Teori og virkelighed:
For at noget kan skabes. må der være en skaber og hvordan kan man skabe noget som man ikke selv indeholder og hvordan får man skaffet materialer?
Materialet, skabningen og skaberen - måske behøves ingen skarp afgrænsning?
Vi skaber og vi skaber os selv ud af det vi har og det vi er og sådan må det være.. Eller hva?
Hvis man røre rundt i den store kant-ede/ur-tåbe-suppedas hvem er man så?
Nogen må jo røre rund i den store "gryde" det bliver ikke gjort af sig selv
anbefalingingen af J. Krishnamurtis gør mig glad, der er en person som er meget klogere end mig selv...
Utroligt lærerigt har flere videoer og bøger med J. Krishnamurtis, kan varmt anbefales, sammen med R. Steiner så kan de fleste moderne ID teorier godt gå hjem, men jeg må sige at det GLÆDER mig at der i det mindste er en DEL skeptis overfor Darwin, hva defleste måske ikke ved er at Darwin gik hen og blev i tvivl om sine egne teorier på sine gamle dage
Men rygtet spreder sig hurtigt og inden de har hørt det sidste nye leger de med det gamle, det ved man da hva er...? Eller ...
Spiritualisme er for mig en vis fordomsløshed men heller ikke en vankelhed som ikke kanvil tage stilling, naturen, god og verden kan ses på mange måder og der findes mange modsigende argumenter for det ene eller andet, men de behøves ikkeat være i modstrid de kan komplementeres, Man kan være meget, men betegnelserne, begreberne må ikke ses som erstatning for den virkelige ting, det er skillelinier vi bruger for at egne korrektur men en spejling blir ikke det somk aster spejbilledet så om man er Idealist, Realist, Rationalist, Materialist, sensualist, pneumatiker, matematiker, okkoltist, psykolog, psykosofist, gnostikker,voluntarist, logiker, transcendentalist osv. (tages forbehold forstavefejl)...
Man kan altså vælge en livsanskuelse og så prøve med sin egen begrænsede teori at modbevise de andre, men hvis man gør det fordi man _TROR at ens egen begrænsede teori er denm endegyldige og de andre tagerfejl, så skal man nok overveje om det ik e r en selv...
Jeg synes m ange herind ehar mange god e meninger, men de skal naturligvis afprøves og jeg argmentere gerne, men i bund og grund så ligger der ethvertsvar i ethvert spørgsmål, hvis det bare bliverstillet ordentligt...
Jrg håber i vil få en god weekend, jeg skal ha noget at spise og en god ryger..
hygge !

Peace man!
Mvh. Astral