det er for meget - har valgt en måneds pause fra og med i dag - men efter den skal der hygges :))? - Fleste af gangene med den nye kvalitet. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til folk der ikke har prøvet hash før, synes jeg ikke det er en god idé at de spiser det første gang. Med rygningen er det nemt at styre hvornår man har fået nok, men har man fået for meget ved at spise det, ja, så er der ikke så meget at gøre. Det kan hurtigt blive en temmelig voldsom oplevelse for de stakkels væsener. Som sagt, ikke noget jeg vil anbefale.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, jeg ved det. Men ser I, grunden til de foretrækker spisning af hash fremfor indtagelse i røgform, er, at de ikke vil øge chancen for lungekræft. De tager afstand fra al form for røg. :/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]