Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hejsa,

Jeg ville bare lige minde om, at der er noget der hedder http://www.benneke.dk/ og det er slet ikke så ringe endda :)

En stor del af problemet med "harm reduction" er at få budskabet ud til folket. Det sker desværre ikke automatisk, når samfundet pr. princip kører en nul-tolerance strategi, der har til mål at udrydde ethvert stofbrug. Benneke har selv være i medierne mange gange og gjort meget for at sprede ordet.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Malkavian skrev:
Hejsa,

Jeg ville bare lige minde om, at der er noget der hedder http://www.benneke.dk/ og det er slet ikke så ringe endda :)

En stor del af problemet med "harm reduction" er at få budskabet ud til folket. Det sker desværre ikke automatisk, når samfundet pr. princip kører en nul-tolerance strategi, der har til mål at udrydde ethvert stofbrug. Benneke har selv være i medierne mange gange og gjort meget for at sprede ordet.

På grund af uoverskuelighed og uhyre grimt design, så virker den ikke særlig gennemført eller troværdig. Det er meget overfladisk, men det er min umiddelbare opfattelse når jeg besøger den.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg synes det er et rigtigt fornuftigt projekt, som jeg da gerne vil deltage i. Nu tror jeg dog ikke at jeg kan bidrage med meget andet end korrekturlæsning, og lign. Men det er jeg til gengæld også en haj til :D

Titel:
Medlem

Timekiller, det lyder rigtig godt, havde selv noget CMS i tankerne, men er kun lige begyndt med PHP og MySQL.
Tror også det ville være godt at skabe en lille distance fra Psy, som du siger, hvordan man så skal præsentere skribenterne ved jeg ikke, men der kan nok findes på noget.
Jeg tænkte på om man skulle kontakte Rindom, og få en blåstempling af informationen. Ellers vil mange ikke give fem flade ører for den information der står i bladet/bogen/folderen.

Titel:
Dedikeret medlem

Eller for den sags skyld Peter Ege, som også virker ret cool.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg har postet nedenstående fra Sundhedsstyrelsen i et andet forum, men nu poster jeg det altså også lige her. :) Jeg vil gerne høre reaktioner på det, både positive og negative

http://www.roskilde-festival.dk/db/files/stof_fakta_pjece.pdf

Mht. det projekt, I har under opsejling, så er det nok vigtigt ret hurtigt at få lagt noget ud. Det er min erfaring, at projekter med en masse involveret hurtigt bliver ved tanken. Så skynd jer at finde sammen nogen stykker, skynd jer derefter at få fod på de praktiske omstændigheder (det skulle være nemt), og få så sat noget i gang. Måske ikke noget officielt, men noget som kan bevare ideen present hos de involverede.

God vind med det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Citat:
Jeg har postet nedenstående fra Sundhedsstyrelsen i et andet forum, men nu poster jeg det altså også lige her. Smile Jeg vil gerne høre reaktioner på det, både positive og negative

De mangler helt klart et symbol for rektal administration:
Billede
:P

Titel:
Medlem

Her er ikonet: Billede ;).

Hvad med at man kunne mødes på IRC, MSN eller lignende? Det går lidt hurtigere end med den her tråd.[/img]

Titel:
Dedikeret medlem

Men gerne et nyt IRC forum... Ellers bliver der blandet en masse udenomssnak ind i det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Als
axia skrev:
Malkavian skrev:
Hejsa,

På grund af uoverskuelighed og uhyre grimt design, så virker den ikke særlig gennemført eller troværdig. Det er meget overfladisk, men det er min umiddelbare opfattelse når jeg besøger den.

Til Oplysning:

Jeg modtager sådan ca. over 400 mails om dagen - Har over 175.000 mennesker inde på siden pr mdr. Har hjulpet utrolig mange unge mennesker.

Har ikke noget mod kritik - men det er f..for flad. Fuk design det virker - MEN UTROVÆRDIG _ DEN MÅ DU D....FORKLARE ....

Med venlig hilsen

Michael Benneke

Titel:
jeg syntes nu at benneke.dk er en ganske udemærket side...... men hvad har en hjemmeside at gøre med en Folder IRL?????

Desuden er den ikke utroværdig, har luret den igennem og det ser squ meget rigtigt ud.... nogle gange skal man ikke skue hunden på hårene

En helt anden ting.... http://www.bagmaendende.dk er da en alt for skoda side..... jeg tog deres test...... og den sagde jeg var afhængig... godt klaret af mig siger jeg bare........ jeg ryger ikke engang fed til hverdag.... fuck en skodaen side.......

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
For god ordens skyld, skal det måske lige nævnes, at mand i bestemt flertal hedder "mændene" og altså i det her tilfælde:

http://www.bagmaendene.dk/

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Benneke skrev:
axia skrev:
Malkavian skrev:
Hejsa,

Til Oplysning:

Jeg modtager sådan ca. over 400 mails om dagen - Har over 175.000 mennesker inde på siden pr mdr. Har hjulpet utrolig mange unge mennesker.

Har ikke noget mod kritik - men det er f..for flad. Fuk design det virker - MEN UTROVÆRDIG _ DEN MÅ DU D....FORKLARE ....

Med venlig hilsen

Michael Benneke

Hejsa Benneke,

Du må ikke misforstå mit indlæg, det var en overfladisk bedømmelse af udseendet. Jeg syntes bare det er synd et så omfattende og gennemført indhold skal lide under et mangelfuldt design. Det var min helt personlige mening, og det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er meget fordømmende overfor design af websites.

Titel:
Tidligere holdmedlem

benneke>>>Jeg har stor respekt for det du laver, men må altså give Axia ret i at umiddelbart ligner din side noget der er klasket sammen i frontpage, og hvis man ikke faktisk læser det du skriver kan det ligne noget der er lavet med frontpage og en masse copy paste fra en 9. klasses elev.

Det kan du selvfølgelig ikke bruge til skide meget, så jeg vil prøve at være mere konkret.

Baggrunden ligner bobler.bmp fra en windows 98 tiled ud over hele skærmen....hold dig til en farve, eller en mere gennemført baggrund.

Drop de knapper ved menuen til venstre, brug bare tekst.

Find på noget andet i stedet for den synlige frame i menupunkterne på forsiden.
Eventuelt lav en bedre opdeling, og lav alle links i menuen til venstre med gruppering med overskrifter.

Vælg en anden skrifttype.

Få fixet den overskrift der går igen på alle sider, den har forkert baggrund, og der er en underlig hvis streg der ikke hører hjemme der.

Lad være med at pludseligt skifte til en anden farve midt i en tekst.

Sigt efter at alt kan være på en side uden at scrolle ned, sådan at man kan se dit navn og kontakt oplysninger uden at scrolle ned.

Få ordnet din teksopstilling så den ikke fylder så meget og ser slævt sat op.

Jeg kiggede lige i din html kode.....sig mig har du skrevet det i WORD og eksporteret som html?

Det ville hjælpe meget på din side hvis at du lærte lidt basis html og css, og lidt SSS, eller i det mindste SSI, så du kan lave et fint setup uden brug af frames.

Men altså, udover hvordan din hjemmeside ser ud har jeg stor respekt for det du laver, og jeg håber at du måske kan bruge nogle af mine forslag til noget.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Benneke skrev:
Til Oplysning:

Hej Benneke, jeg undrer mig over at du side-om-side med fornuftige harm-reduction artikler hoster artikler som den her: http://benneke.dk/A%20trip%20to%20no%20where.htm hvor det blandt andet bliver slået fast at der altid er glasskår og stryknin i amfetamin og en masse andet nonsens. Du linker også til mindblow.dk og netstof.dk, meget useriøse sider, som du burde fordømme og ikke anbefale. Jeg synes du er lige lovlig ukritisk i din udvælging af artikler, og det kan godt ødelægge troværdigheden.

Titel:
Medlem

Jeg er en af dem der holder fast ved at der på nettet ikke findes konkurenter. Hvis de findes er de kun et musse klik fra min hjemmeside.
Fordømme dem - det kan du bande på jeg gør. Men det er for at vise forskellen på dem og os. :wink:

Ja det er lavet i frontpage - Skulle nogen kaste et nyt design op her fra siden er jeg villi til at betale 2000 kr til kassen.
:shock:
Med venlig hilsen

Benneke

Ps men det skal være sådan at jeg kan bruge min frontpage - fordi jeg er toske dum til at lave hjemmesider. :oops:

Der er igen der skal lægge finger i mellem - jeg kan klare mosten - så lang tid der bare handler om at vi bliver bedre.

Tak til alle der kommer med forslag. :idea:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Benneke: Én ting er at det ikke er en konkurrence - men at linke til artikler med decideret ukorrekt information? Hvad skal nogen somhelst nogensinde bruge det til? Det er da kun med til at holde liv i myterne og fordommene at man bliver ved med at gentage dem.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
PM benneke :)

Titel:
Medlem

Drupe skrev:
Benneke: Én ting er at det ikke er en konkurrence - men at linke til artikler med decideret ukorrekt information? Hvad skal nogen somhelst nogensinde bruge det til? Det er da kun med til at holde liv i myterne og fordommene at man bliver ved med at gentage dem.

Kære ven

Jeg har skrevet et par atikler om dette. Alle informationer om stoffer også de der er "forkerte" - der mener jeg statens informationer - skal man fra min side kunne læse - linke til :idea: :?: :!: .

Sådan er det - det er jo ikke mig der spreder disse. Men der er fri meningsdannelse - forstår du det.

Læs venlist disse atikler først. :roll: Det er nettop en konkurrence - fordi dem der ønske at læse statens informationer - gør det - fidusen er så at du bruger benneke.dk som start side - og så forhåbnlig læse de også noge af vores side..

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Okay, det er også fint nok Benneke, men kan du ikke putte en lille advarsel i toppen af dem alligevel? Jeg synes, det er vigtigt at skille snot fra skæg, hvis du forstår?

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]