Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 00:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyhe ... gtime=1830

Indslag om unges forbrug af stoffer: Narko dræber unge - 5 døde på 5 uger!!

ca 12:00 inde i udsendelsen

Titel: Go' Rindom!
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det var dog en overraskende fornuftig holdning Henrik Rindom stiller for dagen i det klip! Mere reél information, og bedre skadesreduktion i det hele taget.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja, absolut! Man må sige, at han har lært noget af os herinde på psy, hehe...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Prometheus skrev:
Det var dog en overraskende fornuftig holdning Henrik Rindom stiller for dagen i det klip! Mere reél information, og bedre skadesreduktion i det hele taget.

Kan kun være enig. Henrik Rindom bliver mere og mere fornuftig, og det er en fornøjelse at se fra min side af.

Men alt det før Rindom synes jeg er meget skræmme-kampagne-baseret.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg troede først det var en ren og skær skræmmekampagne, og det blev ikke bedre da jeg hørte Rindoms navn, men jeg var dog meget positivt overrasket. Men optakten til interviewt synes jeg også var lidt for politisk korrekt...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ja det må man sige.. var sku en ok udtale rindom gav ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg er også noget forundret over Rindom. For et par uger siden var jeg til et foredrag med ham, og også her overraskede han mig med udtalelser som jeg bestemt ikke havde forventet komme fra hans mund. Han talte bl.a. om, at hash ikke var fremkaldende - eller forstærkende - af psykiske sygdomme. Et synspunkt jeg personligt i hvert fald ikke har hørt fremført før. I det hele taget blev der trukket en klar grænse mellem stimulanserne og de psykedeliske, som slet ikke fik samme mærkater påklistret.

Jeg tror faktisk, at han kan vise sig at være en vigtig spiller i kampen om HR - og så er han jo inde i varmen hos medier m.fl.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Lemmy skrev:
Jeg tror faktisk, at han kan vise sig at være en vigtig spiller i kampen om HR - og så er han jo inde i varmen hos medier m.fl.

Jeg tror du har så ganske ret; han er allerede så kendt og anvendt i medierne at han har muligheden for i væsentlig grad at forskyde den offentlige mening mod noget mere fornuftigt og åbentsindet end den nuværende stemning. At han så måske har sagt nogen mindre smarte ting tidligere, bør ikke være ham til last - så længe han ikke er bundet i fastgroede holdninger. Som tingene er nu, lyder han til at have fået en sympatisk holdning, og er muligvis en af de bedste muligheder jeg kan se pt. for at opnå et paradigmeskift til det bedre på området.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
jeg er som i andre positivt overrasket over Henrik Rindom's udtalelser, men pga alt det han tidligere har sagt er jeg endnu ikke overbevist. lad os nu se om det er et engangstilfælde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Han har været på HR vognen i et godt stykke tid. Jeg mener også han går ind for legalisering af cannabis.

Hehe.. Psychedelia vel det eneste sted man kan få nogenlunde informationer om stoffers virkning i Danmark. Måske burde vi søge statsstøtte. :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Henrik Rindom lød ret fornuftig i det interview, ja, men at forestille sig et paradigmeskifte i den nærmeste fremtid virker usandsynligt. Jeg tror snarere, at folket vil ønske en ny "ekspert" på området, hvis Rindom fortsætter i den stil. Jeg tror, de fleste mennesker går ind for strengere straffe og mere politi, hvilket også er grunden til at vi har den politiske konstellation, som vi nu engang har. VK er sgu' ikke interesserede i HR, det er jeg næsten 100% sikker på.

Mvh. Psyko

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Ashoka skrev:
Hehe.. Psychedelia vel det eneste sted man kan få nogenlunde informationer om stoffers virkning i Danmark. Måske burde vi søge statsstøtte. :)

Hehe, så skulle der ske nogle radikale ændringer herinde, så siden kan fremtæde meget mere seriøs. F.eks. afskaffelse af fuck-forumet, plus mere sektion-baseret side istedet for (så meget) forum-baseret.

Psyko skrev:
VK er sgu' ikke interesserede i HR, det er jeg næsten 100% sikker på.

Det skulle der vist heller ikke hærske nogen tvivl om - men så må de også betale prisen for sort arbejde, sorte penge, massive ressourcer og penge for at forhindre det (uden hjælp), etc.

Det er deres tab, ikke vores... narkoen vil altid være der. At man har lyst til at fremtvinge HR, er så en lidt anden sag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]