Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

er der nogle herinde der har haft nogle fede oplevelser med Rød fluesvamp? Jeg har læst en del trip rapporter igennem og synes umiddelbart ikke at jeg kan det fantastiske i det som Somashamaner taler om. Jeg er nysgerrig og vil gerne finde ud af hvad dette kan skyldes. Forkert dosering? Set og setting? Selv har jeg kun prøvet at røge to Amanitajoints fra Etnoplanet uden den helt store virkning. Jeg oplevede en vis lethed og fik ædeflip lidt a´ la en meget let hashrus men ikke noget nævneværdigt. Efter at have læst om Amanitashamaners brug af svampen er jeg begyndt at tro at den skal indtages på anden vis f.eks som en drik og vil høre om der er nogle der har fået noget rigtigt godt ud af dette. Selv tager jeg i skoven imorgen for at finde nogle røde fætre der heldigvis er ret almindelige i de danske skove. Andre steder i verden betaler folk jo penge for dem :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
//Flyttet til Visonære. noname

Titel:
Medlem

Ikke de vilde reaktioner indlæget får hmm...undrer mig over om dette skyldes få eller ingen positive erfaringer på Amanita i forhold til måske mere visionære trip på eksempelvis psyllisobin svampe, ayahuasca og lign.
Jeg er dog stadig ret sikker på at Amanita brugt på korrekt vis er eller kan være, en vigtig nøgle for den åndeligt søgende. Har søgt en del viden rundt omkring efterhånden og har fundet denne side, hvis opskrift jeg har tænkt mig at efterprøve i forbindelse med et ritual jeg selv har stykket sammen af oprindelige tekster kombineret med tranceinduktioner og positive suggestioner for optimalt udbytte. Jeg har været en tur i skoven og fandt mig 4 stk nydelige røde fætre som jeg nu har tørret og forberedt til indtagelse (vil dog nøjes med ca. 8-10 gram tørret, kværnet og findelt amanita!) Glæder mig til at se hvad der sker for når jeg husker tilbage på min oplevelse med at ryge de to Amanita joints, så kan jeg huske en vis klarhed og lethed der kunne være gavnlig i forbindelse med støøre dose og oral indtagelse.
Her er et nyttigt link med eksempler på forberedelse til indtagelse, selvom folk herinde højst sandsynligt har undersøgt alt hvad der er at studere omkring emnet :D :
http://diseyes.lycaeum.org/aman/MUSCARIA.TXT
Her er et link til Red Angels, en Soma shaman hjemmeside:
http://www.somashamans.com/
Er der evt nogle her i forummet der har læst bogen omtalt på Red Angels hjemmeside? Kunne jo være rart hvis det ike var nødvendigt at skulle investere i den for at få deres opskrifter og ritualer :lol:
Håber snart at nogen vil dele deres erfaringer med mig
I lys og kærlighed
Troldmandens Lærling

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Hej Troldmandens lærling.
Amanita Muscaria er fantastisk.
http://www.jamesarthur.net/recipe.html
Det her link gir dig en god opskrift.
M.V.H. tor og mjølner.
Ps: Det er urinen der er det bedste, så hvis du ikke kan drikke den på grund af fordomme får du ikke nær det trip som du ellers ville kunne få.
Men vær forsigtig. Det er et kraftigt trip, som indeholder en DØDSOPLEVELSE.
M.V.H.
Tor og Mjølner

Senest rettet af TorogMjølner 21 okt 2005 21:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
TorOgMjølner skrev:
så hvis du ikke kan drikke den på grund af fordomme

....eller fordi det smager af.......tis...

Føjda...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Thorogmjølner* Velkommen til. Hvad mener du med at urinen er det bedste? Det tiltaler dig personligt, eller hvordan?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
flex skrev:
TorOgMjølner skrev:
så hvis du ikke kan drikke den på grund af fordomme

....eller fordi det smager af.......tis...

Føjda...

Et absolut glimrende argument :D

Titel:
Medlem

Ha ha Tak for svaret Tor og mjølner! jeg tror nok at jeg er en kylling og ihvertfald indtil videre springer urin trippet over, men glæder mig til at prøve opskriften. Mht til smagen af tis, så er den vel for såvidt ikke værre end smagen af meget af den psykedelia der skrives om herinde, det lyder da tit som om at det meste smager afskyeligt. Det er sgu nok mere tanken man lige skal vænne sig til der :lol:

Titel:
Medlem

Nu tror jeg ikke at jeg bliver så "naturlig" og flippet så jeg kommer til at drikke mit eget tis sådan lige foreløbig haha. Så hellere redosere svampene hen ad vejen de er jo gratis :D
Ja 400 ml er sgu pænt meget pis at drikke og jeg må indrømme at jeg ikke kan se pointen i det. Hvad skal det gøre godt for? Tror det er noget man har gjort i egne hvor svampen er sjælden. Den er jo i ret høj kurs nogle steder i verden.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I skal holde jer til topic.

//Edit: Indlæg slettet

Titel:
Medlem

Så oprandt dagen hvor jeg skulle indtage min røde fluesvampe igår.
Jeg fulgte en opskrift hvor jeg pulveriserede to stk mellemstore fluefætre til et fint pulver og lod dem små simre i ca. en halv time i en kasserolle med en stor kop vand. Skal lige sige at jeg på forhånd havde varmebehandlet og tørret dem i ovnen ved ca. 70 grader indtil de var tørre. Nå jeg fik så en stor kop svampesuppe eller the eller hvad man nu ønsker at kalde det. Jeg synes faktisk ikke at det smagte særligt slemt. Det smagte en lille smule vammelt men ikke så langt fra almindelig svampesuppe. Ihvertfald så satte jeg mig og lyttede til noget lækker musik og ventede på virkningen. Der skete ikke rigtigt noget nævneværdigt udover at jeg blev lidt småskæv, så jeg satte mig og mediterede. Jeg lagde mærke til at der overhovedet ingen tankeflimmer var i starten som der ellers tit er i begyndelsen af en meditation. Og min krop var fuldstændigt afslappet og det var faktisk en rigtigt hyggelig og rar fornemmelse og jeg fik også en god meditation ud af det. Men det helt store trip udeblev og der var ikke flere eller kraftigere visuals end der normalt er når jeg mediterer, desværre. Det skal lige siges at jeg ikke drak min urin så det var nok det der var galt :lol: Måske næste gang haha! Som konklusion må jeg sige at som psykedelika er svampene for mit vedkommende ikke så interessante, men den afslappende effekt synes jeg er ret interessant når man tænker på at svampene er gratis, temmeligt udbredte og ihvertfald for mit vedkommende ikke forbundet med noget ubehag ved indtagelse. Jeg skal helt sikkert prøve dem igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder rigtig spændende synes jeg. Vi har ikke så mange Amanita-rapporter her på siden. Jeg tror jeg kaster mig ud i noget lignende når min eksamen lige er overstået. Jeg har en god portion som også er hjemmeplukkede. Hvad vil du vurdere at du doserede i gram?

Titel:
Medlem

Jeg brugte ca. 10-12 gram, hvilket for mit vedkommende og ved lige nøjagtigt mine svampes styrke viste sig at være i underkanten. Men skidt med det , der er mange af dem rundt omkring i skovene, så jeg skal lige nå ud og høste en ordentlig røvfuld af de røde flue-fætre inden de er færdige for i år, sådan at jeg har noget at eksperimentere med i løbet af vinteren. Tror at de er suveræne til meditation p.ga den beroligende effekt. Det bliver spændende at se hvad der sker ved væsenligt højere doser. i dette link er der en udemærket fremgangsmåde som jeg benyttede. http://diseyes.lycaeum.org/aman/MUSCARIA.TXT . Det er vigtigt at man ikke får kogt svampene, men at de højest småsimrer. Ifølge andre igen kan man udemærket bruge dem i en madret, bare de bliver stegt godt igennem. Men de smager nu egentlig heller ikke værst så det kan jeg godt forestille mig, selvom jeg foretrækker the/suppe metoden da det for mig virker nemmere at styre når der ikke er andre ingridienser der spiller ind. Jeg skal ihvertfald prøve 15-20 gram næste gang tror jeg og så se hvad der sker.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg mindes at have læst et sted, at amanita muscaria rusen egentlig minder en del om GHB-rusen. Men lad være med at hænge mig op på det, jeg vil ikke høre nogle klager fra folk, der har fået det skidt af fluesvampe, fordi de troede at de var et gratis alternativ til bøsse-ecstasy.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Hvad så Halifaxx, fik du nogensinde prøvet dine fluesvampe? :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, de ligger stadig trygt og godt i deres krukke. Jeg er for engageret i studiet lige for tiden, men jeg skal nok skrive når jeg har indtaget dem. :)

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Hej troldmandens lærling.
Jeg har i det sidste stykke tid også eksperimenteret lidt med Amanita muscaria. Det har dog været ved meget lave doser, nok en 20-50 gram frisk svamp ad gangen.
Det er en glimerende spise svamp, og har tilberedt den i mad hver gang jeg har indtaget den. Så det er klart anbefalelses værdigt.
Jeg fik inspirationen til at bruge svampen i madlavning og ved små doser fra følgende rapport.

Effekterne har været milde men alligevel tydelige, og meget velegnet til meditation og gå ture. Har oplevet en dejlig varme i kroppen, og mental stilhed/klarhed, samt en ændring af mit syn og generel opfattelse af verden.
Desuden synes jeg at have oplevet en potentiering af effekten af Cannabis.

Jeg prøvede at indtage den dagligt i en uge, og kom i den uge ikke ned til baseline (hvis det overhovedet eksisterer :) nogen af dagende, men kunne blive ved med at "bygge på trippet". Det tog 1-2 dage efter den uge, at effekterne ikke kunne mærkes mere.
Så vil mene at der også er en klar mulighed for bruge den på andre måder, end storer doser på en gang.

Jeg vil dog senere prøve at bruge størrere doser, og få et "rigtigt" trip ud af det, men det må nok vente til næste år, da jeg er ved at løbe tør for svampe.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er ihvertfald mine erfaringer med fluesvamp.

Mvh spacey.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg håber at du koger din mad ordentligt igennem, hvis du bruger frisk Amanita til din madlavning, spacey.

Det er tilrådeligt at koge Amanita i ca. 10 gange mængde vand for at konvertere Ibutensyren (man får det skidt af) til den aktive metabolit Muscimol.

Titel:
Medlem

Det glæder mig at høre at du har gode erfaringer med den røde fluefætter Spacey. Det lyder spændende det med at bruge dem kontinuerligt og i små doser. Og så er det helt sikkert en god spisesvamp, så jeg skal også prøve at bruge den i madlavningen. Helt sikkert!
Hvordaan tilberedte du så svampene? de må jo ikke få alt for meget varme og i alt for lang tid efter hvad jeg kan forstå. Selv tørrede jeg jo mine svampe med det samme da jeg kom hjem, i ovnen ved 75 grader i en lille times tid og så skulle yderligere varmebehandling være overflødig. Alligevel fulgte jeg den opskrift jeg nævnte tidligere med at lade det stå og små simre lidt indtil suppen/theen var klar til at drikke. Jeg fik ihvertfald intet ubehag af nogen slags ud af det overhovedet. Gjorde du Spacey?
Tværtimod så er jeg vild med den mentale klarhed og stilhed som du også nævner at have oplevet, det er godt nok ikke vildt og visuelt, men meget lækkert varmt, trygt og meget velegnet til meditation i mine øjne.
Bliver spændende at afprøve i større doser og se hvad det så bringer.
Hvad med dig Dex, har du også prøvet dem?
Dejligt at høre om andres erfaringer :D

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Måden jeg tilberedte mine svampe på, var ved simpelt at stege dem i oliven olie ved mellem varme i 10 minutters tid.
Derefter har de været frosset ned, og så har jeg ellers bare tilsat dem ved tilberedningen af diverse varme retter.
Ifølge den rapport jeg linkede til i den første post, skulle smagen blive forværret ved først at tørre svampene, så det har jeg undgået. Håber da ikke der er nogle helbredsmæssige ulemper ved at alt Ibutensyren muligvis ikke har været omdannet. Har dog ikke oplevet nogle ubehagelige bivirkninger overhovedet, så gik ud fra at min fremgangsmetode var ok.
Ved du om der er nogen speciel grund til at koge dem i 10 gange mængde vand Dex? For det har jeg jo ikke gjort.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]