Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Dan Brown har selv udtalt at næsten det hele er fiktion.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Jeg har læst bogen, og vil tro der har været en del research bag den.

Jeg ved oxo at bogen bliver filmatiseret, og kommer til maj 2006

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Kiliman skrev:

Ja, så må det jo passe... :roll:

De fleste fiktionsforfattere researcher i øvrigt.

Det sagt, så nytter det altså ikke noget, at man læser en bog og tænker: hold da op, det lyder sgu egentlig rigtig nok, de "facts" den her forfatter turer frem med - uden at man søger at nå lidt dybere til bunds i sagen og får belyst tingene kritisk. Med mindre, altså, man er villig til at lade sig føre bag lyset.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg stadig ikke har læst bogen, og jeg har egentlig heller ikke nogen planer om det. De, jeg kender, som har læst den, fortæller, at de bagefter sad tilbage med en tom følelse. Dårlig litteratur, kalder de det.

Nå, men det er bare med at komme i gang med at google. Til en start er her et link til Dan H. Andersens kronik fra berlingeren:

http://www.berlingske.dk/kronikker:aid=533310/

Gå med Guds fred. :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
God Machine skrev:
Kiliman skrev:

Det sagt, så nytter det altså ikke noget, at man læser en bog og tænker: hold da op, det lyder sgu egentlig rigtig nok, de "facts" den her forfatter turer frem med - uden at man søger at nå lidt dybere til bunds i sagen og får belyst tingene kritisk. Med mindre, altså, man er villig til at lade sig føre bag lyset.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg stadig ikke har læst bogen, og jeg har egentlig heller ikke nogen planer om det. De, jeg kender, som har læst den, fortæller, at de bagefter sad tilbage med en tom følelse. Dårlig litteratur, kalder de det.

Nå, men det er bare med at komme i gang med at google. Til en start er her et link til Dan H. Andersens kronik fra berlingeren:

Hvorfor fanden skulle kirken være så højhellig, det kan ikke passe der ikke er fejl og mangler i den?

Metro express skrev i sidste uge, at man havde fundet et maleri bag billedet af "Madonna on the rocks" hvor man kan se en hånd der holder Maria under hagen.

Opus Dei som der oxo er grundigt beskrevet i bogen eksistere oxo i virkeligheden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kiliman skrev:
God Machine skrev:
Kiliman skrev:

Hvorfor fanden skulle kirken være så højhellig, det kan ikke passe der ikke er fejl og mangler i den?

Metro express skrev i sidste uge, at man havde fundet et maleri bag billedet af "Madonna on the rocks" hvor man kan se en hånd der holder Maria under hagen.

Opus Dei som der oxo er grundigt beskrevet i bogen eksistere oxo i virkeligheden.

Har jeg sagt andet?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR2 genudsender deres temaaften i aften fra kl. 20.

http://www.dr.dk/tema/2005/14-05-05.htm

Titel:
Medlem

Når nu forfatteren selv pointerer at det er fiktion, skal vi så ikke bare tage hans ord for det? Den er ikke løgn fra ende til anden, men han kaster om sig med dele af mulige fakta, røverhistorer og myter.

Fordi at man er først nødt til at antage at kirkens Jesus eksisterede, og det er der ikke ret meget der tyder på. Tilgengæld har der med god sansynlighed (hvis vi skal tro de jødiske refference værker) levet en rabiner der hed Yahashua, og han satte ganske givet jøderne på den anden ende, for de mener at han nu bader i kogende sæd. Den slags fordømmelser kommer sjældent med mindre at man virkeligt har pisset på establisementets sukkermad.

Titel:
Dedikeret medlem

Nu har jeg ikke læst hele tråden her, så det er måske blevet sagt før. Men jeg gider ikke til at læse tråden, for det er meget kort, hvad jeg vil sige:

Det er fup, fup, fup. Og lidt fidus. Så lad nu den diskussion ligge, den har kørt længe nok, og det er for længst kommet frem, at det er ren fiktion.

At der inddrages virkelige elementer er et gammelt narrativt trick, der bruges for at gøre fortællingen mere spændende.

Junior medlem

Priory of Sion er ikke opspid men den vigtigste og den mest magtfulde
frimurer lodge i frankrig, dem skal man ikke stå i vejen for, for så forsvinder du.

Senest rettet af TruthSeeker 17 nov 2005 18:15, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Har Astral lokket endnu et ungt sind i sit net..? :P

(sorry offtopic, men ku ik la vær)

Junior medlem

jeg er ikke helt ung og jeg har beskæftiget mig med dette her i mange år på forskellige nivauer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg har også efterhånden læst mange forskellige artikler om konspirationsteorier.
Men (det berømte men) der er ikke skyggen af beviser for dem.. Det er langt ude antagelser. Men det hænder dog at nogen bliver bevist engang imellem (fx Echelon)

Junior medlem

Og det er der rigeligt af Alex Jones og Dave vonKlest og Joyce Reilly,.Jack Blood ,Eskine,Dr. Leonard Horowitz,Richard Hoagland,Dr. Stan Monteith, Jim Marrs,Anthony J. Hilder,Eric Jon Phelps, nedenunder kan du se lænken til hvordan du kan høre deres radio show :
Alex Jones og Dave vonKlest og Joyce Reilly,.Jack Blood ,Eskine,,Dr. Stan Monteith,

Genesis Communications Network

http://www.gcnlive.com/

http://www.gcnlive.com/listenlive

http://www.gcnlive.com/winmedia.htm

Senest rettet af TruthSeeker 17 nov 2005 19:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg så temaaftenen på DR2 da de genudsendte den, og Da Vinci Mysteriet blev godt nok haglet igennem, dog blev det vist fra begge sider og man kan ikke sige at de ikke gav talerum til begge sider.
Temaaftenen kan stærkt anbefales hvis man synes det er spændene!

Bogen er ganske god underholdning, men man skal ikke lægge for meget i den, fx. de dokumenter der beskriver Priory of Sion's stormestre er et falskneri og med hensyn til billedet af Jesus og hans diciple hvor Johannes ligner Magdalena... Da Vince som malede billedet havde lyster imod unge, kvindelignende drenge/mænd, i bibelen står der at Johannes var meget smuk og at Jesus elskede ham - så det er meget muligt at Da Vinci har malet ham udfra hans egne seksuelle lyster.
De bogstaver som man kan "se" fremstå i billedet kunne også sagtens stå for initialerne på ham som har bestilt og betalt billedet.
Alt i alt må man sige at både Da Vinci Mysteriet og mange af de bøger som er skrevet om emnet falder ret voldsomt til jorden.
Men det er stadig et spændene emne, og jeg forstår godt at man kan blive tryllebundet af teorierne i den!

Mvh Jonas!

Junior medlem

FarmerFy

Dette er meget alvorligt emme, tror du at jeg gør dette her for sjov skyld det er for at prøve at skabe en bedre verden end vi lever i nu og frit et samfund der ikke er bygger på løgne og censur og tabuer og det har ikke noget med at været tryllebundet af teorier, for det du kaller teorier er så godt veldokumenteret af utallige forskere, mange gange med hjælp fra folk dypt inde i broderskabet højborg der har fådet nok at se hvor koldblod de de behandeler kvinder ,børn og mærd som om de var slaver som børn af laveste kaste i indien der arbejder på udlanske gigant Koncerner eller unge kvinder og mænd som arbejder for sulteløninger på mega koncerner i Kina, Maylasia ,Indonesion, Bangladesh med mere og de lokale myndiheder giver disse udlanske gigant Koncerner fuld skattefrihed bare de bygger fabriker i deres distrikt. Disse modige individer løber en meget stor risiko når de kontakte de forskere mange af dem forsvinder sporløst eller der iscenesættes en skandale specialt hvis dette modige individ er fra en meget konsavativ del af verden så lige pluselige er der en død glædespige i hans ægteseng og så han i enome problemer og hele hans liv er øddelagt og hans troværdighed er væk i lokale befolkningen og mange steder vil de myrde ham fordi han har bragt skam over sine forældre ,hans kone, hans børn og hennes familie eller dukker han op i en sag hvor en lokal politimand er i gang med at efterforske en sag og han undre sig over alle disse modsigene beviser. Nedenunder er der et andet typisk eksempel.

I filmen The Red Corner fra 1997, Richard Gere spiller en stor medie Advokat der skal forhandle en vigtigt Medie aftale på plads men under et modeshow møder han den underskøne forførene model Lin Cheng (Tzi Ma) og de tager der efter hjem på hans hotel værelse og tilbringe natten sammen i hed elskov og da han vågner næste morgen ved
en bakken på døren han når lige se at Lin Cheng ligger død ved side af ham han går hen og lukker døren op det viser sig at være Penkings politi`s mord afd der bankede på døren og der efter tager Filmens sig en voldsom drejning.

Der var en politisk sag i Tyskland om en toppolitiker i nordtyskland jeg mener at det var SPD eller var det CDU Bundesland Kansler i Slesvig-Holstein der endte sine dage død på et hotal værelse i Geneve, Schweiz det hed sig i pressen at han havde taget sit ejet liv men aviserne fandt hurtigt ud af det var et iscenesæt selvmord som jeg forstod på aviserne så var det en magtkamp der udløst det.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hobro
Og hvad er det egentlig for nogle dokumenter og beviser (dybt dybt inde fra det broderskabets højborg)

Du er fandnme en sjov fætter truthseeker :lol: :lol:

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
TruthSeeker skrev:
Og det er der rigeligt af Alex Jones og Dave vonKlest og Joyce Reilly,.Jack Blood ,Eskine,Dr. Leonard Horowitz,Richard Hoagland,Dr. Stan Monteith, Jim Marrs,Anthony J. Hilder,Eric Jon Phelps,Erskine. nedenunder kan du se lænken til hvordan du kan høre deres radio show :
Alex Jones og Dave vonKlest og Joyce Reilly,.Jack Blood ,Eskine,,Dr. Stan Monteith,

åh nej, ikke endnu en conspiracy-nut :roll:

Junior medlem

flabbe skrev:
Og hvad er det egentlig for nogle dokumenter og beviser (dybt dybt inde fra det broderskabets højborg)

Du er fandnme en sjov fætter truthseeker :lol: :lol:

Meget af det er noget der er " in plane view" på forsiderne af aviser eller når du ser tv avisen at enu ansat i en børnehave er under mistænke for pedofile
eller kan du huske den sag hvor en elev fra Herlufsholm kostskole overfaldte pedelen men fordi hans familie tilhøre the old money talks med gamle kontakter til frimurerne der sidder tungt på vores retssystem så kan de let for den sag til at forsvinde ved at trække i de rigtige tråde. Du siger at jeg er en sjov fætter, det eneste jeg har gjordt hele mit liv er bare at bekæmpe korrupte systemer eller individer alle de steder jeg så det og syntes at at gav menig at kæmpe i mod det.

Senest rettet af TruthSeeker 18 nov 2005 14:08, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

dankdawg skrev:
TruthSeeker skrev:
Og det er der rigeligt af Alex Jones og Dave vonKlest og Joyce Reilly,.Jack Blood ,Eskine,Dr. Leonard Horowitz,Richard Hoagland,Dr. Stan Monteith, Jim Marrs,Anthony J. Hilder,Eric Jon Phelps,Erskine. nedenunder kan du se lænken til hvordan du kan høre deres radio show :

åh nej, ikke endnu en conspiracy-nut :roll:

Jeg er ikke nogen conspiracy-nut men en Conspiracy fact guy de personer der er nævnt i mit indlæg som du brokker dig over er Conspiracy fact researcher. Conspiracy theory er noget som der bruges af eliten for at lukke låg på sag der vil få deres status i samfundet til at gå
i opløsning.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hobro
OMG :shock: du mener jo det virkelig! :shock:

"Meget af det er noget der er " in plane view" på forsiderne af aviser eller når du ser tv avisen at enu ansat i en børnehave er under mistænke for pedofile
eller kan du huske den sag hvor en elev fra Herlufsholm kostskole overfaldte pedelen men fordi hans familie tilhøre the old money talks med gamle kontakter til frimurerne der sidder tungt på vores retssystem så kan de let for den sag til at forsvinde ved at trække i de rigtige tråde. Du siger at jeg er en sjov fætter, det eneste jeg har gjordt hele mit liv er bare at kæmpe korrupte sysyemer eller individer alle de steder jeg så det og syntes at at gav menig at kæmpe i mod det."

Og hvordan er du så kommet frem til at de sidder tungt på vores retssystem?

-Er man lidt paranoid :D ? :..no offence, men repspekt( :roll: ) for at du tør at stå frem her på psychedelia!!

Men ja, i så fald at du lige pludselig skulle blive væk...ved vi da hvem det er og ikke rumvæsnerne, dracula eller king kong!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]